Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Moser patří mezi luxusní značky jako jsou Dior, Cartier či Vuitton

  1:00aktualizováno  1:00
Privilegované francouzské luxusní značky mezi sebe poprvé vzaly někoho, kdo není z Francie. Jejich sdružení Comité Colbert přijalo mezi své členy sklárnu Moser. Francouzi ocenili design i řemeslnou kvalitu českých sklářů.

Šéfdesignér Lukáš Jabůrek kontroluje ručně broušenou plastiku, která má hmotnost kolem 40 kilogramů. | foto: Messe Frankfurt

Asociace Comité Colbert sdružuje 75 značkových firem, jež nabízejí nejluxusnější zboží na trhu. Najdete zde například Chanel, Hermes, Dior, Cartier, Louis Vuitton či proslulé francouzské sklárny Baccarat, Lalique a Saint-Louis.  Asociace vznikla v roce 1954 z popudu Jean-Jacques Guerlaina.

Proč Colbert

Jean-Baptiste Colbert (1619 – 1683)
Začínal jako osobní sekretář kardinála Mazarina, za vlády Ludvíka XIV. se stal ministrem financí (1665 – 1683).

Velmi se osvědčil, a to i díky ochraně francouzského trhu. Na dovážené zboží totiž zavedl vysoká cla. Hodně podporoval rozvoj francouzského průmyslu, třeba v podobě zakládání  manufaktur. Není se čemu divit, že právě po něm dostal Comité Colbert své jméno.

Aby mohl být Moser do této privilegované skupiny přijat, museli jeho kandidaturu "obhájit" dva velmi vážení garanti. Svá doporučení tak na Valném shromáždění Comité Colbert přednesli Michel Bernardaud, prezident a generální ředitel společnosti Bernardaud – Manufacture de Limoges (výrobce porcelánu) a Jerome de Lavergnolle, prezident a generální ředitel sklárny Saint-Louis.

Novými členy se kromě sklárny Moser staly i německý výrobce hodinek a psacích potřeb Montblanc, porcelánová manufaktura Herend z Maďarska a německá společnost Leica.

Skleněná, ručně broušená plastika vážící 40 kg.

Skleněná, ručně broušená plastika váží 40 kg.

A k čemu Comité Colbert slouží? Především šíří a propaguje řemeslnou dovednost a tradice, ale také kreativitu a inovace. Věnuje se však také ochraně průmyslových práv a duševního vlastnictví pro udržení a rozvoj tradiční rukodělné výroby luxusního zboží.

Moser proto do této společnosti dobře zapadá. Je proslulý právě kvalitní prací sklářů i výtvarníků. Výrobky s jeho značkou předávali čeští prezidenti již od dob T. G.  Masaryka a Beneše jako státní dary vzácným hostům včetně králů či papežů.

Historie značky Moser

Ludwig Moser (1833–1916) si otevřel vlastní obchod a ryteckou dílnu v centru Karlových Varů, v roce 1893 zahájil provoz ve vlastní sklářské huti. Získal pověst nejprestižnějšího výrobce křišťálu v rakousko-uherské monarchii.

Tituly dvorních dodavatelů císaře Františka Josefa I. (1873), perského šáha Musaffereddina (1901) a anglického krále Eduarda VII. (1908) tuto pověst dále umocňovaly a vyvolaly zájem dalších státníků a panovníků.

Již v roce 1922 je sklárna Moser největším výrobcem luxusního nápojového a dekorativního skla v Československu. První značkovou prodejnu si Moser otevřel v centru Prahy v roce 1925. 

Sklárna Moser spolupracuje s nejnadanějšími výtvarníky, skláři, brusiči a rytci, jejichž umění oceňuje celý svět. V letošním roce slaví 100 let od svého vzniku nejslavnější soubor Splendid.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.