Venkovský dům navrhl na parcele s rozestavěnými základy jiného domu v roce 1964 architekt David Levitt, v sedmdesátých letech přibyla další samostatná budova ateliéru.
Tu už měli na svědomí manželé a slavní architekti Alison a Peter Smithsonovi. Vlastnili rekreační sídlo nedaleko a brzo se s majitelem vilky, Rogerem Rigbym, spřátelili, navštěvovali se a nakonec je požádal o sousedskou výpomoc.
Architektonický modernistický klenot s idylickým výhledem na zelené kopečky a vesnický kostel, obklopen zeleninovými a bylinkovými záhonky, ale zůstával historiky a milovníky architektury dlouho opomíjen. Nejen kvůli odlehlé adrese, ale i minimu materiálů, které by byly o vile publikovány.
Velká změna nastala před šesti roky, kdy se dům dostal do nabídky realitní kanceláře Modern House, která nabízí jen výjimečné a luxusní nemovitosti. Z velkého počtu zájemců si prodávající vybral mladou architektku, Sandru Coppinovou, která k domu už od první chvíle přistupovala s náležitou úctou.
Prvních pár let se ve vile nepohnula ani cihla. Stavba začala být velmi náročná na údržbu a nová majitelka se rozhodla pro modernizaci a nepatrné rozšíření vily.
Londýnské architektky Sandra Coppinová a Bev Dockrayová společně netvoří jen posledních pět let, kdy se profesně spojily pod značkou Coppin Dockray. Seznámily se už při studiích na vysoké škole a celou dekádu spolu pracovaly ve studiu Nialla McLaughlina.
Při realizaci obřích projektů se jim zastesklo po komornější atmosféře soukromých domů, vilek a bytů, butiků a bister a změnily směr. Jejich charakteristickým rukopisem je moderní a svěží architektura, které ale nechybí teplo domova a pocit opravdové zabydlenosti. Dokončené projekty studia jsou důkazem, že pod pojmem současná architektura netřeba vidět jen lesknoucí se bílé plochy a minimalismus.
Coppinová měla obrovskou výhodu: o domě měla mnoho nastudováno, pár let v něm už po koupi žila a jde přesně o druh stavby, jaký je jejímu vkusu nejbližší. Bylo ale zapotřebí obstarat řadu ryze praktických věcí, jako je zateplení domu, izolace nebo výměna elektroinstalací, na štíru byla vilka s hygienickým zázemím.
Nové jsou tak koupelny i tepelné čerpadlo, celý interiér ateliéru, využívaného také jako pokoj pro hosty. Přibyla nová kuchyňská linka, nábytek i podlahy. Zbrusu nová jsou na míru vyrobená okna v celém domě a veškeré osvětlení. Architektkám se podařilo přenést dům do dvacátého prvního století i tím, že mu snížily emise uhlíku o osmdesát procent.
Domu vévodí dřevo, kámen a nerezová ocel. V interiéru jsou použity výhradně přírodní barvy, textilní materiály byly vybírány s velkou péčí a ohledem na ekologickou a také snadnou udržitelnost. Jemnou extravagancí je celoskleněný sprchový kout, obrácený do zeleně zahrady.
Citlivá rekonstrukce vyšla v přepočtu zhruba na sedm milionů korun. Investice se vyplatila. Ačkoliv rodina Coppinové původně plánovala objekt využívat jen jako víkendový dům, přirostl jim k srdci natolik, že ve vile tráví větší část roku.
Před dvěma lety dokončená revitalizace získala řad ocenění na světových i britských architektonických soutěžích. Celková rozloha domu včetně samostatného ateliéru je sto šedesát pět metrů čtverečních.