Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nechcete platit hypotéku? Udělejte z domu billboard a máte ji zadarmo

  1:00aktualizováno  1:00
Reklamní agentura Adzookie se rozhodla prorazit na americký trh kreativní formou reklamy. Chce proměnit fasády domů na reklamní billboardy, na kterých bude propagovat svou společnost. Majitelům nemovitostí za to nabízí pomoc se splácením hypotéky. Zareagoval dokonce i kostel.

Nechte nás natřít na vaši fasádu reklamu a my vám za to zaplatíme hypotéku, vybízí americká reklamní agentura. | foto: Adzookie

Nabídka se objevila na internetových stránkách společnosti Adzookie v úterý 5. dubna a okamžitě vyvolala obrovský zájem. Během prvních dvaceti čtyř hodin od uveřejnění bylo doručeno víc než tři tisíce přihlášek.

Ředitel agentury Romeo Mendoza uvedl pro server televize CNN, že počet zájemců předčil jejich očekávání a je rád, že kampaň pomůže i tam, kde jsou peníze skutečně potřeba. "Doslova mě to šokovalo. Je jasné, že ekonomická situace je vážná, ale překvapilo mě, kolik lidí má opravdu problémy."

Podle společnosti je až devadesát procent přihlášek od majitelů, pro které je hypotéka obrovskou zátěží. Mezi zájemci o natření fasády a pomoc se splácením hypotéky se objevil dokonce i kostel.

Jeden z přihlášených. Dům Bryana Merrilla v Kalifornii. Měsíčně platí splátku hypotéky 1 327 dolarů, tedy asi 23 tisíc korun.

Jeden z přihlášených. Dům Bryana Merrilla v Kalifornii. Měsíčně platí splátku hypotéky 1 327 dolarů, tedy asi 23 tisíc korun.

Společnost Adzookie bude majitelům nemovitosti splácet hypotéku po celou dobu, kdy bude reklama umístěna na domě. Minimální délka dohody jsou tři měsíce, smlouva může být prodloužena až na jeden rok.

Přemalován byl zatím jen jeden zkušební dům, který zájemcům slouží jako vzorová ukázka. Do konce května ale společnost chce začít s prvními skutečnými realizacemi.

Na celou kampaň hodlá vedení agentury vyčerpat sumu 100 tisíc amerických dolarů. Na jeden dům-billboard by mělo připadnout osm tisíc dolarů, tedy asi 136 tisíc korun.

Agentura využívá i sociální sítě. Na Facebooku se velké množství přihlášených snaží výběrové řízení ovlivnit. Vystavují zde fotografie své nemovitosti s dalšími popisky. Někteří zájemci píší společnosti prostřednictvím Facebooku několikrát denně.

Objevují se i velmi emotivní vzkazy a videa. Například Mike Miller z Arizony se svěřil s tím, že se jeho rodina nalézá na pokraji bankrotu: zemřela mu matka, ztratil práci a se dvěma malými dětmi nezvládá financovat veškeré výlohy, mezi nimiž hypotéka činí jednu z největších položek. Nabízí k reklamnímu polepu i vůz své ženy, která denně cestuje desítky kilometrů do zaměstnání.

Dalším zájemcem o reklamní fasádu je Mike Miller z Arizony. Ten se na Facebooku svěřil, že jeho rodina je na pokraji bankrotu.

Dalším zájemcem o reklamní fasádu je Mike Miller z Arizony. Ten se na Facebooku svěřil, že jeho rodina je na pokraji bankrotu.

Vybrané nemovitosti společnost na vlastní náklady natře na firemní modro-žlutou kombinaci a přidá své logo.  Budou zde i ikonky sociálních sítí Twitteru a Facebooku a serveru Youtube. Společnost Adzookie svou inzerci směřuje převážně do chytrých mobilních telefonů.

Samotné přemalování domu na billboard potrvá zhruba tři až pět dní. Nový nátěr dostane celá fasáda. Střecha, okna a markýzy zůstanou nedotčeny. Po skončení spolupráce uvede firma Adzookie dům do původního stavu.

Domy v Česku mají problém. Kvůli plotům není na fasádu vidět

Reklamní sdělení na fasádách domů nejsou ani v Česku žádnou novinkou. Obvykle se ale používají jen potištěné plachty, umístěné na bytové domy a komerční nemovitosti.

Obchodní ředitel Realitní společnosti České spořitelny Miloš Červenka říká: "Určitě je to zajímavý marketingový tah, nicméně u nás shledávám pár zásadních rozdílů oproti USA. Rodinné domy ve Spojených státech zpravidla nemají přední plot, ale v České republice je jím často obehnán celý pozemek a na dům není dobře vidět. Skvělá viditelnost a výborná lokalita je přitom pro takovou reklamu zásadní."

Červenka navíc poukazuje na to, že u činžovních domů bývá problém s památkovou ochranou. Vyhlášce zakazující barevné a výrazné fasády budov, která v některých amerických městech a čtvrtích platí, se vyhýbá i společnost Adzookie.

Formuláře z takových lokalit nepřijímá. Pro Červenku je tak logické využití tohoto typu reklamy především u komerčních nemovitostí: "Nabarvit sídlo firmy a udělat z něj jasný orientační bod je varianta, která mi dává smysl."

Sokolovské sídliště Michal
Sokolovské sídliště Michal
Sokolovské sídliště Michal

Pestrobarevné sídliště Michal v Sokolově má křiklavé barvy, každý vchod je jiný.

Vedoucí marketingového oddělení RK STING David Rewenda vidí v českém prostředí jako vhodné využít pro podobné reklamy panelová sídliště s vysokou koncentrací obyvatel. Barvy by podle Rewendy navíc mohly rozsvítit šeď a změnit neútulnost čtvrtí panelových domů. (viz článek Sídliště Michal v Sokolově září křiklavými barvami. Ne každému se proměna líbí)

Zanedbatelná by jistě nebyla ani finanční stránka věci: "Bytová družstva a společenství vlastníků by si tak mohla příjemně vylepšit svou příjmovou stránku a navýšit svůj vlastní fond oprav."

S tím souhlasí i Lubomír Milek, finanční ředitel realitní kanceláře Century 21: "Vedeme nyní jednání s majiteli nemovitostí, kterým jsme ochotni uhradit náklady na zateplení fasády s tím, že takovou fasádu budeme moci dlouhodobě využít pro své reklamní účely. Zájem registrujeme zejména od bytových družstev a společenství vlastníků."

Taková spolupráce sice nezaplatí celou hypotéku, ale na rodinných rozpočtech jednotlivců může být výrazně znát: "Věříme, že tak můžeme pomoci všem majitelům bytů vybraného domu ušetřit každý měsíc stokoruny hrazené do fondu oprav," dodává Milek.

Autoři:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.