Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak se staví sen pro pětiletou vnučku a babičku v chatové kolonii

Malá Markétka dostala k pátým narozeninám krásný dárek: vlastní pokoj a pro svou milovanou babičku novou kuchyň. Ta se o ni stará už od čtyř měsíců, děvčátko totiž nechala jeho matka v kojeneckém ústavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M21a45r68t41i30n 33S68ý22k23o27r83a 1157418537767

Nepochopím, proč v tom pořadu neukázali půdorys.

0/0
16.5.2017 10:18

I84l48o95n67a 32M61a58r90e27š37o65v17á 3807394691598

Rekonstrukce bydlení opravdu povedená, hezké řešení i pokojíků v patře. Obývací prostor by jistě obohatila i nějaká menší komoda, moc úložných prostorů jsem tam neviděla;-).

0/0
16.5.2017 8:59

P73e83t69r 42O88t55ý21p69k14a 8972953408272

Pěkně to opravili a pomohli babičce, jejímu příteli...a její vnučce. Tak by měla směrovat pomoc...a určitě sami tvůrci pořadu jsou se svoji prací zde obzvlášť spokojený...paráda

+4/0
15.5.2017 12:11

P95e88t76r 76M23a66r52š76o66u17n 5615548506146

Nebyl by i plánek? (jak to bylo velké, jak se to měnilo...) Taky bude časem třeba zrekonstruovat chatku, tak nápady se hodí ;-)

+1/0
14.5.2017 23:42

J64a25r86m82i52l67a 98P40í56c83h44o95v91á 5842977274623

Dva pracující lidi nejsou schopni uživit jedno dítě? Kde to žijeme?

+5/−2
14.5.2017 12:53

M62a59g10d40a 75K40a13t26z13o17v17á 9176761179868

V Česku. Uživit dítě je jedna věc a rekonstruovat domácnost druhá.

+24/−2
14.5.2017 13:04

J47a51r56m53i27l25a 52P72í27c65h42o92v42á 5272737674783

To snad souvisí, ne? Nebo myslíte, že rodiče (nebo tady prarodiče) by měli s 1 dítětem bydlet pod mostem?

+1/−5
14.5.2017 15:21

E48v53a 97K93a49l72l88i84s82t66o49v60á 6917338786750

V tomhle životním příběhu by asi klidně mohli... nebo taky v nějaké ubytovně..

A závidíte jim tu proměnu zadarmo hodně nebo jen tak průměrně ?

+8/−1
14.5.2017 17:30

S56t57a50n37i53s10l46a20v 86K81r74e42j47c70a97r 6387486383674

Souhlasím s vámi. Je to na každém člověku. Ale tento příklad aktivního přežití, je rozhodně lepším řešením než volba přežíváním pod mostem nebo v parku. Je otázkou jak to v tomto případě bude pokračovat dál. Jistě prarodiče zde nahrazují rodiče(nezodpovědné). Přeji jim, aby ve zdraví dožili doby kdy se vnučka postaví na vlastní nohy a dokáže si zařídit vlastní život. Práce jíž chata prošla a profesionálně řemeslně práce s tím spojené, byly rozhodně reklamou na porovnání kutilské a firemní rekonstrukce. Vypočtené finanční náklady si dnes jen tak někdo opravdu dovolit nemůže, a to včetně pomoci stavebního spoření, nebo bankovních půjček jež vzhledem k věku žadatele nemusí být schváleny. Pochybuji, že pokud rodiče dcery neprojevili o dceru zájem tak nebudou mít zájem ani na úhradě náladů na rekonstrukci bydlení. Už nežijeme v socialismu, a za život a životní jistoty, si každý může sám nikoli strana nebo režim. - Jinak souhlasím s tím, že pět dnů na podobnou rekonstrukci opravdu vyžaduje profesionální odborníky v řemeslech znalé. A to, nejen co se týká sádrokartonu. Řemeslníci - klobouk dolů úmíte máknout.!! R^R^R^R^

+4/0
16.5.2017 7:24

E32v18a 92K96a77l67l68i43s58t12o21v34á 6417628266840

Pardon, mělo být plus ;-(

0/0
14.5.2017 17:34

S69t33a39n34i48s17l87a16v 66K97r55e47j22c67a21r 6217636653564

Ale pozor - v článku není zmínka o pracujících lidech , ALE O FETÁCÍCH !! A to je velký a zásadní rozdíl. Osobně babičku lituji, že vychovala tak nezodpovědného potomka, přeji babičce, aby se jí výchova vnučky povedla lépe než mediálně známý případ úspěšných rodičů, jež starost o problémového syna také svěřili do péče babičky v jiném kraji aby jim nekazil pověst profesně úspěšných ............!!

+1/−2
14.5.2017 15:55

J66a63r59m71i69l83a 65P87í17c74h56o42v79á 5302847384153

Já jsem z toho pochopila, že syn zůstal s tatínkem, který holt viděl hlavně nové dámské <I>, než výchovu synka.

Ale i tak: jak to, že dva lidé, kteří pracují, neuživí jedno dítě a musí bydlet v zahradní chatce? Jak to tam probůh v zimě vytápějí? Kdyby holt měli tmavší pleť, tak mají nájemní byt, takhle mají kulový.

+2/−4
14.5.2017 16:12

E19v13a 29K25a29l85l40i79s22t31o31v90á 6907108706750

No tak konečně jste se dopracovala k tem nepřizpůsobivým! Že jste to neřekla hned! :-P

+2/0
14.5.2017 17:32

E16v59a 31K19a61l69l49i81s28t80o40v19á 6647758266360

Asi nejsem mediálně zdatná, ale těmi "úspěšnými rodiči" myslíte koho ?

+1/0
14.5.2017 17:33

J39i15ř12í 59Š45v40a46g76r 3298900575626

Nečesaný. Bych hádal.

+2/0
14.5.2017 23:58

E44v96a 25K74a85l66l72i69s63t28o52v48á 6637478956480

Že by? No tak to mně nenapadlo.. Ona je otázka, jak to tam s tou vinou opravdu je a hlavně co to má společného s meritem tohohle článku :-/

Asi s tím má pan Krejcar nějaký osobní problém

0/0
15.5.2017 0:23

S54t30a24n45i14s94l60a84v 97K21r39e74j23c53a89r 6697226863464

Nejde pouze o vinu, v napadení kadeřnice. Ale známé věci jež mediálně vyšly na povrch při výsleších spolužáků a sousedů. A Liberecký a Jičínský kraj jsou přecejen od sebe trochu dále. Ale nakonec podobný případ byl i v Praze v případě potomka úspěšného autora a režisera Večerníčků.

0/0
15.5.2017 10:58

E31v65a 65K33a97l12l56i71s20t61o62v95á 6977448976320

Já to sleduju jen okrajově..., ale hlavně : proč to proboha řešíte tady ? 8-o

0/−1
15.5.2017 15:16

E21v57a 49K45a39l76l74i36s97t56o20v37á 6827368766100

Ona toho jednoho syna, který zůstal u ní, vychovala asi dobře, když má od něj další vnoučata a zřejmě žije normální život.

Ten "problémový" syn je asi produktem výchovy tatínka, u kterého zůstal, takže bych byla opatrnější ve svých odsudcích, být vámi...

+4/0
15.5.2017 0:32

M73a82r88i95e 26D43a57n32č49á32k44o24v41á 5395258303906

ono to ale není jen o výchově, ačkoli ta hraje prim, ale někdy stačí nějaká prima partička a kluk se veze, ani neví jak.

+3/0
15.5.2017 7:31

E92v10a 38K96a85l35l87i58s70t13o98v61á 6817788356290

No právě! A ať už jsou detaily jakékoli, ta závist, že někdo něco dostal zadarmo je neskutečná! Nic jiného v tom nevidím...

+2/−1
15.5.2017 15:18

M96a69r24i43e 12D59a76n10č27á94k17o41v59á 5945678413886

Hlavně lidi řeší, po čem je jim prd. Bydlí v zahradním domku, no a co. A že dostala rekonstrukci zadarmo? po všem, co si zažila, konečně něco dobrého ;-)

+3/0
16.5.2017 8:13

S46t88a35n48i12s87l57a10v 47K54r39e57j70c66a53r 6197946433694

Ano, v případě Lukáše, mohlo být i touha zapadnout, do kolektivu - když mám movité a úspěšné rodiče. Ano, být osamělým samotářem v úspěšné rodině je ...........! Ano , je to jiná kolonka a s bydlením to nemá nic spolerčného.

0/−1
16.5.2017 9:33

E10v86a 87K43a32l37l79i89s27t56o98v75á 6447678716450

Tak co to sem furt cpete? 8-o Vás se to nějak osobně týká nebo co?

0/0
16.5.2017 18:52

I89s98a80b93e81l66l42a 64Z15á47z51v55o37r63k32o63v60á 3970401110576

Dva pracující ? Takže mluvíte o babičce Markétky a jejím příteli? Pokud byste dobře četla tak byste věděla, že babička splácela dluhy za jiné. Navíc, Markétku uživí docela dobře. Holčina nedostatkem jídla a hraček zjevně netrpí. Možná, kdyby jí nekupovali tolik hraček mohli mít už zatepleno.

+8/0
14.5.2017 17:50

E55v13a 20K32a96l39l53i47s77t93o89v97á 6317638196240

Když jeden z nich musel splácet dluhy po bývalém manželovi a asi ze dne na den přišel o střechu nad hlavou, tak to asi nebude moc jednoduché a paní může být vlastně ráda, že měla vůbec kam odejít. Notabene, platy v ZOO asi taky nebudou na nějakou hypotéku, kterou by nejspíš ani na nějakou chatu nedostala. Ona dítě uživí, ale půl melounu na rekonstrukci asi samozřejmě nemá.

Ostatně to je i v článku a i tady :

http://living.iprima.cz/bydleni/jak-se-stavi-sen-promena-stare-chatky-v-opravdove-bydleni-pro-vendulu-jeji-malou-vnucku

+4/0
14.5.2017 17:54

J48a87r43m53i33l37a 84P84í33c62h63o34v44á 5252467364693

Vím jenom to, co se píše v článku. Dobře, rozvedla se a musela se vystěhovat, to se stává. Ale jak to, že ona splácela dluhy za bývaléího manžela, ale jemu zůstal dům? To ten dům nemohl padnout na úhradu dluhů?

Dále: z videa je jasné, že jde o větší chatu v zahradní kolonii. K vytápění tam mají kamna. Kdybych byla v její situaci, tak nebudu přestavovat chatu na trvalé bydlení (což mi stejně asi stavební úrad nedovolí), ale jdu bydlet do nájemního bytu, už s ohledem na to dítě. Dneska se na přidělení nájemného bytu nečeká 30 let jako za komunistů, ale při troše štěstí se dá sehnat obecní nájemní byt a nájemné v něm bývá je přijatelné.

Paní i jejího přítele obdivuju a smekám před nimi, že si vzali holčičku k sobě. Ale bydlením v zahradní kolonii spíš později přispějou k jejímu sociálnímu vyloučení, Až v zimě napadne sníh, tak počítám, že se budou do školy brodit závějemi, protože přístupovou cestu k zahrádkářské kolonii nikdo asi prohrnovat nebude.

0/−8
14.5.2017 20:21

E86v43a 95K69a71l83l37i88s26t36o52v61á 6577168106220

Myslím, že nám nepřísluší posuzovat důvody, proč ty dluhy musela platit ona, nic nám do toho není a tak to berte prostě jako daný fakt. Nějaký důvod určitě byl, člověk většinou neplatí něco jen tak z plezíru ..

Nevím, kde bydlíte vy, ale dneska pokud vím neexistují "byťáky", které by přidělovaly byty jak na běžícím pásu a pokud měla možnost bydlet "zadarmo ve svém" bez placení vysokého nájmu, tak tomu dala zcela logicky kvůli splácení dluhů přednost. (taky mi není jasné, co považujete dneska za "přijatelné nájemné").

Ale hlavně mi nějak vadí, proč pořád hledáte nějaké pochybnosti, proč byla pro tu proměnu vybraná a řešíte její osobní příběh. Měla by se z toho snad někomu zodpovídat? Myslím, že vaše knížecí rady post festum nepotřebuje a vy byste si je asi měla odpustit. Vč. poznámek o tmavé pleti, které jsou v souvislosti s tímhle pořadem irelevantní a tak nějak mimo mísu...

+11/0
14.5.2017 20:55

J49a21r20m96i56l34a 27P27í34c97h44o74v28á 5132627574623

Poznámku o tmavé pleti jsem napsala proto, že je smutné, když nepracující člověk má větší příjmy, než člověk pracující za minimální mzdu. Jak ho to má k práci motivovat? Nemáte dojem, že v tom případě je někde něco špatně?

Neřešila jsem její osobní příběh. Jen konstatuju, že je špatně, když dva pracující lidi neuživí jedno dítě a bydlí pomalu jako bezdomovci. Buďte bez obav, taky jsem měla vysoko do žlabu a obracela jsem každou korunu 3x, než jsem ji vydala. Vím, jak je to těžké a je mi smutno z toho, že společnost mele cosi pravdě a lásce, ale pomoc podobným lidem je nula nula nic.

0/0
14.5.2017 22:14

E37v43a 29K23a53l76l13i16s64t16o11v42á 6327748556630

Dva tito pracující lidé už dneska (po všech babiččiných peripetiích) to dítě bez problémů uživí. Jiná věc je, že jim ale ze stejného důvodu nepřebývá "zbytečný" půlmilion na rekonstrukci toho domu (možná by je měla, kdyby nemusela splácet ty dluhy).

Pokud mluvíte obecně o jiných "dvou pracujících lidech" tak si taky nemyslím, že by jedno dítě neuživili. Museli by si ale ujasnit svoje priority. Co je nutné, aby oni nebo dítě vlastnili, jestli se musí bezpodmínečně vyrovnat těm "šťastnějším" a bohatším, jestli musí nutně mít nejmódnější značkové cokoli, aby byli in a pod. Ano, je pravda, že platy tu obecně nejsou kdovíjaké, ale upřímně: to nebyly pro obyčené, průměrné lidi nikdy a přesto se děti rodily a vychovávaly..

A s těmi příjmy pro Romy: mám pocit, že se pakují hlavně na přídavcích na děti, neznám jejich ostatní nárokové dávky, nesleduju to.. Ale pořád se nemůžu zbavit pocitu, že žádný člověk nemusí skončit na minimální mzdě, pokud je ochotný pro to sám něco udělat. Jen musí něco umět, opravdu chtít a ne se jenom srovnávat. Ale to je na jinou diskuzi. S tím nemá pravda a láska nic společného, to je o úsilí a přání každého jednotlivce. Stát není zaopatřovací ústav pro ty, kteří sami nechtějí, ale jen pro ty,kteří opravdu nemohou.

Mám svou zkušenost s tím, že žijete za pár korun i s dítětem jen z mužova průměrného platu, ze kterého ještě platil alimenty. Placená mateřská byla jen půl roku, já byla doma 2 roky. Tak jsem si vymyslela "přivýdělek", šila jsem pro sebe, pro dceru, ale zároveň i oblečení na kšeft. Dalo se to skloubit s péčí o dítě a rodinu a vydělala jsem si skoro víc než byl můj pův. plat. Taky jsem si rozšířila pův.kvalifikaci a nastoupila po mateřské na vyšší místo za vyšší plat. A to v době, kdy jsme se údajně měli mít všichni dobře. Kdybych sama nemákla, byli bychom na tom tenkrát hůř než ti dnešní s minimálkou. Teď by to navíc šlo dělat legálně, tenkrát to šlo jen načerno a se strachem, kdy mě někdo práskne...

Všecko jde, jen se musí chtít!

0/0
14.5.2017 23:47

J22a93r13m36i39l23a 62P25í78c44h72o48v61á 5692237734943

Srovnávate nesrovnatelné. Vy jste byla mladá a na mateřské. Tato paní do své situace spadla najednou a v téměř předdůchodovém věku, kdy může být ráda, že má ještě práci. Na to se připravit nemohla a že by si v tomto věku mohla zvýšit kvalifikaci a doufat v lépe placenou práci je utopie. Může být šťastná, že práci ještě má. Vy jste měla díte ještě za socialismu, kdy nezaměstnaní neexistovali a práce se dala sehnat vždycky, ne třeba nijak luxusně placená, ale aspoň nějaká. Tato paní by si měla šetřit na důchod, ale místo toho se snaží upravit zahradní chatu a k tomu vychovává svoje vnouče. A stát - místo toho aby jim podal pomocnou ruku, je nechá napospas osudu. Hlavně že má dost peněz na nemakačenky a feťáky, na pracovité, ale chudé zvysoka kašle.

0/0
15.5.2017 10:16

E98v30a 71K79a97l95l44i16s90t91o27v26á 6847128326870

Nesrovnávám, jenom reaguju na vás. A asi jsem pořád nepochopila o jakém typu "dvou pracujících lidí" hovoříte. Já popisuju, jak jsem řešila situaci, kdy dva mladí pracující mají málo peněz, protože jsem myslela, že o ty vám jde. No tak asi nejde.

A pokud jde o tuhle paní jako zástupce těch starších.. Ona vůbec vaše zastání nebo soucit nepotřebuje, protože ona se o sebe (a dokonce i o vnučku) dokázala v rámci daných možností postarat sama a to je to nejdpodstatnější. Poprala se s nepřízní osudu jak mohla a vyřešila si svůj život sama. Stát jí do téhle situace nedostal, tak PROČ by jí měl podávat pomocnou ruku? Ona to ví a tak od státu taky nic nechce! Jaké tedy "napospas osudu"? Ona vzala osud do svých rukou!

To, že si ji pro tuhle akci vybrali, je jakýsi bonus a odměna za její vlastní úsilí. Tak jak měla v životě smůli, tak má teď štěstí, ale s tím nemá stát nic společného.

Shrnula bych tuhle asi neplodou diskuzi takhle :

Přej a bude ti přáno, dej a bude tu dáno !

(a přidám snad jen: až přestanete poukazovat na druhé a začnete se sama snažit, tak vám třeba taky za to "bude dáno" ;-))

+1/0
15.5.2017 15:45

J20a16r18m58i31l32a 24P80í13c44h18o13v63á 5532937924373

Pokud všichni pracující lidé odvádějí státu na daních nemalé částky pro případ, že by potřebovali pomoci, pak mohou v případě nouze tyto částky také čerpat. Proto taky stát disponuje záchranou sociální sítí (jiná věc je, jak ji používá, ale to je problémem zákonů). Takže pokud se vnučka dostala do potíží, má nárok na podporu ze strany státní sociální podpory, a to jak ona, tak i její babička. Existují různé druhy příspěvků, přídavky na děti počínaje a podporou na bydlení konče. A mně si do úst neberte, nebojte, mně je dáno dost.

0/0
15.5.2017 17:17

E46v33a 54K83a83l23l97i68s29t48o30v44á 6987928426500

No, vždyť jo! Babička dostává na vnučku od státu příspěvky jako každý jiný na své děti (nakonec i jako ti tmaví nebo jak jste je nazvala), určitě dostává všechno, na co má ze zákona nárok... tak o co jde? To jí má stát ještě zrekonstruovat kuchyň?

Nezlobte se na mně, ale já fakt nechápu o co vám jde a v čem vlastně vidíte problém a nějaké selhání státu... Upřímně: stát dává dneska daleko víc než kdy dával a než by měl dávat. Měl by se na to vykašlat a naopak snížit daně a odvody, aby lidem víc zbylo a mohli si rozhodovat o užití svých peněz sami a bez nějakého dokazování a vyplňování formulářů. A byl by klid! Ušetřilo by se za úředníky, které k tomu potřebuje a ti by mohli jít dělat něco užitečnějšího a daleko míň loidí by muselo potupně natahovat ruku pro státní pomoc..., ale toho se asi hned tak nedočkáme :-/

+1/0
15.5.2017 18:07

E59v51a 63K14a24l73l75i15s89t75o63v86á 6417518466970

Jo, a nebyla jsem "mladá" ! Bylo mi skoro 40. A představte si, že jsme si za celý produktivní život se všemi jeho peripetiemi dokázali postupně našetřit na přiměřené byty bez hypotéky pro sebe i dceru, dům na venkově a na auta, aniž bychom se museli zadlužovat a důchody máme oba dvakrát vyšší než je min.mzda. Makali jsme celý život, dokonce ještě 10 let po nároku na důchod a přesto nám nic hezkého ze života neuteklo. A taky mě nikdy nenapadlo někomu něco závidět, dokonce je mi fuk i to, kolik dostávají "ti nepřizpůsobiví". My jsme se o sebe postarali sami a stát mě moc nezajímá, hlavně když mi nekecá do života! To mi stačí :-P

+1/0
15.5.2017 16:00

E33v87a 47K77a76l14l36i92s20t89o11v83á 6937468146500

A ještě něco: nevím jak koho, ale mně nikdy nemotivovalo k práci to, jestli má někdo okolo mně menší nebo větší příjem než já, ale jestli mně ta práce baví a zároveň uživí..nikdy jsem se s nikým nesrovnávala.

Pokud se někdo dostane do podobné situace jako tahle paní, je to smutné, ale je to důsledek nějaké osobní chyby, nějakých chybných rozhodnutí v jejich životech. To se holt někdy stává. Ale není to důvod, aby to byl stát, kdo by měl tu situaci řešit.. Podle vás by měl stát natahovat pomocnou ruku (příp. nejlíp hned i s bytem) každé rozvedené ženě nebo muži? Kam by přišel? 8-o

To není o "pravdě a lásce", ale o zodpovědnosti každého za život svůj a své rodiny, o řešení vlastní situace vlastními silami. A paní zodpovědná byla: nenechala vnučku v ústavu, postarala se o ní, zajistila si sama bydlení, po nikom nic nechtěla... A nakonec byla po zásluze odměněna.

+2/0
15.5.2017 0:17

J74a62r14m12i40l88a 23P72í56c49h92o17v59á 5202377774113

Dodatek: je mi jedno kdo a proč byl pro proměnu vybrán, Jen jsem se pozastavila nad některými nejasnostmi, které byly uvedeny v článku. Píšete, že si jich nemám všímat - tak proč o nich tedy píšete Vy? Aby se Hluboký Lidský Příběh lépe prodával?

0/0
14.5.2017 22:29

E32v20a 20K55a64l72l55i25s69t92o34v72á 6917218536710

Protože reaguju na váš příspěvek. Kdybyste se nad tím nepozastavovala, vůbec by mě nenapadlo se tím zabývat a možná, že bych to ani moc neregistrovala. Pro posouzení, jak dopadla rekonstrukce (která se mi mmch docela líbí, uvidíme v pondělí detaily) to totiž vůbec není podstatné.

0/0
14.5.2017 23:56

P22e21t78r 47M44a66r44š74o73u31n 5375218286436

Přidělený obecní nájemní byt? Kde to žijete? A než třeba na ubytovně, tak ve vlastní chatce se zahradou.

+5/0
14.5.2017 23:39

J10a62r32m82i70l35a 92P94í20c88h57o85v69á 5952877104643

Chcete říct, že v tomto státě neexistují nájemní byty? Existují, a dokonce nájemné v nich je násobně nižší, než v bytech soukromých majitelů. Jen je jich málo, protože byly dost necitlivě zprivatizovány a dneska je soukromí majitelé pronajímají za tržní nájemné. Je ovšem sledovat vývěsku, protože byty se uvolňují nepravidelně, stejně jako nepravidelně zasedá bytová komise města, která uvolněné byty přiděluje.

0/0
15.5.2017 10:53

E37v48a 45K46a97l57l40i65s64t75o44v80á 6427448436950

Proboha, tak už jim snad na tom byťáku něco šoupněte ať už vám ten kvartýr taky přiklepnou a nemusíte se užírat. A nebo začněte pro obec něco záslužného dělat místo nadávání a vysedávání na internetu a oni vám pak za to třeba přičtou nějaké body k dobru až budou vybírat nájemce...

+1/0
15.5.2017 15:22

J36a92r70m49i19l49a 28P77í27c10h88o88v57á 5962477854723

Vy musíte mít hodně špatný život, že za každým příspěvekm vidíte závist. Mně nemusí obec nic šoupat, já jsem jen několik let byla členkou bytové komise, takže vím, nejen v jaké výši je nájemné, ale i jaká je zájem o jednotlivé velikosti bytů.

A když už tedy mluvíme o bydlení, mám poslední dotaz: výše uvedená úprava byla v tzv. chatičce v chatové kolonii. Jak ale bylo vidět z traileru, chata se postupně rozrostla na velikost středně velké nemovitosti. To v chatové kolonii lze? Bez stavebního povolení? Aby tu za několik let nebyl srdcervoucí článek, jak nebohá vnučka, starající se o svou babičku, musí zbourat chatu, ve které bydlí.

0/0
15.5.2017 17:22

E66v10a 71K81a96l11l14i91s26t16o58v58á 6237778546240

Já mám spokojený život, o mně fakt nemusíte mít starost, mně nic nechybí, nikomu nemusím nic závidět a můžu se už dneska dívat na věci okolo sebe s nadhledem.

A proto co lze a nelze v chatové kolonii nemám potřebu řešit.

Ovšem zaráží mě, a hodně mě zaskočilo, že vy je a priori podezříváte z nějaké nekalosti. Proč vás vůbec napadlo, že někdo něco dělal bez stavebního povolení? Co vy jste to za člověka? Nemá nakonec ta chudák ženská kliku, že nevíte přesně kde to je, abyste se na příslušném úřadě začala o to povolení zajímat?

Proč vy hned hledáte ve všem jen to negativní? Hodně mně to zaskočilo, fakt že jo....

+2/0
15.5.2017 17:57

J89a43r13m26i60l54a 87P30í67c28h96o68v50á 5172677374573

S Vámi se nedá racionálně a věcně diskutovat, reagujete podrážděně, hystericky a ve svých příspěvcích si odporujete. Jednou napíšete, že stát se o paní nestará, že každý svého štěstí strůjcem. Když napíšu, že má nárok na státní sociální podporu, protože k tomu právě podpora slouží, tak napíšete, že jistě, ale stát přece nebude babičce rekonstruovat kuchyni. To jistě nebude, na to jí právě dává peníze a je na každém, co si za ně koupí. Vyjít se dá i s málem, někdo našetří na potřebné věci i z mála, jiný prožene peníze za alkohol nebo cigarety. To je každého volba.

Já jsem se jen pozastavila nad tím, že rodina bydlí trvale v zahradní chatě v chatové oblasti. Chata jistě nemá nijak zvláštní parametry, takže jsou tam v zimě pravděpodobně problémy s vytápěním. To topení je třeba předem připravit a uskladnit, to vyžaduje prostor, stejně jako posléze čištění kamen od popele a jeho vyvážení. Předpokládám, že tam popeláři nezajíždějí, takže vzniká první problém.

Další problém je s tím, že tyto chaty nemívají přiděleno číslo popisné, takže tam není možno přihlásit trvalý pobyt. Obvykle tam ani nechodí pošta. Tedy druhý problém.

V zimě se tam neprohrnuje cesta. Holčička ale chodí do školky. Chatové osady ale bývají ponékud stranou, tady to vypadá, že to je u lesa. Má to tedy do školky docela daleko, Za dva roky bude chodit do školy, zas podobných podmínek. Další problém.

Pokud by byl třeba lékař, má veřejnou komunikaci docela daleko. Přijel by v případě potřeby včas?

Píšete, že rodina se snaží bydlet co nejlevněji. To chápu. Ale nepřipadá mi, že by bydlení v nájemním bytě bylo dražší, než bydlení někde v chatové kolonii. Ale to je každého volba. Já jsem se jen docela racionálně snažila upozornit na problémy, které tato rodina má. Vy v tom vidíte nepřejícnost nebo snad závist, Proboha, co se jim dá závidět? Problémy, které v životě mají? Hlavně aby byli zdraví, pokud budou, tak se z toho postupně nějak vyhrabou.

0/0
16.5.2017 8:06

E17v75a 44K71a24l39l90i66s56t91o42v68á 6297138326430

Neumíte číst nebo nerozumíte psanému textu a mně už fakt nebaví furt dokolečka opakovat něco, co asi nejste schopná pochopit (mmch to co píšete na začátku jsem nikde nenapsala).

Nereaguju ani hystericky ani podrážděně, jen mě zaráží, co všechno chcete v rámci téhle televizní akce řešit a co zřejmě vůbec neřeší ani ta paní, které se to týká (sníh, lékař, dříví do kamen, popeláři...). Paní tam žije již několik let a všechny tyhle věci má určitě vyřešené. Dítě se dostane do školy a k lékaři stejně tak jako babička s dědou do práce. Kdyby jí to trápilo tak jako vás určitě by se o tom zmínila.

Ostatně z celkových záběrů bylo vidět, že silnice je kousek od baráku.

Znám spoustu lidí, kteří žijí de facto trvale na chatě a vůbec tyhle věci neřeší. My jsme tak žili pár let, skoro 10 měsíců z roku, dojížděli do práce a nic nám tam nechybělo. Teď v důchodu jsme tu zas: dříví a uhlí si objednáme a necháme dovézt, kotel vybíráme a čistíme sami, popel z dříví jde na kompost, z uhlí jednou za čas na skládku (povolenou!), platíme si popelnici, kterou jednou týdně dovezeme k silnici stejně jako naši sousedi, kteří tam mají velký dům a bydlí tam trvale už 90 let. Pošťák tam chodí, když je co doručit. Hledáte násilně problémy tam, kde nejsou nebo které schopní lidé neřeší.

Co mně ovšem opravdu hnulo žlučí byla vaše poznámka o tom, jestli měla na všecky přestavby a přístavby stavební povolení. Tam už je jenom krok k tomu, abyste jí šla na úřad prásknout. A to mě teda fakt šokovalo! Staráte se o věci, do kterých je vám kulový, řešíte problémy, které oni mají s největší pravděpodobností vyřešené a vysvětlujete to jakousi starostí o jejich blaho. Ale to je něco, co je na úrovni drben a domovních důvěrnic. A to mi tedy opravdu vadí, tam mám možná k té hysterii jenom krůček.

A co znamená vaše věta: " na to jí (stát) právě dává peníze a je na každém, co si za ně koupí" .. tak to jsem už nepochopila vůbec...

+1/0
16.5.2017 18:44

J74a67r62m44i68l22a 21P22í50c23h77o13v44á 5502197484313

S Vámi se vážně nedá diskutovat, porovnáváte neporovnatelné a navíc nerozumíte psanému textu. Já jsem se pozastavila nad tím, proč rodina, která je v nesnázích, řeší své bydlení přestavbou chaty, která není uzpůsobena k celoročnímu bydlení, a nezvolí levnější variantu, kterou je bydlení v nájemnám bytě. Vrhli jste se na mne jako vosy a pokoušíte se mne přesvědšit, že v tomto státě nejsou nájemní byty a nejsou levné. Jo, rozpětí je velké, je třeba chvíli hledat, ale dá se najít nájemní bydlení za rozumnou cenu. Podle mne v nouzi lepší varianta, než pracně přestavovat chatu, která není určena k celoročnímu bydlení. Vždyť tu chatu jim nikdo nebere! Tam přeci klidně můžou jezdit a být tam od jara do podzimu, jen přes zimu můžou být v pohodlí v bytě. Taky jsem bydlela na vesnici, vím, jak je složité se dopravovat za prací, taky jsem bydlela v domě, kde bylo 12 st.C, takže po příchodu z práce se muselo nejprve zatopit, aby se byt vytopil na teplotu, přijatelnou pro bydlení. Když se tak rozhodnou dospělí, je to jejich volba, jsou dospělí. Tady jde ale především o dítě! Jenže já jsem asi z jiného těsta, já se snažím problémům předcházet, ne je potom pracně řešit. I proto jsem poukazovala na to, jaké problémy podle mne rodina má. Já bych v jejich situaci hodila veškerou hrdost za hlavu a snažila se přežít tak, aby to mělo na rodinu co nejmenší finanční dopad. kdybych neměla na bydlení, snažila bych se najít něco menšího, levnějšího, ne za každou cenu přestavovat chatu v chatové oblasti na trvalé bydlení, ke kterému není a ani od počátku nebyl určena. Byla bych si vědoma toho, že bohužel můžu porušit stavební zákon, protože dělám něco, co je v rozporu s územním plánem.

0/0
18.5.2017 10:15

J10a16r11m20i51l74a 14P21í59c13h62o54v61á 5482257734353

Pokračování: V naší obci třeba v současné době probíhá několik řízení o odstranění staveb, spory se táhnou několik let a je to pro všechny zúčastněné dost nepříjemná záležitost. Postižená rodina píše odvolání dokonce na ministerstvo, ale bohužel zákon je zákon. A bohužel rodinu to stojí peníze, kterých taky moc nemá, nejprve na výstavbu, dneska na odstranění. Ty peníze se taky daly použít na něco rozumnějšího. A tady rodina volí velmi drahé řešení vlastního bydlení. No, asi vědí, proč to dělají, já bych problémy řešila jinak, ale hlavně bych se snažila do toho nezatahovat malé dítě. Aby nemělo starost, že potřebují nová okna, protože starými jim utíká moc tepla.

No, a porozumění psanému textu je druhá oblast. Nepsala jsem, že rodina nechodí k lékaři. Psala jsem, že může mít problém s tím, aby se v případě potřeby dostal lékař k nim. Dosti podstatný rozdíl, nemyslíte? Ono když v posledních xx letech nebyla žádná velká zima a ani nebylo moc sněhu, tak to neznamená, že v zimě nemůže napadnout metr sněhu a nemůže být -25 st.C. Může, ne že ne. A být v takové zimě v zahradní chatě, no potěš koště.

Vy píšete, že jste na chatě bydlela i 10 měsíců v roce. Jistě, pokud je mírná zima, tak se to dá. Ale vy jste měla zázemí v podobě bytu, to bohužel tato rodina nemá. Proto jsem se zmínila o tom, že můžou mít v zimě problémy. Vy jste z toho nabyla dojem, že jim to snad závidím nebo co.

No nic, dál to komentovat nebudu. Ano, je mi jich líto, přála bych jim lepší život, ale to si musí zařídit oni sami. Já bych asi osobně nebyla za frajera a našla bych si bydlení, kde by třeba dítě nemělo celoročně vlastní pokojíček v patře, ale kde bych v zimě neměla problémy s prohrnováním, topením ani se zimou v obytných místnostech. Moje rodina by mi za to stála.

0/0
18.5.2017 10:24

E75v48a 14K92a87l93l64i32s30t10o61v87á 6327158826930

A proč by proboha měla ta rodina platit nájem v nějakém kdovíkdy přiděleném obecním bytě, když má k dispozici bydlení na chatě, sice nepohodlnější, ale v době potřeby okamžitě dostupné a zadarmo??? 8-o Ty přestavby, o kterých se tam mluví, patrně probíhaly už někdy v minulosti, zhodnotili si tím svůj majetek a tuhle rekonstrukci interieru neplatili, měli ji zadarmo!

Kde vidíte výhodnost vašeho řešení??? Nájemní bydlení přeci nikdy nemůže být levnější než bydlení ve vlastním a ještě navíc nemusí nikde poníženě škemrat o přidělení nějakého krcálku, ve kterém by podle vás měla nebo mohla bydlet jen polovinu roku!

Paní si uměla poradit sama, co vám na tom vadí, že se neobrací na stát nebo obec, ale řeší to vlastními silami ?

A proč jí pořád a vytrvale podezříváte, že ty přestavby dělala bez povolení? Jak víte, že ho neměla? A co když třeba byly ty změny takového charakteru, že to povolení vůbec nepotřebovala?

Jste vzorovým příkladem socialistického modelu: Já mám problém, ty se státe postarej o mně a o jeho vyřešení ! To, že je někdo schopen se postarat sám, bez pomoci státu a nějakých komisí, prostě nejste schopná pochopit. Takže si asi těžko můžeme rozumět a tím pádem už nějak nemám co k tomu víc dodat...

Tím bych to asi uzavřela. :-/

+2/0
18.5.2017 10:44

J46a28r96m31i33l32a 92P58í33c19h19o58v67á 5882747614383

Už jsem na Vás nechtěla reagovat, ale kam proboha na ty nápady chodíte? Člověk, který bydlí v nájemním bytě, je podle Vás nesamostatný, popř. člověk ducha mdlého, o kterého se stará stát za pomoci komise? To nevíte, že v Čechách jsme sice naprosto bez rozmyslu privatizovali bytový fond, ale v nájemních bytech žije cca 1/4 obyvatelstva, v Německu více než 55%? To mi chcete namluvit, že v Německu je 55% obyvatel nesamostatných a neschopných se o sebe postarat, takže to tam dělá stát a nějaké komise? No to se Vám ten socialismus fakt hodně zadřel pod kůži. Proboha, přece každý člověk, který chodí do práce, se o sebe dovede postarat sám, a to, že bere třeba přídavky na dítě, není starání se ze strany státu, přídavky se berou i v Německu.

Z Vašeho způsobu uvažování musí mít pravdoláskaři opravdu radost.

A nájemní bydlení je opravdu levnější než vlastnické, i když to tak na první pohled nevypadá. Chcete na to odkaz, nebo si to umíte vygooglovat sama?

0/0
19.5.2017 11:30

E19v74a 69K44a38l21l21i45s87t31o74v52á 6337378966780

Máte v tom milá paní pěkný binec. Ti nějací vaši "pravdoláskaři" by z někoho, komu se "socialismus fakt hodně zadřel pod kůži." asi moc velkou radost neměli,srováváte jabka s hruškama, abych to vzala od konce vašeho příspěvku.

Nemusím si nic googlovat, stačí mi srovnat, kolik investuju do bydlení já a kolik moje sousedka, která bydlí v nájmu ve stejném bytě, který zůstal obci (ona platí celem 14 tis.měsíčně, my 3,5 tis.) Nájemní bydlení je výhodnější pro toho, kdo nemá vstupní investici na to bydlení si koupit a vlastnit, ale částka, kterou musí každý měsíc vypláznout je nesrovnatelně vyšší než těch pár korun, co platí na poplatcích majitel bytu. Dražší je vstupní investice, ale je to majetek, který v rodině zůstává a na př. se dědí, může se pronajímat nebo prodat a investice se časem vrátí, zvlášť když není třeba si brát hypo, jako to bylo u nás. Máme byt bez hypotéky, investovali jsme do něj úspory, protože jsme o další dům nestáli, dcera ten majetek zdědí a jak s ním jednou naloží je na ní.Třeba ho prodá a koupí si něco jiného.

Pro toho, kdo se nehodlá stěhovat a nevadí mu setrvat dlouhodobě na jednom místě je vlastnické bydlení i do budoucna výhodnější. (Tato paní to vlastnictví už po rodičích měla, čili vstupní investice je nula a platí už jen energie a daň). Pro toho, kdo se třeba stěhuje za prací to ovšem výhoda není, tam je výhodnější si byt najmout podle potřeby. Srovnáváte nesrovnatelné...V tom vašem Německu a jinde na západě je situace historicky jiná.

Přísvěvky na děti jsou ze zákona vypláceny všem, co mají nárok a na to si všichni co pracují platí sociální pojištění. To nemá ale s nárokem na přidělení obecního bytu nic společného. Opět mícháte dohromady dvě věci...

Člověk, který bydlí v nájemním, příp. přiděleném obecním bytě není "ducha mdlého", jen je to pro něj v dané situaci té paní nevýhodnější. A to byste snad mohla pochopit i vy. I když o tom po přečtení posledního vašeho příspevku už pochybuju..

+1/0
19.5.2017 13:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.