Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražský magistrát nechá upravit návrhy metra D. Nechce chyby z trasy A

Výhrady architektů i veřejnosti byly vyslyšeny. Pražští radní zadali Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy, aby upravil dosavadní návrhy na stanice nového metra D. Kritika nových stanic metra trasy A tak nezůstala bez odezvy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M48a58r60e44k 66Š96i35m15o30n 2484767438178

Hlavní je udělat dost parkovišť P+R. Poučte se trochu ze západu a podívejte se, jak se dojíždí v Římě - parkovistě u metra jsou několikapatrová a přesto stále plná.

+2/0
11.8.2015 0:46

P77e87t54r 53N95o20v22o94t26n28ý 9771189110125

No jak říkal Žížala, na áčku to bude na hov.o půl dne. A od toho by se měli odpíchnout, když budou řešit kritiku.

0/0
10.8.2015 23:07

M76a68r24t46i15n 95K37ř84í63ž 9553232780647

Jó, metro D :-). Když jsme se v roce 1983 stěhovali do Modřan, byla trasa D "na spadnutí". Padá už přes 30 let a ještě se nekoplo. Na projektu nyní pracují děti původních projektantů :-D

+8/0
10.8.2015 22:59

P77e40t26r39a 40N69o14v85á29k39o54v33á 7238336824318

V Brně je taky nové nádraží už skoro 200 let na spadnutí a stále se najdou tací, kteří tvrdí, že vůbec není potřeba. Takže tak.

+1/0
11.8.2015 10:28

L40a81d36i65s93l57a45v 15B11u71r46d78a 2927334988405

Taky že potřeba není :-)

+1/0
11.8.2015 13:33

J26i54ř43í 64K10o87c46u47r96e26k 6575394695228

Nikdo netvrdí, že rekonstrukce Horního nádraží není potřebná. Je potřebná.

Rekonstrukce Dolního nádraží (ne fakt tam není zelená louka) je dost napytel v tom, že návaznost na 2 nejvytíženější linky tramvají zmizí. Resp. bude s přestupem, což není nic skvělého, spíš naopak.

0/0
15.8.2015 20:22

J90i72ř54í 62J33e73z85d23i70n30s93k20ý 8388682323349

Gebriaj to ve videích říka dobrě. Stanice dělali "různí" lidé, ovšem ta stejná kancelář. To je panečku soutěž. stanice vypadaj jak když je dělaj jenom stavaři...

+6/0
10.8.2015 22:36

J91o95s39e23f 16C67h88o28d31o51u44n88s67k76ý 4101166459880

K těm eskalátorům...vyražte někdy do metra v Paříži a schválně, kolik eskalátorů tam potkáte ;-)

0/0
10.8.2015 22:34

J79i73r34i 40R98u35s54n13o83k 4235692887593

OK. A ted kdy byly vybudovany ty stanice bez eskalatoru v Parizi a kdy v Praze? Nepijde vam, ze pozadavky na komfot dopravy se s casem stupnuji? Nebo byste chtel letat ledadle bratri Wrightu?

+1/−2
11.8.2015 1:04

J77a24k71u34b 60V98o56k16a32t82ý 8364417812384

komfort dopravy, nebo lenost lidstva? Jestli se někdo rozčiluje nad tím že musí vylézt po svých 32 schodů, tak je mi ho líto

0/0
12.8.2015 11:56

J96i54ř92í 29K87o74c48u87r58e10k 6615954145688

Zkuste to, když máte poničené kolenní vazy. Myslí, že ta bolest Vás naučí přemýšlet jaké to bude, až budete starý a na ty nohy nebudete moct už nikdy a ne až se to zlepší.

A pokud nejste líný, tak choďte pěšky a nejezděte metrem vůbec. ...

0/0
15.8.2015 20:24

M12a82r75t57i41n 90Š66v74o95r52c 9489173888820

A též bych doporučil expertům doprojektovat koleje - že aby se později nezjistilo, že to metro nemá po čem dojet ....

0/0
10.8.2015 22:10

J56o89s97e97f 27R95i57c58h90t92e81r 9246205887643

Hlavně k tomu nepouštějte Kotase

+8/−3
10.8.2015 21:45

Z71d72e64n93ě86k 13H49r17u77b98ý 5895718311586

Já myslím, že je naopak v těchto dnech potřeba ocenit prozíravost projektantů, kteří ušetřili na zcela zbytečných stříškách proti dešti ;-)

+1/0
10.8.2015 19:40

T50o79m79á85š 65Z40e68m11a62n 3775178214525

Hlavně ať už to D je, klidně bych mu prominul i větší chyby než má nové A..

0/−3
10.8.2015 18:54

L91u82d75v27í79k 76G19a33j79d83o22š11í78k 2175823294982

Mnochov...

No jo, ale není úplně korektní srovnávat metro budované na mnichovské "placce" a v Praze kde jsou převýšení desítky a desítky metrů. V Mnichově asi nemají stanice 50m pod zemí jako v Praze. To se to pak řeční, že je to vyšlo levněji.

+14/0
10.8.2015 15:50

Z37d34e35n10ě49k 22D11u37b54e57c95k69ý 3197864860758

Veleslavin je 50 m pod zemi ?

pouze se ptam

0/0
11.8.2015 8:16

J59i56r33i 11J80a19v93u22r34e70k 7956672842856

Bořislavka 27m, Veleslavín 21m, Petřiny 38m. Všechno poměrně dost hluboko.

0/0
11.8.2015 12:52

T32o85m 81S62e50h81n84a52l 4511694745896

ale to s kvalitou architektury asi moc nesouovisí

0/0
11.8.2015 22:01

P35ř28e23m62y69s95l 35Č34u29l60í58k 8270283272400

...eskalátory by se pak budovaly stejnou dobu jako výtah, jejich cena by však byla přibližně 15 milionů korun.

Pane Bože, metro stálo řádově desítky miliard a tady se řeší miliony!?!

+5/−1
10.8.2015 11:23

I23r74e78n25a 42K52r67o35u20p87o56v45á 4140893177142

Naprosto mi není jasné, jaký smysl má rozkopat na kdovíjak dlouho Náměstí Míru (a tím totálně zasukovat dopravu na Vinohradech a  půlce Žižkova, když zrovna Náměstí Míru a přilehlé okolí má kompletní dopravní obslužnost (metro A i C, tramavaj, autobus) a naprosto pohodlně se odtamtud lze dostat všemi směry Navíc tam není naprosto žádný nevyužitý prostor, pokud by se měl udělat, byť i jen jeden přímý výstup z Déčka přímo na povrch, znamenalo by to patrně úplně zrušit parčík před kostelem. Vůbec nechápu tu mánii pořád rozvrtávat a blokovat části města, které jsou už roky stavebně i dopravně stabilizované. Centrum Prahy rozhodně žádné další stanice metra nepotřebuje.

+6/−18
10.8.2015 9:45

P62e36t90r 82P75e97t71r 6103982428593

viděl jste vůbec někdy trasu C ve špičce, že tu mluvíte o tom, jak je dopravně stabilizovaná a dostačující?

+10/−1
10.8.2015 10:28

M66i71c36h63a44l 32Ř51e71z76n72í54č41e46k 1671928137730

mě zase není jasné, proč se vyjadřujete k něčemu o čem nic nevíte. Trasa "D" má již územní rozhodnutí, takže není těžké dohledat, kde bude nová stanice Náměstí Míru "D". Asi vás top překvapí, nebude na náměstí Míru, ale v ulici Sázavská. Takže se rozkopání parku před kostelem nemusíte obávat. Omezení tramvajové dopravy, pokud bude, bude jen krátkodobé.

+12/0
10.8.2015 10:55

I23r60e30n43a 22K56r94o90u36p43o63v24á 4130773257102

No to jistě, omezení tramvajové dopravy bude jen krátkodobé, to je výrok roku. A v Sázavské je spousta volného místa, že je přímo hřích tam něco nevybudovat. Zvlášť když Vinohrady mají takovou špatnou dopravní obslužnost, že se bez další linky metra neobejdou.

0/−1
11.8.2015 7:48

M92i10c62h82a34l 21Ř22e61z28n39í40č18e93k 1531258817940

samotná stanice je ražená, na povrchu budou jen 2 vestibuly a vyústění výtahu. V Korunní výluka nebude, ve Francouzské možná. Přímo do ulice toho vyleze ještě míň.  Vzdálenost výstupů je obdobná jako na Můstku A/B nebo jako u výstupů Karlovo/Palackého náměstí. Ta stanice tam není pro obslužnost Vinohrad, ale pro všechny co jedou do centra. V prvním příspěvku jste demonstrovala vaši neinformovanost, v druhém už jen hloupost.

+1/0
11.8.2015 12:11

I96r86e48n21a 25K54r24o41u71p17o88v86á 4560733937382

No jistě. Viděla jsem, jak to vypadalo, když se prodlužovala linka A - a to prodlouení do Motola alespoň dává smysl. A lidé, co se potřebují dostat do centra mají možností dost a dost. Logičtější by bylo spojit novou linkou ramena těch stávajících, tím by se zlepšila dostupnost do centra pro spoustu lidí z okrajovýchčástí Prahy a navíc by zůstala možnost se dostat do centra v případě, že dojde k přerušení provoziu např. na Nuselském mostě (i kdy by to trvalo trochu déle).

0/−2
12.8.2015 7:55

M40i53c67h39a29l 49Ř11e47z68n25í81č25e85k 1961818287810

Bavili jsem se o stanici Náměstí míru a tam nebude rozkopaný park před kostelem a ani přerušená tramvajová doprava. A to bez ohledu na vaše zkušenosti s výstavbou trasy "A". (jinde píšete, že jste z jižnáku)

Spojit ramena stávajících tras? No vždyť to trasa "D" dělá. Spojuje Pankrác "C" a Náměstí Míru "A". A samozřejmě nahrazuje Nuselský most v případě jeho opravy. Navíc má stanici v Nuslích a připojuje další okrajová sídliště jako Lhotku, Kamýk, Písnici a Libuš.

Jak by jste to trasovala Vy, když se vám nelíbí, jak to navrhli dopravní inženýři.

+2/0
12.8.2015 12:31

M28a16r90t76i88n 76Š54u47l51c 2617149330735

Centrum Prahy možná tu stanici nepotřebuje, ale má-li se stát trasa D alternativou k C a především má-li jednou i když snad jen dočasně nahradit Nuselský most, musí mít trasa D přestup na A nebo B. A vzhledem k tomu, že ta trasa musí z Pankráce překonat Nuselské údolí, což je výškově ne úplně jednoduché, není těch možností asi moc. Kdyby nekončila na Náměstí Míru, byla by ještě šance ukončit jí v oblasti Karlova náměstí, ale tam by to bylo pro případný další rozvoj a prodloužení D úplně na nic, protože by narazila z jedné strany na Vltavu a prostor z Karláku do centra je dostatečně pokytý A, B i C. Z Míráku je šance, že někdy může D pokračovat k Žižkovu...

+7/0
10.8.2015 12:46
Foto

P70a65t46r79i62k 10C56h51r75z 4568859112529

Jedním z důvodů stavby trasy D je umožnit odstavení Nuselského mostu kvůli případným opravám (rekonstrukci) a moc alternativ do úvahy nepřipadá. Za současného stavu je při uzavření Nuseláku prakticky odstřižena od rozumné dopravy  celá jižní část města.

+3/0
10.8.2015 14:59

V10l71a98d54i74m34í70r 15H37o67l13ý 8614511766227

Proto se dost divím, že metro D nepostaví na Náměstí Míru rovnou, ale až někdy v 2. etapě.

O návrzích, že by se snad měla trasa D napojovat na Pankráci na trasu C, snad ani nemá cenu mluvit.

+3/0
10.8.2015 23:03

A90l77e87x96a23n93d53r 26K77o16s43t81k70a 8392528586144

A nejde "náhodou" právě o to, že odtamtud bude mít cestující přestup na XY dalších linek mhd? Náhodou ne, je to naprosto úmyslné..

+1/0
10.8.2015 18:27

J74a46n 75B81u48b95i85k 9782621682427

Typicky české - postavte to kdekoliv jinde, jen ne u nás. Případně - nestavte to vůbec, JÁ to nepotřebuji..........

+1/0
11.8.2015 8:57

I97r43e27n21a 33K44r59o96u67p88o86v57á 4560553307482

JÁ tedy bydlím na Jižním Městě, takže u NÁS by se nestavělo. Ale i tak jsem přesvědčená, že nové linky metra by měly raději spojovat konce ramen stávajících linek (což by v případě odstavení Nuselského mostu umožňovalo dopravit se metrem do centra, byť i s časovou ztrátou) a zlepšila by se obslužnost okrajových částí Prahy.

0/0
12.8.2015 7:50

M41a52r98e75k 84C18o97z85l 9142110399521

Poučit se z chyb rozhodně ano, ale jinak jsou to kecy člověka, co nikdy nikde nebyl a dělá, že je světák. Souhlasím s tím, že skoro všude, kde začali stavět metro, se dostali podstatně dál v počtu linek a kilometrů, ale to je právě dáno tou kvalitou, kterou autor nespravedlivě kritizuje. Mnichovské metro si nepamatuji, ale co si tak vzpomínám - Berlín, Paříž, Barcelona, Lausanne, Řím a kdo ví, kde ještě - linek je hodně (v Lausanne ne, ale to je malé město), ale stanice jsou v kopci, v zatáčkách, spousta schodů, kilometrů chodeb, zápach, pod prvními schody není pohodlný vestibul, ale hned metro apod. Nic z toho v Praze není, i přestupy na béčku jsou proti tomu nic.

+6/0
10.8.2015 8:43

V81á12c27l60a35v 21P28o44u87s31t58k36a 3780551892

Tak například v Paříži jsou některé stanice víc než sto let staré, to jen tak na okraj. ;-)

+2/0
10.8.2015 10:29

L25u87k87á29š 36H27l57o53u35c62a92l 6572880441414

zrovna nové stanice a celé nové linky metra v Barceloně jsou příkladem efektivity - sice méně prostorných než jsme zvyklí z Prahy, ale jsou poměrně hustě rozmístěné, velikostně dostačující a architektonicky moderní. a hlavně: za stejnou dobu, co se v Praze postavily čtyři stanice prodlouženého áčka, vybudovali v BCN asi 20 nových stanic...

+10/0
10.8.2015 11:09

M16a31r14e17k 25C65o70z36l 9322440379851

Já s vámi souhlasím. Také si jinde povzdechnu, kolik stanic metra mají za cenu malých ústupků. Můj komentář byl směřován proti tezi, že někde chybí eskalátor a celému světu jsme za šašky. To prostě není pravda.

+2/0
10.8.2015 16:44

A59l20e93x72a95n38d27r 82K97o26s80t12k35a 8332578906964

Zrovna Barcelona vyřešila metro na letiště na jedničku.

0/0
10.8.2015 18:32

J41a62k38u98b 56V24o36k31a71t39ý 8334537612644

v Barceloně vede na letiště metro?  8-o ty jo a já si ho nevšiml .....

V Barceloně jezdí na letiště vlak !!!!

0/0
12.8.2015 12:53

P83ř98e40m96y43s41l 89Č95u28l70í61k 8420893502120

...dostali podstatně dál v počtu linek a kilometrů...Podívejte se na mapku římského metra;-D

Berlín, Paříž - jejich linky jsou daleko starší než naše, těžko srovnávat. Že si nepamatujete Mnichov, o kterém se v článku dost píše, je váš problém, doporučuji si znovu prohlédnout, stojí to za to.

A že se někde do metra leze přímo z ulice?!? No rozhodně lepší, než sjíždět schody na Míráku. U nás se metro stavělo jako výkladní skříň socializmu z mramoru, po vzoru sovětských stanic, na západě raději stavěli jednoduché stanice, zato mají více linek. A při tom nesmyslném rozhazování peněz u nás se nedostalo na výtahy pro vozíčkáře nebo dětské kočárky. Nebo pro lidi s kufrem:-(

+6/−3
10.8.2015 11:36

M80a90r18t78i38n 90Š81u97l86c 2137959660515

Kdyby pražské podmínky umožňovaly stavět metro hloubené a ne ražené, asi by to i v Praze bylo jinak a byly by tu jednoduché stanice, do kterých se leze přímo z ulice (viz trasa C). Ale překonat z povrchu hloubeným metrem Vltavu by znamenalo postavit pro metro mosty (trasy A a B), což v historickém centru Prahy nejde. Navíc jde i o geologické poměry a zastavěnost. Když v Paříži stavěli široké bulváry, tak pod ně schovali metro. V Praze žádné bulváry, které by se daly rozkopat, a pod ně metro schovat, nevidím. A probourat kvůli metru bulvár od Rudolfina přes Staromák k Václaváku a Míráku by asi příliš pochopení nezískalo.

+5/0
10.8.2015 12:56

P34ř98e93m39y46s60l 96Č13u94l36í23k 8590173452430

To samozřejmě vím, nezpochybňuji hloubku tunelů v centru. Pouze jsem se snažil vysvětlit paní, že mělké metro je lepší než hluboké, pokud to jde postavit a že zrušit eskalátory na Míráku je blbost. Pokud se hloubilo metro na Jižní město nebo na JZ město, tak to byla blbost vynucená stavbou metra jako protiatomové kryty. Tam všude se stavělo na zelené louce.

0/0
10.8.2015 15:04

P66ř47e23m33y85s28l 89Č47u24l73í32k 8730113102530

Tak ne paní, to bylo jinde, ale pánovi:-)

0/0
10.8.2015 15:05

M92a47r73e47k 71C29o76z31l 9952380529971

Já se s vámi o tom nedohaduji. Už jsem reagoval v jiném vláknu - můj komentář byl směřován proti tvrzení, že ve stanici chybí na jednom místě eskalátor a celému světu jsme za šašky. To prostě není pravda. Např. linka č. 14 v Paříži (bez řidiče) je relativně nová, bezbarierové stanice jsou všechny, ale v některých je bezbarierovost řešená jedním výtahem, který vede kdoví kam a lidé po těch schodech musí taky, pokud nechtějí ujít kilometry na povrchu.

0/0
10.8.2015 16:57

J85o63s94e29f 31K54a47r40f48í89k 7712805326430

Jako cestující bych to viděla asi takto:

Přehledné směrovky.

Pokud možno žádné nejezdící schody.

2x výtah pro kočárek (invalidy)

Inteligentně vyřešené navazující spoje MHD

Informace o příjezdu metra po celé délce nástupiště, nejen úplně vepředu.

Nástupiště uprostřed (né abych musel při vstupu zvažovat, na kterou stranu vlastně chci)

Jinak metro má zásadní výhody. Kupříkladu, je tam celoročně +- stejná teplota, jezdí to prakticky pořád, jezdí to rychle, nemá to zpoždění, pobere to hooodně lidí…

+4/−4
10.8.2015 8:29

M60a78r64e24k 86Z94a13h50r43a75d84i68l 6734249895251

Paní Karfíková má smysl pro humor...

+2/−2
10.8.2015 9:38

P26ř93e42m30y13s83l 29Č53u10l28í63k 8690143122740

Pokud možno žádné nejezdící schody. Paní bych nechal párkrát vyšlapat schody na Míráku;-D

0/−5
10.8.2015 11:38

M92i25c37h68a97l 65Š81á51r57k94a 5452308289446

Jen se zasmějte tomu, že nechápete psaný text.

0/0
10.8.2015 22:54

P62ř80e33m50y33s72l 76Č48u11l39í75k 8580213232670

Aha, tak jsem se překouknul. Takže ona napsala ještě větší kravinu než jsem myslel. Schválně, jestli pochopíte proč?

0/0
10.8.2015 23:17

P41e42t45r40a 10N91o52v46á54k91o58v44á 7528836354678

Hele oblažte nás svým ostrovtipem a nenechávejte hádat.

0/0
11.8.2015 10:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.