Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za Prahou si postavili dům v prudkém svahu. Odvezli 500 kubíků zeminy

Po mnoha letech života v Praze se Ondřej a Pavla rozhodli pro novou etapu na novém místě. Výzvy postavit si nový dům se i přes zralý věk nezalekli a nezastavil je ani komplikovaný pozemek v prudkém svahu, který za hranicemi hlavního města koupili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O18t74o 72N79o97v43ý 7668361795989

článek jsem nečetl, reaguji jen na nadpis

FRAJEŘINA by byla, kdyby NEODVEZLI ANI KUBÍK

takto to považuji za špatné osazení domu do terénu

0/0
14.12.2016 15:30

P22a27v18e79l 57K85ř62í44ž 8217201410229

A kam byste dal to co vykopete?8-o

0/0
15.12.2016 5:45

O52t28o 70N30o52v91ý 7878101665959

musel jsem to tedy přečíst

dům bych navrhl a osadil tak, aby byla vyrovnaná bilance výkopů a navážek

odvoz 500 kubíků zeminy je cca 100 sklápěček

můj závěr: chlubit se odvozem 500 kubíků zeminy je jako chlubit se vlastní blbostí

ALE NICMÉNĚ: možná to jinak nešlo, ale rozbor odvozu 500 kubíků versus jiná užitná hodnota domu mi ve článku chybí, proto ten můj prvotní komentář

0/0
15.12.2016 8:09

P79a76v49e76l 52K54ř98í10ž 8787401230779

Tak myšlenka je to hezká. Otázka je, co by tím majitelé získali. Pravděpodobně horší příjezd a složitější způsob založení, mohutnější opěrné stěny a léta sedání navezené zeminy.

0/0
15.12.2016 13:44

O25t75o 82N97o79v49ý 7328861775809

pavle, to je přesně to, co mi v článku chybí, zdůvodnění, proč tolik zeminy odvezli

a pak mi vadí ten bulvární název, copak si někdo staví dům jen proto, aby odvezl 500 kubíků zeminy? to je přece zcela podružná záležitost !

přece když mi někdo ukazuje svůj dům na který je pyšný, tak mi přece neříká že odsud odvezli 300, odtud 150, a odtamtud 100 kubíků zeminy

- viz můj předcházející příspěvek

a za odvoz tolika zeminy mohli mít třeba v domě výtah

0/0
15.12.2016 15:48

J44i76ř61í 30Č60u37m23p23e43l91í97k 5546306372131

Hezký dům,

ale ten svah se nezastaví a bude se posouvat. Pomalu, ale jistě.

Příliš velká odvaha.

+1/0
13.12.2016 22:37

M17a19r20e89k 21J20a62n81e38č50k54a 1537686933171

Do stavby v prudkém svahu může jít pouze dobrodruh. Je to totiž nejen finančně mnohem náročnější a nevyplatí se vůbec šetřit na zpevnění vzniklé stavební plochy a opěrných zdí a ani jejich předimenzování není zárukou, že to vydrží na věčné časy, pokud dům není doslova konstruován, jako betonový bunkr. Časem to může být velký problém pro celý dům tím spíše, pokud je velký masiv zeminy i nad domem. Další fakt je zahrada v kopci, což je celkem odvážné nejen pro užívání, natož pak pro údržbu, protože nikdo není věčně mlád a zcela zdráv, aby se tam pohyboval stále jako kamzík ;-)

+1/0
13.12.2016 15:36

J59a43n 19H12r94u15z98a 8894348489717

Z těch fotek se to nedá dobře posoudit, ale raději bych část stavby založil na násypu a tak hluboký zářez bych nerealizoval. Kromě zbytečných nákladů na odvoz a skládku a zabezpečení tak velké odebrané hmoty bych raději přijmul strmější příjezdovou cestu a zesílení základů v místě násypu. Auto bych parkoval pod přístřeškem venku a dům věnoval plně bydlení.

0/0
12.12.2016 15:23

D64a26n78i85e27l31a 61U70r76b41a23n76o87v68á 2344240785906

Hádám, že nejste stavař, protože přímo na násypu zakládat nemůžete základy musí být na rostlém terénu.

+1/0
12.12.2016 15:57

M19i82r68o53s49l84a48v 20U21r35b18a12n 1196297651729

Ciste odborne by me zajimalo, proc jim prislo prirozene brat drevostavbu. Zminuje se kanada a severske zeme, tam tomu rozumim, stromy z tamnich oblasti jsou prizpusobene narocnym klimatickym podminkam tak i drevo z nich bude odolne, ale v nasich koncinach dle meho takoveto drevo k dispozici z lokalnich lesu nemame. Rekl bych, ze v nasich koncinach je tradicni material cihla vyjma skutecne horskych oblasti

+2/0
12.12.2016 7:31

J47a96n 64S58t64e37h32l17i32k 9405277306421

Nevím jak je to se dřevem , ale v okolí máme krovy ze dřeva a drží . Takže se dřevostavbami by neměl být problém.

0/0
12.12.2016 10:52

D24a35n79i84e20l42a 38U88r95b71a38n10o77v20á 2504440685396

krov je trochu něco jiného ten není přímo vystaven povětrnostním vlivům, dřevo na fasádě dostává zabrat.

0/0
12.12.2016 15:59

J14a57n 32S95t86e27h24l42i54k 9555467466271

Myslel jsem , že se tady bavíme o dřevěné nosné konstrukci . Ta je většinou chráněna . Vyjimkou jsou sruby.

Fasáda ze dřeva neznamená , že to je dřevodomek .Takovou fasádu mužete udělat na čemkoliv.

0/0
13.12.2016 18:09

D54a30n89i78e21l81a 32U34r18b32a44n57o10v92á 2294630585216

Dřevostavba má výhodu v rychlosti montáže. Jinak souhlasím v našich končinách poněkud atyp.. já bych se bála dřevomorky.

0/0
12.12.2016 15:58

J66a87r70o87m26í83r 91V39a91n66i95š98t82a 7437598352213

Na nosné konstrukce domu je naprosto dostatečné smrkové dřevo, které je samozřejmě nutné chránit proti povětrnostním vlivům např. OSB deskami. Pro vnější obložení domu, terasy se používá odolnější modřín, který se v českých lesích také vyskytuje. Myslím, že v našich končinách je i dřevo tradičním materiálem (např. roubenky, a to nejenom na horách), ale jaksi se na to zapomnělo :-/

+1/0
12.12.2016 19:29

V55á57c30l70a33v 86M16a79l48ý 3984608384269

To, že se staví ve svahu, je dobře, neničí se úrodná půda, už naši předkové stavěli tam, kde nemohlo být pole. Jenom nechápu tu módu, všude dřevěné obklady, neustále to natírat a udržovat, stačila by omítka a je na desítky let pokoj.

0/0
12.12.2016 0:20

J31a22n 90O95l34i79n 2382821418730

Ptali se majitelé stavitelů D8 jak ten odbagrovaný svah zabezpečit?;-D

+2/0
11.12.2016 21:58

M93i29r51e39k 66G21a33j60e24r 5501666179170

Nastesti ne.

0/0
11.12.2016 23:24
Foto

M10i90l94a64n 83K80o45m45e91r77s 3637501749860

Podle fotek předpokládám, že dům je postaven v některé z lokalit ležících na ose přistávání letadel směrem od Roztok na let. V. Havla. Úholičky, Statenice, Černý Vůl či Ůnětice. Hezká, romantická místa, kousek od Prahy a přitom dosti vzdálená hektickému ruchu velkoměsta. Dům jednoduchý, na rozdíl od architektonických šíleností tzv. podnikatelského baroka. Přeji majitelům příjemný, nikým a ničím nerušený pobyt.!!R^

+6/0
11.12.2016 17:07

V91á46c34l54a82v 72P25o56u76s14t44k75a 3220371752

Jsou to Únětice. http://www.archin.cz/projekcni-kancelar/rd-unetice/

+2/0
11.12.2016 19:05
Foto

R98a24d74i63m 15K82r94o43u84t73i97l 7600371586369

Na první pohled mi to přišlo jako výměníková stanice nebo tak něco, asi díky té plechové střeše. Při podrobném prohlížení obrázků mi přišly u takového domu á la moderní ráz divné nezakryté konce kleštin

0/0
11.12.2016 14:36

P72a75v26e46l 46R68a76t26h21o34u44s84k43ý 6270599491

Myslel jste krokví, že? ;-)

+1/0
12.12.2016 15:47

M15a33r17i26á77n 49B74e21d80n18á50r90i69k 9181731640298

Ještě to bude chtít nový nábytek...

+4/0
11.12.2016 14:14

O28n76d70ř10e95j 90H39a40n46s58l51í79k 9486200986664

Fascinuje me, jak se tu vsichni ohaneji tim, ze lide ve starsim veku neujdou par kroku. Moje babicka se v 80 letech pohybuje naprosto v poradku. Cim to je? Proste cely zivot chodila a stala a celkove hlavne malo sedela. Pokud si clovek neoddelal klouby spatnym sportovanim nebo cely zivot nesedel na zadku, tak s nim par schodu rozhodne nic neudela. A kdyby s tim nahodou problem byl, tak udelat maly vytah nebo malou plosinku se da dnes udelat opravdu snadno.

+2/−5
11.12.2016 14:02

M23a58r54k13é50t19a 93Ž36e50m34l64i60č35k35o50v25á 1694300243983

Stačí jedno uklouznutí s pádem, zlomenina krčku a máte z pohyblivé babičky rázem nepohyblivou. V tomto věku, to se zlomeninami není žádná sláva.

+11/−3
11.12.2016 14:24

J82a77n 14Š36e26s86t47á12k 3268689119694

to jo, ale pozor, jednou jsem slyšel chirurga a je to jinak, nezlomí se většinou krček při pádu ale když se zlomí, tak následuje pád

0/0
11.12.2016 18:31

V40á90c13l93a25v 19P25o76u67s75t72k54a 3650741792

Jako že se krček zlomí sám a pak člověk upadne?

0/0
11.12.2016 19:16

J20a33n 10Š63e77s89t83á67k 3408799509764

ano. tak to jednou chirurg zasvěceně vyprávěl - no sám - už se zlomí asi únavou materiálu

0/0
11.12.2016 23:28

J33a31n 56H34r34u64z62a 8894948439477

U žen s osteroporézou to je možné.

0/0
12.12.2016 15:14

P30e54t20r 98K31o25l11á41ř 2808607224671

Chtěl bych vidět kohokoli v 80 letech běhat každý týden po svahu se 45 % stoupáním a s křoviňákem přes rameno sekat 1000 m2... Odhaduji, že po prvním pokusu by ho záchranáři našli dole u plotu ...

+6/−3
11.12.2016 15:00

E90v92a 68K46a90l49l16i45s63t44o68v47á 6537458296480

Tak přijďte nakouknout k nám.:-P Svah asi nemá 45% a manželovi 5 let ještě do té 80 chybí, ale kmitá pobzahradě jako fretka a "nedostatečný" sklon pozemku si kompenzuje lezením po střeše nebo na 6.metrovém žebříku, když prořezává stromy... ;-D

+2/−1
11.12.2016 18:14

P30a10v21e88l 25J88e61ř43á32b78e84k 7451252774197

Když se podíváte na fotku, tak bych řekl, že tam není skoro co sekat, protože svah je suchý, porost je prakticky skalní step.

Navíc - není problém si najmout službu, zpravidla jsou i šikovní potomci.

Jinými slovy - řešíte to, co je mimo "mísu".

+1/0
11.12.2016 20:41

M94a72g19d88a 42K41a95t26z98o54v36á 9126661209518

V tom případě vaší babičce blahopřeju a držím jí palce, aby jí to vydrželo. Ale rozhlédněte se kolem po ostatních seniorech v podobném věku. A taky nejspíš chodili, sportovali, pracovali. Jen neměli tolik štěstí a tak dobrý základ.

+3/0
11.12.2016 17:09

E60v77a 78K81a91l60l60i11s78t75o13v16á 6137678706310

Jsem taky v podstatě celoživotní sedič (min.posledních 25 let), ani nejsem nikdy nebyla žádný supersportovec, přesto mi schody problémy nedělají. Čímž neříkám, že bez schodů to není příjemnější, ale nevěšela bych se kvůli nim..;-)

+3/−1
11.12.2016 18:18

J10a47n 65Š59e52s80t36á40k 3168889139934

"v domě při zavřených oknech o ničem neví." no ale co v létě na zahradě? Jednou jsme spali týden v Kolíně nad Rýnem přímo u letiště, první hodinu to bylo zajímavé, pak už ale ne

+1/0
11.12.2016 13:02

J88i69ř62í 59Z75ý22k37a 9349663451950

já "spal" měsíc v domě, který byl hned vedle zastávky MHD v Praze. Něco tak příšerného už nechci zažít. Za celý měsíc jsem se pořádně nevyspal. Takže bych asi nezvládal ani ten pobyt poblíž letiště. Nevěřím, že se ten hluk povedlo 100% odizolovat.

Upřímně řečeno, raději bych oželel tu Prahu a koupil normálnější pozemek v dosahu nějakého středně velkého okresního města. Bude tam klid a služby tam jsou dostupné taky.

+6/0
11.12.2016 13:30

B26a44r21b17o19r66a 38M89a23r40e83š15o12v28á 7542902182960

Kdo chce bydlet na vsi, ať tam bydlí. Kvůli hluku se nikdo z Prahy stěhovat nebude. I na hluk je možné si zvyknout a kvalitní okna dělají divy. Záleží také na tom, kdo má jak kvalitní spánek.

0/0
11.12.2016 18:27

J52a51n 85Š71e56s16t88á15k 3498559369554

někoho ruší šaliny, někoho zase kohouti - každej se musí otestovat:-)

+1/0
11.12.2016 23:31

B42a95r42b12o69r42a 17M68a28r30e49š59o23v80á 7582852572570

Máte pravdu, ale oboje z jmenovaného se vyskytuje jen na vesnici, tak nevím, nevím ;-)

+3/−1
11.12.2016 23:33

J57a67n 45Š26e69s92t53á40k 3728649109304

Tak ty šaliny jezdí náhodou někdy i ve větších zatáčkách už i mimo vesnice;-D

+3/0
12.12.2016 0:12

D60a87n43i85e83l50a 18U69r26b84a58n10o38v33á 2314450215436

Mne baví ta představa že na vsi není hluk, na vsi pokud je u vlaku slyšíte vlak slyšíte štěkat sousedovo psy kokrhat kouhouty o víkendech furt někde jede cirkulárka a pod...

+2/0
12.12.2016 16:03

J35i39ř28í 91Z97ý78k87a 9959783711180

hluk je samozřejmě všude, ale teď ve 23h je v malém 15000 městě hrobové ticho. A to bydlím prakticky u nejrušnější silnice. Jestli tu teď projedou 2 auta za hodinu, tak je to moc.

Ale u té zastávky v Praze by byl ještě čilý ruch, co 10 minut další autobus. Otřesy z rozbité silnice, vrzání z rozhrkaných autobusů, upomínání výstupního prostoru, hlášení stanice a nelze opomenout ani hlučnost cestujících. V tom se nedalo usnout.

0/0
12.12.2016 23:22

P25a12v43e13l 28R98a87t71h78o93u73s45k48ý 6870409821

Proto se divím, že nemají vzduchotechniku s rekuperací. Dvě mouchy jednou ranou - v zimě by ušetřili za teplo a v létě by měli v baráku klid.

0/0
12.12.2016 15:50

J86a25n 41K69o32ť93á61t30k74o 9895425952459

Bál bych se toho svahu. Jinak pěkné.

+1/0
11.12.2016 12:33

B17a95r53b39o96r18a 68M55a66r34e15š31o57v49á 7642402652820

Já se zas bojím rovin :D Znáte to, povodně a tak...

+1/0
11.12.2016 18:27

V52l20a47d15i19m62í40r 47K91r17á81l 4813526180552

pravda, na svahu Vám barákem voda jenom proteče, problém je že sebou občas vezme i ten kopec

0/0
12.12.2016 17:45

M74i42c86h77a90e19l89a 32P23a40s58t16o64r11o45v22á 2650447345589

Záměru rozumím, na podívání hezký. My ve "zralém věku" volili chytřejší variantu - bezbariérový dům (jsme zatím naprosto zdraví) bez jediného schodu s co nejnižší potřebou údržby a to pokud možno většinou ze židle. Velký důraz jsme kladli na kvalitu provedení.Takže jsme neskočili mladému architektovi na úžasný nápad ozdobit dům dřevěným roštem, který budeme moc pravidelně natírat a vyhánět z něj breberky :-)

+17/0
11.12.2016 12:30

P52e35t69r 90K44o75l65á69ř 2768487834511

Údržba dřevěné fasády a strmého pozemku bude brzy nad jejich sily ... Také bych měl obavy z nízkého sklonu střechy, kde při větším množství mokrého sněhu může nastat problém s jeho váhou ...

+6/−1
11.12.2016 12:20

O61t22o 12N73o31v53ý 7878901435299

petře, a na plochých střechách problém s váhou sněhu nevadí?

0/0
14.12.2016 15:33

R24o91m77a13n 33D82o90r70s68k26ý 1186824950328

Tak snad provedly vsechny potřebné úpravy a nebudou mít za pár let vodu ze svahu ve stenach, případně celej svah v obýváku.

+5/0
11.12.2016 12:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.