Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češka na Zélandu. Bydlení byl šok, topení a pořádek v domě jsou luxus

Ústřední topení a účinnou izolační vrstvu považuje našinec za standard běžného bydlení. Na Novém Zélandu však není naruby jen roční období, úplně jiný svět na vás čeká i za dveřmi bytu, píše Kateřina do seriálu Češi v zahraničí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P29e60t74r 23S12u98c34h30á74n25e20k 7513128964781

Bydlet v zahraničí má své klady i zápory jako ostatně cokoli jiného. Jsou tací, kteří se nechtějí do ČR vrátit a tací, kteří chtějí. Vše závisí na pracovních příležitostech a na tom jaký má člověk přístup k životu a své rodině.

Někteří dávají přednost vyšší životní úrovni před rodinou, a proto nemají problém v zahraničí zůstat natrvalo. Pořídí si bydlení a zařídí si ho dle svých představ. Od takových lidí pak neslyšíte stížnosti na nepřítomnost centrálního topení apod. :-)

Ti, kteří nemají vyšší životní úroveň se většinou pak počase vrátí domů. Něco pocestují a něco málo našetří, ale pak se vrátí.

Já patřím k těm, co dává přednost rodině před vysokou životní úrovní. Žiji v zahraničí se svou ženou již sedmým rokem vcelku luxusně, ale plánuji návrat, protože chci, i za cenu mnohem nižší životní úrovně, aby si naši rodiče užili své vnouče. Létat domů jen jednou ročně je nedostačující. Navíc se s ženou chceme o ně postarat na jejich stará kolena.

Vše je to o preferencích.

0/0
20.11.2016 11:59

L53e74n48k48a 36B32a83r64á26k84o31v50á 1836474904843

To je ale hloupost, co jste napsal - není to myšleno zle, jen je to opravdu hloupost. Jako každé zevšeobecnění. Dvě první věty jsou pravda (ještě i třetí věta by šla přijmout) a pak je to jen zobecnění Vašich zkušeností. Ne obecná pravda a pravidlo ;-).

0/0
21.11.2016 2:03
Foto

J29i64r50k80a 79V11a15n71o72u68r51e36k 6687584358300

S tim generalizovanim bych byl opatrnejsi ;-)

+2/0
22.9.2016 8:04

B90r35o61n18a 45Z42e58l30e79n33a 4525380477829

S ubytovanim Je to tu spatne, ale snad jsme na dobre ceste. Test co bych vytlacit holkam, Je ze za 145 tisic dolaru Se da baracek koupit Jen v nejake dire. Ja bydlim na vesnici a koupe domu Se pohybuje kolem 230 tisic dolaru. Nebylo by to tak hrozne koupit dum, ale kdyz Se vezme v potaz, ze Se musi predem slozit 40% hodnotu domu, Je ted koupe domu velice slozita. Pritom placeni najmu se rovna platbe pujcky na barak. Cesi asi nevi, ale tady se misto bytu pronajimaji domy.

Vyhodou prace na farmach a sadech(ne vsude) je poskytnuti ubytovani. Za dvanact let, co jsem tady jsem polovinu promrzla, jelikoz Se tu prevazne topi v kamnech, nekteri maji neco jako klimatizaci co vytapi dum horkym vzduchem, podminka je, ze musi byt dvojita skla, coz vetsina domu ma, ale ubytovani pro zamestnance melo malokdy. S novym premenovanim farem na mlecne farmy se stavy nove domy, nebo Se privazeji nove, smontovane, takze teplejsi. Na zateplovaci vatu Se ted dostavaji dotace. Takze jak rikam, na lepsi ceste.

Nehodnotim ubytovani ve velky has mestech, treba ve Wellingtinu, clovek by az neveril, lidi ziji v prohnilych drevenych baraccich nasazenych jeden na druhym, hruza.

A jelikoz Je bydleni drahe, tak se zije v pristreskach, jakovy vejminkach, duchodci v karavanech a obytnych autobusech objizdeji sezonni prace a uzivaji duchodu. Je to na dlouhe povidani, ale myslim, si, ze v Cechach mame vetsi zivotni stadart.

+1/0
21.9.2016 3:33

M48i97c33h41a72l 59M27i76l24l13e93r 9686472309602

zalezi, zda je v zemi clovek usazeny natrvalo, nebo jen na docasnou dobu.

Kdo natrvalo, ten se snazi se zaridit co nejpohodlneji uvnitr i samotnym domkem (samozrejme podle kapsy - stalosti sveho zamestnani, kvalifikaci a predpokladaneho budouciho prijmu). Takovemu se rozhodne vic vyplatilo mit vlastni nemovitost, nez rok co rok davat penize do kapsy majiteli. Pokud je clovek realisticky ve svych pozadavcich a nevydava se zbytecne z penez koupi mega-haciendy o 250 m2 v primorske ctvrti jako sve prvni nemovitosti, je mozne svuj mensi prvni domek behem casu vylepsit, pripadne rozsirit jeho velikost pristavbou, renovovat kde se jedna o starsi domek. Podle potreby muze pozdeji prodat a koupit neco vetsiho, lepsiho. Tak to dela hodne lidi u protinozcu, v Australii i na NZ.

Kdo ale vi, ze tam zije jen docasne, samozrejme nebude chtit zbytecne utracet za nemovitost a jeji vybaveni a spis se bude snazit neco nasetrit bud na dalsi cestovani nebo na pozdejsi navrat do Ceska.

To plati i pro tzv. medium-term residents, kteri se v zemi usadi na rezidencni povoleni, zustanou radu let ale nemaji zadny zajem se stat obcany statu, naopak pocitaji s navratem zpet domu po nejakych letech stravenych praci na druhem konci sveta.

Samozrejme, ze neni nic zavadneho na zadne z techto 3 alternativ zivotniho stylu Cechu zijicich v jine zemi. Kazdy ma pravo se rozhodnout podle svych potreb a predstav.

Jen bych ale chtel dodat k poznamce "ale myslim, si, ze v Cechach mame vetsi zivotni stadart.", ze pokud se porovnava prumerna zivotni uroven obcanu, tedy trvale bydlicich v zemi, pak uroven bydleni strednich vrstev i jejich celkova zivotni uroven je opravdu dost vyssi u protinozcu, nez v Cesku. Ziji v Australii pres 45 let a jezdim pravidelne do Ceska na navstevy, tak mam moznost porovnavat z prvni ruky.

Pochopitelne to ma co delat s tim, ze na NZ ani v Australii nezazili 40+ let komunisticky rezim a meli moznost svobodne prosperovat podle svych osobnich talentu, kvalifikaci a rozhodnuti.

0/0
21.9.2016 6:51

L20e94n74k57a 62B90a57r26á98k58o67v55á 1146484304793

Dovolím si oponovat. Plně souhlasím s Beronou Zelenou. Životní úroveň obyčejných i lépe orientovaných lidí je vyšší v ČR.

0/0
21.11.2016 3:08

M47i30c39h13a53l 29M60i12l88l28e75r 9446412319382

po 45+ letech zivota u protinozcu, s rozsahlymi zdejsimi zivotnimi zkusenostmi a s prihlednutim k castym navstevam v Cesku,obzvlast v poslednich 10 letech, naprosto nesouhlasim.

0/0
21.11.2016 4:35

F64r61a42n13t91i27s52e18k 89H44a41v82e55l 6592672197688

40%? Tady v Hamiltonu je to porad 20% pri prvni nemovitosti. Jinak 145k je vazne nejaka mala vesnicka. Auckland tak 800k+, Hamilton 400k+...

0/0
21.9.2016 12:27

T55o48m 66P93o22d89l64e71s14n42y 6403552372

Z prispevku nekterych tady se mi zveda kufr. Vetsinou nejvic kritizuji ti, co byli tak nejdal v lete v Chorvatsku s dovezenyma konzervama a pod stanem. Zivot nejen na NZ, ale i v AU nebo v UK je podstatne lepsi, to ale cesti hospodsti kecalove nikdy nepochopi... ;-D

+4/−4
19.9.2016 11:15
Foto

J80a82n 32Č23e82r19m65á28k 4919438385217

to je věcí názoru!... Jestli pak nejsi kecal, co má plná ústa rozumů ty sám... Krom toho, v cizině a to jakékoliv budeš po většinu života gastarbeitrem... I když se stokrát tváří že ne, při nejbližší menší krizi to natvrdo poznáš!...

+1/−4
19.9.2016 16:34

M60i45c39h26a69l 16M72i25l76l32e62r 9396182229742

prosim nemel nesmysly!

Jestli ty sam nemas predpoklady, at uz intelektualni nebo prakticke (=zlate ceske rucicky), abys byl schopny se nejen poctive uzivit, ale take uspesne usadit v cizine jako to behem generaci udelaly stovky tisic -mozna vic nez milion - Cechu a Slovaku, kdyz migrovaly do sousednich i mimoevropskych statu, nesnaz se vytvaret gastarbeitery neschopne integrace z ostatnich.

+2/0
19.9.2016 19:53

M18i78c37h86a46l 84M11i11l37l28e78r 9836862549252

docela by me zajimalo, jestli ma co dodat Petr Schoen a jestli to je z nejakych vlastnich zkusenosti nebo ciste jen z principu je nenalozen debate o bydleni na NZ/ u protinozcu. ;-)

Vyznacuje se systematickym minusovanim, ale na zadny prispevek se doposud nezmohl.;-)

+1/0
19.9.2016 9:33

M45i82c48h12a77l 61M53i21l68l13e24r 9856312179672

posuzovat uroven bydleni v nejake zemi podle toho jak tam ziji docasni navstevnici, cizinci- studenti nebo cizinci s pracovnimi vizy by bylo stejne jako posuzovat bydleni Ukrajincu a jinych cizincu, kteri prichazeji do Ceska na prace nebo studia a usuzovat z toho, ze takhle ziji prumerni Cesi.

+31/−5
18.9.2016 14:36

F54r90a30n78t56i15s27e35k 58M83i72k98e53s 8243677770542

Velmi s Vama souhlasim, ale i v US jsem navstivil byty a baraky Americanu, ktere byly dost spatne. Vzhledem k tomu, ze zakladni kostra je ze dreva po case dojde ke znacnym deformacim nosnych prvku. Jako dusledek poklesne podlaha nebo nejdou zavrit dvere atd. V Brooklynu jsem videl byty, podobne tem v kterych ziji v CR cikani.

+2/0
19.9.2016 0:58

M46i92c45h17a24l 72M39i36l16l10e74r 9436352269972

drevni konstrukce je naprosto normalni pri stavbe domu v ruznych statech sveta a v mnoha pripadech s tim nejsou potize. Brooklyn bych ale zrovna nedaval jako zarny priklad kvality stavebnictvi. Mam dojem, ze tam se nekoukalo na kvalitu jako prioritu, kdyz se stavelo, ale nechtel bych pausalizovat.

Zalezi kde byl domek postaven, jake je tam podnebi, jaka je tam puda, na jakych zakladech, jake drevo bylo pouzito a hodne moc na dodrzovani stavebnich norem pozadovanych pro dane podminky. Samozrejme, ze fusersti remeslnici a stavitele se najdou vsude a to pak zalezi na systemu kontrol.

Novy Zeland i Australie pouzivaji drevni konstrukce pri stavbe rodinnych domku i tzv. Units (prizemnich nebo 1patrovych bytovych jednotek), tradicne uz cele generace. Maji v tom maji hodne dlouhou praxi a podle toho byly vypracovany normy. Take pomaha, ze tady nejsou treba takove vykyvy teplot, ze se nemusime obavat mrazu. Dalsi plus je stavebni kodex a system kolaudaci.

+6/0
19.9.2016 6:04

T86o50m 95P70o26d41l62e94s66n35y 6423832522

Drevena konstrukce take nabizi mnohem lepsi podminky pri pripadne prestavbe vnitrniho usporadani domu. (vlastni zkusenost) To si se zdenou konstrukci clovek muze nechat jen zdat.

+3/0
19.9.2016 11:29

F12r68a47n69t58i98s27e52k 62M30i61k55e22s 8643837740902

Mate pravdu, zalezi na tom jak to bylo udelano. Chtel jsem jenom rict, ze i v US ziji mnozi Americane v domech, ktere jsou velmi spatne. Co se tyce Brooklynu jsou tam townhouses totalne katastofalni, ale i domky za $ 5 milionu.

+1/0
19.9.2016 13:48

O28l57d18r39i73c36h 26M79a36k57o74v75e13c 5546288156

Souhlasim ze podobne clanky jsou opravdu o nicem, vzhledem k tomu ze na NZ, v Austr., USA, Canade, bya fura cechu a spousta z nich tam zije trvale. (1,5mil. po celem svete!) Vzdyt je skoro 30let po revoluci, takze z mlade generace tam pracoval, bydlel, cestoval opravdu kazdej druhej... Take souhlasim, ze 90% cechu tam trha jabka, uklizi, nebo umyva nadobi... Proc se ale nepise o tech, kteri tam delaji neco zajimaveho? Ale na druhou stranu nektere komentare, ze u nas je to lepsi, a ze "v tomhle bych nezil" mi prijdou uplne scestne... Ja teda nevim, ale radsi budu zit v aute v nektere z techto zemi, nez v nakym panelaku v Ostrave... (nic proti Ostrave). Proste zije se tam jinak, ale proc to tu nekteri odsuzuji? Pro me zivot v techto zemich byl vzdy stastenjsi a svobodnejsi nez v CR. Ale proc odsuzovat to nebo ono? Kazdemu vyhovuje neco jineho, ale soudit muzu az po te zkusenosti z jine zeme... a tu neziskam dvoutydenim pobytem, z hloupych cestopisu v TV nebo nejakych clanku na internetu...

+17/−10
18.9.2016 14:25

M14i92c31h57a72l 73M86i56l48l87e33r 9536172949782

ti, kdo tady rikaji "v tomhle bych nezil", si neuvedomuji, ze takove podminky ubytovani jsou na NZ, v Australii, Kanade atd. prevazne pro cizince, malo majetne navstevniky, lidi s pracovnim povolenim, studenty, kteri nezustavaji dlouho na jednom miste, maji ne prilis dobre placene sezonni nebo kvalifikace nepozadujici pomocne prace a nemohou si ze sveho platu dovolit mit naroky na zivotni styl stejny, jako maji obcane, kteri tam jsou doma, maji stala zamestnani podle sveho vzdelani a kvalifikaci, podstatne lepsi platy a lepsi zivotni uroven.

Jak jsem napsal nahore - tihle Cesi jsou tam v obdobne situaci jako Ukrajinci, Rumuni, Vietnamci a dalsi v Cesku.

+13/−1
18.9.2016 14:47

L16u82c11i51e 66J92í34n54o59v17á 9951319825471

Ta situace je obdobná maximálně v tom, že si tu jsme schopní vydělat mnohem více peněz než v Čechách, ale tím to končí. Pomocný prace je nejsnažší sehnat, ale taky to neni jediný způsob jak bychom tu žili. A můžu vás ujistit, že si tu normální život můžeme dovolit. Jen to řada lidí nedělá, aby jim zbylo víc peněz na cestování. V ubytovnách tu taky nebydlíme (pokud to tedy někdo přímo nevyhledává) ;-)

+1/−1
18.9.2016 22:21

M25i15c54h84a51l 67M46i77l70l96e95r 9106452649852

da rozum, ze kdo jede na relativne kratkou dobu na druhy konec sveta, chce neco videt. Mezi jeho priority patri usetrit na nejake to cestovani a nepoptrebuje utracet za nakladne ubytovani, pohodlny nabytek, velke lednice, mega TV s nenjovejsimi vychytavkami a radu dalsich spotrebicu, ani nekupuje velka auta, jako to delaji ti, kdo jsou tady doma.

Ja jsem jeden z nich a ziji tu pres 45let.

Zacal jsem jako jini Cesi tady- v pronajmu. Prvni 2 roky jsem zil v byte v pekne vnitrni ctvrti, pronajatem jako zarizeny a 4 jsme delili o 2 loznice. Dalsich par let jsem se delil o byt s kamosem, kazdy jsme meli vlastni loznici a take kazdy koupil vlastni nabytek. Nakonec jsem 2 roky bydlel v jeho domku, ktery si koupil z dedictvi. 3 loznice, 2 obyvaky, kuchyne, jidelna, prislusenstvi, veranda.

Pak jsem se ozenil, rok a pul jsme bydleli ve starsim pronajatem 3 loznicovem rodinnem domku a na to jsme s manzelkou koupili vlastni rodinny domek, 3 loznice, 2 obyvaky, asi 130m2, po 11 letech prodali a nechali postavit druhy, podstatne vetsi.

Co jsi dole napsala "Na Zélandu nejen, že jsou baráčky "papírový, ale málo kdy jsou vůbec patrový, nepodsklepený, bez půdy. Zkrátka ze dveří stojíte skoro rovnou v obýváku s kuchyní, dvě ložnice a max. garáž. Takže když to srovnám s velikostí panelákovýho 3+1... tak to tu zase o tolik větší nemaj." vubec neni pravda.

Co jsi popsala VUBEC nejsou rodinne domky ale Units = bytove jednotky. Namisto aby byly byty ve velkem nekolikapatrovem dome jako v Cesku, vzhledem ke zdejsimu mnozstvi prostoru se staveji jako prizemni nebo 1 patrove radovky, nebo jako nekolik samostatnych jednotek na jednom vetsim pozemku.

Units maji obvykle 1az 3 loznice, kuchyni nekdy samostatnou, nekdy spojenou s obyvakem, prislusenstvi, pradelnu. Nektere maji malou zahradku. Jsou zvlast vhodne pro singly, mlade pary setrici na rodinny domek, nebo naopak starsi lidi, kteri uz nechteji dum se zahradou /starsi ovdovele. To ale NEJSOU zdejsi rodinne domky.

+3/0
19.9.2016 0:36

F79r76a91n13t13i67s80e33k 47H45a14v61e35l 6382332277238

On taky NZ neni Austalie. To, co popisujes dole jako standard u protinozcu tady u nas (NZ) rozhodne standard neni. Stredni trida tady normalne bydli v 3+1 domku okolo 120m2. A je taky pravda, ze prumerna kvalita domu treba v Aucklandu je tristni, ikdyz se to pomalu lepsi. Od roku 2019 budou muset mit vsechny domy na pronajem izolaci, coz zlepsi kvalitu bydleni, ale patrne zvysi uz tak vysoke ceny.

+1/0
19.9.2016 3:24

M78i60c26h14a85l 38M12i49l93l63e25r 9646732959942

zajimalo by me, odkdy musi vsechny novostavby na NZ mit tepelnou izolaci? V Australii to zavedli nekdy koncem 70.let, povinne pro stresni prostory vsech novostaveb, potom u novostaveb stavenych koncem 80. let a novejsich pak musi byt izolace take uvnitr sten tam, kde domy nejsou postaveny ze dvou vrstev cihel (tzv. solid brick) nebo specialnich tvarnic.

Jak je to tu u starsich domku a Units (bytovych jednotek) retrospektivne, to nevim ale mam dojem, ze povinnou izolaci zavedli pred nejakou dobou.

Behem poslednich 20 let dochazi k rozdelovani nekterych puvodnich vetsich pozemku ve vnitrnich a stredne vzdalenych predmestich nasich velkych mest. V nekterych pripadech zustava stary domek vepredu zachovan, pouze renovovan, zatimco druha cast pozemku se odproda a postavi se na ni dalsi domek nebo bytova jednotka, prizemni nebo 1 patrova. Jinde proste zbouraji puvodni domky, 45 az 95 let stare a postavi neco uplne jineho - velky 2 podlazni dum o 250-300m2 plose, nebo nekolik bytovych jednotek, ci tzv. town houses (dvoupodlazove radovky, obvykle s malou zahradkou) a rozprodaji to.

+1/0
19.9.2016 6:29

M37i53c24h52a19l 51M15i54l21l11e86r 9146272299102

vsechny tyhle maji plnou tepelnou insulaci.

0/0
19.9.2016 9:26

M73i19c71h67a76l 27M51i16l29l59e87r 9276742649402

oprava: izolaci

0/0
19.9.2016 9:27

F39r82a29n48t87i39s42e94k 73H98a36v50e74l 6982402267108

Tady je to pro novostavby od roku 1979, kdy ovsem ty pozadavky byly mnohem volnejsi a navic to nekteri stavbari sidili. Izolace oken se resila az snad v 2006. Dnesni novostaby uz samozrejme dobrou izolaci maji, nicmene pronajmou si, nebo koupit novostavbu konkretne v Aucklandu je pri dnesnich cenach docela tezke. Od toho roku 2019 budou muset mit tepelnou izolaci i stare domy na pronajem. Jinak rozdelovani pozemku (subdivision) je tady momentane hodne bezne. Lidi stavi cim dal tim mensi domy na mensich pozemcich, hlavne v Aucklandu.

+1/0
19.9.2016 12:16

L61u88c45i94e 63J98í86n33o68v76á 9951109135321

Takže shrnuli to- psala jsem, že rodinné domy na NZ se staví mnohem menší než v ČR, což je pravda. Nejsou tolik teplotně komfortní jako domy v ČR, což je taky pravda. Slovíčkařit o tom, jestli jsou to rodinné domy nebo units nebudu- ani to není pointou, protože i kdyby tyto budovy byly stavěné jen pro singles, mladé páry, nebo důchodce, jak jste napsal, furt v nich na Novém Zélandu bydlí Novozélanďani, takže to lze považovat za určitý standard.

+1/−1
19.9.2016 12:02

M54i66c92h35a32l 72M87i45l79l34e30r 9426352809532

FYI: v Australii ani na Novem Zelandu se Units = bytove jednotky NERADI mezi rodinne domy a nespadaji pod statistiku rodinnych domku. Prosim seznam se s fakty zeme, kde podle vseho nezijes prilis dlouho, zrejme ani ne natrvalo a o niz mas mylne predstavy. Prosim nech si vysvetlit fakta od lidi, kteri to znaji podstatne lepe a podstatne dele, nez ty.

Svoji strukturou a velikosti odpovidaji Units ceskym bytum s tim rozdilem, ze nejsou zmacknute v nekolika patrech jedne budovy ale diky zdejsimu vetsimu prostoru maji moznost zabirat vetsi plochu.

Dale: Rodinne domky stavene na NZ v 60. letech mely prumernou velikost 128 m2. V 1984 byla prumerna velikost rodinneho domku-novostavby 142.4 m2, zatimco v roce 2010 byla uz 205 m2.

Za poslednich 20 let se obzvlast zvysil pocet rodinnych domku stavenych se 4 lozniciemi. Ctyr-loznicove domy jsou v soucasne dobe u vice jak poloviny vsech novostaveb na NZ, 5 loznicove u 11% domu.

http://www.nzherald.co.nz/business/news/article.cfm?c_id=3&objectid=10725186

Soucasne s narustajici velikosti domku se ale znacne prodrazily pozemky a zatimco treba v 1970 bylo prumerem postavit 120-130 m2 domek na 1000 m2 pozemku ( tzv. standardni jednoakrove pozemky 1012 m2), v 2010 se ty prumerne 205m2 domky stavely na prumeru 450 m2 pozemku.

To take odpovida dnesnimu zivotnimu stylu obyvatel, kteri uz nechteji platit za pozemky, ktere dostatecne nevyuzivaji, travit vikendy sekanim velkych travniku a praci na zahrade, ale maji spoustu jinych zajmu, coz jim umoznuji mj. jejich vetsi domy. Proto take jsou mensi zahrady s jednoduchou udrzbou pro ne podstatne atraktivnejsi.

+2/0
19.9.2016 12:56

M51i78c77h84a88l 86M58i63l77l50e46r 9346832879522

Dale: v 2013 bylo napr. v Aucklandu priblizne 330 tisic samostatne stojicich rodinnych domku a 109 tisic bytu, apartmanu, bytovych jednotek a radovek.

Z teto statistiky je take jasne nejen, ze klasicke rodinne domy tvori bei vocko 75% obytne zastavby v Aucklandu, ale take ze bytove jednotky Units spadaji pod byty, ne rodinne domky.

Viz zdroj: cenzus NZ 2013

+1/0
19.9.2016 13:03

L19u36c95i13e 35J46í52n53o73v33á 9741399255571

V

0/0
19.9.2016 14:13

M59i82c74h65a90l 43M95i51l58l34e53r 9696772169762

:-)

0/0
19.9.2016 14:21

B67r94o47n97a 55Z49e42l89e26n54a 4565480527409

Yup mame klasika 150 ctverecnych metru a Je to ted Se dvouma detma sakra maly;)

0/0
21.9.2016 3:42

B42r44o22n35a 88Z48e34l88e73n10a 4235850277919

S tim bych si dovolila nesouhlasit. Rodiny tu zijou na pokraji bidy, jelikoz NZ zase neni tak jak vypada v uzasnych tv reklamach. Pracovnici na farmach( cesi, filipinci, novozelandane maji lepsi ubytovani Nez rodila novozelandani) a neni to treba tim, ze nemaji penize, ale treba tim, ze nemaji vysoke naroky.

Je tu stale tezsi a tezsi koupit so barak, jelikoz banky chteji 40% deposit. Pred dvema lety to bylo pouze 20%

0/0
21.9.2016 3:40

F10r60a76n22t97i83s95e26k 96M71i30k20e60s 8363347330112

Stastnejsi a svobodnejsi-ha,ha. V cem stastnejsi a v cem svobodnejsi? V US jsem 20 let zil stejne stastne a svobodne jako v CR:-)R^.

+2/0
18.9.2016 17:32

M27i50c94h20a80l 22M37i42l93l51e77r 9556222199812

pokud pro porovnani minis po-listopadovou CR, pak se jedna o neco jineho, nez totalitni ce-ese-ser, kterou nejspis mel na mysli Oldrich Makovec, kdyz mluvil o osobnich svobodach.

Ale uprimne receno, ja se u protinozcu citim nadale svobodneji a volneji nez bych se citil, kdybych zil v Cesku i v techto dobach.

Rad jezdim do Ceska na navstevu, rad se vidim s pribuznymi a prateli, ale zase se rad vracim domu na druhy konec sveta.

+1/0
19.9.2016 0:44

F49r28a13n97t61i55s87e75k 27M43i60k25e18s 8903757130772

Samozrejme po 1989. Od 1990 jsem byl v US, ale vzdycky jsem se rad vracel do Prahy. Muj syn je mlady, pracuje v Londyne na Canary Wharf, koupil si dum, ale stejne leta kazdy mesic do Prahy a hodla se vratit. Tam k Vam je to moc daleko:-)!!

0/0
19.9.2016 14:03

M23i72c87h62a26l 73M59i64l66l41e84r 9566632329552

kdyz jsme sem k protinozcum prisli, vedeli jsme, ze to bude na dlouhou dobu.

To na rozdil od generace po 1948, ktera sem vetsinou prisla s predstavou "ono to tam prece nemuze moc dlouho vydrzet, lidi nejsou blbi, oni ty komunisty za par let vyrazi z vlady". Trvalo jim par let, nez se vyrovnali s myslenkou ze si tady musi vytvorit domov, zalozit dlouhodobou karieru a vytvorit narodni komunitu, ale my uz jsme vedeli hned od zacatku, ze "lidi ty komunisty za par let z vlady nevyrazi" a co si tu sami nezaridime, nevytvorime, neudelame, to nebudeme mit.

Proto je take nas pristup k zivotu u protinozcu uplne jiny, nez u tech kdo sem prisli po 1990. My jsme tu doma trvale, oni spis pocitaji, ze se vrati domu v pozdejsi stazi sve kariery nebo aspon "na stara kolena".

+2/0
19.9.2016 14:20

E92m73i96l 51P54r84c14h96a29l 5880480328154

V Irsku je to to samy v blede modrym ;-D

+9/0
18.9.2016 13:46

F94i92l81i77p 43N86a78v19r40á67t75i40l 2507800863954

To by mě zajímalo, jaktože tam maj tak vysoký mzdy, když dle poposu v článku jsou všichni hloupí a líní, a pracovitého člověka si chodí fotit místní novinář.

+15/0
18.9.2016 12:17

L32u18c85i57e 14J61í84n45o82v38á 9791719275131

Šičky v Asii pracujou za dolar na den. Znamená to tedy, že se celý dny flákaj? V:-)

+10/0
18.9.2016 12:58

D57a29l54i69b25o44r 35R89o62z81s54y22p16a94l 7870203866189

Nj, ale tady se argumentuje nízkou produktivitou.

+1/0
18.9.2016 13:57

F73i56l48i11p 52N98a95v18r44á76t25i57l 2507950803594

Možná je to jen mylně uvedená zpráva: nejspíš tam nejsou zvyklí na to, že rukama dělá bílej.

0/0
18.9.2016 17:08

F95i57l36i91p 61N42a35v16r73á59t66i50l 2797400333754

Každopádně mě by skutečně zajímalo, kde tu svou úroveň získali. Když je někdo technologická velmoc jako Německo nebo vyrábí superkvalitní výrobky jako Švýcaři, tak chápu, že se tam mají dobře.

Kromě cementu a ovčí vlny jsem nikdy o NZ-produktech neslyšel.

Z článku to vypadá, že tam snad pár lidí z populace těží zlato pro státní firmu, a ostatní maj z toho tolik peněz, že se nemusí o nic starat. Jak o úklid domu/práci na zahradě, tak ani o organizaci hasičů. Jinak si nadšení z manuálně pracujících lidí a zklamání z práce hasičů nedovedu vysvětlit.

0/−1
18.9.2016 17:27

B43r91o61n40a 93Z83e71l16e68n72a 4445390817279

Je to kvuli tomu, ze zemedelstvi Je na druhem miste za turismem. Farmari, co vlastni farmy Po generace penize maji. Hasici a ambulance( zachranna sluzba funguje na dobrovolnictvi) jeden placeny paramedic na nasi oblast ostatni dobrovolni. Lide prispivaji z vlastnich kapes

0/0
21.9.2016 4:15

T14o38m63á64š 97K17r59e89j60č47í 1635861680261

Němci taky berou 3x víc než my a máte pocit, že pracují víc? Pokud jste tam někdy byl, tak víte že ani náhodou. Výše mzdy není přímo úměrná pracovitosti.;-)

+24/0
18.9.2016 13:51

T91o31m57á77š 36T45a27t27í29č46e67k 5440262410188

Tak tak, Pracuju současně pro český i německý firmy a můžu svědomitě říct, že v ČR se přímo dře oproti poměrům v Německu. :-)

+4/0
18.9.2016 13:57

F88i35l66i43p 39N30a84v33r75á11t68i21l 2457840113494

To si rád přečtu. Zrovna jsem se vrátl po třech letech v Německu, a z mého nového zaměstnání zatím nemám dojem, o kterém píšete.

+1/0
18.9.2016 17:11

J43o46s17e29f 98V55o51s17i33c49k76y 4923467476773

Vyse mzdy je prime umerna sile meny ! Silne exportni ekonomiky mivaji super silnou a hodnotnou menu. Napr. Norsko, Svycarsko. Tak silnou, ze jim to az pusobi problemy! Tak uz konecne nechte tech hloupych argumentu, kdo jak pracuje !

+2/0
18.9.2016 16:47

F69i91l55i43p 15N55a97v42r59á58t91i37l 2917130683254

To sice není, ale pokud si někdo fotí pracujícího člověka, asi něco není v pořádku. Pokud tam jsou líní a neschopní, je s podivem, že jsou bohatí. Porovnávám právě tu pracovitost, ne efektivitu práce. I v tom Německu musí na své vysoké mzdy hodně pracovat. Pokud jste tam někdy byl, tak víte, že tomu tak je.

Příklad: pokud máte v restauraci pomalého číšníka a špatného kuchaře, asi nevyděláte. Ale dle popisu v článku to vypadá, že místní (možná jen lokální) ekonomika má pomalé číšníky a špatné kuchaře, a přesto mají vyšší úroveň než Němci.

0/0
18.9.2016 17:08

B58r18o11n82a 42Z76e97l70e80n16a 4665870867239

Spis je to o tom, ze kdyz tady nekomu neco patri( farmy, sady atd.) tak maka jelikoz Je to pro nej. Kdyz pak pro nej nekdo pracuje, za minimalni mzdubi za vic, tak se holt nepretrhne. je to jako by tady byly dve skupiny lidi, workoholici a povaleci

0/0
21.9.2016 4:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.