Diskuze

V Číně otočili most jak ručičku na hodinách. Stačilo jim 90 minut

Pokud v Číně něco dokážou postavit, tak jsou to mosty. Drží hned několik rekordů. Při posledním „kousku“ se jim povedlo otočit část mostu o hmotnosti téměř 25 tisíc tun o téměř 82 stupňů. Stačilo jim na to 90 minut.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ED

E83d75a 50D84r17á23b39e88k

14. 11. 2016 21:47

Už vidim jak by u nás stavěli dálnici... z Písku do Olomouce a pak povotočit... ještě to tak.

0 0
možnosti
TP

T62o73m18á76š 21P18a47j65e34r

14. 11. 2016 15:15

To je jedno, že jsou technologicky před Evropou. Potlačují lidská práva. Lidská práva si u nás v Evropě podle aktivistů budeme pravděpodobně dávat k snídani, obědu i večeři a platit s nimi za zboží. Nebo ne?

1 2
možnosti
ED

E98d38a 59D68r80á48b58e66k

14. 11. 2016 21:44

ne, prostě je "budeme mít", tedy pokud si sem sem nenatáhnem nekompatibilní kulturu

0 0
možnosti
PM

Pokud se nemýlím, někdy v roce 2004 se podobně otáčel most v Bratislavě.

0 0
možnosti
JK

To je toho :-/ Já pamatuji dobu ,kdy v Sovětském svazu rozdojili kozla a vypěstovali 6 metrů vysokou kukuřici.

2 0
možnosti
JK

J70a76n78a 25K93u12b36o49v22á

14. 11. 2016 12:28

Soudruhu, je pravda, že u vás v SSSR roste kukuřice jako telegrafní sloupy??

Ano, je to pravda, dokonce místy roste i hustěji.

:-)

0 0
možnosti

P27a46v24e59l 83Ř32a51p78e85k

13. 11. 2016 22:19

FAQ: Proč to nepostavili rovnou v konečné pozici?

Nejspíše proto, že by museli na dlouhou dobu přerušit železniční provoz na trati pod mostem.

0 0
možnosti
MU

Tazko z par fotiek povedat, preco sa tak rozhodli (stavitel, projektant, investor). Tych vstupnych faktorov je tam pri mostoch castokrat vela. Kludne mohli napriklad spravit letmu montaz s vyvesovanim ponad zeleznicnu trat bez obmedzenia. Moj nazor je, ze chceli mat referenciu na takyto typ vystavby mosta :) proste cinania si potrebovali dokazat, ze vedia aj nieco taketo spravit.

0 0
možnosti
AK

Tento článek je pahýl nebo postrádá důležité informace.

Pomozte idnesu tím, že jej vhodně rozšíříte.

13 0
možnosti
VL

Poněkud jsem nepochopil, proč bylo nutné ten most otáčet. To ho postavili a následně zjistili, že je o 90stupnu naštorc? Proč ho nepostavili hned směrově správně? A zajímalo by mě, zda ten most byl od počátku stavěn tak, že se může otáčet, nebo ten hlavní pilíř byl postaven jako pevny a nsledně jej museli podřezávat a usadit na točnu. Prostě je to zajímavé, ale zasloužilo by to více zejména technických udajů.

9 0
možnosti
Foto

Poslední most přes Dunaj v Bratislavě byl budovaný stejně. Jsou situace, kdy je jednodušší most otočit, než ho budovat nad místem, kde má být.

0 0
možnosti
PM

A kdopak to ty čínany naučil a dodal jim potřebné technologie? Samozřejmě že západ....

2 8
možnosti
PM

Abyste se z toho Západu nepoee! Pár století byl na koni Západ, teď zase bude pár století na koni Východ. Co je na tom nepochopitelného?

1 0
možnosti
JZ

Kdyby se to stavělo u nás, tak tam místo mostu udělají tunel...

16 0
možnosti
Foto

Most Apollo v Bratislavě se takto stavěl.

0 0
možnosti
PM

u nás umíme i mosty padací :-P

11 1
možnosti