Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kavárna pro cyklisty. V Podolí vyroste útočiště z tří lodních kontejnerů

  1:00aktualizováno  1:00
V Praze v Podolí vyroste netradiční cyklokavárna. Budou ji tvořit tři velkoobjemové lodní kontejnery. Kavárna Musette bude stát v Podolí u oblíbené cyklostezky. Inspiraci získal majitel Petr Mandel v Austrálii.

Vyřazený lodní kontejner se prodává za 55 tisíc korun. | foto: vizualizace MMM Architekti

Originální kavárna ze tří kontejnerů vyroste během tří měsíců nedaleko křižovatky Jeremenkova v Podolí na jaře 2016. O pronájmu pozemku nyní jedná investor s magistrátem. K tomu je potřeba i stavební povolení.

„Veškerý prostor kavárny je věnován cyklistice a milovníkům tohoto sportu. Na televizi bude možné sledovat cyklistické závody z celého světa, stěny ozdobí portréty slavných cyklistů a k dispozici budou i tématicky zaměřené časopisy,“ popisuje svou představu Petr Mandel, který plánuje v horizontu pěti let otevřít devět takových podniků. Kromě Prahy chce mít další Hradci Králové, Olomouci, Českých Budějovicích, Pardubicích a Mělníku. 

Kavárna pro cyklisty

Cyklokavárnu navrhly architektky Klára Makovcová a Pavlína Macháčková z ateliéru MMM-architekti. V interiéru použily industriální materiál - surovou ocel, březovou překližku, sklo a černou barvu.

„Cyklokavárnu v Podolí vyrobíme z použitých lodních kontejnerů High CUBE Container o délce 12,2 metru, šířce 2,44 metru a výšce 2,9 metru. Kontejnery koupíme od společností, které prodávají nepotřebné lodní kontejnery pro různá použití. Nejčastěji jako dočasné sklady,“ popisuje Mandel.

Kavárna se sportovním duchem bude mít venkovní sezení na předzahrádce s velkým stojanem na kola. V další části před kontejnerem bude o letních víkendech servis kol pro širokou veřejnost. Kontejnery zůstanou z venkovní strany v původní podobě včetně všech popisů a barevnosti. Kavárna tak bude modro-žluto-červená s jménem kavárny a logem Share the Road, což je iniciativa, která se snaží o zlepšení bezpečnosti cyklistů na silnicích. Interiér bude zařízený nábytkem od českých firem.

Kontejnery v podolské cyklokavárně jsou řazeny vedle sebe s třímetrovým odskokem. Takové umístění podporuje podélný směr cyklostezky. „Přesahující konce dvou kontejnerů z jižní strany dispozice jsou oddělené prosklenou stěnou a tvoří část venkovní kryté terasy. Jeden kontejner slouží jako zázemí baru a toalety pro hosty i zázemí zaměstnanců. Zbylé dva kontejnery tvoří prostor kavárny a kryté jižní terasy,“ vysvětluje architektka Klára Makovcová.

Kontejnery jsou řazeny za sebou s odskokem tří metrů.

Kontejnery jsou řazeny za sebou s odskokem tří metrů.

Veškerý prostor kavárny bude věnován cyklistice a milovníkům tohoto sportu.

Veškerý prostor kavárny bude věnován cyklistice a milovníkům tohoto sportu.

Koncepce cyklokavárny vychází z industriálu lodních kontejnerů. Část obvodového plechu kontejneru, ve kterém je umístěn bar, se propisuje do interiéru a tvoří tak stěnu oddělující zázemí a součást baru. „Poškozená místa ošetříme bezbarvým nátěrem proti korozi. Okna jsme navrhli hliníkovo-ocelová s černošedou a grafitovou barvou. Prostor kavárny bude mít na obou kratších koncích prosklené stěny,“ popisuje úpravy Makovcová.

Bude tedy nutné udělat veškeré vnitřní vybavení - rozvody, elektro, příčky, podlahy, okna, sociální zázemí pro hosty a personál a vybavení samotného zázemí baru a kavárny. Stěny i strop budou odizolovaný. O klimatizaci se v tuto chvíli neuvažuje. Celkové náklady včetně pořízení tří kontejnerů vyjdou na 2 miliony korun.

„V cyklokavárně budou výletníci a cyklisté dotankovávat energii na další cestu, setkají se s jinými podobně „postiženými“ nadšenci, nechají si udělat servis kola, získají informace o cyklistických trasách v celém Česku a seznámí se s děním ve světové cyklistice prostřednictvím mnoha odborných časopisů. Chceme vytvořit místo, kde je příjemné posedět,“ slibuje Mandel a dodává, že všichni světoví, evropští či olympijští vítězové nebo účastníci jedné z Grand Tour budou mít vždy kávu a zákusek zdarma.

MMM-architekti

Architektky Klára Makovcová a Pavlína Macháčková se potkaly již na vysoké škole. Po studiích si v roce 2008 založily ateliér MMM Architekti. Věnují se architektuře všech druhů staveb, rodinných domů, interiérů bytů, rekonstrukcí, půdních nástaveb i zahrad. Nabízejí komplexní projektovou činnost od návrhu k projektu pro stavební povolení, včetně prováděcí dokumentace a autorského dozoru. Specializují se na odvážné moderní stavby se zajímavými investory.

Autor:


Témata: Cyklostezka


Nejčtenější

Když jste v dosahu chrámu, orientujete se podle něj v čase i prostoru. Víte,...
Kostel na „Jiřáku“ je středobodem mého světa. Ten vesmírný koráb miluji

Znáte ten pocit: někdo řekne název místa a před očima vám rovnou naskočí jeho dominantní stavba. Staromák - orloj. Václavák - muzeum. Jiřák - kostel. Tak...  celý článek

Domům se říká Earthship/Zeměloď. Stavba z pneumatik si sama topí, vytváří...
Architekt očekává jadernou hrozbu. V jeho domech přežijete i apokalypsu

Americký architekt Michael Reynolds staví již čtyřicet let budovy výhradně z odpadu. Zázemí má v Novém Mexiku v USA, kde vyrůstají stoprocentně soběstačné...  celý článek

Autoři si od zdvihacího domu slibují, že vyřeší bytovou krizi.
Dům, který se povodně nebojí. Za pět minut se zvedne 1,5 metru nad zem

Rodinný domek se speciálními mechanickými zvedáky je dílem britské stavební společnosti Larkfleet Group. Ta vytvořila revoluční dům těžký 72 tun, ve kterém se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.