Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Reklamaci bidetové spršky neuznali, pak ji opravili pilníčkem na nehty

  1:00aktualizováno  1:00
Laik občas žasne a odborník se diví. Že to dnes nemají zákazníci jednoduché, ukazuje i příběh naší čtenářky z Bratislavy. Ta se na nás obrátila o pomoc, protože „doma“ se pomoci s nefunkční bidetovou sprškou nedočkala.

Ilustrační foto: Bidetová sprška u umývátka | foto: Jaroslav Kvíz

Čtenářka Lenka z Bratislavy čte naši rubriku pravidelně. „Nápady a radami z Bydlení na iDNES.cz se inspiruji už několik let. Často jste v článcích doporučovali nebo ukazovali bidet či bidetovou spršku, proto jsem si ji při rekonstrukci pořídila,“ popisuje Lenka (proč mít doma bidet či bidetovou spršku - vícezde).

Jenže sprška nefungovala, či přesněji fungovala nedostatečně. Jako pomocník na hygienickou očistu prostě nestačila. Prodejce však reklamaci odmítl.

Ilustrační foto: Bidetová sprška se zapíná stiskem tlačítka

Ilustrační foto: Bidetová sprška se zapíná stiskem tlačítka

A tak putoval e-mail s prosbou o radu do Prahy. Redakce tedy požádala o vyjádření Martina Hlocha ze společnosti Ravak, zda by naší čtenářce nemohl poradit alespoň „na dálku“. K dispozici měl jen nekvalitní fotografii a informace, které mu sdělila telefonicky.

Martin Hloch měl několik poznámek:

  • Kvalitní sprška mívá hodně otvorů, z nekvalitní fotografie, kterou čtenářka poslala, však nelze provedení odhadnout.
  • Problém mohl nastat kvůli tlaku vody, za který ale nemůže dodavatel baterie a spršky, ale situace v místě. Situaci může ovlivnit i množství vody protékající za jednu minutu, pět litrů není právě moc (toto množství si čtenářka „odměřila“).
  • Je důležité vyzkoušet si spršku a tlak vody, pokud je proud malý a jeho síla nedostatečná, nemůže dojít k dobrému opláchnutí.

Může se hodit

Spolehněte se na ověřené firmy a řemeslníky. Zadejte si poptávku zdarma na AAAPOPTÁVKA.CZ.

Martin Hloch byl velmi překvapený i tím, že teprve k odmítnuté reklamaci poslal prodejce čtenářce jako přílohy prohlášení o shodě, potvrzení o certifikátu ISO 9001 (tyto dva dokumenty ovšem vůbec problém neřešily) a montážní návod. Ten totiž u původního výrobku vůbec nebyl.

Čtenářce proto Martin Hloch doporučil obrátit se na příslušné instituce s informacemi, na které ji upozornil. Lenka podala podnět na SOI (Slovenská obchodní inspekce). Jednatelka firmy, která bidetovou spršku prodala, byla na inspekci předvolaná a dostala pokutu 300 euro za to, že při neuznání reklamace zákaznici neposkytli informaci, kde má požádat o technickou konzultaci zastoupení dodavatelské firmy.

Dále inspekce nařídila, že prodejce má bidetovou spršku (dovoz z Polska) vybourat na vlastní náklady a namontovat novou, od německého výrobce.

A tady přišel závěr, nad nímž opravdu „laik žasne a odborník se diví“. Jednatelka přišla osobně k zákaznici, aby si prohlédla instalaci spršky. Pak si prohlédla dodatečně zaslaný návod, který neměla stavební firma k dispozici. A přišla na to, že výrobce doporučuje vymontovat omezovač průtoku. Tento zásah zvládla s pomocí pilníčku na nehty, byl to totiž jen malý kotouček s otvory uvnitř.

Po jeho odstranění nabízí konečně sprška dostatečný tlak i průtok (12 litrů za minutu). Baterie má ovládací páčku, stejně tak růžice spršky, takže lze průtok regulovat.

Ilustrační foto: Bidetová sprška slouží nejen hygieně, ale také pohodlnému napouštění vody do kbelíku.

Ilustrační foto: Bidetová sprška slouží nejen hygieně, ale také pohodlnému napouštění vody do kbelíku.

„Konečně slouží podle mých představ,“ konstatuje Lenka, „je úžasné, že jste mě podpořili vy v Čechách, ze Slovenska mi jen formálně odpověděli, že výrobek se prodává, má dané parametry, a já mám být spokojená...“

Martin Hloch má pro zájemce o bidetovou spršku, kterým se na toaletu nebo do koupelny nevejde bidet,  jedno doporučení: „Když sprška, tak určitě s napojením přes baterii u umývátka. To kvůli jistotě, že se vám nestane nepříjemnost s prasklou hadicí nebo s netěsnícím stop-ventilem na spršce. Někteří výrobci nabízejí bidetovou spršku, která má pouze stop-ventil, kterým se obsluhuje proud vody. V takovém případě je dobré bydlet v přízemí a mít kvalitní pojištění domácnosti....“

Autor:


Témata: Reklamace


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.