Cíl je jasný: pomoci spotřebitelům dosáhnout udržitelné úrovně bydlení zohledněním ekologických výhod - například snižováním spotřeby energií či recyklace.
"Toto ocenění dokazuje, že neotřelé designérské myšlení může účinně uvést do života tak podmanivou ideu, jako je udržitelná úroveň bydlení a ekologický design," řekl Chuck Jones, viceprezident pro oblast Global Consumer Design.
Greenkitchen neboli Zelená kuchyně se inspirovala přírodními cykly a schopností přírody přizpůsobit se. Jde o integrovaný technologický systém, který umožní spotřebitelům ušetřit až 70 % výdajů za energie a opakovaně využívat až 60 % vody a tepla vytvářeného spotřebiči na provoz celého ekosystému.
Úspor může její uživatel dosáhnout ve čtyřech oblastech. Zaprvé díky spotřebičům nové generace s průměrnými úsporami se náklady na spotřebu sníží až o 16 procent.
Adaptací, snižováním a recyklací vody, tepla a energie s možnými úsporami klesne spotřeba až o 24 procent.
Velkou roli hraje také chování spotřebitelů, kde lze ušetřit přibližně dalších 10 procent.
Čtvrtou oblast představují tzv. kogenerační systémy v domácnosti, které vyrábějí horkou vodu i elektřinu, ty mohou snížit náklady až o 20 procent.
"Greenkitchen je jedním z nejdůležitějších konceptů strategie naší společnosti při vývoji špičkových výrobků s technologiemi, které zabezpečují vysokou energetickou účinnost a přitom omezují dopad na životní prostředí," říká Marc Bitzer, prezident Whirlpool Europe a výkonný viceprezident Whirlpool Corporation.
Oceněný model Zelené kuchyně – ceny se předávaly v říjnu v San Francisku - by mohl na trh přijít během několika let.