Nechcete platit hypotéku? Udělejte z domu billboard a máte ji zadarmo

  1:00
Reklamní agentura Adzookie se rozhodla prorazit na americký trh kreativní formou reklamy. Chce proměnit fasády domů na reklamní billboardy, na kterých bude propagovat svou společnost. Majitelům nemovitostí za to nabízí pomoc se splácením hypotéky. Zareagoval dokonce i kostel.
Nechte nás natřít na vaši fasádu reklamu a my vám za to zaplatíme hypotéku, vybízí americká reklamní agentura.

Nechte nás natřít na vaši fasádu reklamu a my vám za to zaplatíme hypotéku, vybízí americká reklamní agentura. | foto: Adzookie

Nabídka se objevila na internetových stránkách společnosti Adzookie v úterý 5. dubna a okamžitě vyvolala obrovský zájem. Během prvních dvaceti čtyř hodin od uveřejnění bylo doručeno víc než tři tisíce přihlášek.

Ředitel agentury Romeo Mendoza uvedl pro server televize CNN, že počet zájemců předčil jejich očekávání a je rád, že kampaň pomůže i tam, kde jsou peníze skutečně potřeba. "Doslova mě to šokovalo. Je jasné, že ekonomická situace je vážná, ale překvapilo mě, kolik lidí má opravdu problémy."

Podle společnosti je až devadesát procent přihlášek od majitelů, pro které je hypotéka obrovskou zátěží. Mezi zájemci o natření fasády a pomoc se splácením hypotéky se objevil dokonce i kostel.

Jeden z přihlášených. Dům Bryana Merrilla v Kalifornii. Měsíčně platí splátku hypotéky 1 327 dolarů, tedy asi 23 tisíc korun.

Společnost Adzookie bude majitelům nemovitosti splácet hypotéku po celou dobu, kdy bude reklama umístěna na domě. Minimální délka dohody jsou tři měsíce, smlouva může být prodloužena až na jeden rok.

Přemalován byl zatím jen jeden zkušební dům, který zájemcům slouží jako vzorová ukázka. Do konce května ale společnost chce začít s prvními skutečnými realizacemi.

Na celou kampaň hodlá vedení agentury vyčerpat sumu 100 tisíc amerických dolarů. Na jeden dům-billboard by mělo připadnout osm tisíc dolarů, tedy asi 136 tisíc korun.

Agentura využívá i sociální sítě. Na Facebooku se velké množství přihlášených snaží výběrové řízení ovlivnit. Vystavují zde fotografie své nemovitosti s dalšími popisky. Někteří zájemci píší společnosti prostřednictvím Facebooku několikrát denně.

Objevují se i velmi emotivní vzkazy a videa. Například Mike Miller z Arizony se svěřil s tím, že se jeho rodina nalézá na pokraji bankrotu: zemřela mu matka, ztratil práci a se dvěma malými dětmi nezvládá financovat veškeré výlohy, mezi nimiž hypotéka činí jednu z největších položek. Nabízí k reklamnímu polepu i vůz své ženy, která denně cestuje desítky kilometrů do zaměstnání.

Dalším zájemcem o reklamní fasádu je Mike Miller z Arizony. Ten se na Facebooku svěřil, že jeho rodina je na pokraji bankrotu.

Vybrané nemovitosti společnost na vlastní náklady natře na firemní modro-žlutou kombinaci a přidá své logo.  Budou zde i ikonky sociálních sítí Twitteru a Facebooku a serveru Youtube. Společnost Adzookie svou inzerci směřuje převážně do chytrých mobilních telefonů.

Samotné přemalování domu na billboard potrvá zhruba tři až pět dní. Nový nátěr dostane celá fasáda. Střecha, okna a markýzy zůstanou nedotčeny. Po skončení spolupráce uvede firma Adzookie dům do původního stavu.

Domy v Česku mají problém. Kvůli plotům není na fasádu vidět

Reklamní sdělení na fasádách domů nejsou ani v Česku žádnou novinkou. Obvykle se ale používají jen potištěné plachty, umístěné na bytové domy a komerční nemovitosti.

Obchodní ředitel Realitní společnosti České spořitelny Miloš Červenka říká: "Určitě je to zajímavý marketingový tah, nicméně u nás shledávám pár zásadních rozdílů oproti USA. Rodinné domy ve Spojených státech zpravidla nemají přední plot, ale v České republice je jím často obehnán celý pozemek a na dům není dobře vidět. Skvělá viditelnost a výborná lokalita je přitom pro takovou reklamu zásadní."

Červenka navíc poukazuje na to, že u činžovních domů bývá problém s památkovou ochranou. Vyhlášce zakazující barevné a výrazné fasády budov, která v některých amerických městech a čtvrtích platí, se vyhýbá i společnost Adzookie.

Formuláře z takových lokalit nepřijímá. Pro Červenku je tak logické využití tohoto typu reklamy především u komerčních nemovitostí: "Nabarvit sídlo firmy a udělat z něj jasný orientační bod je varianta, která mi dává smysl."

Sokolovské sídliště Michal
Sokolovské sídliště Michal
Sokolovské sídliště Michal

Pestrobarevné sídliště Michal v Sokolově má křiklavé barvy, každý vchod je jiný.

Vedoucí marketingového oddělení RK STING David Rewenda vidí v českém prostředí jako vhodné využít pro podobné reklamy panelová sídliště s vysokou koncentrací obyvatel. Barvy by podle Rewendy navíc mohly rozsvítit šeď a změnit neútulnost čtvrtí panelových domů. (viz článek Sídliště Michal v Sokolově září křiklavými barvami. Ne každému se proměna líbí)

Zanedbatelná by jistě nebyla ani finanční stránka věci: "Bytová družstva a společenství vlastníků by si tak mohla příjemně vylepšit svou příjmovou stránku a navýšit svůj vlastní fond oprav."

S tím souhlasí i Lubomír Milek, finanční ředitel realitní kanceláře Century 21: "Vedeme nyní jednání s majiteli nemovitostí, kterým jsme ochotni uhradit náklady na zateplení fasády s tím, že takovou fasádu budeme moci dlouhodobě využít pro své reklamní účely. Zájem registrujeme zejména od bytových družstev a společenství vlastníků."

Taková spolupráce sice nezaplatí celou hypotéku, ale na rodinných rozpočtech jednotlivců může být výrazně znát: "Věříme, že tak můžeme pomoci všem majitelům bytů vybraného domu ušetřit každý měsíc stokoruny hrazené do fondu oprav," dodává Milek.

Autoři:
  • Nejčtenější

Herečka Špindlerová bydlí ve vysněném bytě v centru Prahy s dětmi i zvířaty

27. března 2024

Herečka Petra Špindlerová bydlí s dětmi a zvířaty v centru hlavního města. Na místě oceňuje plnou...

Jak v panelákovém bytě 3 + 1 vytvořit třígenerační bydlení. Inspirujte se

22. března 2024

I v panelákovém bytě lze pro jeho obyvatele vytvořit soukromí. Přesto následující zakázka byla pro...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Generátor od souseda řve celý den. On si vyrábí elektřinu a my trpíme

22. března 2024

Premium Bydlím s rodinou v menší obci v rodinném domě. Soused začal v poslední době používat velmi hlučný...

Nejlepší čas na pořízení chaty či chalupy je teď. Co je v Česku na prodej

26. března 2024

Chaty a chalupy obklopené přírodou a vzrostlými stromy jsou v nabídkách realitních kanceláří stále...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ze zámečku Schwarzenbergů vzniklo unikátní bydlení i díky památkářům

26. března 2024

Je skvělé, když se staré stavby zrekonstruují a opět slouží svému účelu. Jindy je však ještě mnohem...

Rihanna chce za penthouse zesnulého Perryho půl miliardy. Vlastnila ho rok

29. března 2024

Luxusní penthouse ve 40. patře mrakodrapu The Century v Los Angeles, který má čtyři venkovní terasy...

Z ostudného vstupu a nevyhovující koupelny je teď pýcha domu

28. března 2024

Občas je nutné předělat jen část domu, důvody bývají různé. Někdy finanční, často se řeší jen...

Koupili rozpadlý zámek Hošťálkovy. I přes tragédii mu vracejí barokní krásu

28. března 2024

Jako mnoho jiných památek u nás měl i zámek Hošťálkovy v Moravskoslezském kraji to štěstí, že se ho...

Starou lesní chatu nahradila nová, má půvab a nabízí i teplo domova

27. března 2024

Lesní chatu k demolici nedaleko Prahy měla nahradit nová, regulace však byly jasné: plocha musí být...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...