Co v Miláně zaujalo české architekty a designéry

Moc se mi líbily stoly a věšáky od firmy Gervasoni z masivního dřeva, na nichž byla vidět jakoby "vydrásaná léta''
Moc se mi líbily stoly a věšáky od firmy Gervasoni z masivního dřeva, na nichž byla vidět jakoby "vydrásaná léta'. Byl to příjemný protiklad v porovnání s těmi všemi kvádry a kovovými kostrami.

Hynek Maňák

Připadá mi, že i nábytek je jako móda v posledních letech. Tvary se příliš nemění, ale materiály jsou stále zajímavější a dokonalejší. Hlavně Italové dokážou skvěle používat sklo, mají ostatně výborný sklářský průmysl. Zato dětské pokoje mi začínají připadat trochu nudné, podobají se jako vejce vejci, snad i díky stejnému kování ', a doplňkům, které výrobci používají.

Ivo Suslík

Ve světlech člověk nemohl přehlédnout věci Ingo Maurera, ale i u jiných byla vidět spousta nových světelných principů i způsobů upevnění. V nábytku, u špičkových firem, vypadalo zase dobře síťování, které jde velmi dobře dohromady s ocelovými kostrami. A také dojem transparence pomocí matovaného skla. Počítám, že se k nám tyto věci budou zatím jen dovážet, u tuzemské výroby asi velký - "fofr" nebude.

Jan Lexa

Překvapilo mě, jak moc se v designových halách používal bělený dub a tmavé tropické dřeviny. Byla to skoro monotematická nabídka dřevin. Z nábytku z běleného dubu má člověk úplně jiný pocit. Je otázka, jak ho zákazníci přijmou. Bylo tady také hodně lakovaného nábytku v jemných pastelových tónech i kombinace těchto pastelů v návaznosti na celý interiér včetně bytového textilu. Vypadalo to příjemně, prostě návrat 60. a 70. let. U předních firem určitě zaujalo i olejované nebo voskované dřevo bez konečné úpravy, tento trend začal asi před třemi roky a letos byl znát už velmi výrazně.

Jan Padrnos

Z hlediska mé profese mě zaujaly specializované výstavy o nových materiálech a technologiích použitých italskými výrobci v loňském roce. Jako řadového návštěvníka veletrhu mi do oka nic zvláštního nepadlo, spíš jsem si utvrdil pocit, že u renomovaných značek je nápadů méně, expozice jsou podobné jako loni a produkce konkurenčních firem se přibližují. V showroomech jednotlivých firem, které jsou během veletrhu otevřeny dlouho do noci, jsem měl lepší pocit, bylo to veselejší (například Cappelini). Nejvýraznější dojem, který ovšem mívám po návštěvě takového veletrhu, bývá ten, že design je ze tří čtvrtin hlavně snobárna.