Když si pro realizaci vybral designérku Pavlu Kirschner, věděl, že výsledek bude opravdu originální. Práci designérky znal z již publikovaných realizací a na základě toho také zvítězila. Porovnával práce jiných designérů a všude mu chyběl osobitý rukopis.
"Všechno bylo stejné, neříkám ošklivé, ale bez nápadu. Když Pavla přinesla návrhy, bylo vidět, že mi naslouchala a že se trefila do mého vkusu. V obývacím pokoji splnila mé požadavky na prostor a dostatečné množství sezení, které na první pohled působilo nesourodě," vzpomíná majitel Martin.
Osvětlení na jedničku
Kombinace jednotlivých typů osvětlení byla na první pohled hodně odvážná, ale v dobrém slova smyslu. "Celý projekt jsem nechal na designérce, a to prakticky na klíč. Dva měsíce jsme komunikovali pouze elektronicky a já jsem vše viděl v reálu až na konec. Osvětlení mě nadchlo. Mě by nenapadlo dát do jednoho prostoru tolik různých světel, aby vznikla různá zákoutí. Veškeré osvětlení, jak mi prozradila, pochází z Německa," popisuje majitel.
Každá místnost je vzhledem k využitým doplňkům, atypickým dekorům a kombinaci materiálů jedinečná. "Chtěl jsem, aby mě i mé budoucí návštěvy byt uchvátil už při vstupu, a to se povedlo. Miluji například vtipný pojízdný věšák v chodbě," tvrdí Martin.
Je nadšený i z řešení ložnice, kde se designérka kvůli špatné dispozici ani nemohla moc vyřádit.
Místnost zabírá velká šatní skříň, ale vtipné řešení transparentních nočních stolků je moc zábavné a ložnice vypadá lehce a vzdušně.
Mít v kuchyni mozaikový obklad není neobvyklé, ale černá barva obkladu už tak obvyklá není. Černé mozaiky se trochu v kuchyni obával, protože viděl jen nákres kuchyně i vzorky materiálu, jako celek si to neuměl představit.
"Pavla mě ale přesvědčila a já se rozhodl jí důvěřovat. Je to přece jen kuchyň pro chlapa, tak žádné sladké barvy… Když jsem viděl výsledek, byl jsem mile překvapený," říká dnes majitel.
Od Pavly požadoval moderní design, ale sám netušil, jak různě to lze vyložit. V návrhu byla zajímavá křesla a Martin neměl sebemenší tušení, že mají tak bohatou historii.
"Jsem spokojený jak s červeným křeslem, které pochází z dílny Charlese a Ray Eamesových, tak i s křesílky ve stylu Bauhaus, která jsou navíc moc pohodlná. Díky designérce jsem se naučil něco z historie nábytku…" vysvětluje Martin.
Také vsadil na její vytříbený smysl pro originalitu a nechal se překvapit. Obrazy jsou skutečně netradiční a možná trochu pošetilé. Na jednu stranu, kdyby ho omrzely, může je vyměnit. Jak mu Pavla prozradila, obrázky našla v reklamních katalozích nábytku a jen je nechala ofotit. Skvěle si také pohrála se sloupem ve výklenku, který oblepila kartonovými písmeny a barevně zvýraznila.
Pavla umí využít i starší kusy nábytku a zcela změnit jejich podobu. Tady nebylo žádné původní vybavení, takže nebylo co přetírat a renovovat. Křesla, která působí starším dojmem, pocházejí z 30. let minulého století. Pavla je objevila v bazaru a nechala nově potáhnout hovězinou.