Prozíraví majitelé činžovního domu na Starém Městě v Praze pochopili, že k obchodnímu úspěchu nestačí jen přestavět budovu na hotel. Návštěvníkům je třeba nabídnout něco navíc. Proto hledali tvůrce, který by vymyslel moderní interiér prostoupený technologií.
Jejich pozornost upoutala soutěž Národní cena za studentský design, pořádaná organizací Design Cabinet. V době plánování hotelu se na první a druhé pozici v soutěži umístili designéři Roman Vrtiška a Vladimír Žák, kteří již spolupracovali na více projektech.
Proto se i do rozjetého projektu hotelu pustili společně, aby vytvořili podobu interiéru, grafiky i dalších vizuálních prvků.
Jak to funguje
Zadání bylo jednoznačné: vytvořit prostor, který si návštěvník bude moci přizpůsobit podle nálady. Designéři proto navrhli systém, kterým každý může ovládat světla, hudbu a další prvky ve svém pokoji pomocí iPhonu.
Výsledný dojem umocňují i kvalitní výrobky od známých značek, jako je osvětlení Artemide či postele Hästens. Ústřední barvou stěn hotelu se stala šedá. V kombinaci s výraznými odstíny nábytku a dřevěnými podlahami působí elegantně a útulně.
Designéři vytvořili i originální orientační systém. Na chodbě v každém patře je namalovaný zjednodušený půdorys: pomáhá při orientaci a zároveň zdobí stěnu. Před vstupem do pokoje hosta vítá počátek úryvku pražské legendy z knihy Petra Síse Tři zlaté klíče.
Uvnitř text pokračuje v půdorysu pokoje nad postelí a končí v koupelně. Designérům se podařilo naplnit zadání do nejmenšího detailu, ačkoli měli k dispozici omezený rozpočet.