„S podnikáním jsem teprve začínal, a chtěl jsem si proto snížit náklady na zařízení kanceláře na minimum. Na vybavení jsem měl pouze 30 tisíc korun,“ říká Marko Rumpli. Dal tedy na radu kamaráda, který si věcmi z druhé ruky nedávno vybavoval byt.
Další známá mu zdarma celý prostor navrhla. Výhodou bylo, že byt již v minulosti sloužil jako kancelář, tak nebylo nutné dělat razantnější úpravy. Místnosti ale byly několikrát vytopené, naposledy tekla voda ze stropu tři dny. Což se na stavu stěn značně podepsalo. Část peněz tedy šlo na nutnou výmalbu a penetraci.
Kancelář z bytu na Žižkově |
Marko se rozhodl, že v prvním pokoji bude zasedací místnost a v druhé kancelář pro něj, jeho společníka a asistentku. V třetím pokoji bude zázemí společnosti. Vše se muselo zařídit za dva týdny, během nichž bylo třeba nově vymalovat a penetrovat, koupit a instalovat nové a kvalitní osvětlení do všech místností.
Dále bylo potřeba sehnat na inzerát nebo dokoupit velký stůl a židle do zasedací místnosti, další tři stoly a židle potřebovala pracovní místnost. Kancelář také potřebovala různé dekorace, nádobí, elektroniku.
„Pro nalezení co největšího počtu potřebných předmětů v co nejkratším čase jsem začal využívat tzv. hlídacího psa, který mě upozorňoval dle zadaných kritérií na nové inzeráty ve vybrané kategorii. Nabídky mi chodily rovnou do e-mailu a já jsem nakonec využil osm inzerátů. Díky nim jsem dokázal ušetřit 15 850 korun. Nejčastěji jsem využíval Annonci,“ vysvětluje Marko.
Může se hoditHledáte byt v Praze? Chcete ho koupit nebo potřebujete podnájem? Vyberte si ze široké nabídky na Reality.iDNES.cz. |
Veškeré věci a nábytek se svezl do kanceláře v jeden den, stačila k tomu dodávka půjčená od známých. S ní objela posádka osm různých míst po Praze a nakonec vše vynosila do kanceláře. Nakonec najeli dohromady přes 80 kilometrů, během nichž do dodávky naložili jeden psací stůl a tři odpadkové koše, dva rohové stoly, dvě židle do kanceláře a čtyři židle do zasedací místnosti. Vešla se i sada nádobí, rychlovarná konvice a kávovar.
Přes známého sehnal Marko prostor 2+1 v polosuterénu v Praze 3 - Žižkově.
Při předávání byli inzerenti velice ochotní, a pokud nešlo zboží předat v daný den, zaslali jej předem na uvedené adresy. Navíc všichni souhlasili s podepsáním dokladů, což mladému podnikateli opět ušetřilo další peníze. Jediná potíž nastala při přebírání knihovny, kdy její původní majitel inzeroval špatnou cenu (950 korun), zatímco na místě požadoval zaplacení 1 600 korun, které Marko nakonec uhradil.
Cenová kalkulace:
- Náklady na kancelář a stěhování
Rekonstrukce, vymalování, elektřina 8 000 Kč
Stěhování, zapůjčení dodávky a benzin 1 000 Kč - Kancelář
Z vlastních zdrojů: 3× knihovna, 1× komoda, 2× kontejner ke stolu - Ostatní nábytek z inzerátů
1× stůl + kontejner z IKEA 2 000 Kč
2× stůl rohový z IKEA 2 000 Kč
2× starší židle 300 Kč - Nově koupený nábytek
2× židle IKEA 898 Kč
Nové osvětlení (bez žárovek) 990 Kč
Doplňky (plakát, rám, hodiny, nástěnky, květiny, závěs) 2 215 Kč - Zasedací místnost
Z vlastních zdrojů: 1× komoda, flipchart, část nádobí a sodastream - Ostatní nábytek do zasedací místnosti
4× židle IKEA 1 400 Kč
6× židle dokoupena 4 094 Kč
2× stůl nový 1 980 Kč
Nové osvětlení (bez žárovek) 990 Kč
Nádobí (hrníčky) 100 Kč
Doplňky (tapety, závěs) 1 257 Kč
Rychlovarná konvice a kávovar 1 007 Kč
Celkově tedy Marko vybavil a zrekonstruoval svou kancelář za 28 231 korun, tudíž se vešel do svého předem naplánovaného rozpočtu. Díky využití anoncí a koupi věcí z druhé ruky ušetřil 15 850 korun.