Dřevo a domácí pohoda - po tom zákazník touží

Dřevo a domácí pohoda - po tom zákazník touží | foto: imm Cologne

OBRAZEM: veletrh nábytku v Kolíně a představy výrobců o útulnosti

  • 3
Téměř 1 200 vystavovatelů, více než 100 000 exponátů.. Poprvé po deseti letech vyprodané veškeré výstavní plochy. Úspěch Mezinárodního veletrhu nábytku imm v Kolíně nad Rýnem, který začal 18. a končí 23. v neděli 23. ledna, signalizuje lepší hospodářské časy v Německu. A možná i v Česku.

„Výroba nábytkářských firem se začala v loňském roce opět zvedat, proto je zde takový zájem,“ tvrdí Jan Besperát, zástupce kolínských veletrhů pro Českou s Slovenskou republiku. Výstavní plocha se pro imm Cologne vyprodala, dokonce se vrátily takzvané čekací listiny.

Nábytkářské veletrhy mají obrovskou výhodu: vždy najdete volné místo

Velký podíl na úspěchu letošního veletrhu má LivingKitchen, výstava věnovaná kuchyňského nábytku a především spotřebičům. Ta do Kolína přilákala spoustu zájemců. Firmy se předháněly, která návštěvníkům lépe uvaří. Jak jinak ukázat spotřebiče i kuchyně v praxi?

Italský Kartell se bez černé neobejde

Co veletrh ukázal

 
Potvrdilo se, že v barvách stále kraluje bílá, vrací se však dřevo, hlavně dub, ořech a třešeň, ale musí se hodně snažit, protože na čelních plochách dvířek je předběhlo sklo. To se pevně usadilo i na deskách stolů a dokonce i na pracovních deskách.

Lodní paluba od firmy Alno: tak velkou kuchyni budete hledat těžko

Pro německý trh se však s přírodními materiály musí hodně počítat, německá hospodyňka má třeba ráda přírodní kámen na pracovní desce, k nerezu se chová s lehkým odstupem. Touží po útulnosti, prostě miluje  "Gemütlichkeit".

Bez polštářků si pohodlí nedopřejete...

Pohodlí na vlastní kůži...

Všude zářila LED diodová svítidla. Energií se šetřilo i u kuchyňských spotřebičů, jak hlásaly všechny poutače. Ty také "hlasitě křičely“, jak jsou kuchyňské přístroje tiché.  

Organické tvary, kvalitní kůže a její zpracování, to je vizitka firmy De Sede

Sedací nábytek dával přednost kůži, a to ve všech barvách. Důraz na štepování a drobné detaily dokazoval až cizelérskou práci čalouníků.

Skandinávská představa o útulnosti

Češi v Kolíně

Co potěšilo? Že se na veletrhu rozhodně neztratili čeští zástupci. TON se „usídlil“ v hale 11, kam se dostaly jen ty nejlepší nábytkářské firmy. Jeho atraktivní expozice, navržená designérem Michalem Riabicem, se nedala přehlédnout. Rušno zde bylo po celou dobu veletrhu.

TON a jeho expozice navržená slovenským designérem Michalem Riabicem

Ahorn, výrobce roštů a matrací, se zase rozhodně neztratil v hale 9, která patřila tomuto sortimentu. Jeho zástupci se mohli pochlubit hned řadou novinek.

Pohovka Ploum od firmy Ligne Roset lákala nikoli k posezení, ale přímo k rozvalení se

Dokonalé zpracování kůží a detailů je pro švýcarskou firmu De Sede typické

I další český zástupce, firma Desk-Form, se prosadil v konkurenci světových firem. Ne náhodou 80 procent svých pracovních desek z různých materiálů vyváží, zejména do Skandinávie, ale i do Německa. Form z Kozmic u Hlučína, výrobce především čalouněného nábytku, se zase zaměřil na technické „vychytávky“ zvyšující komfort používání.

V halách bylo plno, nahoře i dole