Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Z Ďáblic se stává luxusní čtvrť. Byty podražily

  1:00aktualizováno  1:00
Ceny nemovitostí v Ďáblicích přednedávnem vzrostly o patnáct procent. Důvod? Prodloužení metra trasy C do Ládví a sídliště, v němž je mezi domy dost zeleně.

Bytů na ďáblickém sídlišti je v nabídce realitních kanceláří dostatek | foto: Ilona Šáralová

Před pár lety cenu bytů v Ďáblicích zvýšilo prodloužení metra trasy C do stanice Ládví. Realitní odborník Pavel Velebil ze společnosti Tide reality tvrdí, že se v té době ceny srovnaly se sídlišti, jako jsou například Nové Butovice v Praze 5. Dokonce překonaly cenovou úroveň komplexu Jižní Město.

"Byty v Ďáblicích podražily asi o patnáct procent," uvádí. Důvod je podle něho jasný. Cenu zvedlo metro, a navíc -ačkoliv jde o panelové sídliště - je mezi domy hodně zeleně. "Prostředí je tady zkrátka lepší než na jihu Prahy, kde jsou paneláky natěsnány na sebe," soudí Velebil.

Bytů i domů je dost
Růst cen mírně zbrzdil pouze fakt, že starších bytů je v Ďáblicích na prodej dost. A nejen bytů. V nabídce jsou i starší rodinné domy. Jejich cena se většinou pohybuje od čtyř do sedmi milionů korun. Nejlevnější třípokojové byty se v ďáblickém sídlišti dají pořídit za dva a půl milionu korun. Kupující musí počítat s tím, že jsou před rekonstrukcí. Tyto byty mají stará umakartová jádra, zchátralá dřevěná okna a panelové domy nejsou zateplené. Přesto je právě o tyto byty velký zájem. Jsou totiž z pohledu těch, kteří v Praze hledají bydlení, stále relativně levné. "Pokud máte zájem o bydlení v této městské části, tak máte z čeho vybrat," tvrdí Velebil.

Největší poptávka je po dvoupokojových bytech Největší zájem je v Ďáblicích o dvoupokojové byt s kuchyňským koutem. "Ty se dají pořídit v ceně kolem dvou milionů korun a kupují je většinou mladí lidé jako startovací byty," říká Milan Haboň ze společnosti Tonza reality.

Typickými zájemci o toto bydlení bývají mladé páry, které mají průměrné příjmy kolem dvaceti tisíc korun měsíčně. Kupcům většinou nezáleží na tom, zda jsou byty v osobním či družstevním vlastnictví.

"Když potřebují hypotéku, musí si zajistit převedení bytu z družstevního do osobního vlastnictví. To je nutné provést do jednoho roku a většinou s tím nebývá problém," dodává.

Kdo si chce v Ďáblicích koupit starší byt na sídlišti po rekonstrukci, zaplatí mnohem víc. Třípokojový byt o velikosti kolem sedmdesáti metrů čtverečních po rekonstrukci pořídí od tří milionů korun. "Je to tak," potvrzuje Haboň.

V Ďáblicích bydlí ve starším rodinném domku i Milan Špála. Ten si pochvaluje dostatek zeleně, čistý vzduch a nové metro. "Od té doby je to tady samozřejmě lepší. Do centra se z Kobylis člověk dostane za chvíli," říká Špála.

Proč bydlet v Ďáblicích
Ďáblice si podle starostky Danuše Ševčíkové drží dál spíše vesnický ráz a to je pochopitelně příjemné pro ty, kteří právě takovéto prostředí vyhledávají pro své bydlení. "Velkou předností je blízkost lesa. Je možné snadno se dostat do přírody - a to také každá pražská část nemá. Dále je u nás několik nově vybudovaných dětských hřišť, dobře vybavených," říká starostka. v městské části je také základní škola, která byla nově zrekonstruována a dostavěna. Mateřská škola funguje prozatím ve dvou pavilonech. Letos se bude otevírat třetí. fungují zde ordinace praktických lékařů a očního lékaře.

Ceny starších nemovitostí
1 + kk panel: 1,5 až 1,9 milionu korun
2 + kk panel: 1,9 až 2,5 milionu korun
3 + kk panel: 2,5 až 3 miliony korun
rodinný dům: 4 až 7 milionů korun
zdroj: realitní kanceláře

Autoři:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.