Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Luxusní bydlení na Vltavě: plující obytné lodě za 20 milionů korun

  1:00aktualizováno  1:00
Netradiční bydlení na vodě nabízí společnost České přístavy. Ta se rozhodla přestavět 18 tlačných remorkérů na exkluzivní hausbóty. Nyní dokončuje prototyp Riverbull, který bude kotvit v holešovickém přístavu. Autorem návrhu je český designér Miro Pištěk.

"Každá obytná loď bude unikátní a její cena se bude pohybovat od 20 milionů korun. Ročně vyrobíme pouze tři," řekl Jindřich Vodička, náměstek generálního ředitele Českých přístavů. Zájemců je již nyní kolem stovky. První vzorová "vila na vodě" bude kotvit v holešovickém přístavu začátkem září.

Společnost České přístavy koupila 18 remorkérů od České plavby labské. "Rozhodli jsme se je zachránit. Je to technická památka s unikátní konstrukcí trupu ze 70. let."

Luxusní bydlení na vodě

Výsuvný kapitánský můstek.

Obytná loď Riverbull

Vizualizace: pohled na sluneční palubu.

Remorkéry třidy TR 400/500 nejsou žádní drobečci. Oproti klasickým hausbótům mají obdélníkový půdorys 8 x 12 m a ponor 1,3 m. Budoucím majitelům nabídnou bydlení na 120 metrech čtverečních, s horní palubou o 70 metrech čtverečních.

V podpalubí bude ložnice s koupelnou, dětský pokoj, pokoj pro hosty, dvě toalety a samostatný sprchový kout. Na horní palubě pak obývací pokoj s kuchyní a jídelnou.

Součástí bude i tzv. sluneční paluba s možností zakrytí. Zajímavostí je zachovaný výsuvný kapitánský můstek. Středobodem pak nově vestavěné točité schodiště.

K dispozici jsou tanky na pitnou vodu a palivo. Loď bude mít také svůj vlastní generátor a současně připojení na vodu, kanalizaci a elektřinu v době kotvení.

Luxusní bydlení na vodě

Zde bude obývací kuchyň a jídelna.

Obytná loď Riverbull

Vizualizace: pohled na horní palubu.

Nechybí ani septik o velikosti 11 kubíků, což bohatě stačí pro čtyřčlennou rodinu. Domovinou bude smíchovský přístav na Praze 5 u Císařské louky naproti Žlutým lázním, kde si majitelé místo pronajmou spolu s malým pozemkem pro parkování auta.

Uvažuje se i o dalších kotvištích. Například v holešovickém přístavišti a v Libni u Rohanského ostrova, kde by mělo být v rameni Stará plavba nejhezčí kotvení v Praze.

"Autorem návrhu lodi je český designér žijící v Německu Miro Pištěk. Každá loď bude díky jeho návrhům originál s vlastním designem a jménem a bude obložena barevnými fasádními deskami," doplňuje Jindřich Vodička. "Do budoucna se zároveň plánuje i typový katalog, ze kterého si budou zájemci vybírat. Lze samozřejmě loď zařídit přímo na přání."

Luxusní bydlení na vodě Luxusní bydlení na vodě

Obytná loď bude doplněna dvěma výkonnými motory, takže s ní lze zajet až do Hamburku. K tomu bude ale zapotřebí průkaz vůdce malého plavidla. Ten vydává Státní plavební správa.

Pro movité majitele lodí připravují České přístavy vlastní kurzy s nácvikem řízení. Devadesáti tunový kolos zkrátka potřebuje pevné vedení. - čtěte Na hausbótu pijeme vlastní moč, říká majitelka ekologické obytné lodi

Historie a současnost

První remorkéry typu TR začaly brázdit vltavské a labské vody v sedmdesátých letech minulého století. Na svoji dobu šlo o velmi vyspělá plavidla, která disponovala například hydraulicky vysouvacím kapitánským můstkem. Remorkéry sloužily jako tahače, především na přepravu uhlí a štěrku. Od počátku devadesátých let začaly být postupně odstavovány společně s útlumem nákladní lodní dopravy. Proto pro ně České přístavy začaly hledat nové využití, které se nakonec našlo společně s přeměnou nákladních přístavů na obytné a rekreační oblasti.

Zdroj: ČTK

Autor:




Nejčtenější

Hned za vstupem je po pravé straně kuchyňská linka, vlevo šatní skříň, které...
Jak se žije v miniaturním bytě o velikosti vagonového kupé

Zařídit byt s plochou 16 metrů čtverečních pro dvě dospělé osoby byl doslova nadlidský úkol. Architekti se však tohoto úkolu zhostili se ctí.  celý článek

Mlýn pochází už z roku 1767. Původně dvoupodlažní stavba se během doby...
Unikátní mlýn funguje jako za starých časů, stojí už 250 let

Novou atrakcí pro turisty se v Krkonoších stává Janatův mlýn v Buřanech na Semilsku. Letos slaví 250 let od první zmínky o jeho stavbě, patří mezi národní...  celý článek

Firma vlastní dům od roku 1994. Náklady na projekt dosahují podle společnosti...
Hotovo, parcela je volná. Z domu na Václavském náměstí nic nezůstalo

Na rohu Václavského náměstí a Opletalovy ulice v Praze už skončila demolice nadzemní části rohového domu č. 47. Parcela se připravuje k stavbě skleněného...  celý článek

Prostor v rodinném domě zatím majitelé používají jako sklad.
Ze skladu, jehož dispozice vypadá jako porce pizzy, vznikne garsonka

Malý, ale šikovný. Tak by si představovala své bydlení dvaadvacetiletá Katka. Chce si zrekonstruovat nebytový prostor, který je součástí rodinného domu....  celý článek

Emauzy. Na klášter a kostel dopadly tři ničivé zápalné pumy, každá o váze 227...
Zmizelá krása Česka. Když záhuba stavebních skvostů bolí

Když v srpnu 1881 vyhořelo Národní divadlo, matka malířky Zdenky Braunerové napsala Antonínu Chittussimu: „Plakala jsem jako dítě. V Čechách bylo v té chvíli...  celý článek

Další z rubriky

Design a vyznění moderní dřevostavby určil pozemek a orientace ke světovým...
Postavili si dřevostavbu přezdívanou hausbót. Bydlení si v ní užívají

Místo, na němž dnes stojí moderní dům z modřínového dřeva architekta Michaela Malysy a jeho rodiny, o sobě dalo vědět zhruba před šesti lety zcela náhodou...  celý článek

Na londýnské Euston Road vznikne tři metry úzká budova, kterou navrhlo...
Luxusní dům bude mít šířku jen tři metry, postaví jej totiž v uličce

Boj o pozemky ve velkých městech končívá i použitím parcel a proluk, kde by ještě před pár lety nikoho nenapadlo stavět. To je i případ domu se šířkou tři...  celý článek

Dominantu odpočivného prostoru tvoří nádherný dřevěný trámový strop ze starého...
Pořídili si k rodinnému domu wellness ze dřeva starého mlýna

Když si manželé pořídili typový dům nedaleko Hradce Králové, byli spokojeni. Ale jen na chvíli, zjistili, že by mohli bydlet lépe. A tak s architektem stavbu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.