Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Maršmeloun je opět ve hře. Pražští památkáři dali stavbě opět zelenou

Pražský magistrát dal znovu souhlasné stanovisko ke stavbě domu v Praze 1. Budova zvaná maršmeloun je z hlediska památkové péče přípustná, řekl ředitel městských památkářů Jiří Skalický. Projekt bytového domu v ulici U Milosrdných vzniká mnoho let, několikrát se změnil a vyvolává emoce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z19d43e86n83e25k 42P97i18r85ů36ž54e39k 9784249437477

Správně. Moc pěkný dům. Tajemná okna/tváře vyvolávají pocit přítomnosti jakéhosi ducha v budově, do toho prostředí, nedaleko Řásnovky, se to velmi hodí.R^

+1/0
22.12.2016 11:47

P94a95v11l34a 28C12t36i11b96o60r14o47v11á 2960873777

Já mám pocit, že polovina idí neumí číst - ten dům nemá být růžový, to byla jsem vizualizace, stojí to dokonce i ve článku samotném - viz "autor návrhu ... nikdy nepočítal s fasádou v růžové barvě".

A pokud jde o nové stavby na Starém Městě - co třeba pasáž Myslbek? Ta vám nevadí? A taky byste mohli zbourat Kotvu, TO je podle mne monstrum. Nebo Intercontnental...

+4/−3
21.12.2016 6:56

H28a63n15k15a 44C71h39a50l22u54p39s32k18á 2498830895706

8-o

0/0
21.12.2016 9:45

J85i66ř54i47n53a 83S17a17v85o85v64a 1371595166873

a nemyslíte, že jsme už poněkud dál než třeba v době stavby Intercontinentalu apod.? že má smysl stále znovu dělat stejné chyby a cpát nekvalitní novou architekturu všude bez ohledu na prostředí pouze se zdůvodněním, že "se vždycky do starého přidávalo nové a je to přirozený vývoj":

+1/−1
22.12.2016 7:05

L48u76b20o25s 19H37n12i32z66d59i22l 6724716135918

Nova nerovna se automaticky nekvalitni a jinou nez soucasnou architekturu smysl stavet moc nema.

0/0
22.12.2016 17:20

J57i75ř24i76n25a 40S42a39v74o79v96a 1971585856733

samozřejmě, ale zároveň platí naopak, že současná a nová neznamená automaticky kvalitní; a bohužel, většina té současné příliš kvalitami neoplývá; a tohle je právě jeden ze zářných příkladů;

0/0
22.12.2016 21:55

J23i61ř48i50n83a 41S38a68v79o42v82a 1431875866413

samozřejmě; ale zároveň platí totéž naopak: nová a současná automaticky neznamená kvalitní; a zrovna tohle je zářný příklad té méně kvalitní a ještě na nevhodném místě;

0/0
22.12.2016 22:01

L20u44c14i92a38n 87P23a81p90a57z15i46a45n 5444217391535

Otřesný je už ten název a do toho i samotná stavba se hodí někam do Stodůlek nebo do Petržalky v Bratislavě.

+3/−1
20.12.2016 23:46

J46a91n 46Š60e34b31e29s60t28a 6167430440415

Ale to není její název. Tu přezdívku ji dali její odpůrci.....

0/0
22.12.2016 21:08

N95i53k52o42l68a 62M93a64r56k85o98v78á 7564910772948

Vypadá to jako každá druhá novostavba v satelitech, akorát v pastelových barvičkách. Vlastně se mi i docela líbí. Nicméně ta lokalita je naprosto mimo.

+9/0
20.12.2016 14:57

R92o34m67a12n 39P96o95l50á80č85e23k 5836419195

http://praha.idnes.cz/marsmeloun-nazory-architektu-dk6-/praha-zpravy.aspx?c=A151008_160728_domaci_mav

Z fotek co jsou v tomto článku mi to přijde jako ok... Stejně to není skoro pořádně vidět. Vypadá to celkem rozumně...

+4/−3
20.12.2016 14:47

P80e78t47r 58K60a61r93a12f74i58á45t 3870887166460

Ten činžák, co stojí za ním, je ještě vyšší.

0/0
20.12.2016 14:40

D80a76n38i50e65l35a 81D75i41v12i98š56o11v61á 8825499199324

Dům sám o sobě nevypadá špatně. Avšak na toto místo vedle Anežského kláštera postavit 6 patrovou budovu, to je absolutní hnus!

+9/−2
20.12.2016 14:32

Š47á14r30k41a 97M40a25t10y89á58š18o66v50á 1181895132989

je to hnusný jako maršmeloun...

+8/−2
20.12.2016 14:06

H19e83l42e75n83a 97V13e15v55e61r14k91o49v91a 3199367

Jasně,nechte si prajzáci zapráskat historické centrum podobnými projekty.K tomu náleží garáže,parkovací stání no a nějaká Billa kde by všichini nakupovali.;-D

+7/−1
20.12.2016 13:43
Foto

R65a51d11e26k 49V77o96j34á64č44e33k 5663749613904

Vy asi nevíte, kdo jsou ve skutečnosti Prajzáci.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Prajzov%C3%A9

0/0
22.12.2016 19:51

P66e97t62r 73K64a75r55a62f15i26á35t 3510787216180

Nevím, v čem je problém, vyjma těch barev. Výška odpovídá okolním činžákům, ty akorát mají sedlové střechy a tohle ne. Na místě, kde to má stát je dnes volná parcela, resp. jakési divoké parkoviště, potažmo srací plácek pro psy. Budova jen doplní blok, tak o co jde. Město dělá zajímavé to, že skutečně se postupně mísí různé styly a slohy, samozřejmě má to být s mírou. Takže vedle starého tu bude něco nové, poněkud neobvyklé, ale o tom to je. Na Tančící dům také všichni nadávali (bože taková moderna vedl krásné secese) a dneska je to turistická atrakce a určitou hodnotu to určitě má, na rozdíl od mnoha skleněných krabic či Šmoulovů na periferii.

+13/−7
20.12.2016 13:21

Š49á65r98k40a 83M65a88t85y59á40š85o17v21á 1481745462399

to je taky hnus...

+1/−2
20.12.2016 14:07

B93o70h47u92m86i28l 53P59e19s87e94k 6105237353284

Jenze z tohdle asi nikdy zadna atrakce nebude. ten barak je fakt prumernej s vyjimkou toho, ze developer koupil ve sleve ruzovou.

+6/0
20.12.2016 16:46

D23a55v93i66d 66M44a76c34k76ů 8220129420771

dix lix mix

0/0
20.12.2016 12:53

E67v44a 23H40o79r95o57v17á 3729251621470

Vypadá to jako původní nižší panelák s nástavbou 1 patra. Barva není problém a celková hmotná koncepce.

+2/0
20.12.2016 12:06

V54a79c74l77a92v 84P45e14r67o93u65t54k17a 6788947264461

Kvůli ní by totiž mimo jiné musela padnout zeď kláštera.Památkáři v Praze je spolek co akorát dokáže buzerovat kvůli klice ve sklepě starého domu,ale velké projekty tam poklonkují a podepíš i mrakodrap na Malostranském náměstí.

+18/−2
20.12.2016 11:47

L69i80b83o84r 75V90a74v74ř63í30k 7273772213492

Památkáři na magistrátu jsou ohledně ochrany památek velmi pružní. Ti mají razítko. A odborníci z Npú? Ti kolikrát udělají opravdu dobré posouzení, podklady a kdosi nad nimi rozhodne jinak. Politicky vhodně :-) A to i v rámci podniku.

0/0
20.12.2016 21:28

P40e41t29r 22V63e11s56e83l36ý 6666382205733

Kvalitní architektura, která se na to místo hodí.

+4/−16
20.12.2016 11:30

V78l68a33d10i10m40í69r 13L43o77u62d78a 8877107136382

Ale notááák. Jsou vánoce, ne Apríl.

+14/0
20.12.2016 12:07

M64i28l36a56n 53P34o22k87o66r41a 6249892854532

Já nevím, jako brňákovi by mi to mohlo být jedno. Při pohledu na vizualizaci se mi nezdá, že by se to na to místo zrovna hodilo, ale když se podívám u nás na nám. Svobody co prošlo postavit za hrůzu, tak maršmeloun je ještě v pohodě.

0/0
20.12.2016 10:58

P27e56t64r27a 94H15e40l30i26k46a50r46o95v63a 9658424747114

Zrovna u Milosrdných je to tak půvabná lokalita, že zasadit tam tento mohutný objekt bude jak pěst na oko. Jistě by se pro něj našlo vhodnější místo. Škoda že investoři, kteří mají ambice prorazit v centru města, se nesoustředí na rekonstrukce stávajících, prázdných a chátrajících objektů. Nevěděli by, kam dřív skočit.

+22/−4
20.12.2016 9:57

D53a54n71a 48P11o63l29a53n55e45c42k68á 3266795267895

není tak mohutný, stavba za ním při pohledu od Vltavy je vyšší. Je to stavební parcela, pokud tam postaví bytový dům, tak je to v pořádku. Horší by byly další kanceláře. Investory chápu, rekonstrukce objektu je nákladnější než stavba nového.

+3/−3
20.12.2016 10:25

P59e15t23r70a 14H96e97l44i11k88a16r17o38v58a 9318344657234

Přesto takoví investoři jsou, co nelitují peněz a obnoví něco krásného. Ale jistě, chce to i cit pro věc, nejen touhu vydělat.

+2/0
20.12.2016 11:49

D46a41n81a 78P54o11l97a51n59e94c86k57á 3306695307155

Tady ale není už co obnovovat..... Tudíž je potřeba tam něco postavit.

+3/−2
20.12.2016 12:04

J13a60r28o14s95l55a56v 37R46i21e56s22s25n96e23r 3188120126430

Právě že to není stavební parcela! Je to řada několika parcel, z nichž developerák vlastní pouze jednu malou nudličku (cca 1/8 – vizte malu zde: http://u.smedata.sk/blogidnes/article/7/45/456557/456557_article_photo_M62nTzs0_900x.jpeg?r=05a) a zákulisními pletichami se mu za primátora Béma podařilo dosáhnout, že město mu ty další území odprodá hluboce pod cenou po dostavbě domu (!), a to včetně pozemku přesahujícího do komplexu NKP Anežský klášter...

Celý ten případ je exemplární ukázka developerácko-komunální špíny, chamtivosti a úplatnosti.

+7/−1
20.12.2016 12:11

M84a18r80t59i22n 72R62u46z12i56c53k68a 1452868326557

Ta mohutnost je spise v tom stylu...

0/0
20.12.2016 18:21

D69a15n61a 26K89o83c53i41á43n53o84v35á 2623808789548

Proč sem nedáte skutečnou vizualizaci?!!!

+2/0
20.12.2016 9:24
Foto

Z27d36e44n96k32a 10L16n40ě42n18í54č79k92o52v21á 3354920511

Mně se ta stavba líbí, ale nelíbí se mi, kam ji chtějí umístit. Na P1 podle mně takovéhle moderny nemají co dělat. Atmosféra staré Prahy je tak jedinečná a tohle ji prostě rozbije. Ale proč ten projekt nerealizovat v jiných částech Prahy, kde se stylově bude více hodit. Nápad je to fakt pěkný.

+12/−2
20.12.2016 9:15

D52a13n50a 85P52o10l63a48n26e67c86k37á 3836305777975

Kdyby takhle přemýšleli naši dávní předci, tak by ve staré Praze bydleli lidi v zemljankách. Prostě je to další moderní budova mezi těmi staršími. Když se projdete touto částí města, tak je tam různá architektura, včetně funkcionalistické. Mě se to líbí.

+8/−8
20.12.2016 10:29

H51a19n51k34a 32C69h97a30l82u80p39s73k48á 2908420595426

Nesmysl. Mezi kvalitni starou architekturu patri kvalitni nova architektura. Kdyby nasi predkove uvazovali takhle, tak by to tu vypadalo strasne. Ne vsechno, co je nove, je dobre.

+5/−3
20.12.2016 11:59

D21a38n75a 14P41o82l44a42n82e83c48k53á 3156345337115

Promiňte, ale jakou kvalifikaci máte, že si troufáte posuzovat kvalitu architektury?

+2/−4
20.12.2016 12:02

H94a10n11k82a 67C28h82a14l29u12p70s69k89á 2108350345366

Nejakou snad ano, a co vy? ;-D

+1/−1
20.12.2016 12:14

D94a72n91a 12P93o20l35a17n91e49c85k58á 3766775567165

Já kvalitu neposuzuji, já jenom říkám, co se mi líbí a co co ne. To je dost rozdíl. ;-D

+2/−1
20.12.2016 12:17

H71a53n89k40a 76C73h92a54l70u83p38s21k73á 2528820575246

Libi se vam? Tak snad vite proc. A mne se nelibi. A taky vim proc. Hmotove reseni je strasne, cleneni fasad je mimo meritko, chybi tam zakladni prvky jako rimsy atd., koncepci nerozumim vubec. Na dane misto jsem videla studentske studie mnohem vic respektujici historickou zastavbu kolem. Kde je nejaka prace s detailem? Je to prasacka developerka - podle me. Proc se libi vam? Ze je novy a ruzovy? Pokud se mi neco nelibi/libi, tak je dobre to zduvodnit, at uz odborne nebo ne. Vy jste napsala, ze branit nove zastavbe by byl nesmysl, jako byste vy sama mela znat univerzalni postup. Centrum Prahy ma takove vlastnosti, ktere musime novou zastavbou doplnovat, ne zabijet.

+8/−3
20.12.2016 12:34

D26a20n60a 41P98o10l89a75n75e75c77k96á 3546525347245

Prostě mám jiný názor než vy, to se nemusíte hned vztekat. Mě se prostě líbí a nemusím to zdůvodňovat a už vůbec ne vám.

+4/−3
20.12.2016 12:43

H63a27n55k45a 92C59h30a79l46u41p20s80k24á 2428480665376

??? Ja se nevztekam, ja se snazim smysluplne diskutovat o tom, co je na tom dome dobre a co ne. Dum neni sukne a architektura neni jen o nazoru, ma spoustu aspektu, ktere se daji presne pojmenovat a posoudit, od vzhledu, pres funkcnost, az po techniku. Pokud ho tady obhajujete, musite vedet proc ;-D Samozrejme jestli je to tajne, nechte si to pro sebe. Ale pak nechapu vasi snahu psat do diskuze, jak je ta stavba dobra.

+4/−3
20.12.2016 12:53

D44a59n67a 94P74o71l52a98n64e10c97k24á 3576255407145

Tak ještě jednou - pro nechápavé - já jsem napsala že MĚ se líbí, o tom, jestli je to dobrá architektura nebo ne, nepadlo ani slovo. Já mám právo na svůj názor a opravdu vám ho nemusím nijak zdůvodňovat. Diskutovat se mnou jste začala vy, já jsem odpovídala na příspěvek úplně jiné dámy.

+4/−1
20.12.2016 12:58

J96a20k35u36b 22R30e65i88t80e93r 2675890198614

Diskutovat, to jo. Znás pravopis a realnou situaci na místě - to ne.

+2/−1
20.12.2016 14:44

D43a36n21a 68P20o91l66a28n88e54c13k45á 3386595327645

Šmankote, taková školácká chyba. Omlouvám se za ni. To nic nemění na skutečnosti, že mám právo vyjádřit VLASTNÍ názor. Co se vám na tom nelíbí?

+1/0
20.12.2016 15:25

H88a25n78k75a 26C32h23a39l25u24p93s77k24á 2798140625896

mezi dospelymi uz ten nazor nefunguje jako ve skolce, kde dite na otazku, proc nechce na foceni modry kalhoty, odsekne "protoze proto." ;-D kdyz se dela neco takovyho, tak tomu vetsinou predchazi diskuze, kde se lidi dohadujou a navzajem se snazi si ukazat pohled ze svyho uhlu, obhajit prave ten svuj nazor... Takze vas nazor vam nikdo nebere, naopak jsem ho z vas celou dobu tahala ven, ale vy proste tvrdite, ze se vam barak libi, a odmitate rict proc. To ale neni nazor ;-D samozrejme, jak rikam, kdyz je to tak tajny, nechte si to pro sebe, ale pak tady nenadavejte, ze mate pravo se vyjadrit.;-D

+2/−1
20.12.2016 23:01

D13a66n70a 13P87o15l47a47n77e30c79k32á 3756905167655

Co nechápete na větě "mně se to prostě líbí" ?

+1/0
21.12.2016 8:40

J25i14ř51i20n42a 44S20a23v80o52v94a 1971875146183

proč a co?

0/−2
22.12.2016 7:07

J50i49ř55i35n91a 61S61a10v20o40v38a 1481115426163

Hoňku - ptám se a očekávám odpověď, proč a co se jí na tom líbí;

třeba byste místo minusu mohl odpovědět taky? nebo to dokážete jen minusovat?

0/0
22.12.2016 21:59

J48a32n 86V21o97j75t61í51š56e68k 6552561315446

Historickou stavbu ale jaksi dneska už postavit nelze. Z logiky věci. Navíc zrovna tady na tom místě jsou i funkcionalistický činžáky.

0/0
20.12.2016 17:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.