Hlavní obytný prostor v bytě 1+kk. Po úpravě se malý byt prodal za 24 hodin.

Hlavní obytný prostor v bytě 1+kk. Po úpravě se malý byt prodal za 24 hodin. | foto: Maxima Reality

Byt 1+kk prodali za 24 hodin. Z průměru vytřískali maximum

  • 82
Pražský byt 1+kk se na realitním trhu dlouho neohřál. Rezervační smlouva byla podepsána do 24 hodin od zveřejnění inzerátu. „Mou obyčejnou garsonku dokázal odborník na home staging přeměnit na atraktivní bydlení,“ říká Milena Krohová.

„Vůbec jsem nevěděla, co home staging obnáší, ale dala jsem na doporučení makléřky a mé pocity z této služby jsou perfektní. Byt se prodal do druhého dne. Ihned se ozvalo asi 15 lidí s žádostí o prohlídku. Garsonku jsem prodala hned prvnímu zájemci, který se na byt přišel podívat,“ říká Milena.

„Home stager pracoval s vybavením, které jsme měli v bytě, přidal pár doplňků a celkový efekt byl neskutečný. Fotodokumentaci bytu jsem si nechala na památku,“ popisuje své dojmy Krohová.

Může vás zajímat

Park Klecany

Park Klecany - bydlete v blízkosti hlavního města Prahy a zároveň si dopřejte příjemného prostředí a dostatek klidu.

Více na Reality.iDNES.cz

Jestli něco chybí zájemcům o koupi bydlení, je to představivost. A není se čemu divit, při prohlížení inzerátů na realitních serverech a během prohlídek nemovitostí vidí často vše, co mělo zůstat skryto – rodinné fotografie, pelíšky domácích mazlíčků, sušící se prádlo a nekonečně mnoho variací na nepořádek na pracovním stole i v kuchyni.

Těžko si představit, že v místech, kde leží všechny ty papíry, hračky nebo dekorace, by měli začít za pár měsíců budovat nový domov. „Je stále málo lidí, kteří by dokázali sami připravit nemovitosti na prodej. Každý interiér potřebuje určité úpravy, aby se líbil co nejširšímu spektru kupujících,“ potvrzuje Vladimír Zuzák, ředitel pražské realitní kanceláře Maxima Reality.

První dojem využijte ve svůj prospěch

„Lidé se rozhodují emocionálně. Podle průzkumu nákupního chování si utvoří první dojem už deset vteřin poté, co do bytu vejdou. Když uvidí špinavé boty v předsíni, budou podezíraví po celou dobu prohlídky,“ popisuje psychologii kupujících Jana Ondrejková z firmy JR Staging.

Sílu prvního dojmu lze ovšem obrátit ve prospěch prodávajícího. Když je první dojem pozitivní, spustí se kreativní myšlení kupujících, kteří si začínají představovat svůj život v prostorách, kterými procházejí. Tady bychom večeřeli, sem dáme postýlku, říkají si. A tak signalizují, že uvažují o koupi.

Home staging pracuje s těmi prvky v interiéru, které výsledný dojem nejsilněji ovlivňují. Někdy je to masivní obývací stěna, jindy detaily: květiny, lampy, závěsy a polštáře. V tom právě spočívá umění home stagingu. Odhalit, co hraje v interiéru největší roli, a využít to vše k rychlejšímu prodeji.

„Interiér často působí jako malý a těsný, když nábytek stojí v takzvaných pohybových trasách, jindy zase brání průchodu slunečního světla,“ vysvětluje Jana Ondrejková, kdy přistupuje k zásadnějším krokům, jako je přesunování nábytku. Každopádně, home staging je nesrovnatelně rychlejší a levnější než rekonstrukce, kterou mnozí prodávající považují za nezbytnou. „Přiznávám, že zpočátku bývají překvapení, když ode mě slyší, že paroží po dědečkovi musí z ložnice rozhodně pryč,“ směje se Ondrejková.

Bytového designéra si pozvete, když se stěhujete do nového. Navrhne pro vás domov podle vašeho vkusu a osobních preferencí. Home staging designér má opačnou roli, když svůj domov opouštíte a chcete ho co nejrychleji a nejvýhodněji prodat. Váš zabydlený interiér promění v atraktivní, ale univerzální zboží, které se bude líbit co největšímu počtu zájemců.

První zkušenosti

Home staging dorazil do Česka z Ameriky a západní Evropy před pár lety, když ekonomická krize donutila prodávající zvyšovat atraktivitu svých nemovitostí. Zájem o nemovitosti nyní opět roste, ale zvyšuje se kvalita služeb realitních kanceláří. Zdarma začínají nabízet prodávajícím také home staging, stejně jako již 75 % realitních kanceláří v USA.

Průměrně se jakákoli nemovitost, která prošla home stagingem, prodá za 37 dní, alespoň podle výzkumu americké Real Estate Staging Association. Záleží samozřejmě na tom, zda jde o byt nebo dům, a také na lokalitě. Český realitní trh teprve na podobné srovnání čeká, stejně jako na svoje statistiky.

Podívejte se na rychlou proměnu obyčejného bytu