Změna územního plánu sice dospěla do konečné fáze, situace se ale změnila poté, co pražská TOP 09 podepsala dohodu o podpoře se sociálními demokraty. Na základě politické dohody musela TOP 09 odsunout problematickou zástavbu k ledu.
Projekt společnosti Sekyra Group má přitom podporu primátora Tomáše Hudečka (TOP 09). Ještě na začátku roku jej z pozice prvního náměstka primátora usilovně hájil.
Proměna nádraží a okolí |
Nyní ale ani jako primátor nemá dostatek sil, aby změnu dokázal dotáhnout do konce. Nedostala by totiž u zastupitelů dostatečnou podporu. "Očividně jde o jednu z daní, které vládnoucí TOP 09 zaplatila za dohodu s ČSSD," řekl zdroj, který si nepřál být jmenován.
Podle návrhu Sekyra Group by měly být železniční sklady a část kolejišť v uvedeném území v horizontu deseti až dvaceti let nahrazeny kancelářskými, obchodními i bytovými domy (viz Na pražském smíchovském nádraží může vyrůst nová čtvrť, rozhodli radní).
Přestavba se má dotknout i samotného Smíchovského nádraží, kde je plánována stavba autobusového terminálu a záchytného parkoviště. Předpokládané náklady se pohybují kolem 15 miliard.
Společnost chtěla v polovině příštího roku získat první územní rozhodnutí a v roce 2015 začít stavět.
Poslední fáze změny územního plánu, která by stavbu umožnila, před několika měsíci schválila rada města a následně příslušný výbor zastupitelstva. Nyní je ale zřejmé, že do konce volebního období nebude ani zařazena do programu jednání zastupitelstva.