Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Po nábřeží v centru Paříže se už autem neprojedete. Mění se v pěší zónu

  1:00aktualizováno  1:00
Centrum Paříže mění podobu. Dosavadní silniční komunikace na levém břehu Seiny dlouhá 2,5 kilometru mezi mosty Alma a Royal, kterou projížděly až dva tisíce aut za hodinu, se v pondělí začala měnit v pěší zónu. Bude mít podle místních médií rozlohu 4,5 hektaru a bude věnována sportu, kultuře a přírodě.

Dopravní zácpa na pařížském nábřeží nedaleko mostu Georgese Pompidoua. | foto: ČTK

Pro řidiče se uzavřel levý břeh Seiny, zatímco silnice v délce tří kilometrů na pravém břehu mezi oběma mosty se uzavřela pro auta již v září a začala se přeměňovat na "městský bulvár" s přechody a prostory pro chodce. Na levém nábřeží vzniknou do jara kromě jiného vyhlídková místa, restaurace, hudební sály, galerie a plovoucí zahrada.

Projekt, který prosadila pařížská radnice ovládaná levicí a který má stát 35 milionů eur, podle odhadů zpomalí jízdu motorových vozidel mezi východem a západem metropole o asi deset minut. Pravice, která se snažila změně zabránit, tvrdí, že to poškodí ekonomický a další chod metropole, uvedl server francouzského ekonomického deníku Les Echos.

"Je úchylné, aby jedno z nejhezčích míst světa, jakým je nábřeží Seiny mezi muzeem Orsay a mostem Alma, bylo městskou dálnicí. Proto vrátíme tuto část břehů Seiny Pařížanům, všem milovníkům Paříže," vysvětlil pařížský starosta Bertrand Delanoë. Vyjádřil přesvědčení, že po několika týdnech si řidiči zvyknou a žádné problémy nebudou. Připomněl, že na ulicích nad nábřežím byly někde přidány jízdní pruhy.

Centrum Paříže z vrcholu Eiffelovy věže

Centrum Paříže z vrcholu Eiffelovy věže

Dočká se Praha víkendového korza?

Sdružení Auto*Mat zveřejnilo zprávu, že od magistrátu dostalo zelenou pro pravidelné víkendy bez aut, a to s největší pravděpodobností na Smetanově nábřeží. V plánu je uzavírka pro automobily každou druhou sobotu od 20. dubna do konce června.

Díky tomu by se dvakrát v měsíci Smetanovo nábřeží uzavřelo s tím, že by zde jezdily pouze tramvaje. Pro řidiče by byly připraveny objížďky. Definitivně to však jisté není.

"Naše jednání s hlavním městem se zatím vyvíjí dobře. Náš návrh podporuje například radní Aleksandra Udženija. Zda se však bude Smetanovo nábřeží měnit jednou za čas v pěší zónu, se teprve rozhodne," řekl deníku Metro Jakub Stránský z iniciativy Auto*Mat. K projektu se ještě musí vyjádřit radnice Prahy 1 a Technická správa komunikací.

Autoři: ,




Nejčtenější

Pohled na částečně rozebraný dům. Postup odstraňování konstrukcí je náročný...
Bourat, nebo rekonstruovat. Co dělat, když si koupím starý rodinný dům

Všechny příběhy majitelů starých nemovitostí mají stejný začátek. Při nákupu rodinného domu se museli rozhodnout rychle. A to bez ohledu na to, zda jej budou...  celý článek

Velká koupelna si mohla dovolit i velkou vanu.
Majitelé měli v koupelně jasno: přáli si velkou vanu, ale také pisoár

Mladí manželé se dvěma dětmi si postavili dům v zahrádkářské oblasti s nádherným výhledem do lesa a úžasnou zahradou, kterou postupně dokončují. Poslední v...  celý článek

Zahradní výzdoba nemusí vždy znamenat tradiční květiny nebo keře...
Neobvyklá zahrada je plná robotů, mimozemšťanů i nahých figurín

Tak jako Karlův most patří k Praze, podobně neoddělitelnou součástí rodinných domů v Kalifornii jsou zelené plochy před budovami i za nimi. Nepodobají se sice...  celý článek

Nejznámější zakázku získal Pei v letech 1983 - 1989, rozšíření a modernizaci...
Geniální architekt Pei. Autor pařížské pyramidy slaví 100. narozeniny

Americký architekt čínského původu Ieoh Ming Pei oslavil 26. dubna 100. narozeniny. Pei patří mezi přední osobnosti svého oboru. V roce 1983 dostal Pritzkerovu...  celý článek

Rekonstrukce bytu v panelovém domě láká k mnoha změnám, vždy je však nutné...
Chtějí vybourat všechny příčky v bytě. Záleží však na statikovi

Mladý pár si koupil byt 3+1 v panelovém domě a chtěl by jej radikálně změnit, protože počítá s dětmi a současný stav nepovažuje za vhodný. Manželé jsou ochotni...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.