Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Po nábřeží v centru Paříže se už autem neprojedete. Mění se v pěší zónu

  1:00aktualizováno  1:00
Centrum Paříže mění podobu. Dosavadní silniční komunikace na levém břehu Seiny dlouhá 2,5 kilometru mezi mosty Alma a Royal, kterou projížděly až dva tisíce aut za hodinu, se v pondělí začala měnit v pěší zónu. Bude mít podle místních médií rozlohu 4,5 hektaru a bude věnována sportu, kultuře a přírodě.

Dopravní zácpa na pařížském nábřeží nedaleko mostu Georgese Pompidoua. | foto: ČTK

Pro řidiče se uzavřel levý břeh Seiny, zatímco silnice v délce tří kilometrů na pravém břehu mezi oběma mosty se uzavřela pro auta již v září a začala se přeměňovat na "městský bulvár" s přechody a prostory pro chodce. Na levém nábřeží vzniknou do jara kromě jiného vyhlídková místa, restaurace, hudební sály, galerie a plovoucí zahrada.

Projekt, který prosadila pařížská radnice ovládaná levicí a který má stát 35 milionů eur, podle odhadů zpomalí jízdu motorových vozidel mezi východem a západem metropole o asi deset minut. Pravice, která se snažila změně zabránit, tvrdí, že to poškodí ekonomický a další chod metropole, uvedl server francouzského ekonomického deníku Les Echos.

"Je úchylné, aby jedno z nejhezčích míst světa, jakým je nábřeží Seiny mezi muzeem Orsay a mostem Alma, bylo městskou dálnicí. Proto vrátíme tuto část břehů Seiny Pařížanům, všem milovníkům Paříže," vysvětlil pařížský starosta Bertrand Delanoë. Vyjádřil přesvědčení, že po několika týdnech si řidiči zvyknou a žádné problémy nebudou. Připomněl, že na ulicích nad nábřežím byly někde přidány jízdní pruhy.

Centrum Paříže z vrcholu Eiffelovy věže

Centrum Paříže z vrcholu Eiffelovy věže

Dočká se Praha víkendového korza?

Sdružení Auto*Mat zveřejnilo zprávu, že od magistrátu dostalo zelenou pro pravidelné víkendy bez aut, a to s největší pravděpodobností na Smetanově nábřeží. V plánu je uzavírka pro automobily každou druhou sobotu od 20. dubna do konce června.

Díky tomu by se dvakrát v měsíci Smetanovo nábřeží uzavřelo s tím, že by zde jezdily pouze tramvaje. Pro řidiče by byly připraveny objížďky. Definitivně to však jisté není.

"Naše jednání s hlavním městem se zatím vyvíjí dobře. Náš návrh podporuje například radní Aleksandra Udženija. Zda se však bude Smetanovo nábřeží měnit jednou za čas v pěší zónu, se teprve rozhodne," řekl deníku Metro Jakub Stránský z iniciativy Auto*Mat. K projektu se ještě musí vyjádřit radnice Prahy 1 a Technická správa komunikací.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.