náhledy
Lea žije s rodinou ve Vysočanech v bytě s výhledem na Rokytku přes dvacet let: "Před dvaceti lety to byla z nouze ctnost, dnes bychom neměnili." Podél Rokytky vede cyklostezka, kterou dojedete až do Hrdlořez, či na druhou stranu na Palmovku a dále do Troji či Klecan.
Autor: archiv Lea
Výhled přes park na náměstí OSN ze střechy gymnázia Špitálská: vlevo na kolos nákupního centra, vpravo vzadu ve stráni Krocínka, na horizontu Prosek. "Snad zůstane park se vzrostlými stromy zachován," doufá Lea.
Autor: archiv Lea
Kousek od metra Vysočanská se dá blízko Rokytky najít spousta sportovišť: cyklostezka, tenisové kurty, hřiště na beach volejbal, rugby i fotbal.
Autor: archiv Lea
Pohled na pás zeleně podél Rokytky, vpravo se tyčí mrakodrap Eliška.
Autor: archiv Lea
Podél Rokytky se to ve Vysočanech nejen zelená, ale vyrůstá tu i řada nových developerských projektů.
Autor: archiv Lea
"Jižní svah bývalé vinice hraběte Krocína se prudce zdvihá z vysočanské kotliny směrem k Proseku. Odměnou za náročný výšlap jsou krásné výhledy," uvádí David.
Autor: archiv David
"Krocínka je jako vesnice ve městě. Když se vzdálíte od metra, spěch velkoměsta vymizí," přiznává David.
Autor: archiv David
Náměstí OSN - východ. "Mám to tady moc ráda, četla jsem, že se má park na náměstí zastavět. Moc si přeji, aby zůstal zachován," říká Ivana.
Autor: archiv Ivana
Náměstí OSN - západ. "Západní část náměstí je zastavěna nákupním centrem, ve kterém je pestrá nabídka obchodů a služeb. Jen škoda, že je to takové monstrum," myslí si Ivana.
Autor: archiv Ivana
"Ve stalkerovské zóně Pragovky se schovávají netušené poklady, které nesou ducha minulých dob. Ikonicky rekuperační komín je technickou památkou," vysvětluje Krištof.
Autor: archiv Krištof
"Vysočany - Kolbenova jsou jedinečné rozvojové území uvnitř Prahy. Nejde pouze o velikost, ale i o historii a hlavně pozici vůči středu města," říká Krištof.
Autor: archiv Krištof
"V území Kolbenova jsou některé haly v perfektním stavu a je skvělé, že se čím dál tím častěji využívají. Jiné neměly tolik štěstí a jsou zbořeny nebo je jejich budoucnost nejistá," vysvětluje Krištof.
Autor: archiv Krištof
"Velkou bolestí je doprava na rušné Poděbradské, obzvláště pro ty, kdo mají byty situované právě nad touto ulicí," říká Marek.
Autor: archiv Marek
"Spojení této části Vysočan s centrem zajišťují dvě tramvajové linky. Mohly by sice jezdit častěji, ale díky aspoň za to. Po letech slibů a tahanic o veřejnou zakázku se trať podařilo rekonstruovat a zatravnit," sděluje Marek.
Autor: archiv Marek
"Vysočany jsou bývalou průmyslovou čtvrtí, Nová Harfa vznikla na brownfieldu po spalovně. Okolí se za 10 let, co tu bydlím, mění k lepšímu, ovšem jen velmi pomalu," myslí si Marek.
Autor: archiv Marek
"Žiji zde rád. Kladně hodnotím výbornou občanskou vybavenost a dopravní dostupnost, také zeleň a hodně parků," říká Pavel.
Autor: archiv Pavel
"Vadí mi zanedbaná podoba nádraží (na snímku vzadu uprostřed), to ale vyváží jeho praktická stránka," uvažuje Pavel.
Autor: archiv Pavel
"Příliš velká, příliš hlučná a příliš blízko u našich domů, kritizují místní obyvatelé dětská hřiště, která vznikla v parku na Balabence loni při jeho revitalizaci," říká Rudolf.
Autor: archiv Rudolf
Využívají je totiž stovky dětí ze zdejší základní a mateřské školy. A těm se samozřejmě nové atrakce líbí a spokojení jsou i jejich rodiče. Méně nadšení jsou ale lidé, kteří zde bydlí a kteří si park cenili právě pro jeho někdejší klid.
Autor: archiv Rudolf
Zatravněná plocha mezi kolejemi na Sokolovské od Balabenky k OÚNZu. "Sokolovská v záplavě betonu, asfaltu, dlažby a parkujících aut, každý centimetr zelené plochy je tu cenný a každý strom vítaný," prohlašuje Rudolf.
Autor: archiv Rudolf
Bobová dráha. Z vrcholu oblíbené atrakce je krásný výhled.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Vysočany nejsou malebné ani trendy, ale mají své kouzlo a ušmudlaný sex-appeal.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Fabriky, a co z nich zbylo. Sedmadvacet let po revoluci je ve Vysočanech čistý vzduch, ale i kilometry čtvereční průmyslové zóny s vybydlenými halami.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Strašidelný podchod. Patří ke stařičkému nádraží Praha-Vysočany, které je v provozu od roku 1872.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Nejvyšší a nejdražší. Na nejdražší úsek pražských cyklostezek se najíždí pod nejvyšší pražskou bytovkou. Téměř stometrová Eliška se stala (pro mnohé nevítanou) dominantou Vysočan.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Bleší trhy. Není to žádný design market, nic farmářského, kde kdo ohrne nos, ale když se tím necháte pohltit, můžete nachodit kilometry mezi roztomilými cetkami a různorodou veteší.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Přijeďte vlakem. Naše křižovatky znáte z ranních hlášení o dopravních zácpách, tak přijeďte radši vlakem na jedno ze dvou nádraží. Praha-Vysočany, Praha-Libeň.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Vinice Máchalka. Víno odtud pravděpodobně nikdy nevyhraje žádnou grand prix, zářijové vinobraní je ale vyhlášeným sousedským setkáním.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Na kilometrech čtverečních průmyslové zóny stojí ruiny, zchátralé baráky a vybydlené haly, které lákají bezdomovce.
Autor: Michal Sváček, MAFRA
Ruiny ČKD. Až ve Vysočanech jsem našla ozvěny dětství prožitého v industriální perle jižní Moravy Blansku, kterému taky kralovalo ČKD. Stala se ze mě patriotka.
Autor: Michal Sváček, MAFRA