Vchod do domu je asi padesát metrů nad hladinou Tichého oceánu, můžete k němu přijet autem i přijít pěšky. Po kaskádových terasách se pak lze dostat z obytné části až přímo k oceánu. Na jedné z teras je i bazén se slanou vodou.
Pětipodlažní dům je rozčleněn po jednotlivých zónách, jak si přáli jeho obyvatelé. Ve vstupním patře a galerii nad ním mají svůj prostor dva starší synové pana Alvareze.
Ve středu domu je spojovací společný prostor s kuchyní, prostornou jídelnou, obývacím pokojem a vinným koutkem. Tři další spodní patra patří dvěma mladším dcerám, rodičovské ložnici a hostinskému pokoji. V domě je i plně funkční osobní výtah.
Stavba vloni dokončeného domu trvala celkem dva roky. Sídlo má rozlohu téměř 600 metrů čtverečních a terasy se zelení se rozkládají na dalších více než 400 metrech čtverečních.
Dům nad pláží navrhlo peruánské architektonické studio vedené Luisem Longhim. Longhi od roku 1981 studoval architekturu na prestižní Pensylvánské univerzitě ve Filadelfii a zároveň se věnoval i studiu sochařství.
Poté co oba obory dokončil s vyznamenáním, sbíral zkušenosti na odborných stážích v USA i jinde ve světě. V roce 1994 si založil v rodné Limě vlastní architektonické studio.
Dům je specifický svými hladkými, jednoduchými a nekomplikovanými liniemi, bíle omítnutými zdmi a šedí betonu. Beton je jedním z nejoblíbenějších materiálů Longhiho, velkého obdivovatele architekta-brutalisty, Louise Kahna. Perličkou je pak v domě například i betonová vinotéka.
BrutalismusModerní architektonický styl, který svůj vrchol zažíval v letech 1954–1970. Název vychází z francouzského (béton) brut, ("drsný beton"). Zdroj: Wikipedie |
Za nejefektnější ozdobu domu Longhi označuje okolní přírodu a říká, že dokonalé patří k dokonalému. Jeho snahou je k bezchybné přírodě a úchvatným panoramatům přidat takovou architekturu, která bude krajině slušet.
Obyvatel domu by si podle Luise neměl připadat sevřeně a odříznutě od přírody, ale naopak jako její nedílná součást. Proto často volí celoprosklené stěny. V tomto domě mají stěny stejně jako skleněná výplň vchodových dveří a skleněná zábradlí vypískované incké motivy.
Netradiční a vtipné nápady jsou k vidění v celém domě. Do polic ve schodišťové hale Longhi umístil polštáře s květníky, do interiéru zasahuje i skála, na které dům stojí. V jídelně jsou ikonické plastové židle Louis Ghost, které pro Kartell vytvořil francouzský designér Phillipe Starck.
Zdobí je podobizny z italských barokních komedií dell'arte: na židlích jsou vymalováni Harlekýn, Kolombína i další postavy. Italského ducha v hlavním obytném prostoru doplňují moderní i klasické skleněné lustry z benátského ostrova Murano.
Longhi se nebál pustit do interiéru domu kromě světla i živé barvy. Šedobílý základ doplňuje celá paleta ostrých odstínů od tyrkysové, přes růžovou, fialovou, červenou, zelenou i oranžovou.
Všechny stěny domu obracející se k moři jsou prosklené od stropu k podlaze a vytvářejí tak iluzi neděleného prostoru. Barevné kompozice, které se za okny nabízí, pak mění prostory pokojů k nepoznání.
Růžové červánky se kolíbavě klopí do stříbřitých energických rán a střídají se s kobaltově modrou nocí a tvoří tak naprosto nedocenitelné náladové osvětlení v celém domě najednou.