náhledy
Zeleň čistí obyvatelům ovzduší a filtruje nečistoty, dům se stává stále se měnícím a dynamickým objektem, který se s každou novou větví stává silnější a odolnější.
Autor: Hiroyuki Oki
Stavbu navrhl mladý a perspektivní architekt Toan Nghiem.
Autor: Hiroyuki Oki
Stavbě dodává na nefalšované atmosféře přirozené světlo, vzdušnost a zeleň, všechno suroviny, které jsou ve vietnamské metropoli nedostatkovými komoditami.
Autor: Hiroyuki Oki
V prvním patře je jídelní kout, který zároveň slouží jako zasedací a konferenční místnost.
Autor: Hiroyuki Oki
Zeleň se prorůstá i přímo z přízemí domu. Místní podnebí bujné vegetaci prospívá.
Autor: Hiroyuki Oki
Hlavní tok světla přichází do domu z otevřené střešní terasy, ze které je výhled na město. Ve velkých květnících na ní rostou ozdobné stromy a keře.
Autor: Hiroyuki Oki
Do domu lze také vjet přímo na motorce i na kole. Prostor před kuchyňskou linkou je parkování dopravních prostředků vymezen.
Autor: Hiroyuki Oki
V obou koupelnách jsou použity barevné patchworkové dlaždice, kterou jsou už několik let ve vietnamských domácnostech nesmírně populární.
Autor: Hiroyuki Oki
Hlavními stavebními materiály se stala kromě betonu, bíle natřených cihel, oceli a dřeva také zeleň a zejména světlo.
Autor: Hiroyuki Oki
Nejvyšší patro patří relaxaci a do něj už mají pracovní návštěvy vstup zakázán.
Autor: Hiroyuki Oki
Kromě otevřeného plánu ložnice je zde také sociální zázemí, které využívá jen majitel, pro spolupracovníky a hosty je určena toaleta v přízemí.
Autor: Hiroyuki Oki
Schodiště za sprchou přiléhající k ložnici vede na střešní terasu.
Autor: Hiroyuki Oki
Teplé odstíny všudypřítomného dřeva doplňují řemeslně dokonalé klasické židle, nazvané Wishbone, které navrhl Hanse J. Wegnera v roce 1949 pro firmu Carl Hansen & Søn.
Autor: Hiroyuki Oki
V domě už třetím rokem pracuje pod taktovkou Toan Nghiema sehraný pětičlenný ryze pánský tým, kterému domácká atmosféra architektonického studia vyhovuje.
Autor: Hiroyuki Oki
Dům a zároveň sídlo architektonické kanceláře a21 studio bylo dokončeno v roce 2012.
Autor: Hiroyuki Oki
Klidové zóně napojené na konferenční kout dominuje jednoduchý domácí oltář.
Autor: Hiroyuki Oki
Dům nabízí několik dokonalých průhledů.
Autor: Hiroyuki Oki
Skromný domácí oltář odpovídá modernímu a strohému pojetí stavby.
Autor: Hiroyuki Oki
Jak Toan Nghiem řekl iDNES.cz, jeden z architektů již má potomka, kterého často bere s sebou do práce. V přátelsky navrženém domě se ovšem děcko cítí pohodlně a díky rozdělení domu do jednotlivých pater nenarušuje tvůrčí atmosféru, ani obchodní schůzky.
Autor: Hiroyuki Oki
Pohled do útrob domu
Autor: Hiroyuki Oki
Pohled do domu s důrazem na detaily materiálů
Autor: Hiroyuki Oki
Jednoduchá ložnice je zařízena dřevěným, na míru vyrobeným nábytkem.
Autor: Hiroyuki Oki
Prim v interiéru hrají dřevěné lišty, které jsou použity nejen v oknech a přechodových zónách, ale i jako součást podlah a schodiště.
Autor: Hiroyuki Oki
Pohled z ložnice do koupelny
Autor: Hiroyuki Oki
Při příchodu z ulice návštěvníka uvítá betonová, křehce organicky tvarovaná kuchyňská linka, kterou mnozí zároveň identifikují jako recepční pult.
Autor: Hiroyuki Oki
Pro některé architekty limitující, nepravidelný rohový pozemek, dokázal Nghiem využít ve svůj prospěch.
Autor: Hiroyuki Oki
Půdorys prvního patra s kuchyní a vstupem
Autor: Hiroyuki Oki
Půdorys druhého patra s kanceláří a jídelnou
Autor: Hiroyuki Oki
Půdorys třetího, privátního patra s ložnicí a vstupem na terasu.
Autor: Hiroyuki Oki