Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J25i71ř12í 12J34a37n58o80t43a 2719625353

Tak si tam pred zastenu na svem pozemku zasad vysoke tuje a neres kraviny

+85/0
doporučit
24.5.2017 7:34

D62a36n81a 32J20i40r23o23u74s93k88o34v54á 3666975552586

Nechápu, proč se řeší zrovna takovéto "hlouposti". Chápu touhu po soukromí a pokud soused o své vůli upraví hranici pozemku, budiž, pokud zlikviduje stávající, neestetické rádoby oplocení, prosím. Ale pokud při tom o své vůli zlikviduje živé zelené původní ohraničení pozemku, které je na fotce vidět, je logické, že sousedi si museli vytvořit náhradu, a to bohužel na své náklady. Zástěna svou výškou koresponduje s původním živým plotem. Sama bych tak jednala, cením si soukromí.

Naopak by mě rozčililo jednání této paní. A už vůbec stížnost v tomto článku.

+107/−2
doporučit
24.5.2017 6:16

V85í56t 89B90r97z10o85b91o56h70a75t69ý 7240722953401

To že s Vámi sousedi nemluví se absolutně nedivím - zničila jste jim živý plot. Naopak sousedi se zachovali jako frajeři a místo jakéhokoli sporu si řešení udělali vlastní. No a jestli si myslíte, že své vztahy nebo narovnání sporu vyřešíte napsáním do novin, tak to jste uplná husa....

celkově mi přijde tahle kategorie o sousedských sporech jako přehlídka blbců a to ne na straně obviněných, ale na straně stěžovatelů

+75/0
doporučit
24.5.2017 9:08

R17a19d60k34a 70F71u81k96s90o33v90á 9275450137771

Ona jim bez domluvy zruší "živý plot" a pak se diví, že jsou naštvaní. Přitom stačilo otevřít pusu a promluvit si o budoucích pracech na plotu.

+74/0
doporučit
24.5.2017 2:07

L77u71d33ě53k 80N64o35v76ý 2441359613431

Vyšvihat sousedovi keře, postavit místo nich hnusné pletivo a pak si stěžovat na nevzhledné desky v novinách (navíc pár dní po jejich instalaci - dle článku jsou tam od minulého víkendu)? Nevím no, možná je třeba se zamyslet i nad sebou.. A nejlepší řešení, pokud se nedomluví, si tam dát vlastní keře, které desky zakryjou a je po "problému"

+60/0
doporučit
24.5.2017 9:22

T70a98ť50á77n63a 81Š25t92e42f36á83n76k87o64v65á 8105796642818

To máte těžké milá paní. Pokud Vám prorůstaly keře souseda na zahradu, měla jste ořezat pouze větve, které k Vám prorůstají. Určitě jste neměla nárok odstraňovat sousedovy živé keře. Spíš jej např. požádat, aby si divoce rostoucí keře svázal nebo to sama udělat - když už jste "operovali" i na jeho pozemku - což bych já považovala za velkou drzost a asi bych se s Vámi poté také nebavila. Nebo jste měla po ořezání přesahujících větví vysadit na své straně zelený plot - když se Vám pohled na keře souseda nelíbil. Moc se mi líbila první rada, kterou jste dostala - podívat se na věc očima souseda - keře jistě považoval za svůj živý plot, chránící jeho soukromí. Pro většinu lidí je totiž soukromí na zahrádce a i ochrana pohledu ze zahrady např. na první patro domu velmi důležitá. Většině lidí není příjemné, trávit volný čas na zahradě pod pohledem sousedů z několika málo metrů, a to i když mají se sousedy pěkné vztahy. Ne každý si chce ve svém volném čase doma (a zahrádka je "doma"), povídat se sousedy, opalovat se před nimi, sdílet s nimi, popíjet s nimi kafíčko s rodinou či návštěvou, chodit v domácím oblečení atd.. Je to, jako by se Vám někdo díval přímo do bytu, jak žijete. Pokud má soused tuto přirozenou potřebu - moje rada je - vysaďte na své straně dostatečně vysoký živý plot - a uvidíte, že desky zmizí. Dopad slunce není v tomto případě rozhodující - každý má právo na soukromí. A omluvte se pánovi, že jste mu odstranili jeho živé keře a v klidu mu vysvětlete, že jste chtěli mít hezký okraj zahrádky. A mimochodem - je prima, když si se sousedkou rozumíte a hodně s ní "přes plot" komunikujete. Pro většinu lidí je ale holé neštěstí, mít "komunikativní sousedy", kteří začínají rozhovor, sotva se objevíte na zahrádce - kam člověk chodí odpočívat (ať už formou práce či jen povalováním se), protože komunikace mají lidé dost v práci a ve volném čase by pak měli mít možnost si vybrat, kdy a ským budou komunikovat. Pokud uděláte dle rady - určitě se vše zase napraví. S p

+51/−1
doporučit
24.5.2017 10:05

J23a77n97a 52M25e42r17o70p63e 7718829977899

No, nevím, nevím, soused tam měl živý plot, ten mu vykáceli - asi bych byla taky naštvaná, kdybych dorazila na barák, zjistila, že sousedi měnili plot aniž by mi řekli a ještě při tom zvládli pokácet mi živý plot a tváří se kysele, když si místo něj dám zástěnu. Taky máme kolem plotu směrem k sousedům "zástěnu" z keřů, dříve tam byly rákosové rohože, ty se rozpadly, ale jsou tam vzrostlé lísky (na straně sousedů) a mě by ani nenapadlo je vykácet, kdybych předělávala plot. A jemně očekávám, že naše tůje, kosatce či josta i okrasné keře níže by jakékoli předělávání plotu přežily.

+55/−2
doporučit
24.5.2017 1:10
Foto

P10e72t40r 28P37r51o75c33h12á76z93k11a 3822686872794

Vzhledem k tomu, že zástěnu má soused na svém pozemku cca 30 čísel od plotu. Je ukotvena na vrtácích, tedy se nejedná o pevnou stavbu asi s tím druhá strana nic nenadělá. Co se týká územního rozhodnutí platilo to i v případě stavby nového plotu. Je otázkou zda majitelé měli písemný souhlas souseda a stanovené podmínky za kterých mohou na jeho pozemek a co tam mohou nebo nemohou dělat- Teď zbývá jediné, domluvit se a nebo se s tím smířit.:-(

+36/0
doporučit
24.5.2017 6:12

I83r69e93n31a 56K63r90o54u65p42o17v10á 4200413947522

Lepší soused zalezlý za svou stěnou, než konfliktní blbec, nebo vlezlý zvědavec. A snad není takový problém nasázet na své straně plotu nějaké kvetoucí keře, nebo stěnu z ovocných stromků (chráněné řed západními větry budu plodit jak o život) a vylepšit si tak výhled.

+33/0
doporučit
24.5.2017 8:32

M35a21r45c69e37l24a 34H56o61r15á29č76k24o83v37á 7617322103688

Já nevím o co paní jde? Přijde nová, vyseká sousedovi zeleň a teď se diví, že on nadává? Mně by to naštvalo taky. Nekoupila si sousední pozemek, tak co tam má čumět. Jestli si tam soused dal zástěnu, je to jen a jen jeho věc. Poučky právníka, že oplocení je na územní souhlas a má si jít stěžovat na stavební úřad, to je v tomto případě spíš nepoužitelné. Oponovala bych být sousedem že to není oplocení (to je evidentně o 20 cm vedle) a nejedná se ani o výrobek plnící funkci stavby. Jedná se o mobilní zástěnu, která se dle mého názoru nepovoluje. Být tou paní naopak byh měla radost, že souseda nevidím, vysadila bych si směrem k němu tůjky a pohoda. Nevím co se tu řeší.

+39/−1
doporučit
24.5.2017 9:44
Foto

T49o36m43á98š 54M17i96h21a36l40i43k 1379594503815

Tak pisateľka vyrúbe živý plot, dá tam pletivo a čuduje sa susedovi, ktorý nechce, aby mu bolo vidieť do dvora? Fakt choré...

+29/0
doporučit
24.5.2017 11:04

L64a23d40i73s55l37a18v 88T12r79i49s17k27a 4135207170

Takže si to shrňme. Paní v rámci stavby vykácela sousedovi jeho živý plot. První, co ta paní tedy měla udělat je jít za sousedem a dohodnout se s ním, jak to budou řešit. Jako nejelegantnější řešení mi přijde, aby v rámci dobrých sousedských vztahů tam ta paní nasázela nové tůje nebo jiné keře pro vytvoření chybějícího živého plotu.

Na rozdíl od právníka si nemyslím, že by soud shledal takovouto zástěnu, jako nepatřičnou. Je v místě plotu a tudíž se jí těžko může paní bránit. Navíc svou výškou 2 metry ji lze jen velmi obtížně označit za bariéru nepatřičných rozměrů.

Ty řeči právníka o vrhaném stínu jsou jaksi liché, protože i živý plot vrhá stín. To už je tak dané od doby, kdy Země začala obíhat kolem Slunce a na jejím povrchu vyrostl první keř.

+23/0
doporučit
24.5.2017 8:50

M40a69r14o61š 52P79o14l47i58a10k 1822896287126

Ta zastena neni o nic vyssi nez evidentne pokracujici zivy plot. U soudu zenska sanci nema. A jeste bych ji dal k uhrade ten vykaceny zivy plot a samozrejme instalaci zasteny !

+34/−3
doporučit
24.5.2017 5:32

V63ě46r22a 10L52o62r16e94n91c79o47v56á 5926910374

za mě je plot v pořádku. Nikdo nemůže mít povinnost nechat si čumět do zahrady kdejakým zvědavcem. Plot je postavený na jeho straně, tak vo co gou!

+20/0
doporučit
24.5.2017 9:41
Foto

M13i86r13o94s69l39a75v 16D70v77o26ř64á39k 4902656199159

Z případu který je popisován je ukázka sobeckosti nové majitelky, která může vše a ostatní nic. Postavila nová plot, ale vykácela živý plot sousedovi, chce aby rybíz si soused svázala pod. Chce po sousedovi odstranění dřevěné zástěny, zakoupené v obchodě a který není součást oplocení. Touto zástěnou nedovolí růst rybízu a ostatním křovinám na její pozemek.Tato zástěna je od jejího pozemku 20 cm.Takovou protivnou a panovačnou ženskou bych teda jakou sousedku nechtěl.

+20/0
doporučit
24.5.2017 8:53

L35u64c66i49e 63K64a96ň25o25v60á 9326578676

z vlastní zkušenosti - lepší ošklivé zástěny, než pravý opak - sousedka která neustále šmíruje, ví o každém vašem kroku a komentuje ho...

+20/0
doporučit
24.5.2017 8:49

J60o52s10e59f 54V15a22v60ř51i94č91k67a 9943444224714

Tohle snad prekracuje všechny meze!!! Zenska mu vykaci jeho zivy plot a ještě se divi??? Soused udelal to nejlepší co mohl, postavil zastenu, aby mel svůj klid. Jelikoz se nejedna o pevnou zástavbu a ma ji na svém pozemku, ma dotycna smulu, tato stavba není pevna a není treba na ni stavebni povoleni. Takovou sousedku bych opravdu chtěl mit. Ja to resil tak, ze mam ze všech stran betonovy plot z KB bloku a mam ode vsech nastesti klid, nikdo nemá pravo me zasahovat do mého soukromi natoz se s nekym dohadovat o tvaru a stavbe plotu

+19/0
doporučit
24.5.2017 7:57

L49i84b85o53r 82P88e53t37r72á16š 6715879438479

To není pouze zástěna , je to znak toho co si o sousedech po zničení jejich rostlin myslí .

+19/0
doporučit
24.5.2017 6:56

Z80d18e54n27ě77k 65S20e34i77d15l 9667191429954

Och jéje, to jsou teda starosti. Přesně jak tu píšou ostatní, než vlezla sousedovi na pozemek a začala mu tam něco kutit, měla ho slušně požádat o svolení, podle mě tohle je ten důvod, proč jsou sousedi na ni naprdlí. A ten plot, byť je nevzhledný, je na jeho pozemku, neporušuje žádné zákony, zcela jistě ani nepřiměřeně nestíní její pozemek, takže by se paní měla nad sebou zamyslet, vysázet na své straně živý plot a jít se sousedovi s flaškou v ruce omluvit...

+21/−1
doporučit
24.5.2017 9:09

J71i14ř51í 91Z56e39l38i16n49k68a 1230337799929

Většina má jasno, že ženská chce šmírovat. No, nevím (možná i proto, že mě nějak nenapadá, co by tak u souseda mohla vyčumět a co by z toho měla).

Mně z popisu (pokud to není vycucáno z prstu) připadá, že je to sousedství podivné z obou stran a základní chyba je v tom, že spolu vůbec nekomunikují. Připadá mi zvláštní, že si jenom řeknou "Vy uděláte plot" (druhá strana "My uděláme plot") a vůbec neřeší, co to všechno obnáší.

Nedokážu si představit, že sousedovi na jeho pozemku vysekávám jeho živý plot. Stejně tak si nedokážu představit, že mi soused týdny operuje na mém, provádí tam málem dřevorubeckou činnost a já s ním neprohodím jediné slovo o tom, co zamýšlí a jen čekám až to dokončí a budu moci vztyčit dřevěnou ohradu.

+17/0
doporučit
24.5.2017 11:25

K87a66r70e73l 78B43e49d74ř89i38c34h 7863923433281

Na těchto radách je nejlepší, jak vám advokát jen "odmentoruje" příslušné paragrafy, které jen řeší ten plot/neplot.

Hlavně, co přesně znamená: "...... při stavbě jsme museli ale vysekat roští u souseda." Co to je to roští?

Pokud paní něco chtěla sekat u souseda, tak se měla ona jít souseda aktivně zeptat, jestli s tím souhlasí.

Rozhodně se mi nezdá postup, "on se nestaral o to co tam děláme, tak jsme to u něho vysekali"

+16/0
doporučit
24.5.2017 9:40

M75i21c85h26a49l 85D79a58d42e58k 8373972228

Doporučuji před tu dřevěnou desku zasadit třeba zlatý déšť a je po konfliktu ;-)

+15/0
doporučit
24.5.2017 8:38

E93v31a 47B83o77j52a63n14o35v32s68k67á 4153435793639

Jéžiš, tak ať si tam dá štokrle, když na něj chce čučet

+17/−1
doporučit
24.5.2017 10:45

J98a22n 20M62a94l62ý 1515739474988

Tak asi ho sleduje, když má potřebu fotit jeho plot a ještě to cpát do novin.

+14/0
doporučit
24.5.2017 16:24

P44e55t18r 42K74n66ě48b28o36r16t 3601800

Taky jsem postavil podobný zástěny. Když sousedi prskali, tak jsem jim řekl, že když už je musím poslouchat (neuvěřitelně hlučná rodina), tak ať je alespoň nevidím.

+14/0
doporučit
24.5.2017 14:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.