Jeho místo je právě zde u kontejnerů, které jsou často obložené černými neprůhlednými pytli. Nikdo neví, co v nich je, a to je problém. Hledači "pokladů" se tak prohrabávají věcmi a co se jim nehodí, to nechají ležet. Vzniká tak nepořádek, který by měl z ulic zmizet právě díky novému pytli.
Recyklační pátrači tak sice přijdou o moment překvapení a dávku adrenalinu, ale budou hned vědět, co se jim nabízí.
Pomoc je to i pro lidi, kteří se rozhodli pro tzv. "debordelizaci" bytu a vytříděné oblečení či nepotřebné věci nechtějí hodit do popelnice ani je nezabalené postavit vedle, což se často děje. Zároveň je neláká složitý prodej na internetu.
Nehodlají ztrácet čas focením výrobků a psaním inzerátů. Těch pár získaných korun jim za to nestojí. V okolí nemají žádnou dostupnou charitu ani armádu spásy. Pro ně je Pytel dobra ideálním řešením.
Nizozemské studio Waarmakers a jeho Pytel dobra je součástí výzkumného projektu studia nazvaného Design pro altruismus. Návrhu předcházel důkladný výzkum všech mechanismů zapojených do dobročinného chování.
Cílem bylo navrhnout produkt, který svým vzhledem povzbuzuje lidi k nesobeckému chování. Amsterodamští designéři věří, že majitelé speciálního Pytle dobra se budou snažit prospět ostatním, nejlépe cizím lidem.
Zůstává otázkou, jaká by byla pravidla Pytle dobra. Zda by jej popeláři nechávali na chodníku bez povšimnutí, nebo by jej po nějakém čase mohli vhodit do svého popelářského vozu. Pokud by zůstávaly opuštěně ležet na chodníku i měsíce, nebyl by na ně už příliš pěkný pohled.