Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dřevostavba v Praze si vyžádala šest výjimek. Boj s úřady se vyplatil

V útrobách husté pražské zástavby je schovaný sympatický dvojdům pro rodiny dvou bratrů. Cesta k němu nebyla snadná. „Na parcelu uprostřed původní zástavby se totiž vázala spousta regulativů a my přišli s návrhem zcela atypickým,“ vysvětluje majitelka a popisuje, co všechno museli řešit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72a53r97o85s55l82a28v 24D28o18š83e60k 7669218104644

To je fabrika na sterilní potřeby? Tak asi ok...

0/0
7.11.2016 0:19

V48á78c53l53a43v 97J18e79b51a37v68ý 8700259323566

Abych řekl pravdu, tak do okolí se tenhle dům fakticky vůbec nehodí. To neznamená, že někde v satelitu by nebyl v lepší půlce.

Pánův pocit, že při osazení rekuperace by nemohl větrat značí jediné: naprosto tomu nerozumí, ale klidně by mohl trénovat nároďák. Rekuperace je nadstavbou řízeného větrání. A mít řízené větrání (případně s rekuperací) vůbec nic neříká o tom, jestli můžu nebo nemůžu větrat okny.

Redakce by možná měla odpovídat za alespoň minimální informační hodnotu a správnost a takový "i*iotský výrok" komentářem uvést na pravou míru, protože tím šíří zmatečné zprávy.

A jinak je moc pěkné, jak mají ve všech oknech ty žaluziové mříže. Za takový výhled se většinou platí v letech natvrdo. ;-)

+4/0
6.11.2016 17:04

J43a20n 43H90r60u59z14a 8204828899177

Doufám, že ty žaluzie jdou vytáhnout.;-) Já bych do elektrického topení nešel ani náhodou. Spíše věřím, že Rusko bude dodávat plyn než, že ekologisti dostupnost a cenu elektřiny nezmrší. A do novostavby bych dal rekuperaci. V hrubé stavbě to stojí pakatel a dodatečně majlant.

0/0
7.11.2016 15:45

M42i56l58a25n 78W19e35l92s15e53r 5312858198741

Tvrdi, ze jsou kvetinari....Ja na fotkach vidim jen dokonale strizeny travnik.

+1/0
6.11.2016 16:33

J45a27n 43V28o23j56t97í94š60e50k 6502321305486

Koukám na fotky a marně se na tom naprosto nezajímavém domě, kterejch maj projekční firmy plný katalogy, snažim najít něco "zcela atypického."

+6/0
6.11.2016 15:15

J15a43n 68O70l62i36n 2652611318360

Je mi šumafuk, jestli si lidi staví domy z cihel, dřeva, nebo z papíru.

Skepsi mám jen z toho, že dva bratři vedle sebe, při údržbě vlastně v jednom. Znám to z vlastní zkušenosti a mnohých zkušeností známých a kamarádů. Ze začátku neskutečná idyla a doslova pionýrské nadšení. Po pár letech by nejraději dostavěli kulometná hnízda namířená proti sobě. A je jedno, kdo si začal a čím vlastně. Velmi často toto rodinné "souznění" nefunguje a mnohem více se při dlouhodobém spolupodílení prostoru respektují neznámí, cizí lidé, než příbuzní.

Nevím, proč tomu tak je, ale i psychologové doporučují samostatné objekty dále od sebe s možností návštěv dle chuti.

Snad se to těmto bráchům nestane.;-)

+16/0
6.11.2016 15:06

R57o59l45a32n26d13o 21A33r33i25a25s 7418699907680

hezký Product Placement - moc bych majitelce přál, aby se splnila její očekávání, někdy se to podaří , někdy nikoli. Každopádně jsem opakovaně viděl a navštívil několik staveb, kde nedůslednost při navrhování (či realizaci) dřevostavby vedla k naprosto zběsilým výsledkům.

+1/0
6.11.2016 11:33
Foto

P42a18v47e94l 18F74ü55r87s85t 5872700846593

Taky by mě docela zajímalo, jak domek zapadnul do svého okolí. Ony ty regulace vzhledu mají svůj smysl. My máme městskou část, kde se před několika lety prosadilo, že každý stavitel může povolit uzdu své individualitě... jak to tam dnes vypadá, škoda mluvit...

+22/0
6.11.2016 9:36
Foto

P32a82v19e82l 95M17a69k63o21v74e77c 8578385261

Bratři a jejich rodiny se pravděpodobně rozhádali a malou parcelu ještě rozdělí plotem...:-(. Já preferuji bourání plotů a ne stavění nových...:-)

+2/−5
6.11.2016 9:34

M98a14g33d72a 73K76a12t30z27o28v65á 9226601129708

Jak kdy. V tomhle případě bych klidně dala plot a vrátka v něm. Člověk nikdy neví.

+6/0
6.11.2016 9:37

J58i44n55d28ř60i10c50h 16M41i45t61t30e14r 6314425681476

Plot v každém případě. Je to tak lepší.

+2/0
6.11.2016 12:30
Foto

P78a57v56e82l 61M24a96k17o57v12e64c 8898265821

Já kolem domu ani zahrady žádný plot nemám, asi to budu muset přehodnotit...:-) Měl bych se i ozbrojit?

+1/−2
6.11.2016 18:54

J56i67n92d61ř40i32c39h 77M25i57t96t91e36r 6214565971976

To je každého věc. Nemám o vás dost informací k tomu abych to mohl posoudit. Nevím, kde bydlíte, jestli jste na samotě nebo v satelitu, jestli máte malé děti, které je lepší držet za plotem, zda máte domácí zvířata, psy atd. Mě se třeba nelíbí, když mi na zahradu chodí kálet cizí psi. nebo lidi.

+3/0
6.11.2016 20:29
Foto

P83a58v28e43l 13M55a86k95o29v57e20c 8138975851

Jen jsem si dovolil vyjádřit vlastní názor na ploty kolem domů a zahrad. Samozřejmě je to věcí každého, zda si plot postaví nebo ne a uznávám i řadu Vašich argumentů pro plot. Bydlím na okraji vesnice za Prahou, nemám psy a děti mám již velké. Ale stále více stavbu plotu zvažuji a obávám se, že do budoucna se bez dalších plotů naše společnost neobejde a možná se neobejde ani bez zbraní v každé rodině...:-(

+1/0
6.11.2016 20:54

J25i24n62d15ř62i21c68h 11M45i17t10t41e98r 6854695871856

Jistě, každý má jiný názor a žije v jiných podmínkách. Já plot nepovažuji za nějakou bezpečnostní bariéru, spíše jako označení hranice soukromého pozemku. Zbraně nemám rád, ale pokud se to ukáže nezbytné , kdo ví. Kamarád má obrovský pozemek, několik desítek hekttarů. Na něm stáje, daňčí obora,restaurace a soukromý dům s bazénem. Pozemkem vede cyklotrasa a je tam dost rušno. Jednou takhle po ránu ho probudí manželka, s tím, že se jim v bazénu cachtá cizí chlap. Jel se projet na kole a tak se jen tak vykoupal v cizím bazénu. No tak už tam má plot alespoň kolem toho domku, oplotit to celé by byl nesmysl.

+4/0
6.11.2016 21:04
Foto

P59a58v13e79l 41M97a48k53o22v15e64c 8218745281

Líbí se mně země, kde na označení hranice soukromého pozemku stačí tabulka s nápisem...

+1/0
6.11.2016 21:56

J74i27n70d80ř76i73c15h 92M86i39t82t22e20r 6424705551116

Jistě, ale to Česko zjevně není. Tady se nedodržují ani zákony, natož nějaká cedulka.

+2/0
6.11.2016 22:15

J36a41n 70H59r53u93z16a 8834258239617

Pokud je dům situován tzv. "na samotě u lesa" pak je samozřejmě plot rušivým prvkem a hranici pozemku je lepší vytvářet stromy a keři. Takových příležitostí je ale menšina.

+1/0
7.11.2016 15:51

O50l15g13a 89S70t88o35j23a37n14o91s23k80a 1658716739961

s vrátky to bude lepší, jeden bude mít pocit, že má ten druhý posekat trávník... nebo jeden bude mit psa, druhý tygra ;-D

pro klid v rodině plot

+5/0
6.11.2016 17:16
Foto

P28a87v16e81l 65P14o38k79o13r67n30ý 2336644960612

Proč boj s úřady? Úředníci si vymýšlejí vyhlášky a zákony? Bojovali ne s úředníky, ale se svými spoluobčany, kteří prostřednictvím svých volených zástupců ustanovili vyhlášky a zákony a jak vidím, přesto z toho úředníci našli pro ně výjimky, které by ale neměly být, k čemu zákony a vyhlášky, když z nich jsou výjimky, které je staví na hlavu.

+3/−2
6.11.2016 9:33

S59t53a52n81i35s91l50a31v 16K56r28e95j43c27a89r 6927816293194

Řadová výstavba rodinných domů není nic nového. Včetně dřevostaveb. Je to způsob výstavby kdysi preferované dvougenerační výstavby. Nezlobte se na mne, užil jsem si podobného bydlení a nikdy více. Požární stěna mezi oběma dvojdomky nikdy nebude tak zvukově izolovaná aby se každý prd od sousedů neozýval i v druhé půlce stavby, manželské a výchovné problémy sousedů jsou lepší než bulvár. Lidský život není pouze procházka růžovou zahrádkou.

+2/0
6.11.2016 9:45
Foto

P64a37v17e79l 83P10o73k20o67r30n15ý 2896724170402

Ona nestačí ani zeď z tvárnic 2×40 cm, i tam sousedy slyšíte. A v paneláku je vše slyšet odvětrávači. Ale akustické ochrany jsou, akorát zaberou kus pokoje.

0/0
6.11.2016 11:55

M63i37l23a89n 47C14h76a65l98u34p47a 7174946617223

Z celospolečenského hlediska se nedodržování nastavených pravidel rozhodně nevyplatí.

0/−2
6.11.2016 9:26

P73a48v13e55l 41S33t51a72v68j80a60n80í82k 6108115667541

"Dřevostavba v Praze si vyžádala šest výjimek. Boj s úřady se vyplatil"

Šikovná dřevostavba, zajde na úřad a vyžádá si výjimky. Dozvíme se něco i o výzbrojí té dřevostavby?

+9/0
6.11.2016 8:59

M88i12l62o62s79l90a80v 14P86r70o18c54h46a91z78k57a 7544558656868

V porovnání s bydlením ve zděném domě je komfort naprosto o něčem jiném.

A v čem? ......jinak můj názor je ať si každý postaví a bydlí v čem mu to vyhovuje, ale proč hned musí dávat najevo, že tohle je to jediné nej.

+14/0
6.11.2016 8:53

V27á75c17l21a63v 53P18o86u32s93t65k96a 3670911282

To je jen reklamní žvást.

+4/0
6.11.2016 9:02

V91á97c59l93a56v 31J50e53b61a43v28ý 8310879813336

Protože bydlel v 80 let starém zděném domku, kde měl plíseň v rozích. A podle toho hodnotí dnešní úroveň. Ten člověk stavebnictví rozumí asi obdobně jako průměrný občan raketovým pohonům. ;-)

0/0
6.11.2016 17:08

P37e53t44r79a 37H23e94l50i98k35a81r93o80v92a 9158204857544

Když to hodnotím čistě podle vzhledu, nikoliv třeba technické parametry atd., tak je to takové neurazí, nenadchne...

+11/0
6.11.2016 8:42

J73a85n 59S94t61e19h64l75i32k 9545777446321

Nevypadá to ani jako dřevostavba. Podle vzhledu to ani nepoznáte ;-)

0/0
6.11.2016 10:53

P30e14t98r 66N21o62v87o63t15n96y 1561600671

2500,- měsíčně za elektriku a ještě tolik dřeva?

+7/0
6.11.2016 8:33

P73e36t69r 59T56y33č41k75a 6235942729422

My topime taky elektrinou a za dum 160m2 platime za elektrinu 2500. Nicim jinym nepritapime.

+1/0
6.11.2016 8:37

A90d35a24m 61B89e49r72n63a13r61d 3894807363926

Rodiče mají pasivní dřevostavbu 110 m2 podlahové plochy, ročně platí cca 17 000 Kč za energie. Televize a počítač od rána do večera, ČOV 24 hodin denně. Za loňskou zimu netopili ani jednou v krbových kamnech, za tu předchozí jednou. Krbová kamna si museli pořídit kvůli Zelené úsporám.

+1/0
6.11.2016 8:52

V56á97c90l68a88v 12P44o93u44s38t15k71a 3970531122

No a to se vyplatí.

+3/0
6.11.2016 9:02

P55e16t19r 35T33y29č36k73a 6115242569832

My ani pasiv nemame. Ani zadnou dotaci. Normalni nizkoenergeticky dum.

+1/0
6.11.2016 9:05

O95t64o 22S46t87r33á62n75s43k84ý 1541160708975

My bydlíme bez dotací, 180m2, bungalov bez schodů a podkroví, zděný z heluzu 44cm bez polystyrenu, s TČ a s rekuperací, na kopci, kde to občas slušně fouká, se všemi ledničkami, mražáky, počítači, s ČOV a s čerpadlem na dešťovku pro pračku a WC dáme za elektriku cca 25000,- ročně. Krbová kamna máme, ale jen pro potěšení z hořících polen za sklem, tak třikrát do roka. Ale je to pohoda - dokud to vše funguje, jak má... Každý svého štěstí strůjcem. Pravda před stavbou jsem přemýšlel a počítal cca 2 roky, objížděl stavební veletrhy a sháněl reference u uživatelů, ne u dodavatelů...:-)

0/0
8.11.2016 14:09

M96i89c85h55a28e51l29a 61L56h54o79t55s12k72á 7306341889548

Pekne interiéry, ponekud kratkodobe trendove prvky, coz nemusim, ale treba jsou bratri zamozni a vymlati za par let dlazbu a daji di to znovu. Kdyz vzorecky, lepe se vyblaznit na textiliich a nabytku, pripadne tapetach, tam je aktualizace v budoucnu mnojm snazsi. Dum sam je vavrzeny kvalitne ale za se to drevo.To MEDOVE VULGARNI DRAHE A RYCHLE STARNOUCI DREVO. Vypada to hezky ! Bez nadsazky! Ctyri roky. Ten ctvrty rok je to popradskane sede, trha to slunicko i led.Lidi chteji bezudrzbove zahrady, ale poridi si drevo ktere je treba co dva roky komplet obrousit a nalakovat. Bez nadsazky. Navic je to hnusne a kycovite stejne jako neonove fasady.

+1/−1
6.11.2016 8:32

J41o28s47e39f 32B90a27b47k44a 3760689702617

Pravdou je, že ten "umělodřevěný " dům, se do stávající zástavby nehodí

+8/−1
6.11.2016 8:17

B13o64h35u32m45i86l54a 94M15a64j44e17r66o65v42á 4317891554

R^

0/0
6.11.2016 9:45

P18a94v98e73l 52R59y66m67e93š 8389802164515

Chybí mi tam fotografie jak dům vypadá z ulice a zapadá do okolní zástavby, když už o tom píšete jako o problému, který bylo nutné řešit s úřady.

+31/0
6.11.2016 8:10

Z91d85e92n76ě90k 75G50l83a46s 7448588368635

Že se kdekdo vyhýbá sklepu, přitom je to dobrá, nikoliv obrovská investice na stavbě. Ocení se až časem, nikoliv nutně jako skladiště harampádí, ale pro vše možné nakonec i jako izolace.

+9/−2
6.11.2016 7:55

J13a31k64u34b 84N26o54v31o59t75n61ý 1384218750645

To zalezi na podminkach, jak vysoka to je investice.

+2/0
6.11.2016 8:03

J77a92k26u24b 98Š22a51f31a73n87d51a 7545487711701

Jo, to Řekněte třeba kamarádovi který má spodní vodu 30cm pod povrchem jaké by to byly rozumné náklady.

+1/0
6.11.2016 9:54

Z59d49e47n88ě55k 45G12l68a53s 7638608298415

Chytáte za slovo. Nikoho do ničeho nenutím.

+2/0
6.11.2016 10:58

V20á40c48l78a10v 84J16e53b28a44v36ý 8500619103906

Může tam mít bazén :))

A spodní voda 30 cm pod terénem spíše odpovídá záplavovému území, kde předci nestavěli a dnešní rozumní lidé taktéž nestaví.

+2/0
6.11.2016 17:11

J46a42k70u16b 59Š87a25f22a90n31d29a 7295747331711

Ne, záplavové území to není. prostě je to v takovém nižším místě na skororovině, potok tam není, jen se ta voda asi stahuje z vyšších míst. Je to sice satelit ale stejná situace je i v části původní vesnice.

0/0
6.11.2016 18:26

J59o47s91e19f 21K42o49m71á54r62e64k 5274412154209

Jestli na miste zdene vilky budovali tuhle placatou hruzu... Divim se, ze jim to vubec povolili.

+1/−5
6.11.2016 7:53

Z48d93e44n21ě32k 20G92l54a69s 7528938288565

To jim křivdíte, střecha není placatá.

0/0
6.11.2016 8:01

P57a79v65e41l 30K55ř84í88ž 8577511880579

Článek je pojat tak, jako by dřevostavba byla něco víc než ostatní stavby. Přitom je to většinou naopak. Méně trvanlivý, hořlavý a hnilobě náchylný materiál by měl být levnější variantou, což rozhodně neplatí. Z důvodů pro dřevostavbu je pravdivý snad jen ten o tenčích stěnách z toho plynoucí větší podlahové ploše a rychlejší realizaci. Jinak lepší tepelně technické vlastnosti, a hlavně teplejší a domáčtější prostředí je nesmysl, protože tyto vlastnosti vychází z návrhu a ne z použitého materiálu...

Co se týká použitého materiálu, je důležité, aby investorovi byl příjemný a cítil se v něm dobře. Pocit je totiž to hlavní, co obyvatelé ocení...

+22/0
6.11.2016 7:42

P95e70t26r 52T93y70č82k17a 6805822349832

Proc by melo byt drevo mene trvanlive nez cihla? Zkus tri zimy nechat venku dreveny tram, cihlu a poroberonovou tvarnici. Zasadni je konstrukci stavby udrzet v suchu a pak je celkem jedno z ceho je postavena. Drevo pak vydrzi minimalne stejne jako cihla. Ostatne z ceho jsou krovy na cihlovych stavbach? Ocekavas ze vydrzi mene nez cihlova konstrukce? Vetsinou jsou jeste navi spatne provedene na rozdil od drevostaveb kde si kazdy na spravnou konstrukci da pozor..

+6/0
6.11.2016 8:51

P62e10t60r 66N91o32v65o26t24n92y 1241730961

No když už to náhodou zvlhne(a v zimě zmrzne), tak dřevo rozhodně vydrží víc, než porobeton nebo špatně vypálené cihly.

+1/0
6.11.2016 9:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.