Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nelitujte peněz za právníka, smlouva s řemeslníkem se hodí

  12:21aktualizováno  12:21
Sehnat řemeslníka dá sice zabrat, ale nebojte se na něj potom vyrukovat s písemnou smlouvou. Možná pak oceníte, jak se podepsaný závazek, co má dlaždič nebo zedník v bytě vytvořit, může hodit.

Sehnat řemeslníka dá sice zabrat, ale nebojte se na něj potom vyrukovat s písemnou smlouvou | foto: Profimedia.cz

"Ve smlouvě by mělo být přesně sepsáno, co, za kolik, dokdy a kde má firma udělat, případně tam mohou být sankce, pokud to firma neudělá,“ vypichuje důležité součásti smlouvy mluvčí Sdružení obrany spotřebitelů Ivana Picková.

Jenže lidé jsou mnohdy rádi, že se jim vůbec v Praze podařilo volného řemeslníka sehnat...
Jenže když už jsou ochotní investovat 150 tisíc na opravu koupelny, další 3 tisíce za právníka by je neměly mrzet. Jistota, že mají v ruce doklad, s nímž mohou vymáhat kvalitně odvedenou práci, se vyplatí.

Pokud lidé na smlouvu zapomenou nebo rezignují, mají smůlu?
Kdepak, pokud jsou dlaždičky položené nakřivo, vana je poškrábaná nebo nesedí dvířka, mohou zákazníci práci samozřejmě reklamovat.

Kolik času mají?
Záruční doba na služby je šest měsíců. A platí zásada - vyřizovat reklamaci písemně. Pokud firma sídlí v jiném městě, je nejlepší poslat dopis s dodejkou, aby měli v ruce doklad, že firma dopis převzala.

Co když řemeslník použije na zákazníka fígl a prohlásí, že to je v pořádku, jen si to musí "sednout"?
Nemůžete třeba instalatéra přivázat za nohu k odpadu a říct mu, že ho pustíte, až si to "sedne". Pokud ale máte v rukou doklad, že odpad opravdu opravoval on, můžete práci reklamovat. A klidně pořád dokola.

A když mi kachličky v koupelně odpadnou až po půl roce?
V zákoně je psáno, že na stavby je záruka tři roky a na stavební práce minimálně 18 měsíců.

Co je výsledkem reklamace? Znovu provedená práce? Vrácené peníze?
Práce má být uvedena do souladu se smlouvou. Tedy třeba správně přilepené dlaždičky. Pokud vám ale špatně vyrobí kuchyňské skříňky, které popadají a všechno se rozbije, pak musí firma uhradit škodu.

Stěžují si lidé v Praze na odbytou nebo špatně odvedenou práci řemeslníků? A přibývá vám stížností?
Přibývá, ale čteme to tak, že lidé vědí, kde hledat pomoc. Loni jsme v Praze dostali přes 1 300 stížností, z nichž se obecně deset procent týká stavebních prací - rekonstrukcí koupelen a kuchyní, instalací plastových oken a výroby nábytku na zakázku.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.