Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Majitelé nového domu budou parkovat ve dvojgaráži

aktualizováno 
Nedílnou součástí každého moderního rodinného domu je garáž nebo alespoň garážový přístřešek. S velikostí domů pak pochopitelně rostou nároky - čím větší dům, tím větší a komfortnější parkování. V případě rodinného domu 6+1 v Průhonicích, jehož stavbu několik měsíců sledujeme, jde o vestavěnou dvojgaráž.
Majitelé domu si nechali postavit dvojgaráž

Majitelé domu si nechali postavit dvojgaráž. | foto: CENTRAL GROUP

Článek je součástí přílohy Nové bydlení, ve které pro vás budeme sledovat průběh výstavby nového domu v Průhonicích. Poradíme vám, na co si dát při stavbě rodinného domu pozor, nebo například z čeho nové bydlení financovat.

Již při realizaci základové desky bylo nutné v půdorysném rozměru garáží provést výztuž z takzvaných kari sítí.

Vyzdívky obvodového nosného a vnitřního zdiva se prováděly jako součást vyzdívek celé hrubé stavby rodinného domu, o nichž jste si mohli přečíst v minulých dílech seriálu.

Když je garáž součástí domu

Garáž, která je součástí rodinného domu, je velmi komfortní pro samotné majitele domu, klade však na stavebníky mnohem větší nároky než garáž samostatně stojící.

Vlastní prostor dvojgaráže průhonického domu tvoří zvláštní požární úsek, což znamená, že je ho třeba vždy oddělit od ostatních částí domu požárně dělicí konstrukcí.

Uzavření a zabezpečení vozidla (v našem případě například dvou automobilů) je samozřejmě základní funkcí garáže, ovšem zručnější uživatelé mohou část garáže využít k umístění kutilského pracovního stolu, k čemuž se v tomto typu domu hodí zadní stěna s výklenkem.¨

Vestavěná dvojgaráž v rodinném domu Progres 8, do něhož se na podzim nastěhuje manželský pár, má dvoje samostatná garážová vrata oddělená pilířem.



 V tomto případě jistě ocení i přirozené osvětlení dvěma okny v boční stěně garáže a přímý vstup samostatnými dveřmi ze zahrady. Pro relaxaci ve volném čase je velice vhodná i terasa navržená nad částí garáže.

Stěny garáže
V dvojgaráži nebude ústřední vytápění, proto musely být stěny, které sousedí s obytnými - a tedy vytápěnými - místnostmi obloženy polystyrenem o tloušťce 5 centimetrů.

Tento polystyren potáhli stavebníci armovací síťkou a vyrovnali stavebním lepidlem určeným pro venkovní zateplené omítky. Pak provedli konečnou povrchovou úpravu štukovou omítkou.

Protože v případě tohoto domu stropní konstrukce garáže z jedné poloviny plochy zasahuje do prostoru venkovní terasy a z druhé poloviny do prostoru obytné plochy, museli stavebníci provést úpravy, které zamezí ochlazování obytné plochy z prostoru garáže.

Nejdříve zhotovili vnitřní hrubou omítku (jádro) na stropní konstrukci. Po vyzrání této omítky v další fázi vytvoří sádrokartonový podhled, který bude proti konstrukci stropu snížený o 300 milimetrů. Jako tepelná izolace slouží materiál Orsil tloušťky 100 milimetrů.

Podlahy garáže
Po provedení kompletních omítek stavebníci přistoupili k realizaci konstrukce vrchních betonových mazanin. Ta se svou skladbou rovněž liší od konstrukce podlah uvnitř rodinného domu v obytných místnostech.

Až po vrchní krycí vrstvu hydroizolací se nic nemění. Ale v další konstrukcích již není použita jakákoliv tepelná izolace, ale rovnou vrchní betonová mazanina se zatřeným povrchem.

Tu stavebníci z důvodu pnutí betonu při zrání dilatovali po 3 metry. Tyto dilatace budou po vytvrdnutí mazanin vyplněny trvale pružným tmelem. Betonová mazanina je provedena ve spádu 0,5 % směrem ke garážovým vratům z důvodu odtoku vody při tání sněhu ze zaparkovaného vozu v zimním období.

Co radí odborníci
Ať už člověk staví nový dům, nebo rekonstruuje starší, měl by v případě garážových vrat určitě sáhnout po těch s elektronickým otvíráním. Je jedno, zda zvolí vrata klasická, odborníky nazývaná sekční, nebo vrata se stranovým posuvem či vrata rolovací, důležité je, zda mají elektronické ovládání.

Ideální jsou samozřejmě taková vrata, která mají navíc možnost dálkového ovládání, případně další doplňky.

Většina společností, které se na vrata specializují, nabízí k instalaci garážových vrat standardně také pohony na vjezdové brány, aby tak bylo sjednoceno ovládání jak brány, tak garáže.

Zde je nutno vybrat vícekanálový dálkový ovladač pohonu vrat. Z hlediska bezpečnosti používání  se doporučují používat pohony vybavené elektronickou ochranou proti náhodnému sevření.

Autoři:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.