Prosek Park od developerské společnosti FINEP nabízí v několika etapách...

Prosek Park od developerské společnosti FINEP nabízí v několika etapách příjemné bydlení na severu Prahy. | foto: Archiv společnosti AdInternet

Na internetu najde každý svůj byt či dům snů. Je třeba správně hledat

  • 7
Šest až devět měsíců trvá průměrně doba, než si zájemce najde své bydlení snů. Tvrdí to alespoň Petr Makovský, ředitel společnosti AdInternet. Podle něho je na internetu krásné to, že tam lze nalézt všechny potřebné informace.

S pomocí služeb AdInternetu, který je od letoška součástí vydavatelství MAFRA, si lidé hledají bydlení především v novostavbách v Praze a okolí, a to již od září 2011. Zároveň společnost funguje i jako služba pro developery, kterým pomáhá s prodejem a výběrem dodavatelů, radí jim, jak mají své projekty upravit, třeba s ohledem na danou lokalitu či dispozice bytů.

Tento způsob fungování je unikátní a podle Petra Makovského se konkurence zatím neobjevila. AdInternet funguje přibližně na 150 internetových portálech, které za měsíc navštíví více než 250 tisíc lidí, spolupracuje přibližně s padesátkou developerů. Více než 10 % všech novostaveb se tak prodá právě jeho prostřednictvím.

Domy v Rezidenci Zbraslav od developerské společnosti Doma je Doma stojí v příjemném prostředí plném zeleně, přesto v Praze.

Čím je podle vás AdInternet výjimečný?
Výjimečný je především tím, že poskytuje ucelený souhrn nemovitostí daného developera. Kdo tedy hledá nové bydlení, nemusí otevřít desítku realitních portálů, aby našel vše, co developeři nabízejí. Kromě toho není potřeba shánět další informace o lokalitě, financování nebo standardech projektu, protože všechny tyto údaje najde pohodlně buď na souhrnném webu, jako je například náš nový portál PrahaNovostavby.cz, který spojuje veškeré naše nabídky, nebo na jednotlivých microsite, které vytváříme pro každý jednotlivý projekt.

Nejdůležitější však bývají lidé...
Samozřejmě. Máme kvalitní tým zákaznické linky. Jsou to operátoři-makléři, s nimiž se zákazník telefonicky spojí a kteří se mu skutečně věnují. Nerozlišují, zda klient poptává byt za dva miliony, nebo dům za dvacet milionů. Jsou vyškolení tak, aby klientovi uměli pomoci nejen při hledání nemovitosti, ale také poradit, pokud jde o lokalitu, dopravní dostupnost nebo občanskou vybavenost. Zákazník tak nemusí denně procházet všechny nabídky na realitních severech a k tomu zjišťovat další informace, naši operátoři to udělají za něho.

Další výhodu zákaznického centra chápu i ve vztahu operátora s klientem, ten je založený na vzájemné domluvě, a nejen pokud jde o vybranou nemovitost, ale také při plánování telefonických hovorů. Nemůže se tak stát, že by byl zákazník vyrušený při obědě nebo pracovní schůzce.

Stejně jako realitní kanceláře ale pobíráte provizi.
To samozřejmě ano, ale zákazník by měl vědět, že jeho se tato provize vůbec nedotkne, cena nemovitostí totiž zůstává stále stejná jako u developera. Pro toho to znamená obrovské úspory, náklady za marketing jdou všechny za námi.

Developerská společnost pak platí pouze za samotný prodej, a to je právě ta zmiňovaná provize. Důvod, proč je to pro developery výhodnější, je tedy jasný, on ušetří nemalé peníze za propagaci svých projektů a my víme naprosto přesně, jak nemovitosti nabídnout přesně těm klientům, kteří mají potenciál si je skutečně koupit. Je to know-how, které nabízíme v rámci projektu Centrum pro developery.

To zní dobře pro developera, ale co koncový zákazník? Co ten z toho má?
Z naší strany především dostatek informací o jednotlivých projektech a kvalitní služby, díky kterým se tak zásadní rozhodnutí, jakou představuje koupě nemovitosti, stává příjemnější. Navíc nabízíme jen skutečně prověřené projekty.

Kde také funguje AdInternet

Nechceme být spojováni s někým, kdo je nedůvěryhodný, kdo nabízí projekt se špatnou pověstí nebo u něhož hrozí, že stavbu nedokončí v termínu.

Další výhodou je také fakt, že spolupracujeme pouze s firmami, které jsou schopny dodat veškeré podklady ke svým projektům. Každý den totiž probíhá aktualizace nabídek, zákazník tak dostane vždy čerstvé a aktualizované informace.

Nehrozí přitom, jako na různých realitních portálech, že inzerujeme prodanou nebo dokonce neexistující nabídku. Realitní kanceláře toto zneužívají, aby snadno získaly vaše kontaktní údaje.

A když přijde třeba malý a začínající developer?
Pak si ho prověříme a stejně tak jeho projekt. Zde však přichází již zmiňované Centrum pro developery neboli CEPD. Tento projekt je tu právě pro menší a střední developery, kteří v záplavě již zavedených a velkých developerských společností mají velmi těžkou startovní pozici.

My mu můžeme nabídnout své know-how nejen co se týče marketingu, ale také pomoci se samotným projektem, ať jde o jeho nastavení, financování nebo samotný projekt. Poradíme mu, co udělat, aby byl úspěšný.

Domy v Rezidenci Zbraslav od developerské společnosti Doma je Doma stojí v příjemném prostředí plném zeleně, přesto v Praze.

Nejenže víme, jak projekty propagovat, máme k dispozici i obrovské množství dat, kde chtějí lidé bydlet, jak velké byty v konkrétní lokalitě poptávají, a to v dlouhodobém hledisku.

Máme statistický vzorek třeba i pro Horní Počernice, kdo a jak by tam chtěl bydlet. Našim klientům dáváme samozřejmě tyto informace zdarma. Do budoucna je to možná to nejdůležitější, co jim můžeme nabídnout.

Jenže koncový klient si přeje něco pro sebe, třeba klientské změny bývají častý problém mezi developerem a zákazníkem.
To je pravda. I pro ně je tu Centrum pro developery, jehož součástí bude i oddělení klientských změn. Na rovinu, víme, že je developeři rádi nemají, protože drtivá většina to neumí, nemá na to lidi a špatně se jim zasahuje do hotových projektů.

Proto jsou součástí CEPD také architekti, projekční kancelář i firmy, které budou schopné změny navrhnout, ale současně také provést. Převezmeme tak veškerou agendu, které se developer velmi rád zbaví.

To klientům nabídnete hned při prvním kontaktu?
Ne, pozor, takhle to nefunguje. U nás je to tak, že když klient zavolá a poptá konkrétní projekt, my s ním projdeme jeho potřeby a požadavky, dáme mu všechny potřebné informace a nabídneme relevantní nemovitosti. Pokud se zákazník nakonec s developerem nedohodne, ozveme se mu opět my a prodiskutujeme s ním další možnosti.

Navíc, protože máme vlastní tým operátorů, klienti se nemusí bát, že bychom mu hovor nezvedli, což je další slabinou realitních kanceláří, které nemají kapacity na přijímání všech hovorů od zákazníků.

Otevřené dispozice si přeje většina klientů.

Přemlouváte zákazníky vybrat si něco jiného?
Rozhodně nikoho nepřemlouváme, aby si koupil byt, o který nestojí. Naše zákaznické centrum funguje velmi jednoduše, operátor se spojí s klientem, zeptá se ho, zda stále poptává nemovitost a zda by uvítal v této oblasti pomoc, a následně, pokud si zákazník toto přeje, mu pomáhá s výběrem vhodného bydlení.

Někdy se ale může stát, že lidé poptávají nemovitost či lokalitu, kde není k dispozici byt v jejich finančních možnostech nebo se zde jednoduše nic nestaví, pak se snažíme najít pro zákazníka tu nejschůdnější cestu.

Nedávno se to stalo třeba kolegyni, jejího klienta trápil navíc čas, potřeboval urychleně bydlet. Chtěl Prahu. Kolegyně našla Klecany, které jsou 6 km od Prahy. A přestože klient původně chtěl hlavní město, nakonec se společně dobrali k tomu, že v Klecanech je pro něho velmi dobrá dopravní dostupnost na metro Kobylisy, z něhož mu pak stačilo popojet pár stanic do zaměstnání. Nakonec jsme mu vlastně cestu do práce zkrátili a ušetřili i peníze za byt. A v tom já osobně žádné přemlouvání nevidím.