Hotel Milla Montis otevřeli v obci Maranza v regionu Gitschberg Jochtal, ve výšce 1 414 metrů nad mořem teprve v loňském roce. Jde o rodinný hotel, a tak si investoři, manželé Franziska a Roland Oberhoferovi, vybrali autora ve veřejné soutěži. Pečlivý výběr byl opravdu na místě, už kvůli lokalitě. Ne náhodou se této oblasti přezdívá Sluneční terasa.
„Naším snem bylo stvořit něco zvláštního. Budovu, která ladí s okolím, ale zároveň se od něj odlišuje,“ říkají zadavatelé.
Jejich volba padla na jihotyrolského architekta a designéra Petera Pichlera, jehož ateliér sídlí v Miláně. Od své slavné učitelky Zahy Hadid se naučil, kromě jiného, používat výjimečné tvary a moderní materiály.
Se stavbami pro horské prostředí má bohaté zkušenosti, proslul návrhem horské chaty Oberholz v Obereggenu ve výšce 2 096 m n. m., která připomíná hlavní loď katedrály. Mezi jeho další horské realizace patří hotel Tree Suites v Kitzbühelu a Tree Houses v Dawson Lake v USA.
„Inspirace přichází, když plavu, pozoruji umělecká díla v muzeu nebo vnímám přírodu,“ prozrazuje Peter Pichle. „Naše projekty přemosťují mezeru mezi interiérem a exteriérem a současným způsobem reinterpretují minulost. Při návrhu finálního projektu se necháváme inspirovat místní architekturou, která je zakořeněna v místě svého vzniku,“ doplňuje.
Inspirace stodolou a vidlemi
V případě hotelu Milla Montis, jehož kompozice je rozložená do čtyřech posunutých dílů, které odlehčují celkovou hmotu, vyšel architekt Pichler z tradiční regionální architektury, konkrétně z klasické dřevěné stodoly. Při návrhu zakřivených figurálních prvků fasády měl však Peter Pichler před očima ještě jednu velmi netradiční inspiraci, a to klasické vidle.
Mírně posunuté šikmé střechy a zakřivená fasáda snižují měřítko budovy. Poloha projektu nabízí neuvěřitelně působivý panoramatický výhled na Dolomity, a to jak z baru, restaurace či wellness, tak ze všech pokojů.
Hotel s užitnou plochou 3 500 m2 nabízí 25 pokojů a bohaté zázemí. Interiéry jsou navržené v alpském stylu, jednoduché, funkční a nadčasové, s jasanovým dřevem a zelenými lodenovými textiliemi (loden představuje označení pro husté vlnařské tkaniny s většinou hladkým, často zplstěným povrchem, pozn. redakce). Dřevo je zde protagonistou, venku tmavé, uvnitř světlé.