Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Skvěle zařízený byt věcmi z IKEA i úlovky z inzerátů. Podívejte se

Dvoupokojový byt ve funkcionalistickém domě na pražských Vinohradech přitahuje hravostí a mladým duchem. Paní Inka, která se do něj v září nastěhovala a postupně jej sama zařídila, je totiž oblíbenou babičkou tří vnoučat. Každý kout v bytě je promyšlený tak, aby se v něm všichni cítili spokojeně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D38a21n70i12e27l75a 27U24r69b38a16n22o15v64á 2954280875106

Po dlouho době pro mne opravdu příjemný interiér, přesto že je hodně bílý není studený a jsou tam různé hravé prvky i barvy. 

Opravdu jedinou výtku mám k těm židlím s rozcapenýma nohama.....protože ty jsou prostě k každým druhém interieru na Idnes a má alergie na tyhle židle se zřejmě dnešním dnem přerodila v tichou nenávist.;-D

+1/0
4.12.2015 13:45

Š46á59r44k49a 10Č32e72c80h19o42v49á 8928306365795

Kdepak paní dává povlečení, prádlo, šatstvo, boty, kufry,..... = úložné prostory ?? Nechcete mi namluvit, že tam už skutečně bydlí. nebo mi něco uniklo ?

0/0
4.12.2015 9:48

P61a50v67e78l 66O42d12r68a22z12i73l 6734209827680

Kam by to asi tak dávala? Co třeba do skříně, co byste řekla?

0/0
4.12.2015 10:20

K62a37t93k72a 73L11i94p88o20v48s38k45á 9655841732751

vždyť má v ložnici přes celou stěnu vestavěnou skříň a na fotkách jsou vidět i jiné úložné prostory (třeba v chodbě)

+2/0
4.12.2015 11:00

D18a79n42i52e24l38a 48U30r66b43a90n31o46v36á 2584620975506

Ano něco vám uniklo. V ložnici má skříně přes celou stěnu kam se jí jistě povlečení prádlo a šatstvo vejde a navíc byt má komoru (technickou místnost) kam se jistě vejdou kufry.

0/0
4.12.2015 13:44

I78v21o 98Č56á62n 5778663

Děti potřebují i dědečka... Byt je to pěkný, perfektní, i pro děti skvěle zařízený - nakonec lépe než kdejaký rodičovský byt, kde mají děti svůj pokoj / své pokoje, ale zbytek bytu / domu už pro ně moc není... A paní je vyloženě moderní babička... která ještě pracuje, takže dál dělá svou kariéru...

0/0
3.12.2015 21:32

A61n57n40a 37K96u46č82e47r36o64v93á 2771393549340

To jsou tedy ale plky... tak si asi paní půjde hodit mašli, že nemá dědečka, ne? A co má znamenat to o té moderní babičce, která dál pracuje? Po čem "dál" myslíte? Ve kterém století jste to ustrnul, když se domníváte, že pouhý fakt, že je někdo babičkou znamená automaticky i důchodový věk? 

A vůbec - všiml jste si, že tady je rubrika Bydlení a ne Psychologie a sociální vztahy 21 století?

+3/0
3.12.2015 22:11

J88a72n15a 39Č20e72r51n83á 3883755473245

Ale pán nikde nepíše, že je paní důchodkyně. Píše, že ještě pracuje.

To, že napsal svůj názor, není důvod, abyste na něj štěkala.

0/0
3.12.2015 23:25

A16n62n75a 60K26u63č84e61r79o18v92á 2691963179830

No jo, asi jsem fakt štěkala. Patrně mi nějak nesedla debata o dědečkovi, když by to mělo být o bytu.

0/0
7.12.2015 22:38

J20a70n64a 84Č67e94r53n32á 3363505333665

:-)

0/0
8.12.2015 0:25

I93v20o 73Č50á60n 5598313

Víte, my tu máme přesah(y)... takže je normální, že se diskuse ubírají i tímto směrem... to bylo jen tak na okraj... taková je doba... dříve bývalo zvykem, že byli dědeček a babička, teď kolikrát i jsou, ale ne spolu, ne na jednom místě... já jen, že jako ty děti mají babičku, a vnímají její roli, jsou na to různé studie, dost lidí se tím živí..., tak by měli mít i dědečka, aby nebyly nějak poškozené ve svém vývoji... ne, paní vypadá výborně, jak je vidět na fotkách... a je právě fajn, že i když si dál dělá svou práci a kariéru, tak se neochuzuje ani o tu babičkovskou a vnoučatům se věnuje... A vzpomeňte si, kam se posunují diskuse, když sem někdo napíše o svém bydlení a práci v zahraničí... to pak nevycházíte z údivu...

0/0
4.12.2015 0:18

A76l84e59n13a 76V23e54s91e54l79á 3783451415138

Víte, že když jsem já byla děcko (což už je docela dávno), tak jsem byla už ve školce jediná, kdo měl všechny čtyři prarodiče? U ostatních převažovaly ovdovělé babičky. Tolik k té nutnosti dědečka pro zdravý rozvoj a modernní době.

+1/0
4.12.2015 6:35

I87v40o 22Č34á90n 5788293

Tak já měl štěstí, já je ještě zažil, poznal a vnímal všechny... a jinak... to byla ironie... jenže z psaného projevu to / ji nepoznáte... dnes se všechno moc řeší, pitvá, studuje... x lidí na tom má postavenou živnost, berou granty... atd.

0/0
5.12.2015 23:10

P62e39t49r20a 92N96o90v51á16k67o41v19á 7748406984608

Promińte, vy přesahu, ale to, co jste vyplodil, je blábol na entou. Řešit u bytu, že v něm bydlí jen babička, která je moderní a chodí ještě do práce, proto byt není vhodný pro vnoučata... A v podstatě člověk neví, co chcete sdělit, protože v prvním příspěvku něco vypíchnete víceméně jako nevhodné, v druhé zas řeknete, že je to dobře.

Třeba můj dědeček umřel poměrně brzo, takže babička taky byla sama. A rozhodně to nebylo nic, co by bylo třeba nějak komentovat. Míň ráda nás kvůli tomu neměla. I bez něj nás na prázdninách 4 v rozptylu deseti let zvládla. Možná líp, než kdyby tam dva a někdy se třeba pohádali o program pro nás apod.

0/0
4.12.2015 8:59

I66v87o 71Č23á13n 5988513

Ten byt je vhodný pro vnoučata... vím, co jsem napsal, ale asi to není tak patrné... a jak už jsem psal kolegyni, intonaci do psaného textu nepřenesu, byla tam i ironie... a ten dědeček by se hodil... jenže někdo to štěstí holt nemá... a reagoval jsem na to, co bylo v článku - potřebovali a chtěli vypíchnout, resp. zase nečekali, kam se to ubere / se uberu, jaká je to žena / paní... a tohle je ten typ, co ještě pracuje, možná ani v důchodovém věku není, třeba také nějaká novinářka... a mně přijde nejenom jako babička, ale i jako dáma...

0/0
5.12.2015 23:17

I57v14o 90Č63á15n 5798603

"Byt je to pěkný, perfektní, i pro děti skvěle zařízený - nakonec lépe než kdejaký rodičovský byt, kde mají děti svůj pokoj / své pokoje, ale zbytek bytu / domu už pro ně moc není..."

Že vy jste reagovala na tohle? Jenže jste si to pořádně nepřečetla - já psal, že paní má byt zařízený pro děti, zatímco někteří rodiče mají byt zařízený spíš pro sebe s tím, že dítě / děti mají svůj / svoje pokoje, ale jinak ne... nikam... žádná autodráha v obýváku... babičky a dědové tak přísní nejsou a dětem dovolí skoro vše...

0/0
5.12.2015 23:20

D26a69n79i12e24l54a 20U92r82b26a62n50o47v22á 2464350665726

Spíš Ivo není jasné co tím vlastně chcete říct? Je paní podle vás špatná, protože žije sama nebo jak máme tu etudu o dědečkovi chápat?

+1/0
4.12.2015 13:48

I88v78o 54Č46á28n 5648253

Moji Češi mi nerozumějí...:-) Paní je výborná, není to jen babička, ale - z popisu - i dáma. Máte to chápat tak, že by bylo fajn mít babičku i dědu, ideálně na jednom místě, ale jistě i zde je už možná střídavá péče - nadsázka... ale chápu, že doba je jiná, rozvodů bylo, je a bude... takže vlastně současní prarodiče jsou často sami, nebo ne s tím, s kým mají děti a vnoučata... to máte jako s rodiči / rodinou - také je dobře, když je máma a táta a ne jen jeden z nich... když nic jiného, tak dítě může zlobit oba dna a ne jen jednoho...:-)

0/0
5.12.2015 23:25

P62a86v90e15l 12O42d84r70a54z51i71l 6394729257540

"Byt je to pěkný, perfektní, i pro děti skvěle zařízený - nakonec lépe než kdejaký rodičovský byt, kde mají děti svůj pokoj / své pokoje, ale zbytek bytu / domu už pro ně moc není..."

COŽE?8-o

0/0
4.12.2015 10:21

I50v73o 14Č54á59n 5628603

"Byt je to pěkný, perfektní, i pro děti skvěle zařízený - nakonec lépe než kdejaký rodičovský byt, kde mají děti svůj pokoj / své pokoje, ale zbytek bytu / domu už pro ně moc není..."

To bylo myšleno tak, že paní má byt zařízený pro děti, zatímco někteří rodiče mají byt zařízený spíš pro sebe s tím, že dítě / děti mají svůj / svoje pokoje, ale jinak ne... nikam... žádná autodráha v obýváku... babičky a dědové tak přísní nejsou a dětem dovolí skoro vše...

0/0
5.12.2015 23:21
Foto

E39v20a 77N34o90v26á11k16o78v50á 6251859601

Nádherný byt. Velikostí, barevností, zařízením, prostě vším. Je jedním z těch, do kterých bych se mohla, bez jakékoliv změny, z fleku přestěhovat. :-)

+5/0
3.12.2015 19:09

K66a28t87k80a 82L77i78p91o70v74s95k93á 9565441372801

líp bych to nenapsala! :-)

0/0
4.12.2015 10:57

K42a72t15k62a 12L57i80p36o77v51s68k69á 9485711302231

za mě souhlas, líp bych to nenapsala :-)

0/0
4.12.2015 10:59

A85n64n86a 32K84u32č71e81r82o67v68á 2441813409440

Pěkné, cítila bych se tam dobře.R^

+6/0
3.12.2015 18:43

J80a72n34a 46Č76e19r33n58á 3183465603135

Taky se mi zařízení moc nelíbí, takové rozhárané. Co mi přijde ošklivé, je to obří plechové světlo a černá šňůra přes půl místnosti.

V ložnici by mě děsila ta kožešina na naleštěných parketách. Už se vidím, jak na ní jedu až na balkón. Ale třeba má nějakou protiskluzovou podložku.

Paní se tam cítí dobře, příbuzní i návštěvy taky, tak ať se jí tam hezky bydlí.

+2/−1
3.12.2015 16:39

D41a18n18i53e98l54a 81U17r90b56a14n94o19v11á 2324780435886

Víte že existují protiskluzné podložky?

0/0
4.12.2015 13:50

J45a54n47a 17Č86e96r23n34á 3523145613155

Vím, vždyť o ní píšu.

0/0
5.12.2015 1:19

J77a85n34a 29S40t72u74d24e68n89á 5988328520340

to je ale studený, neútulný byt.

+3/−4
3.12.2015 11:38
Foto

T67o39m37á75š 86D53v25o29ř11á16k 7655336317211

Takový "skandinávský"...

0/0
3.12.2015 11:51

V39ě73r11a 77G55a85b77r28i70e89l70o59v14á29, 29I54n55g24.63A62r38c83h96. 2762264189890

Skandinávské interiéry jsou jednoduché a překvapivě dokážou být i velmi útulné...

+4/0
3.12.2015 13:25
Foto

P58a84v27e62l 16M51a62c83h94a88č30e75k 5661552483

Věc vkusu a barevného vidění. Ale plastové židle bych si do bytu určitě nedal. To je pro mne silně za čárou.

+5/−1
3.12.2015 11:14

A67l46e15n36a 48V95e10s55e60l50á 3693671815558

Tak jsem si na první pohled říkala, že tohle vypadá jako inspirace Otto Fiřtem - a jak jsem si přečetla v galerii, taky že jo! To mě potěšilo. Jeho styl včetně té jisté "roztěkanosti" se mi hodně líbí.

0/0
3.12.2015 10:46

V76ě34r60a 47G94a29b43r52i37e63l18o50v44á34, 65I34n48g96.16A88r25c60h71. 2882684939580

....V patře nade mnou byl ještě jeden byt, který byl moc hezký, ale nevyhovovala mi úplně dispozice. Ložnice byla na východní straně s okny a balkonem do vnitrobloku....

To je přesně o tom, když byt a dispozici řeší někdo, kdo je "mimo mísu". Není nad to mít ložnici na západní stranu do ulice!

Ložnice ve druhém bytě byla správně navržená - do vnitrobloku a na východní stranu. Interiér sám o sobě se mi nelíbí. Nemám ráda takovou tu roztěkanost a neútulnost, která z něj vyzařuje.

+8/−1
3.12.2015 10:07

P38e66t22r46a 82N80o37v28á64k68o38v70á 7368156244198

A není to věc majitelky, na kterou stranu chce mít spaní? Že obecně platí, že ložnici do ticha, ještě neznamená, že když si paní mohla vybrat, tak jí prostě víc nevyhovovala ta do kraválu. Třeb se jí tak líp usíná. Její volba.

0/0
3.12.2015 12:29

V50ě28r96a 60G74a88b35r12i71e61l91o39v25á61, 71I78n11g69.14A85r25c27h34. 2692174169110

1. ročník - FA - typologie... ložnice se umísťují ideálně na východ. Méně ideálně na sever či severovýchod. Jih je nevhodný kvůli teplu a západ kvůli večernímu světlu. Špatně se tam usíná. Jsou např. prokázány poruchy spánku u dětí u ložnic orientovaných na západ. Dále se předpokládá, možnost otevření okna. Zde je  opravdu vhodnější vnitroblok, než jakákoliv ulice. Stačí? Ta dispozice bytu je divná. Logičtější by byla kuchyně "nad" obývákem, než "bokem"

+2/0
3.12.2015 13:36

A65n19n36a 79K83u10č50e31r69o70v43á 2821493419190

Pokud umíte číst, tak se v článku dočtete, že ložnice je do klidné ulice. Spím v ložnici na západ už 30 let a usíná se mi dost dobře kdykoli padnu do postele. Ono totiž v Praze je v létě vedro všude - to je fuk na kterou světovou stranu to je.

0/0
3.12.2015 22:04

E74v31a 87K97a12l12l96i59s69t65o10v38á 6937328926370

My máme ložnici na východ až severo-východ a do klidu. V létě, když je otevřené okno (a tudíž chybí stínící žaluzie) mně každé ráno bere čert, když mi sluníčko začne svítit do obličeje... ;-€

Poučky jsou poučky, člověčí zvyklosti, potřeby a pocity mohou být odlišné :-/

+1/0
4.12.2015 1:36

P53e68t86r69a 91N44o80v17á38k74o40v11á 7178666854648

A jéžiš, teoretička.

Tak ještě jednou. Co z mého "Že obecně platí, že ložnici do ticha, ještě neznamená, že když si paní mohla vybrat, tak jí prostě víc nevyhovovala ta do kraválu. Třeb se jí tak líp usíná. Její volba." nesouhlasí s vaším teoreticým pojetím? Že se něco praví, že je to obecně nějak dobré nebo lepší, neznamená, že tato konkrétní paní si to schválně nezvolila jinak, protože jí to vyhovuje.

Většina lidí má srdce na levé straně a platí pro ně obvyklé pravdy, přesto se sem tam najde někdo se srdcem vpravo a potom to neplatí. A přijde nějaká taková teoretička a začne mu tvrdit, že by měl fungovat jinak. Na zabití takoví lidé.

0/0
4.12.2015 9:04

P54a15v52e13l 81O18d13r98a67z59i65l 6234839717560

Vaše učebnice z pravěku asi nezahrnuje vymoženosti typu stínicí technika, že? To za prvé.

Kde v tom bytě vidíte dětský pokoj? To za druhé.

Za třetí, znám domy, kde ve vnitrobloku pracují autodílna a "ulice" je jednosměrka u parku. Jasná volba orientace. Jenže to jsou zkušenosti ze života, ne teorie vyčtená z učebnice.

.

.

..

.

!!!!!!

0/0
4.12.2015 10:24

V97ě76r43a 89G23a61b70r27i39e49l79o68v37á70, 95I51n12g78.45A83r88c79h88. 2542444649870

Vážený pane, citovala jsem to, co je jedním ze základu nutných znalostí pro návrh interiéru a bydlení vůbec. Nezaměňujte laskavě obecně platnou typologii s dodatečně možnou úpravou zastínění oken. Jsou to dvě věci, které spolu v základu merita věci nesouvisí.

Ano, jako ve všem existují vyjímky, ale je třeba posoudit, zda je nutné je za každou cenu prosazovat... zda ta obecná typologie, která má základy v historii, nemá vlastně pravdu.

O dětském pokoji jsem nepsala, uváděla jsem "Jsou např. prokázány poruchy spánku u dětí u ložnic orientovaných na západ.". Naučte se číst.

A vymoženosti typu stínící technika jsou sporadickou otázkou. U starších staveb a i paneláků pokud nemáte odsouhlaseno družstvem či společenstvím vlastníků nemůžete použít venkovní rolety či žaluzie vůbec, natož bydlíte-li v území, které je chráněnou zónou, tam je nesouhlas památkářů zřejmý.

Interiérovým horizontálním žaluziím se mnoho lidí brání kvůli prachu a tomu, že před okny jim překáží a umístění na rámu okna nevyhovuje. Rolety mnoho lidí odmítá, protože jim připadají staromódní a znají ty staré, které často nefungovaly. Pak zbývá pouze závěs a jsme opět u prachu...

Jakákoliv výrobna ve dvoře či vnitrobloku má svoji omezenou pracovní dobu a pokud by se po 21.hodině ozývalo vrtání, bušení a jiný ruch, tak není problém si poztěžovat na hygienické stanici a příslušné městské části.

+1/0
4.12.2015 14:19

F11r41a77n66t33i66š27e41k 33S73m76o71l12n82ý 1869225633119

Pardon, ale citovala jste dogma, které možná platilo v době, kdy chudina musela ráno vstávat k dobytku a protože neměla na budík, musela si nechat svítit do okna slunko. Dnes už je úplně jedno, na kterou stranu má kdo ložnici, bez ohledu na to, co vrásčití starci na katedrách architektury vykřikují.

Já měl ve starým činžáku ložnici na východ a bylo to peklo, už v deset ráno tam bylo nesnesitelný horko, takže se po bouřlivé noci nedalo spát.

0/0
9.12.2015 14:28

T49e75r37e71z17a 63H43a48j86k67o28v86a 5877542584730

Je toi samozrejme na ni, ale ja bych loznic do ulice a na zapad nechtela. Vecer je tu slunce, takze teplo, na rozdil od vychodni strany, kde me slunce probouzi...a pokoj smerem do dvora je urcite tissi. Tudiz je spani.

0/0
3.12.2015 17:13

P69e84t60r81a 55N11o19v39á71k77o35v16á 7428116114668

No však ale to je čistě vaše rozhodnutí. Stejně jako se ta paní rozhodla, že chce mít ložnici raději na západ, protože se jí třeba líp usíná se zapadajícím sluncem než probouzí s vycházejícím.

0/0
4.12.2015 9:06

P35a52v93e88l 59O38d33r24a32z84i78l 6594229467840

Já tedy chodím spát dlouho po západu slunce a vstávám dlouho po východu slunce. Pokud někdo chodí spát v zimě ve čtyři a vstává v létě ve tři, prosím.

0/0
4.12.2015 10:25

P31e23t38r22a 12N60o81v54á47k66o97v10á 7398386374158

No a nebo třeba v létě chodí spát v deset a v zimě vstává v sedm. Vše je relativní.

0/0
4.12.2015 17:33

M85a66r61t60a 44S59o68u23k41u60p46o58v70á 9316586260340

Sympatické bydlení:-) tedy až na tu žlutou vitrínu a samozřejmě nesmí chybět polštáře s francouzskými nápisy... nápis Home Sweet Home jsem zřejmě přehlédla:-P

+4/0
3.12.2015 8:54

E91v13a 91R14o87c97c15o 6538970569319

Přes 90 m2 na jednoho člověka je trochu nadstandard, ale tak když se jí tam líbí.

0/−10
3.12.2015 8:50

D61a38n93a 85P94o78l92a92n60e84c50k71á 3546245807505

To by se jako měla mačkat v garsonce v paneláku, když je sama ? Jsem sama v padesátimetrovém bytě a stále řeším nedostatek místa a úložných prostorů. Jestli má práci a koníčky náročné na prostor, je to tak akorát.

+8/0
3.12.2015 9:02

J24a32n83a 25M17a81c74h47o34v44á 3112965675566

mno, vám by se asi taky líbilo že, jenže .... nemáte :-/

0/0
3.12.2015 11:37

M17a46g13d47a 61K12a66t60z62o91v38á 9656641489518

My prostor máme  a s přibývajícími roky začínáme uvažovat o změně za menší, jednak to vytápění celého baráku a jednak ten úklid ...ale asi by mi chyběla zahrada.

+1/0
3.12.2015 11:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.