Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z digestoře a varné desky se stal jeden spotřebič. To kuchyň změní

Vyznavači spojení kuchyně s obývacím pokojem mohou být spokojeni: architekti i výrobci už s jinou variantou ani nepočítají. Naopak dělají vše pro to, aby se tyto dvě místnosti svým vzhledem vzájemně přiblížily. I proto přemisťují odsavače rovnou do varných desek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M31i95r54k60a 10H61e75j84d41o80v74á 7579547783364

Mě tenhle způsobdigestoře velmi vyhovuje. Nechali jsme si minulý rok dělat celou novou kuchyňa jsem zatím velmi spokojená s celou kuchyní, tahle vychytávka mibyla u oresi doporučena jako poslední a jsem ráda, že jsem na tokývla, protože mi aspoň nic nad sporákem nepřekáží a tím, že jsem vysoká,tak o to víc to oceňuju, takže tuhle vymoženůstku opravdu doporučuji.

0/0
14.2.2017 15:45

J68o66s70e27f 27V78a67l79a 9620703783333

clovek, ktery si koupi takovou digestor je blazen. K tomu, aby byla takova digestor ucinna, je potreba odcerpat objem vzduchu jak od ventilatoru prumyslove klimatizace. Staci jenom otestovat klasickou digestor na stene nad varnou deskou a po stranach "utesnenou" kuchynskymi skrinkami, kolik takova digestor odsaje vidtelne pary z hrncu. Takova digestor ma nejvyssi ucinnost, navic para stoupa dle fyzikalnich zakonu sama nahoru do digestore. Ani u nejlepsi klasicke kominove digestore neodsajete vice nez 50% pary z hrnce pri vareni spaget nebo brambor. Sikma digestor odsaje mozna 40%, Digestor zabudovana ve varne desce tak stezi 10%. No nekupte to, kdyz je to v kazde reklame......

+2/0
1.2.2017 10:19

R27o15b24e86r76t 11M47á83s45l35o 1421351547897

Výborná je zvláště kombinace takové desky s moderním nízkoenergetickým domem a ekologickým plynovým vytápěním.

Obrovský tah, který deska musí mít, aby dovedla nasát stoupající páru vysává vzduch z celého domu. Dům je kvůli úspoře energie velmi dobře utěsněn. Takže zbývá jediný otvor, kterým může vzduch do domu vnikat - komín. Komín, ve kterém se obrátí směr proudění, ale není úplně ideální, protože během několika desítek minut zaplní dům pro člověka nedetekovatelným C02, následuje ztráta vědomí a smrt udušením.

+5/0
1.2.2017 0:49

M59a92r96t25i72n 18V85y91s91k65o25c19i32l 3532508435820

CO2 je v pohode. Zacne vas bolet hlava, zacnete patrat a kdyz mate trochu rozumu, tak na to prijdete. CO se svymi tlumicimi ucinky je daleko horsi.

+1/0
1.2.2017 10:52

R81o75b44e69r70t 53M13á73s19l70o 1421111357417

jj souhlas

0/0
1.2.2017 13:05

P25e37t67r 84N69o64v89o61t91n40y 1341490971

Tak samozřejmě ve velmi dobře utěsněném domě musí být externí přívod vzduchu ke kamnům, pokud tam jsou. Pokud jse o pasivní dům, tak digestoř musí být vedená přes rekuperační jednotku a nebo s vnitřním oběhem. Což při takovém sacím výkonu nevím, zda je vhodné.

+1/0
1.2.2017 11:08

R76o53b57e96r50t 61M53á66s90l84o 1291151897337

jj když je to novostavba tak máte pravdu. Horší je to při pozdějších amatérských dodělávkách.

+1/0
1.2.2017 13:12

M16i12l75a84n 66V60o49t87a51v47a 5824856521312

Za kazdou cenu neco vymyslet i kdyby to byla sebevetsi blbost. Pokud budu mit klasickou digestor, tak mam stejny problem. V tomto pripade ja problem naopak mensi, protoze odtah je nize nez klasicka digestor. A pokud to nevyhovuje, tak si vezmu cirkulacni model

0/0
1.2.2017 11:23

P88e44t20r 30N71o76v59o25t22n30y 1791560681

Jestli je níže nebo výše je jedno. Záleží na průtoku vzduchu - výkonu odsávání. A ten asi u této digestoře bude mnohem větší než u klasické.

0/0
1.2.2017 11:38

P50e40t17r 62Š94e46b58e87s84t16a 3734727101206

Varna deska na ostruvek nepatri...!!! Tedy pokud nemate za sebou uklizecku ( a pred ostruvkem) .

No a odsavac par jako soucast varne desky...!?!? Modni blbost !!!! Nefunguje! A zabira veklou cast prostoru v ostruvku + technicky narocne reseni odvodu z digestore.

Elegantni a funkcni je mit digestor zapustenou ve strope.

+1/−1
31.1.2017 18:50

J35o16s73e20f 96V40a63l31a 9790633573383

uz jenom proto, ze horky vzduch a pary stoupaji VZDYCKY nahoru a menit smer pohybu se jim vylozene nechce

+1/0
1.2.2017 10:30

Z39d17e92n80ě95k 38F96l20i19n79t88a 9512463371644

Tak si říkám, že bych si celkem přál, aby v tom videu nebyla ta poklidná podkresová hudba, ale aby pustili skutečný zvuk toho zázraku. Když si uvědomím, jak umí naše digestoř řvát a to zdaleka nepotřebuje takový výkon, tak si úplně nejsem jist tím, že si ti lidé na té imagové fotce u ostrůvku tvaru Y mohou tak poklidně a sympaticky povídat. :-P

+1/−1
31.1.2017 17:03

M45a81r70t46i29n60a 51B52í50l11k32o48v91á 5477698755

Digestor Bora mame v kuchyni,varime denne,funguje naprosto skvele.Nemenila bych.

+4/0
31.1.2017 14:57

P59e34t64r 38Š64e16b88e77s76t62a 3904407451646

To mi pripominate zakazniky vysavacu jedne predrazene znacky.... Kdo uz utrati takovou castku za takovou blbost, tak mu nezbyva nez chvalit!

+4/−1
31.1.2017 18:56

M37a82r41t94i81n60a 43B44í95l85k86o65v90á 5587578455

Ze by z Vas mluvila zavist?Odzkouseno nemate,ale vite,ze je to blbost?

+1/−1
31.1.2017 19:04

P59e50t42r 29Š64e85b17e71s58t56a 3144927821386

Opravdu nezavidim... ... , jen letita praxe v kuchynskem studiu 

Od r.1993 .

Tyhle odsavace, to je podvod... Jen snaha za kazdou cenu vymyslet neco jineho...

A dobre zaplaceny P.R. clanek!

+2/−1
31.1.2017 19:24
Foto

Š29t15ě87p22á28n 90B53i20n85k35o 3416634473776

Vždyť si ho nemusíte kupovat, kde je problém? Jeden rad vdolky, druhy..... My Boru máme taky a funguje skvěle. Podvedeny se rozhodne necítím. Měl jsem k tomu nedůvěru, stavebně ale nebylo řešitelné instalovat klasickou digestor a po roce a půl vidím, ze to funguje jak ma a spokojenost. Ze to začne vyrábět víc výrobců je jedine dobře, cena půjde dolu. Zjevně tu digestor ve vašem studiu nemáte ani nainstalovanou.....

+1/0
31.1.2017 21:47

V72á73c57l40a41v 27P21o57u21s80t77k30a 3200811472

Nepsal jste náhodou, že máte odtah ven, dokonce s externím zdrojem?

0/0
31.1.2017 22:17
Foto

Š76t66ě60p15á75n 80B97i52n71k66o 3136354723256

Jasně. Odtah podlahou mimo, motor venku. Stavebně nebylo možné instalovat tu klasickou digestor nad desku........

0/0
1.2.2017 7:27

P10e65t26r 18Š44e97b11e25s71t75a 3704807181336

S nejvetsi pravdepodobnosti jste jen zaplaceny podporovatel tohoto PR clanku ( nebo zamestnanec ).

Praxi s mam totiz opravdu bohatou. Pokud na teto varne desce s odsavacem jen probublava nizky hrnec s vodou... no tak to tu 100"C teplou paru bez pachu nejak zvladne odtahnout. Ale pokud smazite rizky, nebo zprudka napriklad cinskou smes maso + zelenina pri teplotach 200 - 300"C , tak zakony fyziky jsou mocnejsi. Teplo spolecne s parou a pachy stoupaji vzhuru!!!

0/0
1.2.2017 7:18
Foto

Š20t91ě17p19á16n 42B28i73n36k86o 3656784293116

Ach jo, to už je jak diskuze o politice nebo Rusku. Kdo nesouhlasí, je agent a placeny diskutér..... Bože.

Ale v klidu. Zbyte nemáte pravdu a upřímně už opravdu pochybuji, ze jste Boru kdykoli jenom viděl, natož na ni něco zkoušel, nebo ji měl ve studiu, ale to je fuk. Jak psala další majitelka výše, funguje to výborně a zrovna to, co popisujete, funguje úplně bez problému.

0/0
1.2.2017 7:31

J89o37s16e53f 95V56a55l63a 9690853223793

je to jenom Vase prohlaseni, ze jste nebo nejste spokojeny/i. To Vam nikdo nebere. Ale fyzikalni zakony jsou bohuzel neosulitelne. Musim s panen Sebestou v zasade jenom souhlasit, trosku jsme se v tehle oblasti taky pohyboval. Zkuste vysypat na hladkou podlahu pytlik se smetim, zapnete vas vysavac s prikonem zhruba 2x tak vysokym nez ma Vas odsavac a polozte hubici vysavace 20 cm daleko od hromadky smeti. A dejte mi vedet, kolk dni trvalo, nez to smeti vysavac odstranil. Preju hezkou zabavu s testem ......

+1/0
1.2.2017 10:29
Foto

Š31t15ě90p88á34n 67B57i87n60k64o 3576964913546

Je to moje praktická zkušenost po roce a půl užívání. Jak si to kdo přebere, je na něm, mj. paní výše má zkušenost stejnou. Docela se bavím, jak ti, kteří tu zkušenost nemají, řeší, jak to nemůže fungovat a proč, resp. to hned vědí. To řešení má své problémy, ne, že ne, popsal jsem je níže, ale jako celek funguje k účelu, ke kterému má skvěle. A s fyzikálními zákony, resp. jejich popíráním, to nemá co dělat. Ty jsou jasné a platí pro všechny typy digestoří a mj. jednoduchý fyzikální princip stojí za fungováním těchto digestoří, kdy prostě proudění v příčném směru je rychlejší než stoupání páry z toho, co vaříte. A samozřejmě, že to není žádné perpetuum mobile, takže k tomu násobně vyššímu sacímu výkonu, než mají běžné komínové digestoře, musíte dodat víc energie, než u standardní komínovky. To nikdo nezpochybňuje, fyzika je fyzika. Nicméně svoji roli hraje i účinnost toho motoru, takže té energie není zase o tolik víc, navíc v kontextu energie, kterou spotřebuje indukce, je to v nákladech na vaření v podstatě nic.

A co se toho vašeho případu týče, tak je irelevantní, když už jsme u fyziky, protože do hry vstupuje váha toho smetí. Stejný vysavač bude mít stejný výsledek ve stejné vzdálenosti nasávací hubice, ať bude hubice ležet z boku nebo shora, tedy pokud bychom nepočítali ztrátu energie při tření....

Nicméně v pohodě.

+1/0
1.2.2017 11:46

J50o73s77e60f 38V25a95l21a 9870643323733

vaha smeti je zhruba srovnatelna s vahou treba kapek oleje pri smazeni. A kapky oleje se pohybuji smerem OD digestore,

0/−1
1.2.2017 12:50
Foto

Š33t62ě68p50á16n 94B38i83n36k37o 3846114283186

A klesají následně dolů, v podstatě žádná nevyletí do digestoře a komínu přece ;-). Jinak jsem kouknul na technické listy a energetické štítky + výsledky dané metodiky u Bory s venkovním motorem a klasických komínovek od Mory a Whirpoolu a docela mě to překvapilo. Při větším sacím výkonu (o desítky procent, zase ne násobky) má Bora zjevně vyšší účinnost, protože naměřené spotřeby elektřiny při těch maximálních režimech (stejná metodika) jsou nižší než u těch klasik. Při stejné metodice má ta externí Bora A++ při 26 kWh ročně, obě komínovky násobně víc. Takže klíč musí být v účinnosti toho motoru. Maximální příkon má pak Bora uváděný o něco nižší, než obě dvě komínovky.

+1/0
1.2.2017 12:58

M90a67r46t42i39n 24V97y55s82k76o13c40i70l 3252688435500

Spotreba za rok je berlicka pro laiky. Tam se da schovat i to, ze pocitali s provozem sveho zazraku 10 min denne, klasiky 20 minut. Pokud maji oba motory stejny stitkovy prikon, jedou naplno, neni duvod, aby neco melo nasobne mensi prikon. Proste ji hnali na tretinovy vykon. Ale takovych metodik je spousta, kdyz se vi, kdo ma v necem vyhravat, neni problem udelat prislusnou metodiku tak, aby dany vyrobek vyhral.

0/0
1.2.2017 13:22
Foto

Š67t24ě11p15á87n 46B54i68n29k23o 3646264653716

Ale tomu já proboha rozumím ;-), proto je důležité, že se ten provoz spočítá u těch digestoří podle jedné normy, která je pro všechny pro účely toho energetického štítku společná, detailně pak vše v energetickém listu. V rámci ní všichni měří příkon při maximálním výkonu a roční spotřebu pak podle stejných parametrů. A samozřejmě jde srovnat i příkon toho motoru jako takového, resp. jednotlivých těch motorů každé z těch digestoří (je +- stejný, Bora o něco nižší, nepatrně).

+1/0
1.2.2017 16:43

V59o52j46t56ě59c77h 57R50o33z28s49í85v65a19l 5440793685494

To je mazec, co? Ale tak nejak jsem tohle presne cekal. Proste na tom musi bejt neco spatne. Naka osobni zkusenost tu nikoho nezajima, stejne jste placeny... ;-D

0/0
1.2.2017 17:02
Foto

Š85t68ě69p10á23n 29B53i23n76k22o 3266584813896

Já tomu taky nerozumím :-(. Vidím diskuzi o něčem, co doma mám, tak jsem napsal, jak to po roce a půl vidím v praxi, ať to případně další zváží, klidně i ze svých úvah vyloučí (má to svoje "ale", která jsem taky napsal) a normálně nestíhám, co se dá snést za argumenty, proč je to blbost. Přitom většina z nich by padla, kdyby se dotyčný podívali do technických listů na netu. Jak těchto, tak těch klasických komínovek. Tady opravdu od desky není žádná trubka dolů, do které padá, co spadne do nasávacího otvoru, filtry se vyperou v myčce, hluk je změřený, v kuchyni není bordel, příkon je jasný, m3/čas které to vysaje taky atd.... Jinak upřímně, já jsem většinu těch "argumentů" předtím, než jsme dělali kuchyň, v podstatě sdílel. Když s tím žena přišla, šel jsem do vrtule. Tak jsem to vyzkoušel (několikrát), podíval se do těch papírů a jo, mohlo by to fungovat. Zavřel jsem oči a objednal. Jasně, že kdyby stavebně byla možná instalace klasické komínovky, šel bych do toho, ale ne kvůli tomu, jestli něco funguje hůř nebo líp, protože tohle prostě funguje skvěle, ale proto, že bych ušetřil. A ne málo. Jenže to je klad toho, že se dané řešení rozšiřuje a že už to nevyrábí jenom jeden výrobce, který s tím přišel před dvěma třemi lety, ale začali s tím i další, takže cena půjde dolů.

P. S. Nechcete jednu koupit, dealer, jasný, ne? ;-D;-)

0/0
1.2.2017 17:50

D20a27v60i93d 24H64i89l85l98e 9442954604298

Nemá cenu to s panem řešit, evidentně dělá buď skladnika, nebo pro konkurenci která toto řešení zatím nenabízí a tudíž je to řešení špatně.

0/0
1.2.2017 23:13

M32a37r19t88i59n 72V78y57s94k70o45c33i91l 3432828655400

Ja o placenem agentovi nic nepisu, se podivejte na co reagujete. Reaguju strohym faktem, ze pokud uvadi nominalni prikon stejny a "udaj pro b*ce" (sorry, ale je to tak) se jim nasobne lisi, tak to nemuze byt vyssi ucinnosti, ale napriklad regulaci (ostatne i v clanku se pise, ze nektere typy komunikuji (pisou sice s hrncem, ale to je kravina, komunikovat bude s varnou deskou) a podle toho reguluji prikon. Osobni zkusenost v pripade exatnich vypoctu spotreby vubec nehraje roli, ba naopak takova ta dojmologie skodi. A resit, jestli Bora sezere 24 kWh/a a neco jineho 48 by me taky hrozne bavilo...pri prumerne cene za kWh 4,80 Kč to dělá ročně rozdíl krásných 115 Kč.

0/0
4.2.2017 11:20

M90a51r38t39i67n 14V24y30s24k78o63c85i34l 3732498935950

Wattaz maji stejnou, ale presto vas presvedcili vyrazne rozdilnou spotrebou za rok? Tak nemohly jet oba na stejny vykon stejnou dobu, to je jednoducha fyzika. W=P*t. Pokud u obou je nominalni vykon P stejny, pak nic jineho nemuze spotrebu ovlivnit, nez doba zapnuti.

0/0
4.2.2017 11:12

D26a13v86i62d 52H79i33l93l48e 9802374114798

Tohle už se nedá číst. Jste fakt pako. Pokud byste alespoň něco málo věděl o dynamice plynů nemlel byste hlouposti. Jediné co si vy z fyziky pamatujete je to že teplejší vzduch je lehčí a proto stoupá. Pokud mu ovšem vytvoříte vhodné podmínky je schopen i klesat. Zastavte se na ČVUT tam vám k tomu něco poví a i ukážou:) vy skladníku z kuchyňského studia.

0/0
1.2.2017 23:08
Foto

Š81t34ě54p18á91n 66B30i60n27k22o 3886744803186

Jestli vy taky nebudete dealer ;-).

0/0
31.1.2017 21:42

K91a32t30e31ř51i36n75a 39P94e12š86k21o27v43á 7895866761233

11, obrázek č. 11??? jako to inženýři z Itálie někde asi udělali chybu, ne?;-D;-D;-D

0/0
31.1.2017 14:18

J49a42k53u19b 77Š41a17f28a43n77d13a 7245227801441

Jo, to musí být pěkná obíhačka. To snad vymyslel někdo, kdo si v kuchyni maximálně namazal chleba.

0/0
31.1.2017 15:37

M87a11r72t27i39n 10V35y50s85k31o66c95i74l 3322408725500

Houby obihacka, cela sestava stoji na trnu jak kolotoc, chytnete hrnec s testovinama, pulkrok dozadu, kopnete do ostruvku, pulkrok dopredu a uz cedite testoviny ;-D;-)

+1/0
1.2.2017 10:55

M98a48t41o37u98š 23B90á23r12t18a 2585714254

Akorát se spodním odtahem se musí počítat už při projektu kuchyně, respektive projektu domu. Jinak pochybuji, že soused, který bydlí pod kuchyní, bude chtít pod stropem rouru.

+2/0
31.1.2017 14:15

V81á30c52l33a26v 69P72o57u76s86t98k55a 3310521802

Neříkejte... to je překvapení. :-P

0/0
31.1.2017 22:18

M65i83l87a69n 37V14o75t79a53v44a 5734196591242

proč soused? nebo snad myslíte, že ta deska leží na zemi? a cirkulace nic?

0/0
31.1.2017 22:34

A30l51e63n35a 14P11r23o72c58h62a66z25k72o22v48a 8856157567413

a co u plynových vařičů - jak tam to funguje?

0/0
31.1.2017 14:12

L34u39k24á48š 30Š66l48e11h75o18f58e16r 1203579365359

Stačí si přečíst článek ;-)

0/0
31.1.2017 17:56

D32a73v50i30d 38P18e17š31e30k 3533631918360

trochu me desi situace, kdy chci z prkenka shrnout pazitku do hrnce a digestor mi polovinu vcucne jako vysavac...

+5/0
31.1.2017 14:02

M93a48g87d42a 83K29a10t81z30o96v85á 9126341159248

;-D;-D;-D

0/0
31.1.2017 17:12

M51i51l18a87n 46V88o74t44a84v27a 5334276181922

bohužel to takový tah nemá

0/0
31.1.2017 22:35

J93i65n74d22ř17i37š29k25a 31B90u57r53g15e35r86o48v94á 3335924648785

Židle na lesklém povrchu a na soklu? To nevidím dobře....

+1/0
31.1.2017 13:58

P21e64t27r 12S60v58o62b70o19d66a 9203163877634

Jen si nejsem jistý, jestli to tím průvanem zároveň neochlazuje moc ty hrnce kolem :-)

+4/0
31.1.2017 12:04

D32a73n 93M96a84c97h29o60l60d44a 8417632874952

řešení které není funkcnejsi nez klasicky digestor. Hlucnejsi (pokud to neni na fasade), energeticky narocnejsi. To vse za neuveritelnou dardu a jenom proto aby clovek mel ostruvek. Hmm tezce PR clanek.

+9/−2
31.1.2017 11:36

L88u92k39á61š 38Š81l38e48h71o60f58e73r 1583169645799

Naopak, hlučnost je nižší a stačí se zamyslet aby vám došlo, že je tento způsob efektivnější než digestoř nahoře ;-)

0/−3
31.1.2017 17:58

M51i65l50a12n 23V54i97k 1487945443283

Ano, protože pára samozřejmě je těžší než okolní vzduch a prakticky sama klesá dolů ;-D

+5/0
31.1.2017 18:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.