náhledy
Uprostřed hustých lesů nedaleko oblíbeného rekreačního horského střediska Nasu v prefektuře Točigi na ostrově Honšú vznikla členitá dřevostavba, která připomíná malou vesničku.
Autor: Hiroshi Nakamura & NAP
Před domem je další odpočinkové místo s otevřeným ohništěm, kde si majitelé také připravují pro sebe i četné návštěvy lahodné menu.
Autor: Hiroshi Nakamura & NAP
Trojúhelníková okna, která ve štítech jednotlivých střech provokují jako na vše dohlížející boží oko, byla důvodem, proč dům s netradičním slepencem střech vznikl.
Autor: Hiroshi Nakamura & NAP
Mezi vysokými stromy by se při použití jen standardních oken nedostával interiéru dostatek přirozeného světla. To okna položená výše k nebi změnila.
Autor: Hiroshi Nakamura & NAP
Nejvyšší strop sahá až do osmi metrů, průměrná výška v domě je ovšem běžných 2,6 metru.
Autor: Hiroshi Nakamura & NAP
Síla jednoduchého zařízení tkví v detailech: architekti se nebáli použít na dvířka skříněk přírodní plaňkové větve, které slouží jako dokonalý kontrast k perfektně opracovanému dřevu a podlah a zaujmou i jako neobvyklé madlo.
Autor: Hiroshi Nakamura & NAP
Na okně hlídá dům černý dřevěný pták, kterého v roce 1910 navrhli Charles a Ray Eamesovi.
Autor: Hiroshi Nakamura & NAP
Interiér domu je zařízen prostě a skromně s ohledem na místo, kde víkendová stavba stojí.
Autor: Hiroshi Nakamura & NAP
Dispozici domu tvoří pětice za sebou seřazených průchozích pokojů, poslední místností je ložnice.
Autor: Hiroshi Nakamura & NAP
Dům má celkovou plochu sto osmdesát šest metrů čtverečních, je rozdělený na pět hlavních zón.
Autor: Hiroshi Nakamura & NAP
Kraluje zde poctivé masivní dřevo, nábytek vyrobený na míru atypickému prostoru, jídelní stůl obklopují staré židle, které majitelé podědili.
Autor: Hiroshi Nakamura & NAP
Každá z obytných zón se tváří jako samostatná obytná místnost. Zvenčí tak na příchozího může působit spíše jako víska, uvnitř nabízí desítky originálních a neotřelých průhledů a zákoutí.
Autor: Hiroshi Nakamura & NAP
Vstupní hala, hlavní obytný pokoj s kuchyní, jídelnou a krbem a ložnice majitelů jsou navíc prosvětleny celoprosklenou stěnou.
Autor: Hiroshi Nakamura & NAP
Pohled z lesa do jídelny s kuchyní
Autor: Hiroshi Nakamura & NAP
Majitelé se rádi stravují podle pravidel paleolitické diety, sami si pěstují zeleninu a ovoce.
Autor: Hiroshi Nakamura & NAP
Oheň zaujímá v životě rodiny výsostné postavení, druhý krb je před domem.
Autor: Hiroshi Nakamura & NAP
Dům využívá jako víkendové sídlo dvojice tokijských manažerů.
Autor: Hiroshi Nakamura & NAP
Pohled, jaký se naskytne příchozímu z obývacího pokoje do jídelny s kuchyní.
Autor: Hiroshi Nakamura & NAP
Půdorys domu šel tam, kam mu dovolila zajít příroda – majitelé si výslovně nepřáli, aby se kvůli jejich plánované stavbě kácely na pozemku stromy.
Autor: Hiroshi Nakamura & NAP
Tvarem a koncepcí stavba odkazuje k periodě Džomón, prehistorickému období japonské kultury, které trvalo přibližně od roku 10 000 př. n. l. do roku 300 př. n. l., podobné stavby se ale podle architektonické kanceláře objevovaly také v Mongolsku nebo u některých afrických kmenů.
Autor: Hiroshi Nakamura & NAP
Navzdory originálnímu tvarosloví na sebe dřevostavba v lese nijak neupozorňuje.
Autor: Hiroshi Nakamura & NAP
Půdorysné řešení stavby
Autor: Hiroshi Nakamura & NAP
Řez domem
Autor: Hiroshi Nakamura & NAP