Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Holešovice: Čtvrť s přístavem plným jachet a mrakodrapů

  1:00aktualizováno  1:00
Stovky nových bytů. Miliardové investice. Návrat restaurací, firem, ale i služeb. Anebo také kontroverzní výstavba mrakodrapů. Holešovice se do roku 2015 změní k nepoznání.

Mrakodrapy budou měřit 150 metrů a postaveny mají být do roku 2015 | foto: archiv J&T

Holešovice patří k nejvýrazněji a také nejrychleji se měnícím částem Prahy. Nabízejí jedny z posledních volných parcel téměř v srdci města. Pro developerské společnosti je to výzva. Využívají atmosféru staré čtvrti a hlavně blízkost Vltavy. Mezi nové a bezesporu zajímavé projekty patří přestavba celého holešovického přístaviště, holešovického pivovaru, revitalizace bývalého areálu Holešovických mlýnů či komplex Argentinská hvězda. Další se chystají.

Mrakodrapy v Holešovicích - pražská dvojčata
Projekt, o kterém se mluví, je poněkud kontroverzní návrh skupiny J&T, která chce na tříhektarovém pozemku bývalého holešovického podniku Tesla postavit pražská dvojčata - až stopadesátimetrové mrakodrapy s dvaačtyřiceti patry. Sto padesát metrů je výška, které se v republice žádná stavba dvacet let ani nepřiblížila.

Nejvyšší stavbou je sto devět metrů vysoká někdejší budova Československého rozhlasu na Pankráci v Praze 4. "Zatím máme pro výškové budovy tři varianty - necháváme si zpracovávat nejrůznější studie, vše se zkoumá. Naše plány jsou zatím ve fázi návrhů," uvádí Petr Málek z developerské společnosti J&T. Nejmírnější návrh počítá s dvaceti patry, nejodvážnější s dvaačtyřiceti.

Měly by v pražských Holešovicích vyrůst mrakodrapy?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 18. srpna 2007. Anketa je uzavřena.

ANO 613

NE 392



Mrakodrapy by měly být součástí komplexu Tower City Holešovice, kde je naplánováno celkem pět budov. Lidé tam kromě luxusních bytů najdou hotel a prostory pro komerční, ale i kulturní a sportovní vyžití. "Odhadujeme, že projekt bude hotový do roku 2015. Záleží samozřejmě na tom, kdy dostaneme stavební povolení. Investiční náklady se pohybují ve výši pět miliard korun," říká Málek.

Prague Marina - do bytu jachtou
Jednou z nejvýraznějších změn je přestavba kdysi nejvýznamnějšího pražského přístavu - holešovického přístaviště. V pěti fázích do roku 2012 vyroste v jeho prostoru jakési město ve městě s názvem Prague Marina. A co nabídne? Necelou tisícovku nadstandardních bytů, kancelářské a obchodní prostory, restaurace i kavárny a park. Tam, kde teď kotví vlečné lodi, bude přístaviště pro jachty. Investiční náklady se odhadují na pět set milionů dolarů, což je zhruba dvanáct miliard korun.

Projekt přístavu Holešovice je podle developera jeden z nejvýznamnějších projektů v Evropě. "Zahrnuje výstavbu administrativních a obchodních komplexů, ale také luxusní rezidenční čtvrť s jachetním přístavem na břehu Vltavy nebo sportovní areály," popisuje projekt Jan Lovětínský, marketingový manažer společnosti Lighthouse Group, do jejíž skupiny patří developer projektu, akciová společnost Prague Marina.

Projekt je rozdělen do pěti etap. V první etapě se postaví tři bytové domy, ve druhé čtyři kancelářské objekty, ve třetí dalších pět bytových domů, ve čtvrté přibudou dvě kancelářské budovy a v páté další rozvolněná bytová zástavba. "Nyní je ve výstavbě první fáze, která po svém dokončení v létě 2008 nabídne 339 bytů," říká projektový manažer Tomáš Zralý.

Zájemci v nabídce najdou byty všech velikostí - od studií okolo čtyřiceti metrů čtverečních až po penthousy, byty o velikosti 6+kk, kde ten největší má rozlohu dvě stě dvacet metrů čtverečních. "Již šedesát procent bytů je prodaných, zájem mají zejména Češi střední a vyšší třídy a pak také cizinci," dodává Zralý.

Společnost Prague Marina se při přestavbě holešovického přístavu inspirovala světovými velkoměsty, která prošla podobnou proměnou - Londýnem, Hamburkem, Berlínem či Baltimorem. Původní historické budovy přístavu přitom zůstanou zachovány, naopak budou zakomponovány do moderní výstavby. Nákladní přístav zůstane stále funkční - bude na konci nábřeží a stará přístavní budova poslouží jako jádro projektu.

River Lofts - byty jako investice
V těsném sousedství Prague Marina vzniká další projekt s názvem River Lofts. Pět domů poskytne v dubnu 2008 bydlení v téměř sto šedesáti bytech. K dispozici jsou opět všechny typy bytů - od 1+kk až po stále oblíbené penthausy. Metr čtvereční bytu stojí pětapadesát tisíc korun. Největší zájem je o 2+kk a 3+kk. Je znát, že mírně opadá zájem o malé startovací byty.

"Ti, kdo je totiž před pěti šesti lety kupovali, zakládají rodiny a zajímají se o větší byty," tvrdí Miroslava Mikulcová ze společnosti Daramis Group, jež projekt zaštiťuje. Bydlení v River Lofts podle jejích slov hodně kupují Češi střední třídy a cizinci. "Na bydlení i na investici," dodává Mikulcová. Podle ní je v projektu už šedesát procent bytů prodaných. Také tento projekt sází na atmosféru přístavu, blízkost vody, ale i dobrou dostupnost čtvrti do centra města.

Projekt nese název čtvrti
Dalším z bytových projektů je komplex, který se jmenuje jako celá čtvrť - Holešovice. V současné době je už zkolaudovaný a v prodeji zůstává poslední mezonetový byt 6+kk.

Novostavba celkem šesti bytových domů ve tvaru písmene U je umístěna mezi ulicemi Osadní, Poupětova a U Měšťanského pivovaru. Má celkem 338 bytů ve velikostech od 1+kk až po 6+1. Všechny se prodávaly do osobního vlastnictví v cenách od 30 tisíc korun do 60 tisíc korun za metr čtvereční. V suterénu bytových domů je hromadná garáž s kapacitou 261 stání.

Stavba z tradičních materiálů, s dynamicky řešenou fasádou a ustupujícími podlažími stojí tam, kde původně byly objekty bývalé Trojské mlékárny z počátku 20. století.

Ceny bytů v projektech:

River Lofts
3+kk
2. nadzemní podlaží: 78,6 m2, balkon 12 m2,
Cena: 4 371 643 korun bez DPH
3+kk
6. nadzemní podlaží: 81,3 m2, balkon 12 m2,
Cena: 4 835 570 korun bez DPH

Prague Marina
3+kk
2. podlaží: 84 m2, balkon 4 m2, sklep 3,4 m2,
1 garážové stání, cena podle výše počáteční zálohy
4 835 866 (35% záloha), 4 884 468 (15% záloha), cena bez DPH
3+kk
6. podlaží: 82 m2, 7,4 balkon, 3,4 sklep, 1 garážové stání 5 584 455 (35%), 5 640 581 (15 %), cena bez DPH

Autoři:




Nejčtenější

Legionářské vlaky se používaly v letech 1918 - 1920 na transsibiřské magistrále...
Bydlí ve vagonu z legiovlaku. Stavba přišla na milion, vydrží 60 let

Michala, který rád cestuje, nelákalo klasické bydlení. Řešení však rozhodně neviděl v mobilheimu z plastu, na jehož výrobu se používá spousta chemie. Zvolil...  celý článek

Jde sice zatím jen o plány, ale jsou brány tak vážně, že prezident Le...
Jedinou stavbu Le Corbusiera v Moskvě ohrožuje 58 metrů vysoká věž

Budova Centrosojuzu v Moskvě je symbolem moderní architektury a první velkou veřejnou zakázkou, kterou získal Le Corbusier, jeden z nejznámějších architektů...  celý článek

Směrem k jihu dům hledí velkou prosklenou plochou vstříc panoramatu...
Jak si vyzkoušet bydlení v moderní dřevostavbě na vlastní kůži

Ve vzorovém domě Domesi Concept House v obci Budíkov na Českomoravské vrchovině lze „na zkoušku“ strávit klidně i víkend a na vlastní kůži si vyzkoušet...  celý článek

Nová koupelna je mnohem světlejší a působí elegantně.
Za tři dny a čtyři tisíce korun proměnila starou koupelnu k nepoznání

Barbora se vrhla na proměnu koupelny, která byla celá obložena dlaždicemi zvanými kůže. Ty prostoru vládly téměř 30 let. Byly na podlaze, vaně i všech stěnách...  celý článek

Lamely z kvalitního kompozitu mívají záruku až 25 let. Nevadí jim ani výkyvy
Podvodníci falšují i materiál na terasy. Jak nenarazit

Jaro, slunce, pohoda. Kdo má dům, užívá si ji hlavně na zahradě a pak také na terase u domu. Při jejím pořizování je třeba zvážit výběr materiálů i ochotu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.