Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražský magistrát nechá upravit návrhy metra D. Nechce chyby z trasy A

Výhrady architektů i veřejnosti byly vyslyšeny. Pražští radní zadali Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy, aby upravil dosavadní návrhy na stanice nového metra D. Kritika nových stanic metra trasy A tak nezůstala bez odezvy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M45a40r95e83k 23Š23i77m56o42n 2874387458928

Hlavní je udělat dost parkovišť P+R. Poučte se trochu ze západu a podívejte se, jak se dojíždí v Římě - parkovistě u metra jsou několikapatrová a přesto stále plná.

+2/0
11.8.2015 0:46

P82e97t82r 32N32o97v61o53t62n27ý 9301209620175

No jak říkal Žížala, na áčku to bude na hov.o půl dne. A od toho by se měli odpíchnout, když budou řešit kritiku.

0/0
10.8.2015 23:07

M97a57r14t53i98n 15K46ř68í23ž 9663342140197

Jó, metro D :-). Když jsme se v roce 1983 stěhovali do Modřan, byla trasa D "na spadnutí". Padá už přes 30 let a ještě se nekoplo. Na projektu nyní pracují děti původních projektantů :-D

+8/0
10.8.2015 22:59

P12e47t17r66a 10N49o11v46á42k76o37v14á 7838636894828

V Brně je taky nové nádraží už skoro 200 let na spadnutí a stále se najdou tací, kteří tvrdí, že vůbec není potřeba. Takže tak.

+1/0
11.8.2015 10:28

L22a74d72i59s16l78a98v 38B43u38r39d55a 2247844268975

Taky že potřeba není :-)

+1/0
11.8.2015 13:33

J28i88ř59í 16K54o60c30u70r61e70k 6655794755488

Nikdo netvrdí, že rekonstrukce Horního nádraží není potřebná. Je potřebná.

Rekonstrukce Dolního nádraží (ne fakt tam není zelená louka) je dost napytel v tom, že návaznost na 2 nejvytíženější linky tramvají zmizí. Resp. bude s přestupem, což není nic skvělého, spíš naopak.

0/0
15.8.2015 20:22

J25i51ř56í 85J10e90z60d54i12n32s47k78ý 8338702193549

Gebriaj to ve videích říka dobrě. Stanice dělali "různí" lidé, ovšem ta stejná kancelář. To je panečku soutěž. stanice vypadaj jak když je dělaj jenom stavaři...

+6/0
10.8.2015 22:36

J32o57s59e39f 85C93h13o83d37o61u54n11s97k44ý 4231286619930

K těm eskalátorům...vyražte někdy do metra v Paříži a schválně, kolik eskalátorů tam potkáte ;-)

0/0
10.8.2015 22:34

J23i87r98i 37R83u35s47n72o85k 4365672757363

OK. A ted kdy byly vybudovany ty stanice bez eskalatoru v Parizi a kdy v Praze? Nepijde vam, ze pozadavky na komfot dopravy se s casem stupnuji? Nebo byste chtel letat ledadle bratri Wrightu?

+1/−2
11.8.2015 1:04

J58a61k16u47b 17V30o46k62a31t47ý 8724577482464

komfort dopravy, nebo lenost lidstva? Jestli se někdo rozčiluje nad tím že musí vylézt po svých 32 schodů, tak je mi ho líto

0/0
12.8.2015 11:56

J58i55ř67í 19K29o26c38u57r30e54k 6935734345918

Zkuste to, když máte poničené kolenní vazy. Myslí, že ta bolest Vás naučí přemýšlet jaké to bude, až budete starý a na ty nohy nebudete moct už nikdy a ne až se to zlepší.

A pokud nejste líný, tak choďte pěšky a nejezděte metrem vůbec. ...

0/0
15.8.2015 20:24

M22a17r76t25i60n 34Š94v48o90r96c 9159973258410

A též bych doporučil expertům doprojektovat koleje - že aby se později nezjistilo, že to metro nemá po čem dojet ....

0/0
10.8.2015 22:10

J91o49s36e79f 44R87i87c27h28t27e48r 9586975117413

Hlavně k tomu nepouštějte Kotase

+8/−3
10.8.2015 21:45

Z60d53e43n94ě54k 49H23r70u56b96ý 5235518201636

Já myslím, že je naopak v těchto dnech potřeba ocenit prozíravost projektantů, kteří ušetřili na zcela zbytečných stříškách proti dešti ;-)

+1/0
10.8.2015 19:40

T69o13m31á11š 95Z65e80m28a24n 3385458134945

Hlavně ať už to D je, klidně bych mu prominul i větší chyby než má nové A..

0/−3
10.8.2015 18:54

L88u59d75v11í36k 93G17a40j52d71o12š69í90k 2785773784822

Mnochov...

No jo, ale není úplně korektní srovnávat metro budované na mnichovské "placce" a v Praze kde jsou převýšení desítky a desítky metrů. V Mnichově asi nemají stanice 50m pod zemí jako v Praze. To se to pak řeční, že je to vyšlo levněji.

+14/0
10.8.2015 15:50

Z30d46e77n62ě57k 23D27u57b11e45c59k42ý 3387154590508

Veleslavin je 50 m pod zemi ?

pouze se ptam

0/0
11.8.2015 8:16

J54i33r21i 80J94a86v56u12r33e27k 7416282412156

Bořislavka 27m, Veleslavín 21m, Petřiny 38m. Všechno poměrně dost hluboko.

0/0
11.8.2015 12:52

T86o12m 48S41e17h97n35a41l 4401454585536

ale to s kvalitou architektury asi moc nesouovisí

0/0
11.8.2015 22:01

P34ř57e56m96y24s66l 52Č28u46l54í66k 8970863432880

...eskalátory by se pak budovaly stejnou dobu jako výtah, jejich cena by však byla přibližně 15 milionů korun.

Pane Bože, metro stálo řádově desítky miliard a tady se řeší miliony!?!

+5/−1
10.8.2015 11:23

I74r38e40n81a 98K26r95o58u57p92o96v96á 4600253227922

Naprosto mi není jasné, jaký smysl má rozkopat na kdovíjak dlouho Náměstí Míru (a tím totálně zasukovat dopravu na Vinohradech a  půlce Žižkova, když zrovna Náměstí Míru a přilehlé okolí má kompletní dopravní obslužnost (metro A i C, tramavaj, autobus) a naprosto pohodlně se odtamtud lze dostat všemi směry Navíc tam není naprosto žádný nevyužitý prostor, pokud by se měl udělat, byť i jen jeden přímý výstup z Déčka přímo na povrch, znamenalo by to patrně úplně zrušit parčík před kostelem. Vůbec nechápu tu mánii pořád rozvrtávat a blokovat části města, které jsou už roky stavebně i dopravně stabilizované. Centrum Prahy rozhodně žádné další stanice metra nepotřebuje.

+6/−18
10.8.2015 9:45

P74e32t50r 62P98e54t36r 6123732748223

viděl jste vůbec někdy trasu C ve špičce, že tu mluvíte o tom, jak je dopravně stabilizovaná a dostačující?

+10/−1
10.8.2015 10:28

M67i41c44h50a53l 73Ř19e59z13n98í63č58e37k 1381988987130

mě zase není jasné, proč se vyjadřujete k něčemu o čem nic nevíte. Trasa "D" má již územní rozhodnutí, takže není těžké dohledat, kde bude nová stanice Náměstí Míru "D". Asi vás top překvapí, nebude na náměstí Míru, ale v ulici Sázavská. Takže se rozkopání parku před kostelem nemusíte obávat. Omezení tramvajové dopravy, pokud bude, bude jen krátkodobé.

+12/0
10.8.2015 10:55

I26r68e91n13a 34K61r91o75u46p79o89v30á 4120373177332

No to jistě, omezení tramvajové dopravy bude jen krátkodobé, to je výrok roku. A v Sázavské je spousta volného místa, že je přímo hřích tam něco nevybudovat. Zvlášť když Vinohrady mají takovou špatnou dopravní obslužnost, že se bez další linky metra neobejdou.

0/−1
11.8.2015 7:48

M13i37c26h22a52l 52Ř33e51z65n19í92č20e72k 1231338987550

samotná stanice je ražená, na povrchu budou jen 2 vestibuly a vyústění výtahu. V Korunní výluka nebude, ve Francouzské možná. Přímo do ulice toho vyleze ještě míň.  Vzdálenost výstupů je obdobná jako na Můstku A/B nebo jako u výstupů Karlovo/Palackého náměstí. Ta stanice tam není pro obslužnost Vinohrad, ale pro všechny co jedou do centra. V prvním příspěvku jste demonstrovala vaši neinformovanost, v druhém už jen hloupost.

+1/0
11.8.2015 12:11

I32r85e15n82a 18K43r79o52u73p17o92v28á 4390103717562

No jistě. Viděla jsem, jak to vypadalo, když se prodlužovala linka A - a to prodlouení do Motola alespoň dává smysl. A lidé, co se potřebují dostat do centra mají možností dost a dost. Logičtější by bylo spojit novou linkou ramena těch stávajících, tím by se zlepšila dostupnost do centra pro spoustu lidí z okrajovýchčástí Prahy a navíc by zůstala možnost se dostat do centra v případě, že dojde k přerušení provoziu např. na Nuselském mostě (i kdy by to trvalo trochu déle).

0/−2
12.8.2015 7:55

M35i33c10h82a85l 59Ř72e44z50n47í25č68e80k 1121338567900

Bavili jsem se o stanici Náměstí míru a tam nebude rozkopaný park před kostelem a ani přerušená tramvajová doprava. A to bez ohledu na vaše zkušenosti s výstavbou trasy "A". (jinde píšete, že jste z jižnáku)

Spojit ramena stávajících tras? No vždyť to trasa "D" dělá. Spojuje Pankrác "C" a Náměstí Míru "A". A samozřejmě nahrazuje Nuselský most v případě jeho opravy. Navíc má stanici v Nuslích a připojuje další okrajová sídliště jako Lhotku, Kamýk, Písnici a Libuš.

Jak by jste to trasovala Vy, když se vám nelíbí, jak to navrhli dopravní inženýři.

+2/0
12.8.2015 12:31

M79a51r11t49i94n 93Š46u69l78c 2457409320355

Centrum Prahy možná tu stanici nepotřebuje, ale má-li se stát trasa D alternativou k C a především má-li jednou i když snad jen dočasně nahradit Nuselský most, musí mít trasa D přestup na A nebo B. A vzhledem k tomu, že ta trasa musí z Pankráce překonat Nuselské údolí, což je výškově ne úplně jednoduché, není těch možností asi moc. Kdyby nekončila na Náměstí Míru, byla by ještě šance ukončit jí v oblasti Karlova náměstí, ale tam by to bylo pro případný další rozvoj a prodloužení D úplně na nic, protože by narazila z jedné strany na Vltavu a prostor z Karláku do centra je dostatečně pokytý A, B i C. Z Míráku je šance, že někdy může D pokračovat k Žižkovu...

+7/0
10.8.2015 12:46
Foto

P18a30t63r46i88k 32C25h69r71z 4228699422709

Jedním z důvodů stavby trasy D je umožnit odstavení Nuselského mostu kvůli případným opravám (rekonstrukci) a moc alternativ do úvahy nepřipadá. Za současného stavu je při uzavření Nuseláku prakticky odstřižena od rozumné dopravy  celá jižní část města.

+3/0
10.8.2015 14:59

V28l20a70d70i82m46í36r 64H30o29l54ý 8844381166467

Proto se dost divím, že metro D nepostaví na Náměstí Míru rovnou, ale až někdy v 2. etapě.

O návrzích, že by se snad měla trasa D napojovat na Pankráci na trasu C, snad ani nemá cenu mluvit.

+3/0
10.8.2015 23:03

A25l80e37x14a27n21d16r 47K27o65s43t33k74a 8142178396404

A nejde "náhodou" právě o to, že odtamtud bude mít cestující přestup na XY dalších linek mhd? Náhodou ne, je to naprosto úmyslné..

+1/0
10.8.2015 18:27

J17a33n 74B35u98b17i61k 9932951702877

Typicky české - postavte to kdekoliv jinde, jen ne u nás. Případně - nestavte to vůbec, JÁ to nepotřebuji..........

+1/0
11.8.2015 8:57

I10r18e60n60a 26K78r53o90u83p65o24v59á 4210723537152

JÁ tedy bydlím na Jižním Městě, takže u NÁS by se nestavělo. Ale i tak jsem přesvědčená, že nové linky metra by měly raději spojovat konce ramen stávajících linek (což by v případě odstavení Nuselského mostu umožňovalo dopravit se metrem do centra, byť i s časovou ztrátou) a zlepšila by se obslužnost okrajových částí Prahy.

0/0
12.8.2015 7:50

M49a22r60e59k 22C89o23z77l 9152400219261

Poučit se z chyb rozhodně ano, ale jinak jsou to kecy člověka, co nikdy nikde nebyl a dělá, že je světák. Souhlasím s tím, že skoro všude, kde začali stavět metro, se dostali podstatně dál v počtu linek a kilometrů, ale to je právě dáno tou kvalitou, kterou autor nespravedlivě kritizuje. Mnichovské metro si nepamatuji, ale co si tak vzpomínám - Berlín, Paříž, Barcelona, Lausanne, Řím a kdo ví, kde ještě - linek je hodně (v Lausanne ne, ale to je malé město), ale stanice jsou v kopci, v zatáčkách, spousta schodů, kilometrů chodeb, zápach, pod prvními schody není pohodlný vestibul, ale hned metro apod. Nic z toho v Praze není, i přestupy na béčku jsou proti tomu nic.

+6/0
10.8.2015 8:43

V73á74c20l31a49v 27P46o18u14s82t16k95a 3600261542

Tak například v Paříži jsou některé stanice víc než sto let staré, to jen tak na okraj. ;-)

+2/0
10.8.2015 10:29

L74u92k72á63š 61H55l11o22u80c44a20l 6752200941824

zrovna nové stanice a celé nové linky metra v Barceloně jsou příkladem efektivity - sice méně prostorných než jsme zvyklí z Prahy, ale jsou poměrně hustě rozmístěné, velikostně dostačující a architektonicky moderní. a hlavně: za stejnou dobu, co se v Praze postavily čtyři stanice prodlouženého áčka, vybudovali v BCN asi 20 nových stanic...

+10/0
10.8.2015 11:09

M55a84r67e36k 26C19o55z92l 9192920359441

Já s vámi souhlasím. Také si jinde povzdechnu, kolik stanic metra mají za cenu malých ústupků. Můj komentář byl směřován proti tezi, že někde chybí eskalátor a celému světu jsme za šašky. To prostě není pravda.

+2/0
10.8.2015 16:44

A11l66e15x64a98n94d45r 48K83o41s76t58k70a 8722628386854

Zrovna Barcelona vyřešila metro na letiště na jedničku.

0/0
10.8.2015 18:32

J38a51k36u23b 30V36o31k37a33t10ý 8454297102624

v Barceloně vede na letiště metro?  8-o ty jo a já si ho nevšiml .....

V Barceloně jezdí na letiště vlak !!!!

0/0
12.8.2015 12:53

P69ř36e20m98y54s74l 79Č21u79l73í55k 8970233182190

...dostali podstatně dál v počtu linek a kilometrů...Podívejte se na mapku římského metra;-D

Berlín, Paříž - jejich linky jsou daleko starší než naše, těžko srovnávat. Že si nepamatujete Mnichov, o kterém se v článku dost píše, je váš problém, doporučuji si znovu prohlédnout, stojí to za to.

A že se někde do metra leze přímo z ulice?!? No rozhodně lepší, než sjíždět schody na Míráku. U nás se metro stavělo jako výkladní skříň socializmu z mramoru, po vzoru sovětských stanic, na západě raději stavěli jednoduché stanice, zato mají více linek. A při tom nesmyslném rozhazování peněz u nás se nedostalo na výtahy pro vozíčkáře nebo dětské kočárky. Nebo pro lidi s kufrem:-(

+6/−3
10.8.2015 11:36

M65a53r55t27i16n 79Š51u98l30c 2797399830365

Kdyby pražské podmínky umožňovaly stavět metro hloubené a ne ražené, asi by to i v Praze bylo jinak a byly by tu jednoduché stanice, do kterých se leze přímo z ulice (viz trasa C). Ale překonat z povrchu hloubeným metrem Vltavu by znamenalo postavit pro metro mosty (trasy A a B), což v historickém centru Prahy nejde. Navíc jde i o geologické poměry a zastavěnost. Když v Paříži stavěli široké bulváry, tak pod ně schovali metro. V Praze žádné bulváry, které by se daly rozkopat, a pod ně metro schovat, nevidím. A probourat kvůli metru bulvár od Rudolfina přes Staromák k Václaváku a Míráku by asi příliš pochopení nezískalo.

+5/0
10.8.2015 12:56

P75ř94e10m29y83s77l 17Č32u59l72í17k 8620163272710

To samozřejmě vím, nezpochybňuji hloubku tunelů v centru. Pouze jsem se snažil vysvětlit paní, že mělké metro je lepší než hluboké, pokud to jde postavit a že zrušit eskalátory na Míráku je blbost. Pokud se hloubilo metro na Jižní město nebo na JZ město, tak to byla blbost vynucená stavbou metra jako protiatomové kryty. Tam všude se stavělo na zelené louce.

0/0
10.8.2015 15:04

P61ř66e31m22y22s28l 67Č55u88l11í93k 8810273362890

Tak ne paní, to bylo jinde, ale pánovi:-)

0/0
10.8.2015 15:05

M28a25r89e52k 45C83o73z36l 9232450109851

Já se s vámi o tom nedohaduji. Už jsem reagoval v jiném vláknu - můj komentář byl směřován proti tvrzení, že ve stanici chybí na jednom místě eskalátor a celému světu jsme za šašky. To prostě není pravda. Např. linka č. 14 v Paříži (bez řidiče) je relativně nová, bezbarierové stanice jsou všechny, ale v některých je bezbarierovost řešená jedním výtahem, který vede kdoví kam a lidé po těch schodech musí taky, pokud nechtějí ujít kilometry na povrchu.

0/0
10.8.2015 16:57

J15o80s48e63f 98K62a78r46f62í57k 7262715176170

Jako cestující bych to viděla asi takto:

Přehledné směrovky.

Pokud možno žádné nejezdící schody.

2x výtah pro kočárek (invalidy)

Inteligentně vyřešené navazující spoje MHD

Informace o příjezdu metra po celé délce nástupiště, nejen úplně vepředu.

Nástupiště uprostřed (né abych musel při vstupu zvažovat, na kterou stranu vlastně chci)

Jinak metro má zásadní výhody. Kupříkladu, je tam celoročně +- stejná teplota, jezdí to prakticky pořád, jezdí to rychle, nemá to zpoždění, pobere to hooodně lidí…

+4/−4
10.8.2015 8:29

M48a20r27e89k 94Z88a94h69r53a90d71i63l 6814869865401

Paní Karfíková má smysl pro humor...

+2/−2
10.8.2015 9:38

P18ř76e21m41y61s74l 49Č47u94l29í47k 8890363702970

Pokud možno žádné nejezdící schody. Paní bych nechal párkrát vyšlapat schody na Míráku;-D

0/−5
10.8.2015 11:38

M28i44c37h44a63l 19Š33á49r21k90a 5442368569906

Jen se zasmějte tomu, že nechápete psaný text.

0/0
10.8.2015 22:54

P44ř79e91m59y32s49l 48Č59u74l54í73k 8690783942750

Aha, tak jsem se překouknul. Takže ona napsala ještě větší kravinu než jsem myslel. Schválně, jestli pochopíte proč?

0/0
10.8.2015 23:17

P50e15t43r82a 91N52o28v53á51k33o30v83á 7378106504278

Hele oblažte nás svým ostrovtipem a nenechávejte hádat.

0/0
11.8.2015 10:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.