Interiér CheBanky má symbolizovat sluneční soustavu se zákazníkem v jejím centru

Interiér CheBanky má symbolizovat sluneční soustavu se zákazníkem v jejím centru | foto: Profimedia.cz

Když banka vypadá jako kosmetický salón

  • 11
Italští návrháři spojili v interiéru milánské CheBanky relaxační prostředí salónu krásy s futuristickým kancelářským stylem. Vznikla tak banka, ve které se budete určitě cítit příjemně.

K nezaměnitelným prvkům všech západoevropských měst patří nároží s honosnými bankovními pobočkami. Když sem však člověk zavítá, připadá si často jako na nudném šedivém úřadě, kde ho nečeká nic pěkného.

Význam těchto budov navíc upadá. A nezpůsobily to důsledky hospodářské krize, nýbrž internet, díky kterému se z návštěvy banky stala ztráta času.

Věci se však mění k lepšímu. V italském Miláně vytvořila designérská společnost Crea International úplně nový typ banky.

CheBanca!

Vzdušné retro z budoucnosti

CheBanca! (v překladu To je banka!) je finanční instituce s velmi odvážným designem. Její prostředí navozuje atmosféru módního butiku z jiné planety nebo vnitřku kosmické lodi jako vystřižené ze sci-fi filmů Zítra ráno vstanu a opařím se čajem či Ikare XB-1.

Interiér CheBanky má symbolizovat sluneční soustavu se zákazníkem v jejím centru a připomínat retrospektivní vize budoucnosti. Jako by tu znovu ožily představy filmových tvůrců ze 70. let a prvních dílů Star Treku.

CheBanca!

Jak je patrné z obrázků, prostorám dominují bílá se žlutou, čímž vzniká dojem vzdušného, osvěžujícího a zároveň decentního prostředí.

Místnosti působí nečekaně uklidňujícím dojmem, takže se i po vyčerpání konta nebo bankrotu nejspíše nezhroutíte okamžitě, nýbrž až po odchodu z budovy.

Rohy nábytku i obrazovek, na nichž jsou klientům předváděny interaktivní prezentace a aktuální burzovní zprávy, jsou zaoblené.

CheBanca!

Zákazníci se většinou obsluhují sami v oválných boxech, které jsou od sebe oddělené, čímž má být zaručena co největší diskrétnost.

Nezapomnělo se ani na rodiče s dětmi. Zatímco si dospělí budou vyřizovat své záležitosti, jejich ratolesti si mohou hrát v dětském koutku a nechat se masírovat reklamními spoty.

Vedení CheBanky chtělo pomocí originálního designu vyjádřit základní krédo firmy, spočívající v jednoduchém přístupu k penězům, transparentnosti při provádění finančních operací, stejně jako v nápaditosti.

Jedná se o pokus překonat neosobní prostředí bank, jež bylo dosud přizpůsobováno pouze vykonávání nezbytných úředních procedur.

Mapa Milána

CheBanca! sídlí na ulici Viale Luigi Bodio 37 v Miláně.


Náš zákazník, náš pán

Tato inteligentní a hravá kombinace se nevylučuje se zajímavými bankovními službami. "Chceme klientům poskytnout svobodnou volbu, jak nakládat s penězi, a přizpůsobit se jejich přáním," píše Christian Miccoli, vedoucí člen představenstva v tiskovém prohlášení.

"Italský zákazník si zatím musel vybírat nákladné a složité produkty, ale CheBanca nabízí založení konta za pouhé jedno euro měsíčně s úrokovou sazbou 4,7 procenta.

CheBanca!

"Většina bank se bojí riskovat," vysvětluje Miccoli. CheBanca naproti tomu sází na výhodnější podmínky, jež jí mají pomoci vyhrát boj s konkurencí.

Spolupráce s designérskými ateliéry a odvážný styl následně bance zajistily mohutnou reklamu ve sdělovacích prostředcích.

Zaměstnanci CheBanky proto nejsou žádní troškaři. Během následujících tří let se hodlají prosadit na italském trhu a získat okolo půl milionu stálých klientů spolu s vklady, čítajícími desítky miliard eur.

CheBanca!

Pokud se tedy CheBanca neztratí ve víru současné hospodářské recese, můžeme se těšit na to, že se třeba časem dostane i na český trh a trochu rozvíří zdejší stojaté vody.

Která banka se ostatně může pochlubit tím, že její otevření doprovázela bujará oslava pro veřejnost?