Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Byt 1+kk prodali za 24 hodin. Z průměru vytřískali maximum

  1:00aktualizováno  1:00
Pražský byt 1+kk se na realitním trhu dlouho neohřál. Rezervační smlouva byla podepsána do 24 hodin od zveřejnění inzerátu. „Mou obyčejnou garsonku dokázal odborník na home staging přeměnit na atraktivní bydlení,“ říká Milena Krohová.

Hlavní obytný prostor v bytě 1+kk. Po úpravě se malý byt prodal za 24 hodin. | foto: Maxima Reality

„Vůbec jsem nevěděla, co home staging obnáší, ale dala jsem na doporučení makléřky a mé pocity z této služby jsou perfektní. Byt se prodal do druhého dne. Ihned se ozvalo asi 15 lidí s žádostí o prohlídku. Garsonku jsem prodala hned prvnímu zájemci, který se na byt přišel podívat,“ říká Milena.

„Home stager pracoval s vybavením, které jsme měli v bytě, přidal pár doplňků a celkový efekt byl neskutečný. Fotodokumentaci bytu jsem si nechala na památku,“ popisuje své dojmy Krohová.

Může vás zajímat

Park Klecany

Park Klecany

Park Klecany - bydlete v blízkosti hlavního města Prahy a zároveň si dopřejte příjemného prostředí a dostatek klidu.

Více na Reality.iDNES.cz

Jestli něco chybí zájemcům o koupi bydlení, je to představivost. A není se čemu divit, při prohlížení inzerátů na realitních serverech a během prohlídek nemovitostí vidí často vše, co mělo zůstat skryto – rodinné fotografie, pelíšky domácích mazlíčků, sušící se prádlo a nekonečně mnoho variací na nepořádek na pracovním stole i v kuchyni.

Těžko si představit, že v místech, kde leží všechny ty papíry, hračky nebo dekorace, by měli začít za pár měsíců budovat nový domov. „Je stále málo lidí, kteří by dokázali sami připravit nemovitosti na prodej. Každý interiér potřebuje určité úpravy, aby se líbil co nejširšímu spektru kupujících,“ potvrzuje Vladimír Zuzák, ředitel pražské realitní kanceláře Maxima Reality.

První dojem využijte ve svůj prospěch

„Lidé se rozhodují emocionálně. Podle průzkumu nákupního chování si utvoří první dojem už deset vteřin poté, co do bytu vejdou. Když uvidí špinavé boty v předsíni, budou podezíraví po celou dobu prohlídky,“ popisuje psychologii kupujících Jana Ondrejková z firmy JR Staging.

Fotogalerie

Sílu prvního dojmu lze ovšem obrátit ve prospěch prodávajícího. Když je první dojem pozitivní, spustí se kreativní myšlení kupujících, kteří si začínají představovat svůj život v prostorách, kterými procházejí. Tady bychom večeřeli, sem dáme postýlku, říkají si. A tak signalizují, že uvažují o koupi.

Home staging pracuje s těmi prvky v interiéru, které výsledný dojem nejsilněji ovlivňují. Někdy je to masivní obývací stěna, jindy detaily: květiny, lampy, závěsy a polštáře. V tom právě spočívá umění home stagingu. Odhalit, co hraje v interiéru největší roli, a využít to vše k rychlejšímu prodeji.

„Interiér často působí jako malý a těsný, když nábytek stojí v takzvaných pohybových trasách, jindy zase brání průchodu slunečního světla,“ vysvětluje Jana Ondrejková, kdy přistupuje k zásadnějším krokům, jako je přesunování nábytku. Každopádně, home staging je nesrovnatelně rychlejší a levnější než rekonstrukce, kterou mnozí prodávající považují za nezbytnou. „Přiznávám, že zpočátku bývají překvapení, když ode mě slyší, že paroží po dědečkovi musí z ložnice rozhodně pryč,“ směje se Ondrejková.

Bytového designéra si pozvete, když se stěhujete do nového. Navrhne pro vás domov podle vašeho vkusu a osobních preferencí. Home staging designér má opačnou roli, když svůj domov opouštíte a chcete ho co nejrychleji a nejvýhodněji prodat. Váš zabydlený interiér promění v atraktivní, ale univerzální zboží, které se bude líbit co největšímu počtu zájemců.

První zkušenosti

Home staging dorazil do Česka z Ameriky a západní Evropy před pár lety, když ekonomická krize donutila prodávající zvyšovat atraktivitu svých nemovitostí. Zájem o nemovitosti nyní opět roste, ale zvyšuje se kvalita služeb realitních kanceláří. Zdarma začínají nabízet prodávajícím také home staging, stejně jako již 75 % realitních kanceláří v USA.

Průměrně se jakákoli nemovitost, která prošla home stagingem, prodá za 37 dní, alespoň podle výzkumu americké Real Estate Staging Association. Záleží samozřejmě na tom, zda jde o byt nebo dům, a také na lokalitě. Český realitní trh teprve na podobné srovnání čeká, stejně jako na svoje statistiky.

Podívejte se na rychlou proměnu obyčejného bytu

Autor:


Témata: Bydlení


Nejčtenější

Křehkost geometrické industriální stavbě dodávají subtilní prvky kovových...
Sedm rodin na 235 metrech čtverečních. V Japonsku žádný problém

Japonský hudebník Katsuhiro Honda získal starý dům na předměstí Saitama na ostrově Honšú. S pomocí architektonického studia Eureka nemovitost přestavěl na...  celý článek

Rastr policového systému probíhá celým bytem.
Ze dvou malých bytů vznikl velký obytný prostor s posuvnými stěnami

Udělat ze dvou menších bytů jeden větší. To bylo přání mladého páru, který měl k dispozici dva byty v horním ustoupeném patru pražského činžovního domu z 20....  celý článek

Kromě „hlavního“ domu si nechala rodina postavit i saunový domek a také dům pro...
Recept na stres z práce? Víkendový dům v lese s výhledem na jezero

Srubový dům si nechal postavit úspěšný helsinský manažer Tuomas na venkově, aby mohl se svoji rodinou trávit volné chvíle v přírodě. Pojal jej pouze jako druhé...  celý článek

Tenká dlažba se po pěti letech používání „loupe“ jako perník.
Kdo šetří na dlažbě do exteriéru, může se pěkně spálit. Podívejte se

Kupovat levné věci se nevyplácí, o tom se bohužel přesvědčil i čtenář Lubor. Se svým příběhem se tak alespoň přihlásil do naší soutěže Léto na nové terase či s...  celý článek

Villa S’Estaca stojí na západním pobřeží v Puerto Valldemossa. Komplex tvoří...
Michael Douglas prodává své útočiště na Mallorce z 19. století

Villa S’Estaca stojí na západním pobřeží v Puerto Valldemossa. Komplex tvoří sedm nemovitostí s deseti ložnicemi a deseti koupelnami. „Jde o unikátní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.