Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražský magistrát nechá upravit návrhy metra D. Nechce chyby z trasy A

Výhrady architektů i veřejnosti byly vyslyšeny. Pražští radní zadali Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy, aby upravil dosavadní návrhy na stanice nového metra D. Kritika nových stanic metra trasy A tak nezůstala bez odezvy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M39a59r51e45k 27Š92i29m23o70n 2454527218228

Hlavní je udělat dost parkovišť P+R. Poučte se trochu ze západu a podívejte se, jak se dojíždí v Římě - parkovistě u metra jsou několikapatrová a přesto stále plná.

+2/0
11.8.2015 0:46

P75e65t90r 26N17o70v75o41t37n11ý 9111219590905

No jak říkal Žížala, na áčku to bude na hov.o půl dne. A od toho by se měli odpíchnout, když budou řešit kritiku.

0/0
10.8.2015 23:07

M16a81r31t89i27n 81K35ř53í49ž 9183492210587

Jó, metro D :-). Když jsme se v roce 1983 stěhovali do Modřan, byla trasa D "na spadnutí". Padá už přes 30 let a ještě se nekoplo. Na projektu nyní pracují děti původních projektantů :-D

+8/0
10.8.2015 22:59

P36e86t15r72a 26N28o81v75á53k21o36v51á 7988736864118

V Brně je taky nové nádraží už skoro 200 let na spadnutí a stále se najdou tací, kteří tvrdí, že vůbec není potřeba. Takže tak.

+1/0
11.8.2015 10:28

L57a49d33i67s12l22a41v 49B54u34r38d86a 2327254828765

Taky že potřeba není :-)

+1/0
11.8.2015 13:33

J94i22ř49í 53K32o38c84u92r76e25k 6625694935488

Nikdo netvrdí, že rekonstrukce Horního nádraží není potřebná. Je potřebná.

Rekonstrukce Dolního nádraží (ne fakt tam není zelená louka) je dost napytel v tom, že návaznost na 2 nejvytíženější linky tramvají zmizí. Resp. bude s přestupem, což není nic skvělého, spíš naopak.

0/0
15.8.2015 20:22

J28i18ř48í 51J91e67z25d53i56n23s55k65ý 8278902883949

Gebriaj to ve videích říka dobrě. Stanice dělali "různí" lidé, ovšem ta stejná kancelář. To je panečku soutěž. stanice vypadaj jak když je dělaj jenom stavaři...

+6/0
10.8.2015 22:36

J52o38s38e59f 55C86h34o42d78o28u64n40s89k85ý 4591706549160

K těm eskalátorům...vyražte někdy do metra v Paříži a schválně, kolik eskalátorů tam potkáte ;-)

0/0
10.8.2015 22:34

J16i30r48i 79R32u25s60n51o64k 4355972667213

OK. A ted kdy byly vybudovany ty stanice bez eskalatoru v Parizi a kdy v Praze? Nepijde vam, ze pozadavky na komfot dopravy se s casem stupnuji? Nebo byste chtel letat ledadle bratri Wrightu?

+1/−2
11.8.2015 1:04

J93a13k81u71b 33V41o44k91a41t83ý 8154717732124

komfort dopravy, nebo lenost lidstva? Jestli se někdo rozčiluje nad tím že musí vylézt po svých 32 schodů, tak je mi ho líto

0/0
12.8.2015 11:56

J84i63ř69í 63K83o20c21u84r68e56k 6715154235978

Zkuste to, když máte poničené kolenní vazy. Myslí, že ta bolest Vás naučí přemýšlet jaké to bude, až budete starý a na ty nohy nebudete moct už nikdy a ne až se to zlepší.

A pokud nejste líný, tak choďte pěšky a nejezděte metrem vůbec. ...

0/0
15.8.2015 20:24

M14a31r97t44i22n 17Š70v36o18r24c 9359393208230

A též bych doporučil expertům doprojektovat koleje - že aby se později nezjistilo, že to metro nemá po čem dojet ....

0/0
10.8.2015 22:10

J73o45s42e18f 58R22i74c87h93t71e23r 9556985197433

Hlavně k tomu nepouštějte Kotase

+8/−3
10.8.2015 21:45

Z34d98e27n28ě45k 87H20r85u70b59ý 5655418571546

Já myslím, že je naopak v těchto dnech potřeba ocenit prozíravost projektantů, kteří ušetřili na zcela zbytečných stříškách proti dešti ;-)

+1/0
10.8.2015 19:40

T55o37m54á10š 96Z20e32m23a63n 3565108324265

Hlavně ať už to D je, klidně bych mu prominul i větší chyby než má nové A..

0/−3
10.8.2015 18:54

L36u35d31v65í17k 61G91a82j24d17o21š73í35k 2635593714582

Mnochov...

No jo, ale není úplně korektní srovnávat metro budované na mnichovské "placce" a v Praze kde jsou převýšení desítky a desítky metrů. V Mnichově asi nemají stanice 50m pod zemí jako v Praze. To se to pak řeční, že je to vyšlo levněji.

+14/0
10.8.2015 15:50

Z91d79e27n42ě48k 44D67u55b12e97c20k20ý 3457704270238

Veleslavin je 50 m pod zemi ?

pouze se ptam

0/0
11.8.2015 8:16

J71i82r59i 48J92a58v79u65r71e40k 7296432352706

Bořislavka 27m, Veleslavín 21m, Petřiny 38m. Všechno poměrně dost hluboko.

0/0
11.8.2015 12:52

T55o72m 51S15e63h30n15a82l 4871904625206

ale to s kvalitou architektury asi moc nesouovisí

0/0
11.8.2015 22:01

P15ř62e81m71y78s46l 92Č60u63l80í10k 8320653432980

...eskalátory by se pak budovaly stejnou dobu jako výtah, jejich cena by však byla přibližně 15 milionů korun.

Pane Bože, metro stálo řádově desítky miliard a tady se řeší miliony!?!

+5/−1
10.8.2015 11:23

I60r69e17n24a 33K30r40o52u47p68o40v16á 4950173877942

Naprosto mi není jasné, jaký smysl má rozkopat na kdovíjak dlouho Náměstí Míru (a tím totálně zasukovat dopravu na Vinohradech a  půlce Žižkova, když zrovna Náměstí Míru a přilehlé okolí má kompletní dopravní obslužnost (metro A i C, tramavaj, autobus) a naprosto pohodlně se odtamtud lze dostat všemi směry Navíc tam není naprosto žádný nevyužitý prostor, pokud by se měl udělat, byť i jen jeden přímý výstup z Déčka přímo na povrch, znamenalo by to patrně úplně zrušit parčík před kostelem. Vůbec nechápu tu mánii pořád rozvrtávat a blokovat části města, které jsou už roky stavebně i dopravně stabilizované. Centrum Prahy rozhodně žádné další stanice metra nepotřebuje.

+6/−18
10.8.2015 9:45

P67e84t82r 53P27e83t10r 6613822498743

viděl jste vůbec někdy trasu C ve špičce, že tu mluvíte o tom, jak je dopravně stabilizovaná a dostačující?

+10/−1
10.8.2015 10:28

M17i74c71h29a49l 30Ř30e53z22n79í76č38e88k 1731208437130

mě zase není jasné, proč se vyjadřujete k něčemu o čem nic nevíte. Trasa "D" má již územní rozhodnutí, takže není těžké dohledat, kde bude nová stanice Náměstí Míru "D". Asi vás top překvapí, nebude na náměstí Míru, ale v ulici Sázavská. Takže se rozkopání parku před kostelem nemusíte obávat. Omezení tramvajové dopravy, pokud bude, bude jen krátkodobé.

+12/0
10.8.2015 10:55

I48r39e95n53a 75K84r41o46u81p88o81v76á 4690553417832

No to jistě, omezení tramvajové dopravy bude jen krátkodobé, to je výrok roku. A v Sázavské je spousta volného místa, že je přímo hřích tam něco nevybudovat. Zvlášť když Vinohrady mají takovou špatnou dopravní obslužnost, že se bez další linky metra neobejdou.

0/−1
11.8.2015 7:48

M54i33c76h74a48l 89Ř85e75z62n74í25č90e55k 1921798167490

samotná stanice je ražená, na povrchu budou jen 2 vestibuly a vyústění výtahu. V Korunní výluka nebude, ve Francouzské možná. Přímo do ulice toho vyleze ještě míň.  Vzdálenost výstupů je obdobná jako na Můstku A/B nebo jako u výstupů Karlovo/Palackého náměstí. Ta stanice tam není pro obslužnost Vinohrad, ale pro všechny co jedou do centra. V prvním příspěvku jste demonstrovala vaši neinformovanost, v druhém už jen hloupost.

+1/0
11.8.2015 12:11

I96r22e52n52a 31K41r88o39u82p66o40v47á 4760523337442

No jistě. Viděla jsem, jak to vypadalo, když se prodlužovala linka A - a to prodlouení do Motola alespoň dává smysl. A lidé, co se potřebují dostat do centra mají možností dost a dost. Logičtější by bylo spojit novou linkou ramena těch stávajících, tím by se zlepšila dostupnost do centra pro spoustu lidí z okrajovýchčástí Prahy a navíc by zůstala možnost se dostat do centra v případě, že dojde k přerušení provoziu např. na Nuselském mostě (i kdy by to trvalo trochu déle).

0/−2
12.8.2015 7:55

M54i44c49h42a67l 63Ř57e53z30n89í10č69e50k 1891888197750

Bavili jsem se o stanici Náměstí míru a tam nebude rozkopaný park před kostelem a ani přerušená tramvajová doprava. A to bez ohledu na vaše zkušenosti s výstavbou trasy "A". (jinde píšete, že jste z jižnáku)

Spojit ramena stávajících tras? No vždyť to trasa "D" dělá. Spojuje Pankrác "C" a Náměstí Míru "A". A samozřejmě nahrazuje Nuselský most v případě jeho opravy. Navíc má stanici v Nuslích a připojuje další okrajová sídliště jako Lhotku, Kamýk, Písnici a Libuš.

Jak by jste to trasovala Vy, když se vám nelíbí, jak to navrhli dopravní inženýři.

+2/0
12.8.2015 12:31

M37a72r42t87i40n 33Š91u87l45c 2657339540375

Centrum Prahy možná tu stanici nepotřebuje, ale má-li se stát trasa D alternativou k C a především má-li jednou i když snad jen dočasně nahradit Nuselský most, musí mít trasa D přestup na A nebo B. A vzhledem k tomu, že ta trasa musí z Pankráce překonat Nuselské údolí, což je výškově ne úplně jednoduché, není těch možností asi moc. Kdyby nekončila na Náměstí Míru, byla by ještě šance ukončit jí v oblasti Karlova náměstí, ale tam by to bylo pro případný další rozvoj a prodloužení D úplně na nic, protože by narazila z jedné strany na Vltavu a prostor z Karláku do centra je dostatečně pokytý A, B i C. Z Míráku je šance, že někdy může D pokračovat k Žižkovu...

+7/0
10.8.2015 12:46
Foto

P85a32t90r55i11k 57C39h72r81z 4428649982329

Jedním z důvodů stavby trasy D je umožnit odstavení Nuselského mostu kvůli případným opravám (rekonstrukci) a moc alternativ do úvahy nepřipadá. Za současného stavu je při uzavření Nuseláku prakticky odstřižena od rozumné dopravy  celá jižní část města.

+3/0
10.8.2015 14:59

V40l40a28d88i91m76í31r 71H48o78l90ý 8564241216567

Proto se dost divím, že metro D nepostaví na Náměstí Míru rovnou, ale až někdy v 2. etapě.

O návrzích, že by se snad měla trasa D napojovat na Pankráci na trasu C, snad ani nemá cenu mluvit.

+3/0
10.8.2015 23:03

A54l32e96x33a97n91d14r 76K78o93s87t40k78a 8122558396774

A nejde "náhodou" právě o to, že odtamtud bude mít cestující přestup na XY dalších linek mhd? Náhodou ne, je to naprosto úmyslné..

+1/0
10.8.2015 18:27

J87a18n 91B60u68b55i72k 9562331652467

Typicky české - postavte to kdekoliv jinde, jen ne u nás. Případně - nestavte to vůbec, JÁ to nepotřebuji..........

+1/0
11.8.2015 8:57

I52r10e98n86a 46K81r28o58u45p40o11v39á 4360633497932

JÁ tedy bydlím na Jižním Městě, takže u NÁS by se nestavělo. Ale i tak jsem přesvědčená, že nové linky metra by měly raději spojovat konce ramen stávajících linek (což by v případě odstavení Nuselského mostu umožňovalo dopravit se metrem do centra, byť i s časovou ztrátou) a zlepšila by se obslužnost okrajových částí Prahy.

0/0
12.8.2015 7:50

M13a45r51e68k 92C48o22z67l 9152280949851

Poučit se z chyb rozhodně ano, ale jinak jsou to kecy člověka, co nikdy nikde nebyl a dělá, že je světák. Souhlasím s tím, že skoro všude, kde začali stavět metro, se dostali podstatně dál v počtu linek a kilometrů, ale to je právě dáno tou kvalitou, kterou autor nespravedlivě kritizuje. Mnichovské metro si nepamatuji, ale co si tak vzpomínám - Berlín, Paříž, Barcelona, Lausanne, Řím a kdo ví, kde ještě - linek je hodně (v Lausanne ne, ale to je malé město), ale stanice jsou v kopci, v zatáčkách, spousta schodů, kilometrů chodeb, zápach, pod prvními schody není pohodlný vestibul, ale hned metro apod. Nic z toho v Praze není, i přestupy na béčku jsou proti tomu nic.

+6/0
10.8.2015 8:43

V75á33c76l74a35v 67P33o78u94s11t93k96a 3820951932

Tak například v Paříži jsou některé stanice víc než sto let staré, to jen tak na okraj. ;-)

+2/0
10.8.2015 10:29

L47u86k77á65š 96H29l60o69u20c81a95l 6522140861404

zrovna nové stanice a celé nové linky metra v Barceloně jsou příkladem efektivity - sice méně prostorných než jsme zvyklí z Prahy, ale jsou poměrně hustě rozmístěné, velikostně dostačující a architektonicky moderní. a hlavně: za stejnou dobu, co se v Praze postavily čtyři stanice prodlouženého áčka, vybudovali v BCN asi 20 nových stanic...

+10/0
10.8.2015 11:09

M80a27r85e42k 81C21o62z36l 9132670399691

Já s vámi souhlasím. Také si jinde povzdechnu, kolik stanic metra mají za cenu malých ústupků. Můj komentář byl směřován proti tezi, že někde chybí eskalátor a celému světu jsme za šašky. To prostě není pravda.

+2/0
10.8.2015 16:44

A98l12e51x54a85n96d54r 74K80o37s62t97k65a 8252638656914

Zrovna Barcelona vyřešila metro na letiště na jedničku.

0/0
10.8.2015 18:32

J39a25k29u90b 63V29o75k20a50t24ý 8824837592734

v Barceloně vede na letiště metro?  8-o ty jo a já si ho nevšiml .....

V Barceloně jezdí na letiště vlak !!!!

0/0
12.8.2015 12:53

P61ř66e68m37y20s55l 58Č22u58l53í64k 8870753662560

...dostali podstatně dál v počtu linek a kilometrů...Podívejte se na mapku římského metra;-D

Berlín, Paříž - jejich linky jsou daleko starší než naše, těžko srovnávat. Že si nepamatujete Mnichov, o kterém se v článku dost píše, je váš problém, doporučuji si znovu prohlédnout, stojí to za to.

A že se někde do metra leze přímo z ulice?!? No rozhodně lepší, než sjíždět schody na Míráku. U nás se metro stavělo jako výkladní skříň socializmu z mramoru, po vzoru sovětských stanic, na západě raději stavěli jednoduché stanice, zato mají více linek. A při tom nesmyslném rozhazování peněz u nás se nedostalo na výtahy pro vozíčkáře nebo dětské kočárky. Nebo pro lidi s kufrem:-(

+6/−3
10.8.2015 11:36

M95a43r73t52i19n 78Š45u81l75c 2437449820705

Kdyby pražské podmínky umožňovaly stavět metro hloubené a ne ražené, asi by to i v Praze bylo jinak a byly by tu jednoduché stanice, do kterých se leze přímo z ulice (viz trasa C). Ale překonat z povrchu hloubeným metrem Vltavu by znamenalo postavit pro metro mosty (trasy A a B), což v historickém centru Prahy nejde. Navíc jde i o geologické poměry a zastavěnost. Když v Paříži stavěli široké bulváry, tak pod ně schovali metro. V Praze žádné bulváry, které by se daly rozkopat, a pod ně metro schovat, nevidím. A probourat kvůli metru bulvár od Rudolfina přes Staromák k Václaváku a Míráku by asi příliš pochopení nezískalo.

+5/0
10.8.2015 12:56

P89ř30e62m65y39s17l 62Č95u96l64í28k 8690693772140

To samozřejmě vím, nezpochybňuji hloubku tunelů v centru. Pouze jsem se snažil vysvětlit paní, že mělké metro je lepší než hluboké, pokud to jde postavit a že zrušit eskalátory na Míráku je blbost. Pokud se hloubilo metro na Jižní město nebo na JZ město, tak to byla blbost vynucená stavbou metra jako protiatomové kryty. Tam všude se stavělo na zelené louce.

0/0
10.8.2015 15:04

P75ř21e31m74y56s36l 86Č26u98l53í58k 8790253842920

Tak ne paní, to bylo jinde, ale pánovi:-)

0/0
10.8.2015 15:05

M92a75r71e87k 31C38o90z97l 9582670139591

Já se s vámi o tom nedohaduji. Už jsem reagoval v jiném vláknu - můj komentář byl směřován proti tvrzení, že ve stanici chybí na jednom místě eskalátor a celému světu jsme za šašky. To prostě není pravda. Např. linka č. 14 v Paříži (bez řidiče) je relativně nová, bezbarierové stanice jsou všechny, ale v některých je bezbarierovost řešená jedním výtahem, který vede kdoví kam a lidé po těch schodech musí taky, pokud nechtějí ujít kilometry na povrchu.

0/0
10.8.2015 16:57

J98o78s55e82f 48K10a40r15f63í22k 7692355446130

Jako cestující bych to viděla asi takto:

Přehledné směrovky.

Pokud možno žádné nejezdící schody.

2x výtah pro kočárek (invalidy)

Inteligentně vyřešené navazující spoje MHD

Informace o příjezdu metra po celé délce nástupiště, nejen úplně vepředu.

Nástupiště uprostřed (né abych musel při vstupu zvažovat, na kterou stranu vlastně chci)

Jinak metro má zásadní výhody. Kupříkladu, je tam celoročně +- stejná teplota, jezdí to prakticky pořád, jezdí to rychle, nemá to zpoždění, pobere to hooodně lidí…

+4/−4
10.8.2015 8:29

M14a62r21e80k 37Z47a21h14r70a52d96i81l 6564759845221

Paní Karfíková má smysl pro humor...

+2/−2
10.8.2015 9:38

P71ř16e52m76y87s46l 53Č70u20l79í83k 8780383792160

Pokud možno žádné nejezdící schody. Paní bych nechal párkrát vyšlapat schody na Míráku;-D

0/−5
10.8.2015 11:38

M46i53c28h33a37l 86Š77á40r65k48a 5932178139856

Jen se zasmějte tomu, že nechápete psaný text.

0/0
10.8.2015 22:54

P65ř53e64m30y50s49l 62Č81u67l24í66k 8190503702570

Aha, tak jsem se překouknul. Takže ona napsala ještě větší kravinu než jsem myslel. Schválně, jestli pochopíte proč?

0/0
10.8.2015 23:17

P62e41t75r89a 46N59o38v37á51k56o35v93á 7748866374928

Hele oblažte nás svým ostrovtipem a nenechávejte hádat.

0/0
11.8.2015 10:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.