Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rodinný dům byla výhra. Děti mají zahradu a rodiče oblíbený chlastánek

Pro Jana a Michaelu byl byt jen přestupní stanicí k vlastnímu domu. Chtěli se odstřihnout od společného hospodaření a ušetřit. Měsíčně platili za byt velký 76 metrů čtverečních 5 500 korun. V domku se dostali na polovinu a plochu si zdvojnásobili. Navíc získali garáž, dílnu a pro děti zahradu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71a33r74t89i58n 23K71ř65í53ž 9243252410277

Chlastánek je krásné označení pro pařbuňku. :-)

0/0
21.3.2017 13:46

M40a94r82t49i94n 95Š88i70m54e30k 4230594138885

Takhle čistou dílnu a vybílenou jsem snad ještě neviděl :-)

0/0
20.3.2017 16:58

K40a76m30i29l 88D35u38l59i38n77e70k 9154960577617

Na elektřinu v domě je připojeno všechno: vzduchotechnika, bojler, topení, kamerový systém, zabezpečovací systém, rolety, brána, vrata, vstupní dveře, dvě lednice, mrazák, trouba, kávovar, závlaha trávníku, čistička odpadní vody, centrální vysavač.

+1/0
15.3.2017 21:13

L53u75c77i96e 13K27u10b10e36l94k54o60v82á 3614294695

Domeček je hezký, byť třeba na můj vkus příliš strohý interiér... Motejlové na skříni jsou trošku infantilní a růžový nábytek v dílně je fakt divnej :-/ Chlastánek závidím.. tchánovci mají podobný "prostor" - ti tomu pro změnu říkají "chlastna" ;-D

0/0
15.3.2017 8:23

E68m76i55l 83F47a20t96k51a 1690533890651

nesnášim bydlení typu barák na baráku, z každé strany nějaká tlama

+1/0
13.3.2017 14:26

R50o45b62e93r92t 75K29o92c58i91á30n 5589407826147

Ano, vypadáte dost nesnášenlivě. Navíc jste asi vstal levou nohou.

+2/−1
14.3.2017 8:42

J42a63n 95V71o96j82t55í41š65e55k 6562871905776

"Nevadilo nám, že dům nepůjde umístit ideálně vůči světovým stranám, ani dlouhé propojení vjezdu s garáží"

Kdybyste si na to vzali architekta, tak by vám ukázal, že by to šlo. Ten pozemek je širokej dost.

+2/0
13.3.2017 14:08

E89m39i69l 90F19a11t77k29a 1940773670401

to srovná se zemí větší vichřice ne?

0/0
13.3.2017 12:49

P16e27t50r 44S38i69m87e78k 6341933659914

proč myslíte? jestli se tak domníváte, bylo by dobré upozornit projektanta a majitele.

+1/0
17.3.2017 12:52

J29a77n 47V78o47n60d19r73á45č70e11k 4512688109228

O peníze nešlo.. ale aby si připlatili za lepší pozemek, to ne ;-D;-D

Jinak náklady 30 tis. ročně jsou docela vysoké na to, že mají fotovoltaiku, dřevostavbu, rekuperaci..

My tyhle moderní záležitosti nemáme a náklady jsou v podstatě totožné. Resp. nžší, ale obytnou vytápěnou plochu máme jen 160 m2. To se ta návratnost asi protáhne.. jak píšu výše, na jejich místě si raději koupím hezký pozemek se správnou orientací (to ušetří na topení víc než tyhle blbosti) a obejdu se bez těch moderních výstřelků a ještě mi zbyde..

+1/0
13.3.2017 10:33

J23i78ř41í 85B76l76a29ž25e24k 4359483141220

V textu je napsáno 40 t bez fotovoltaiky. U přímotopných tarifů celková cena dnes vychází tak okolo 3Kč/kWh takže cca 13000kWh ročně. V domě s užitnou plochou cca 140m2 máme spotřebu tak poloviční. Pravda domovní ČOV a spousty serepetiček nemáme.

0/0
14.3.2017 10:24

J58o30s88e20f 14Š75o34l27t80e98s 8804258390173

No ono to bude způsobené více faktory. Kdyby tam neměli jenom přímotopy, ale ještě k tomu tepelná čerpadla, bude to vypadat zase jinak.

0/0
20.3.2017 14:38

R31a42d80e79k 42H86o11d86a65ň 9216257341153

Moc se mi líbí ta dílna, chtělo by to foto za pět let používání pro porovnání, aby bylo vidět kolik z těch věcí se pohlo (nebo zda se jen usazuje prach). Ty všudypřítomné tapety s názvy měst které si snad do bytu dnes dává každý bez špetky invence jsou tristní.

Ale jinak se mi barák líbí, byť dobře vím že ten trávníček u domu není zadarmo, a znamená to sekání a sekání.

+3/0
12.3.2017 23:14

M51a10r28t63i32n 34S69e68d33l21á79č62e57k 9959468871602

Obývák spojený s kuchyní. Snad největší omyl, který dodnes nedokážu pochopit.

+7/−7
12.3.2017 21:37

M59a86r94t61i88n 17J92a92n67d34a 7784717283116

u sebe? Já si totiž nedokáži představit, že bych to měl mít jinak.

+2/0
12.3.2017 22:22

R53o92m59a10n 22P38o97l62á61č16e81k 5616729565

Asi moc nevaříte ;-D. Já osobně ocenuji to, že se mi po obýváku neline "vůně" kuchyně.

O to víc, když se mi něco jednou připálilo...

+7/0
12.3.2017 23:52

M67a61g33d53a 90K29a32t64z73o28v56á 9486381559398

Taky mám ráda v kuchyni svůj klid.

+2/0
13.3.2017 4:36

M41a11r43t53i48n 61J60a13n13d85a 7864487303876

moje žena ne, chce být součástí rodinného dění a vidět na TV, a pachy z vaření skutečně nejsou s kvalitní digestoří problém, ty spíš cítím na zahradě v místě, kde je vyveden na fasádě odtah

+1/0
13.3.2017 18:09

Š42á98r81k35a 41Č29e20c66h26o48v74á 8208346695945

ne každá si libuje v roli kuchařky, uklizečky, služky,..

0/0
21.3.2017 14:01

J36a92n 81V58o33n16d76r49á59č39e13k 4282108729498

Stačí nekupovat nejlevnější digestoř a je po problému. My máme také propojené a se zápachem nikdy nebyl problém. Naopak oceňujeme neustálý kontakt při vaření. Nebo možnost sledovat televizi v obýváku během vaření..

0/0
13.3.2017 10:24
Foto

E45v25a 52P40a24l49l56o29t96t22o 6898760367104

Já když čtu, že někdo píše o "vůních z kuchyně" jako o něčem, co jest nutno hermeticky izolovat i za cenu sociální izolace kuchtíků a kuchařinek, tak si vždycky říkám - to oni asi dělaj balsamikovou redukci co druhý den a každý první vyváří hovězí dršťky, jinak si to neumím vysvětlit... :-) Drtivá většina jídla totiž při vaření krásně voní a digestoře taky nejsou v kuchyních jen tak pro okrasu.... :-)

Ale je to každýho věc... Jen mne vždy zarazí ta míra miitantnosti zastánců oddělených kuchyní... :-)

+4/0
14.3.2017 7:31

T85e50r78i 42S90i60r54o48v38a 5186917156847

Víte, já to dřív taky nechápala, ale už pět let to tak mám (nechtělo se nám přestavovat byt) a naprostá spokojenost. S vůněma z vaření není problém, pustí se digestoř. Pokud nedojde k nějaké katastrofě, že něco zapomenu na sporáku jednou tak dlouho, než to tam být mělo, je všecko v pohodě.

Dřív doma jsme mívali kuchyni a obývák klasicky zvlášť, a vedlo to k tomu, že obývák se moc nevyužíval, byla to taková ta "místnost na přijimání důležitějších návštěv". Rodina se stejně přirozeně slízala a většinu společného času trávila v kuchyni...

+3/0
13.3.2017 10:54

K80a89t17e47ř25i74n34a 32F90e34n78c82l62o67v19á 8763857788373

Tady se hodně řeší peníze. V článku je naznačeno, že se pán pohybuje mezi stavaři. To je odpověď na otázku o nízké ceně - materiál za ceny, o kterých se obyčejným smrtelníkům může leda tak zdát, spřátelená firma poctivě naúčtuje práci, nikde se nic "najednou" nezdraží, atp.

Kamarád dělá rozpočtáře pro stavební firmu a jak říká, navýšení oproti původní cenové nabídce je vždy minimálně 10% a každý s tím počítá. No a reko vlastního 2+1 dokázal vyčarovat za 70tis....takže asi tak.

+1/0
12.3.2017 20:10

V68á61c75l28a23v 31P70o54u51s83t69k14a 3110151562

Jasně. ;-D

+2/−1
12.3.2017 20:51

M50a44r26c31e82l 39S20t34a60r28ý 9868184213769

to přitlačte, můj odhad je tak 5 mil.

0/0
12.3.2017 19:07

M91a80r28c41e16l 35S56t22a37r41ý 9288124533639

aha, špatné přiřazení, srry.

0/0
12.3.2017 19:07

M76a48r49e18k 77J60a61n62e35č51k62a 1157856323641

Tohle dle fotek nebyla žádná láce a tipuji cenu na dobré 3-4 mega, ne-li více bez ceny pozemku i vzhledem k vybavenosti domu, dělené garáže a značným finálním úpravám pozemku. U takových článků by měli dávat i finální cenu stavby. Jen tak pod čarou, dům není jejich, ale spíše banky. Jejich je hypo na celej život.

+1/−1
12.3.2017 15:46

M92a62r13t82i45n 39J17a77n33d81a 7734507243866

tak to hodně přidejte...a jestli je dům zatížen hypotekou nebo ne, není vaše starost;-)

+4/0
12.3.2017 16:43

M13a93r50e20k 18J80a96n50e48č68k13a 1987406283651

Copak, majitel nebo příbuzný majitele stavby? ;-D Proč si myslím, že to bylo stavěno na hypotéku? K poměrně nízké výši nájmu na původním bytě a dosti značné finální částce za dílo, kterou také připouštíte, je částka tajná, tak chápu, že by to mnohým asi nejspíše vyrazilo dech a reakce na užitnou hodnotu vs. cena by již tak zajímavá nebyla ;-)

0/0
13.3.2017 14:28

M16a64r72t51i35n 15J75a35n48d49a 7794417183426

i kdyby to tak bylo, tak při příjmu rodiny kolem 100K čistého není problém splácet nějakých 15-20 let hypotéku kolem 4-5 mega, to jistě není na celý život. Já bych třeba do dřevostavby nešel, nedám dopustit na cihlu. Investici do drahých technologií bych ale oželel s tím, že návratnost vzhledem k pořizovacím nákladům je na hranici jejich živostnosti. Ale co se týče např. klimatizace, tu jsem si již nechal udělat rovnou - pro mé pohodlí ji považuji za důležitou a když už o ní majitel do budoucna uvažuje, bude to mít složitější - sekat, dělat rozvody elektřiny, na chladící médium a odpad kondenzátu

+1/0
13.3.2017 18:22

T39o53m77á87š 22Š20v63e58c 6219441210

Vždyť je to tam jasně napsané. Za byt platili 5000, teď platí polovinu. Takže pokud platí hypotéku 2500 měsíčně, tak dům stál něco kolem 700 000Kč. Něco se vám nezdá?

0/−4
12.3.2017 17:20

M55a22t64ú62š 44B75e36n17a47k 9158264672843

700 tisíc ani omylom, ten dom stál omnoho, ale omnoho viac. Poriadna drevostavba je cca o 15-25% drahšia ako rovnaký tehlový dom.

0/−1
12.3.2017 18:39

T51o45m77á87š 73Š84v69e40c 6269181390

Ale to by to tam přece nepsali, že ne? Taky jsem si původně říkal, že to je s vybavením tak 5-8MKč... Ale já prostě jenom věřím tomu co Babišův plátek napíše. I kdybych měl vypadat jako úplný trotl.

0/0
12.3.2017 18:51

M36a72r54k61é40t53a 94V10í23t39o89v93á 4308230835866

:-)to jsou měsíční náklady na bydlení (voda, plyn, energie), ne na hypotéku; jinak pokud byste byl schopen postavit za 700 000 Kč něco takového, tak vám zájemci utrhnou obě ruce; myslím, že odhad pana Janečka bude plus mínus přesný. Líbí se mi to, jen zahrada by pro mne byla příliš sterilní.

+3/0
12.3.2017 21:03

I45v65a81n34a 91V48a61v30r36o68v28á 1807326692356

Myslí tím měsíční náklady :-). Ne platbu za hypotéku..

;-D

+1/0
12.3.2017 22:52

M85a80r48e53k 14J48a63n62e84č73k71a 1717846373151

Je vidět, že nemáte ani tucha, kolik dnes stojí stavební materiál a práce, natož úpravy pozemku ;-D

0/0
13.3.2017 14:12

M86a93r53e71k 85J53a79n52e57č12k79a 1167986193271

Ještě to může být nový bankovní produkt, několika generační hypotéka :-P ;-D

0/0
13.3.2017 14:31

P81e42t16r 30A67t44m42e44l 5428419261270

Možná je dům zaúvěrovanej bankou, ale nechápu, proč to berete jako automatiku...jako by tu nežil nikdo, kdo je schopen pořídit bydlení za svý.

3 miliony je cena "běžného", obyčejného domku bez pozemku, s vybavením a zahradou spíš 3,5, stále bez ceny pozemku. Tohle bych si tipnul bez pozemku na 5-6M.

Osobně se mi dům zvenku dost líbí (takový sympaticky "konzervativní" a přitom elegantní), zevnitř je to pro mě neútulnej hnus.

+2/0
13.3.2017 8:11

J71o16s73e89f 57Š50o40l22t92e38s 8264638100363

Tak nějak. Běžné typové domky, které se staví nejčastěji, se obvykle vejdou do 3–3,5 milionu bez pozemku. Obytná kolem 120 metrů.

0/0
20.3.2017 14:42

J67a10n 56N46o83v56á84k 1645549453124

Drevostavby jsou fajn. Hlavne kdyz se na penize nemusi brat ohled. Hnus velebnosti....

0/0
12.3.2017 15:24

P93a98v66l35a 18K39v50a21p48i36l40o40v72á 7419198614757

Teda nevím, zda jsem to v textu nepřehlídla, ale neví někdo, k čemu slouží ten gabionovej sloupek v zadu na zahradě? Já gabiony miluju, ale tohle mi přijde takový nějaký samoúčelný.

0/0
12.3.2017 14:36

E94v69a 49K77a14l13l44i15s75t41o84v78á 6437258316190

Mně se zdá, že je z druhé strany sprcha

0/0
12.3.2017 14:40

M44a22r47t46i23n 36P12e17j34c58h25a29l 9736252167204

To je tak neskutečně nažehlený,že by mě tam ani nebavilo bydlet.

+17/0
12.3.2017 14:18

E24v75a 12K77a50l42l54i30s61t32o73v33á 6737788636560

No, je to focený nový, asi hned po dokončení..., ale i tak pán bude asi pedant

+2/0
12.3.2017 14:42

M96a24r51c31e73l48a 37H58o55r22á74č95k77o84v89á 7557672683728

třeba ten pracovní ponk, tam je vidět, že na tom nikdy nikdo pracovat nebude, to je prostě jen jako... možná si tam lepit modýlky letadýlek. Ale pro většího kultila nevyhovující

0/0
20.3.2017 14:20

T32o10m54á16š 66S71e15d90l91á73k 3798421112837

Tam musela být i finanční výhra, jinak by tohle nevzniklo.;-D

+4/0
12.3.2017 12:26

J45a65n 26H28r90u68z91a 8114638509907

Pán deklaruje, že o peníze nejde, ale níže škudlí na elektřině, kterou nechce nechat "za babku" elektrárnám. Při tom jistě z FVE panelů nemá žádný závratný výkon a tedy i finanční přínos o kterém by stálo mluvit. Takké nechápu co je na dřevostavbě rychlého. Hrubou stavbu z broušených dutých cihel mě dnes firma postaví doslova za den. Jinak se mě domek a řešení líbí. Jen majitel, jak je časté opomněl, že podkroví se vždy v létě přehřívá a přiznává, že to nude dodatečně řešit.

+4/0
12.3.2017 13:52

M85a42r55t65i53n 88S42e28d21o94n83a 2735246956259

Stavba nejsou jenom nesparovane zdi, ale i strecha, omitka, rozvody. Vetsina drevostaveb je pripravena na bydleni do 2 tydnu od privezeni domu z tovarny a tensi zdi tolik nezerou pozemek.

0/0
13.3.2017 18:03

E17v76a 32K66a63l47l94i63s76t10o53v89á 6507498806630

A není to je jedno? :-/

0/0
12.3.2017 14:43

J17a53n 52Š25e79s28t58á45k 3188359539674

"kterému s láskou říkají chlastánek" hm, tak jen doufám, že něčemu zase neříkají třeba šoustánek;-D

+49/0
12.3.2017 12:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.