Reklama

Bez zastínění si v horkém létě majitelé terasu příliš neužijí

  • 8
Jinak vypadají věci na papíře, jinak v reálném životě. Majitelé si k rodinnému domu naplánovali velkou terasu, kterou rádi využívají. Ovšem v horkých dnech se místo určené k relaxaci mění ve výheň. I proto se čtenář Pavel přihlásil do naší soutěže Léto na nové terase či s novým stíněním.

Okolí terasy je ze západu částečně kryto rakytníkovými keři, které plní fukci větrolamu. Z jihu je jako solitér zasazen tis černý. | foto: Čtenář Pavel

Bydlíme v novém cihlovém rodinném domku na kraji Hamrů nad Sázavou uprostřed Vysočiny, kde je sice téměř půl roku zima, ale letní sluníčko má i zde svou sílu.

Velikost terasy je 10x5 m, situována je na jihozápad.

Velikost terasy je 10x5 m, situována je na jihozápad.

O markýze na terase jsme kdysi uvažovali, ale prozatím nás proti letnímu sluníčku chrání provizorní skládací slunečník 3x3 m. Článek na iDNES.cz nás opět inspiroval k tomu, že bychom mohli konečně realizovat mnohem estetičtější a funkčnější řešení zastínění terasy.

Když jsme dům plánovali a stavěli, představovali jsme si na zahradě decentní zastínění, které by nás chránilo proti letnímu slunci a umožnilo číst si nebo pracovat v letních měsících. I proto je terasa situována směrem k jihu.

Reklama

Po čase jsme však zjistili, že především letní vedra výrazně zahřívají terasu, a tak je potřeba v létě chránit i ji před přehříváním a chránit si příjemné klima v domě. Určitý čas jsme uvažovali i o možnosti vybudovat na terase zimní zahradu, ale s ohledem na zimní podmínky v naší nadmořské výšce jsme nakonec tuto variantu zavrhli.

Fotogalerie

Nyní naši terasu využíváme jako místo relaxace a odpočinku po sportovních výkonech, velice příjemně se zde v létě obědvá. Bohužel v případě posezení s přáteli je současné řešení nedostačující.

Představovali bychom si zastínění větší části terasy, kam vede francouzské okno přímo z obývacího pokoje. Původně jsme uvažovali o samonosné markýze zakotvené do stěny pod krovy, ale i na základě vašich fotografií jsme se inspirovali spíše k řešení markýzy.

Vzhledem k poměrně větrnému počasí by asi bylo vhodné mít zastínění doplněno o automatické prvky, které by je chránily jak v případě větrného počasí, tak umožňovaly zastínit dům a terasu v případě velkého tepla.

Terasu jsme připravovali s tím, že zde jednou bude zastínění. Velikost terasy je 10x5 m, situována je na jihozápad. Okolí terasy je ze západu částečně kryto rakytníkovými keři, které v mezidobí vyrostly a které tvarujeme tak, aby plnily fukci větrolamu. Z jihu je jako solitér zasazen tis černý.

Pavel

Soutěž Léto na nové terase či s novým stíněním

Ceny do soutěže: Na míru vyrobená markýza značky Climax v hodnotě 50 tisíc...

Ceny do soutěže: Na míru vyrobená markýza značky Climax v hodnotě 50 tisíc korun podle vlastního výběru. Vybírat lze z více než 150 barev a vzorů látek.

Ceny do soutěže: Terasa z kompozitního dřevoplastového materiálu Twinson v...

Terasa z kompozitního dřevoplastového materiálu Twinson v hodnotě 50 tisíc korun. Twinson je odolný vůči vlivům počasí, hnilobě i dřevokaznému hmyzu.

Účastníkem soutěže se stal každý čtenář iDNES.cz, který zaslal do 28. 5. 2017 na uvedený e-mail (bydleni@idnes.cz) minimálně 8 fotografií (ve velikosti alespoň 800 pixelů v šířkovém formátu) své zahrady či domu, kde plánuje vybudovat terasu, nebo kde chce instalovat stínění na terasu, společně s průvodním textem a informacemi.

Bližší informace o soutěži zde.

Redakce ze zaslaných příspěvků vybírá ty nejzajímavější, které postupně zveřejňuje. Z nich pak odborná porota složená ze zástupce redakce internetového portálu iDNES.cz, zástupce společnosti Inoutic a zástupce společnosti Climax vybere dva výherce. Jeden vyhrává terasu Twinson, druhý stínění na terasu Climax.

Upozornění: Příspěvky s nekvalitními fotografiemi či neúplnými podklady nemohou být zveřejněny, redakce si vyhrazuje i výběr příspěvků k zařazení.

Vyhlášení vítězů proběhne 17. 7. 2017.

Reklama
Sdílet článek Facebook Twitter Google Plus
Reklama

8 příspěvků v diskusi

Témata: rodinný dům, terasa
Reklama