Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Při rekonstrukci bytu šel odpad ven rovnou oknem, celý panelák drnčel

Zařídit dobře malý byt bývá nejtěžší, v tom se shodují architekti i majitelé. Pokud se někdo rozhodne takový interiér zrekonstruovat, musí pečlivě zvážit každý centimetr. Právě to udělal i čtenář Robert, který přihlásil své 1+kk do naší soutěže Paneláková rošáda a napsal o jeho proměně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O70l72g52a 91R43y45p64a20r64o53v91á 7792668818139

není to uplne podle meho , ale zase je to vec nazoru.

Urcite se povedl zachod, my rekonstruzovali s pomoci architekta, takže to bylo vše usnadnene a znamy dela pro http://www.akoupelnyatopeni.cz/, takže jsme to měli i s radami od odborníku.

Na tehle promene se mi taky libi ten sprchac. Velke plus!

0/0
19.12.2016 12:50

A91n57n49a 32K10u66č97e30r88o43v24á 2271373449600

To bych tak chtěla mít takového souseda...

0/0
5.12.2016 23:35

L23u62k40á68š 84S65e74d81l44á60č28e38k 1903567867510

Po rekonstrukci vypadá byt jako zrekonstruovaná vězeňská cela. Ale budiž, každému vyhovuje něco jiného. Předchozí byt byl dobrý, stačila dílčí, lokální rekonstrukce a modernizace. Věřím, že výsledek by byl lepší.

0/−1
4.12.2016 22:44

K75a29r85e74l 28F65i49l67i25p 3818395370730

Jako velkou chybu bych viděl zakončení ventilační šachty nad linkou. Odvětrání je pro celý dům, byty nad tímto bytem. Nepořádek který se tam dokáže nahromadit jsem jednou viděl vyhazovat z kontrolního poklopu v sklepě domu o 12 patrech. Pán který to čistil mne řekl, že to je za rok a bylo toho z jedné ventilační šachty pro 12 bytů na dva 10 L kýble. Navíc čistil i hadice zakončené do odpadu. V šachtě kondenzuje voda jak z kuchyní tak i koupelen. Z hadic vytekl dobrý hnus. Takže zakončit si ventilační stoupačku na pevno nad kuchyňskou linku si myslím bude za rok dva celkem zajímavé co to bude dělat. Osobně bych si já ventilační šachty protáhl do sklepa a zakončil to v něm. Těch pár cm za následné problémy by mne to nestálo.

+2/0
4.12.2016 11:30
Foto

V16o10j14t96ě12c22h 33P93a10v16l31í57k 5964311924198

Nejdivnější je, že ty ventilační šachty vypadají, že jsou zakončené dřevotřískou?

0/0
5.12.2016 14:02

J20o21s77e23f 24Š37e52m18e77l20í55k 7479581390577

Za sprchový kout jednoznačně R^

0/0
3.12.2016 22:15

G91a68b80r40i62e26l26a 66K61o85b45l53í70ž88k53o34v56á 2381560469684

Sousedi si tedy uzili a oni se tim jeste chlubi. Vyhazovat veci a pak natrit vsechno na bilo umi kazdej.

+4/−9
3.12.2016 15:01

R24a98d31e96k 32H92o51d64a62ň 9926467181463

Rekonstrukci v paneláku neuděláte bez toho, aby si sousedi užili. Ve starém bydlišti dělal reko člověk bydlící ve vedlejším vchodě - v bytě který byl cca 20 metrů od mého, a zhruba za 8mi zdmi. Stejně to slyšíte, i přes zavřená okna.

Jinak jo, primalex klidně ale spíš tak na výklenky nebo něco podobného, pokoj v bílé už nikdy víc.

0/0
3.12.2016 18:38

G49a27b43r14i76e51l58a 34K42o68b52l48í97ž83k31o80v98á 2101880249574

Skoda toho podia, to bylo super. Skoda, ze nedali vic fotek ze stavu pred, podle me to bylo predtim lepsi.

+5/−5
3.12.2016 15:00

M69a70g58d46a 21K61a62t73z24o77v97á 9146531559488

Mně se to podium taky docela líbilo, bylo to zajímavé oddělení obytného a klidového prostoru.

+2/0
3.12.2016 16:34

D57a14n79a 31T13e10n71z60l32e23r 5100222515633

Nechápu tu oddělenou koupelnu. Zbytečná ztráta místa, pak jsou obě místnosti takhle brutálně stěsnané.

Chybí podlahové lišty.

Lednice vypadá jako nouzovka, při plánování kuchyně na ni asi zapomněli.

2-

+3/−9
3.12.2016 12:13
Foto

R78o88m47a75n89a 79B31a52b23o77r43o56v43á 5636983919597

Nechápete oddělenou koupelnu? A kdybyste si přečetla článek, nemusela jste v diskuzi vypadat hloupě :-)

+5/0
3.12.2016 20:44
Foto

V36ě26r11a 76H96r88n51č95í46ř57o58v34á 1685965881939

"nejhorší bylo jednoznačně vysekávání drážek pro nové instalace"

Takže pán úmyslě poruší armatury panelu rozbrušovačkou, pochybuju, že něco takového mu povolil statik a ještě se s tím veřejně chválí.

+4/−11
3.12.2016 11:15
Foto

R34i39c32h24a72r33d 94P43o36l45á74š68e45k 9724683720859

A proč by měl narušovat armaturu v panelu? Drážky jsou ve většině případů mělčí než je uložení armatury a pokud ne, tak se kabel protáhne spodem pod armaturou. Pokud se čirou náhodou jeden roksor někde řízne, tak v tom nevidím žádnou tragédii.

+10/−1
3.12.2016 11:30
Foto

V82ě20r74a 65H83r36n92č10í27ř41o55v61á 1555345821199

Jasně, rozbrušovačka určiě nezvládne vzít i armaturu. A když, tak o co jde. Kdyby takto přemýšlel každý v jednom paneláku při rekonstrukci..

+4/−6
3.12.2016 11:33

M26i21c49h35a68l 63R92e89j64z12e37k 5526787365731

No, pokud nejsi odbornik na statiku panelaku, tak uz radeji nepis. Osobne si myslim, ze to neni problem.

+8/−5
3.12.2016 11:38
Foto

V70ě74r23a 93H40r15n67č40í38ř14o81v26á 1705495181529

Tak zřejmě vy jste statik, který je specializovaný na statiku panelu. Když si osobně myslíte, že to není problém, jedná se přece jen o jeden byt, v prním podlaží. Jediná úleva pro jeho sousedy může být, že jsou paneláky relativně naddimenzované. Hezký den

+3/−3
3.12.2016 11:48

M36i58c57h95a46l 10R19e92j92z55e72k 5386407565651

Fundovny odbornik se nevzdava.

+4/−3
3.12.2016 13:19
Foto

R36i56c66h42a67r24d 29P25o77l86á16š66e18k 9964233830479

Já se těmi rekonstrukcemi živím. Bytů v panelácích dělám asi tak 10-15 do roka, takže docela dobře vím o čem píšu.

+3/−2
3.12.2016 11:42
Foto

V38ě52r78a 56H41r36n64č76í80ř66o31v12á 1735205741129

Bohužel, z vlastní zkušenosti vím, že podobným dělníkům je úplně jedno, jestli něco přeříznou. Hlavně, že mají splněno.

+4/−3
3.12.2016 12:03
Foto

R57i25c83h13a35r88d 37P57o70l51á38š37e12k 9944193550279

Když myslíte. Zkuste si příště najít někoho solidního.

+3/−1
3.12.2016 12:20
Foto

V29o58j82t25ě38c71h 78P84a74v45l21í54k 5144131834578

Ne, diamantový kotouč na panelový beton opravdu do železa moc neřeže.

+3/0
3.12.2016 13:25

M51a34r93c87e93l 20B79a81k37o28š 4131346683

Chlapi, chlapi. To su argumenty. A este sa tym zivite. Pani ma viac pravdy ako vy vsetci. V clanku sa nepise o ake drazky ide. To je hlavne a zasadne konstatovanie. Zvisla drazka pre kabel svetelneho rozvodu nie je problem. Vodorovna drazka pre vodovod alebo nedajboze pripojovacie potrubie odpadu vam prerusi vystuz komplet a ak je vedena celou dlzkou panelu moze mat vplyv na statiku a nielen to. Nikdy som nevidel viest kable popod vystuz. To je blbost. Niektorym chlapom je ozaj jedno co prepilia. Som projektant a este aj predseda bytoveho domu. Videl som uz kadeco. Na tom byte jasne vidno ze sa vsetko robilo svojpomocne, bez vykresov, bez povolenia, za pochodu. Chyb je tam dost. Ta chladnicka ako aj zasuvky nad drezom, tak to je uplne zle! Proste rekonstrukcia bytu ozaj nicim vynimocna, taky standart.

+4/−1
3.12.2016 21:15
Foto

R67i35c49h12a53r89d 94P45o40l78á39š18e66k 9234443320549

V článku je psáno docela jasně pro co ty drážky jsou a to žes nikdy neviděl kabel pod armaturou?

Bez komentáře.

Občas vstaň od svého prkna a běž se někam podívat na nějakou rekonstrukci. Ty kabely strkám pod tu armaturu (pokud je mělce položena) právě proto abych jí nemusel řezat.

+1/0
3.12.2016 23:22

K85a92r86e13l 18F16i24l44i46p 3478315640210

Jenže v článku se píše, že ty armatury prořezávali a pardon to je prasárna. Pokud je to do toho pěno panelu tak tam je to jedno. Tento panel je obvykle uchycen tak, že u podlahy a stropu je kovová lišta a do té jsou tyto pěno panely nasunuté. V podstatě obdoba dnešního sádrokartonu. Ten není nosný, ale pokud je to v obvodovém panelu-zdivu tak to je dost špatně.

0/0
4.12.2016 11:34

M14a12r20c59e34l 43B67a63k19o66š 4531786213

Vidno ze ste realizator, mate zjavnu alergiu na projektanta, stavebneho dozora a investora. Videl som dost rekonstrukcii bytov, uz som raz pisal ze som aj predseda bytoveho domu a za polovicu rekonstrukcii sa mozu ti co to robili hambit. Hlavne zasady statiky, buracich prac a specializacii sa casto porusuju. Dnes jeden chlap bura, muruje, taha kable a vodu, proste odbornik na vsetko a potom to tak vyzera.

+1/0
4.12.2016 14:32
Foto

R25i37c73h59a87r35d 94P43o40l10á26š62e52k 9894133640329

Ne nemám alergii na projektanty a rozhodně ne na investory, protože to jsou ti co mě živí, ale na ty co všechno vědí nejlíp a všude byli alespoň 2x. Já nejsem předseda bytového domu, ale byl jsem jen pár let člen představenstva družstva v bytovém domě o 96 bytech a těch špatných rekonstrukcí jsem taky viděl dost.

0/0
4.12.2016 14:50

Z35d82e40n38ě67k 79P83r32o55k79o22p 9868425243741

Ale řeže.) To samozřejmě nemění nic na tom, že armatury v panelech nejsou na povrchu.

0/0
5.12.2016 13:56
Foto

V86o80j42t64ě56c21h 51P86a34v20l87í49k 5664681314788

Řeže. Ale patlá se to, a jde to strašně pomalu.. Takže omylem je to, snad s vyjímkou naprostého tupce u nástroje, vyloučeno.

0/0
5.12.2016 14:01

P45e38t35r 36N25o20v40o41t14n28y 1781740471

A odkrytá výztuž je podle vás v pohodě? Nebo ty drážky potom zalepujete tak, aby to v těsnosti mělo stejné vlastnosti jako původní beton?

+1/0
3.12.2016 16:59

M61a29r64c23e44l 29B87a42k91o22š 4441106723

Prave naopak. Drazky su vo vacsine pripadov hlbsie ako vystuz. Jedinu vynimku tvoria datove a elektrokable priamo zasekane a zaomietnute, teda bez plastovych chraniciek.

0/0
3.12.2016 21:18

K52a88r10e21l 62F53i19l51i85p 3608275130430

Zrovna datařinu a koaxy já osobně doporučuji do trubek. důvod je jednoduchý. Majitel si po rekonstrukcí poručí to či ono a opravdu z praxe mohu říci, že se vždy zjistí, že je to potřeba udělat jinak. Stačí, aby kleint požadoval 1GBit rozvod a požaduje dva vývody v obýváku a vede tam 1 kabel a jste nahraný. Husím krkem původní kabel zatáhnete zpět a znovu zatáhnete 2 kabely. Hodí se to také když se zapomene TV zásvku postup stejný. Pokud je to bez husího krku má klient prostě smůlu a neuděláte nic.

0/0
4.12.2016 11:40

M55a76r24c84e81l 72B88a67k68o96š 4521296773

Suhlasim s vami aby boli vsetky kable v trubkach ..... ale ...... do trubiek sa zvyknu davat kable polozene na zemi ktore sa mozu pri dalsich pracach poskodit, v stenach to vzdy davaju do drazky a omietky, ja osobne som v stene kable v chranickach nevidel. ..... co sa tyka toho zatahovania kablov do chraniciek to je tiez problem, nie vzdy sa to da, hlavne hrubsie a dlhsie kable a cez tri styri "zakruty" .... ono taky gigabit Cat6a a vyssie alebo tv rozvod tak to je uz drina!

0/0
4.12.2016 14:39
Foto

V35o39j66t10ě37c62h 82P35a20v29l78í59k 5184371874868

Samozřejmě, pěkná chránička ve zdi, nejlíp z hladkých tvrdých trubek s ohyby s velkým poloměrem, to je požehnání. Kabely lze vyměnit, přidat.

Ovšem kde se nevejde, tam se prostě nemůže dát a panel při rekonstrukci, kde musí být drážka opravdu velmi mělká, aby to neohrozilo statiku, nejlépe vedená spárou mezi panely, je jedním z případů, kde prostě chránička být nemůže.

(A Cat6a je na 10GbE. Na gigabit stačí s přehledem 5e. A když se použije vhodný lubrikant, jde to docela snadno i s Cat6A/Cat7.)

0/0
5.12.2016 14:11

P44e25t31r66a 67N15o13v60á28k32o76v41á 7748986684318

Jenže do panelu se vodorovné drážky dělat nesmí. Pouze svislé.

0/0
5.12.2016 12:39

M84i33c86h18a23l 33P76r90o92c23h76á26z16k56a 8925856548

Pokud pominu lednicku, tak nechapu dalsi dve veci: 1) zasuvky v kuchyni umistene prakticky nad drezem 2) umisteni zachodu a umyvadla takhle blizko u sebe. Libí se mi barevné řešení a jednoduchost až strohost. Ať se dobře bydlí.

+2/0
3.12.2016 11:12

M51i47c39h83a24l 74R74e20j43z33e94k 5866837665871

1. to je asi jedno, 2. nema misto.

+3/0
3.12.2016 11:42

M44a54r72c98e24l 64B19a53k32o17š 4891516983

1. Tak to veru jedno nie je. Sanca ze takto osadena zasuvka bude priamo ospliechana vodou je velmi vysoka.

0/0
3.12.2016 21:35

R56a67d41e77k 34H93o45d25a54ň 9566197221523

* tam kde má postel bych dal raději vestavěnou skříň (jedny dveře se zrcadlem)

* na té posteli se dva nevyspí - takže když mu přijde slečna tak ji po aktu pošle domů? Nebo šoupne na pohovku? Pohovku bych nahradil rozkládací pohovkou s úložným prostorem (např. Monika/Gaia/Athena http://www.ustohal.cz/rozkladaci-pohovky-s-uloznym-prostorem - pro mě jasná volba). Sice to znamená nutnost denně stlát chce-li sedět před televizí, ale aspoň by měl spát kde když přijde partnerka. Navíc bych zvážil prohození postel/televize (spát u zdi sousedící s vedlejším bytem není moc dobrý nápad)

* mezi kuchyň a obývák naprosto jednoznačně dveře: i pokud má extra tichou ledničku (~38 dB), tím že z postele vidí na ledničku to prostě musí být slyšet

* kytku za pár týdnů vyhodí, nemyslím si že to vedro od topení vydrží. Možná tam nechat vyrobit stůl od stolaře - fošna, na tu stěnu k dveřím dát nějaké poličky, aby se zakrylo topení

* jednoznačně chybí záclony, ten prostor vypadá vážně tristní

* je dost zoufalé, když jediný větší nedělený prostor na kuchyňské lince zabrala mikrovlnka - a tím pádem jediný větší prostor v kuchyni je nepoužitelný

* ten odkládací prostor vedle dřezu je stejně k ničemu, moc malé na nádobí dokonce i pro jednoho (stačí umýt kastrol/remosku, a stejně to nemá kam dát)

* nevím jak moc pán peče, ale předpokládám že tam šlo volit daleko vhodnější řešení - buď věstavěná mikrovlnka + věstavěný gril/parní a místo sporáku mít jen indukční desku, nebo pokud je na pečení tak nahradit tu mikrovlnku něčím "rohovým" aby tam měl aspoň trochu prostoru. Pak by nemusel mít ten šílený parapet kvůli kterému se nedostane do ledničky. Alternativně: nahradit kombinovanou ledničku + mrazák jen ledničkou, na ní mikrovlnku, úložné prostory nad (ono je bohužel fakt že i pro jednoho je ta 170 cm vysoká kombinace potřeba)

+1/0
3.12.2016 10:54
Foto

R45i92c33h14a78r31d 53P16o41l37á76š10e28k 9404493420259

Tak zrovna prohození postele s televizí by byla hloupost, protože při cestě do kuchyně obíhat postel není to pravé, ten parapet já vidím jako geniální řešení a na tu lednici si člověk bez problémů zvykne (mám z ložnice do kuchyně dveře stále otevřené a rozhodně mi to vadí míň než hluk z ulice, ale je pravda, že lednice je tichá). Ta trouba mohla být rovnou kombinovaná s mikrovlnkou.

+4/0
3.12.2016 11:11

R27a17d78e65k 98H11o51d68a21ň 9416357421293

- televize/postel - to záleží na tom co je za zdí. Pokud tam má televizi někdo jiný, může to být nepříjemné

- parapet - ovšem to zavírání skříně částečně zakryté není nic moc

- lednice - ale máte tam předpokládám nějaké lomy, on na lednici vidí z postele

0/0
3.12.2016 11:40

D12á42š85a 85D25o92s33t22á71l52o87v33á 1919443180592

Skoro půl mega za jednu místnost? Měl jít radši do většího.

0/0
3.12.2016 10:32

M10i11c79h44a32l 13R77e24j87z92e47k 5556857805121

A dat za rekonstrukci mega?

+2/−2
3.12.2016 11:44

R32o98m42a38n 80P35o91l17á55č84e79k 5736989795

Za 53m jsem utopil cca 450 000 za reko;-)

+1/0
3.12.2016 20:49

R30a14d96m15i61l25a 47S16i35m34č28á97k91o77v46á 5475403695305

tu lednici, to nemyslí vážně 8-o

+4/−1
3.12.2016 10:09

M88i90c63h63a82l 67R71e53j26z10e69k 5336337565201

Kazdy nema 150cm a takhle ma proste 2m lednici, ktera mu zacina vys. Mne treba vadi, ze se nevyrabi vyssli lednice. Klidne bych snes 220.

0/0
3.12.2016 11:37

M89i86r84e40k 47G74a76j97e80r 5441456129870

Resil bych to podezdivkou z cihel. Ale na mou malou vysku jsem spokojen s lednicemi vysokymi 180 cm.

0/0
3.12.2016 18:29

J54a75n 85P63r90i81c44h25y47s45t35a61l 8441248763

Tech 9 centimetru navic pro vas tolik znamena? Lednice vysoke 201 cm se bezne vyrabi (Siemens, Bosch).

+1/0
3.12.2016 20:08

P82e11t76r18a 17N15o92v16á98k65o91v31á 7188566284608

A co je na tom tak špatně? Pokud chodí častěji do skříňky než do mrazáku, tak je to zcela logická volba.

0/0
5.12.2016 12:42

O93l23d94ř67i61c19h 86K88r17á19l 1734642348

Chladničku na zem a skříňku nad ní a je to OK...

+4/0
3.12.2016 10:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.