Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejlepší dům na světě má tři pokoje a vypadá jako krematorium

Nejlepší nově postavený dům na světě stojí v anglickém hrabství Oxfordshire u města Henley nad Temží. Rozhodla o tom mezinárodní komise. Ze všech novostaveb za pět let se jí nejvíc líbil moderní třípokojový dům architekta Davida Chipperfielda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70a18k17u80b 94B65r17i10n44e53r 6807572862841

peckaR^

0/0
13.8.2015 11:13

P31e56t94r 91V81o80p46i37č95k92a 5552907157226

uz jsem teda videl lepsi domy, nektery casti jsou povedene, ale jako celek se mi to nelibi. Ale pokud je majitel spokojeny ...

0/0
29.7.2015 15:32

V34á80c77l91a51v 46J36e39b47a27v98ý 8920269973386

Jsem si říkal, kdo vyplodí takový titulek a soukromý tip se opravdu vyvedl. ;-D

Mě prostě fascinuje, že vůbec někdo vyplodí takovou "soutěž" o jakýsi nejlepší dům na světě za rok 2015. Svolá do mezinárodní poroty 3 vysloužilé pseudoarchytekty, kteří se nedostali dále než k zahradnímu domku a vůbec nejzajímavější na tom je, že to otiskne český server 8-o

0/0
28.7.2015 20:27

L66a98d22i47s65l89a38v 54B18u20r47d66a 2427214238345

Jen tak pro zajímavost, "vysloužilá" architektka z poroty je ročník 76;-D A další z těch "pseudorachitektů, co se nedostali dál než k zahradnímu domku" postavil např. školu či muzeum.

0/0
29.7.2015 8:31
Foto

M14a59r93e74k 63B75a88š16i49s57t90a 7183772923880

Ten dům vypadá velmi dobře, jen místo stromu uprostřed bych zasadil i krytý bazén nebo zimní zahradu.

0/0
28.7.2015 19:42

F64r47a98n39t92i43š52e48k 32S95o35b68o81t13k79a 1927283334910

Neosobní a studené, zvenku i uvnitř. Sloupy jsou hnusné. Toto všechno říkám podle svého vkusu, který asi bude silně zastaralý.....

+2/−2
27.7.2015 19:59

E93v42a 31K33a73l90l20i15s97t17o97v29á 6757258306810

Zastaralý ani ne, spíš nekultivovaný a bez přehledu jak obecného, tak kulturního ...

Ale nejste sám, tak si s tím nelamte hlavu. Asi ani nebudete nějak moc v balíku, takže celkem nehrozí, že byste "obohatil" krajinu nějakým novým "osobním" a "teplým" výtvorem..., což je docela plus..

+2/−4
27.7.2015 20:35

F28r43a80n30t90i61š20e71k 77S37o16b16o12t68k64a 1727833844970

Paní Kallistová, vůbec se nebojím"nekultivovanosti mého přehledu" , a to "jak obecného tak i kulturního", jak jste laskavě připodotkla. Projel jsem kus světa, mluvím slušně třemi cizími jazyky, moc mně vždy zajímaly sakrální stavby a tak kde jsem byl, tam jsem si je vychutnal. O vaší "vysoké kulturnosti" mluví vaše vyjádření k názoru jiného -  vy nediskutujete o názoru na stavbu, ale urážíte hodnotitele. Ještě že nevidíte jak vypadám, určitě by jste to do toho hodnocení zapletla také. PS: A v nejznámější pohádce K. Ch. Andersena malý a neškolený hošík odhalil snobství a hloupost dospělých, když po pravdě vykřikl "Král je nahý".

0/0
30.7.2015 20:58

E55v43a 24K34a47l81l37i53s41t33o75v58á 6537608316610

Ani projetí celého světa, nejen kusu, a dokonce ani znalost několika jazyků neznamená, že člověk tím získá na kultivovanosti a nějak extra se mu rozšíří kulturní povědomí. Snad takový člověk jenom víc viděl a nějak se tam domluvil. Ale je otázka, co mu to kromě toho dalo.

Jsem asi přecitlivělá na některá slova a hodnocení, ale člověk, který o něčem, co se mu nelíbí (ve vaší reakci obyčejné sloupy) řekne, že jsou "hnusné" mi moc kultivovaný nepřipadá.

Slovo "hnusný" vyjadřuje něco hodně odporného, nechutného, třeba až zvedajícího žaludek... A na těch sloupech opravdu není nic, co by mohlo v někom vyvolat takový "odpor". Mohou vám snad připadat neproporční, moc silné, nemusí se vám líbit...  ale co je nich hnusné ? 8-o

Jak by se vám líbilo, kdybych já o těch vámi obdivovaných sakrálních stavbách řekla, že jsou hnusné (protože mně třeba tyhle přezdobené, okázalé církevní svatostánky nic neříkají, daleko víc se mi líbí ty jednoduché moderní). Připadalo by vám to adekvátní ?

Takže se mýlíte : já diskutuju o vašem názoru na stavbu a i nadále se domnívám, že vámi použité výrazové prostředky jsou prostě neadekvátní a nekultivované, a to zcela bez ohledu na to jak vypadáte..

Ostatně kousek níže jsem ocenila rovněž záporný, ale kultivovaný názor p. Petra Němečka.

0/0
30.7.2015 21:48

F58r46a13n11t42i31š58e55k 46S84o13b13o39t52k35a 1457903264740

Paní Kallistová, mezi sakrální stavby nepočítáme jenom "přezdobené, okázalé církevní svatostánky", to mluvíte jen o evropském baroku. Zřejmě dále vaše vědomosti nesahají, protože to je asi jen třetina sakrálních staveb v Evropě. A co potom jiné kontinenty. No ale končím, ať si tu krásnou výše popsanou stavbu můžete dále a lépe vychutnat.....

0/0
31.7.2015 14:13

D48a14n19i43e47l 62S17t78r48a12k77a 8629555801161

Decentní, vkusné, dobré.

0/0
27.7.2015 19:30

M15a35r80e83k 64K33o83s68t86e62l78e34c24k87ý 6973406678

Paní Weberová, autorko článku, které krematorium ten dům podle vás tak asi připomíná?

Anebo který válečný bunkr by to tak mohl být?

To je váš vlastní názor, anebo jste to jen bezmyšlenkovitě (jak je u tLupy hloupých idnesáckých pisálků obvyklé) odněkud opsala?

Což tak nějaký obrázek pro srovnání, abychom jenom tak hloupě netlachali? Třeba krematorium v Pardubicích? Anebo to už zbourané v Ostravě?

+6/0
27.7.2015 19:22

E36v84a 81K57a49l13l64i47s34t52o19v52á 6687318566310

Víte co? Možná, že si to sama autorka ani nemyslí, třeba se jen snaží titulkem naladit na zdejší strunu a souznít s obvyklými hodnoceními podobných staveb..

nebo možná je to takový prazvláštní druh humoru..

Tedy já v to doufám.

Protože pokud to tak není a opravu si to myslí nebo (v horším případě) pokud se tím titulkem snaží podsunout čtenářům, jak na to mají nahlížet a co si o tom myslet...tak už by měla být z důvodu nekompetentnosti a nedodržení novinářské etiky od rána bez práce...

Rubrika totiž není blog ani komentář, kde by si autor doprovodného textu mohl ventilovat svoje soukromé názory... ;-O

+2/0
27.7.2015 20:49

M32a47r98e64k 16K61o50s63t45e31l80e68c38k92ý 6903506718

Kdyby se idnesáčtí hloupí novinoví pisálci propouštěli pro nekompetentnost nebo nedodržení etiky, tak v tomhle plátku už dávno nemá kdo psát!

Ta bába, co to sesmolila, ničemu pořádně nerozumí, jen pro svou obživu cosi opisuje ze zahraničních časopisů, anebo provozuje skrytou reklamu stavebním firmám a architektům v případě tuzemských staveb.

Smutné.

Když už napíše tak blbý titulek, tak by si to svoje krematorium měla být schopná obhájit!

+1/0
27.7.2015 22:26

E19v35a 69K98a58l64l32i25s46t39o80v74á 6257288406310

Nebo si do něj rovnou lehnout..:-P

0/0
27.7.2015 22:32

E13v90a 49K97a74l60l74i44s27t22o27v32á 6957198416600

Tak všechno zpět ! Odvolávám, co jsem výše napsala. Je to ještě horší:

Když už většina lidí má povědomost o architektuře a designu jenom z článků na internetových servrech tak by se ti, co k ukázkám píší doprovodné články měli povinně zdržet svých osobních hodnocení.

A zvláště ti, kteří dokážou napsat takovýhnle titulek k té kýčovité hrůze, která pod ním následuje

http://bydleni.idnes.cz/bydleni-v-maringotce-0r2-/stavba.aspx?c=A150224_133536_stavba_web

Odvolávám tedy svůj prvotní dojen, že je to zvláštní smysl pro humor a pod.  Bohužel to myslí smrtelně vážně. A to je tedy tragedie :-(

0/0
29.7.2015 17:46

L68a80d58i94s86l31a73v 81B76u48r69d31a 2697884298135

Já si nakonec myslím, že to možná ani není z její hlavy, minimálně to přirovnání k bunkru - viz článek o domu v Daily Mail: "Despite looking more like a glorified wartime bunker.."

0/0
28.7.2015 8:23

V49á46c35l11a50v 52J95e57b60a35v80ý 8450479983286

Tato "redaktorka" se nějakou souhrou životních náhod ocitla v rubrice bydlení. Bohužel stavařině vůbec nerozumí a očividně se i tvrdošíjně odmítá jakkoliv sebevzdělávat. Co článek to stavařská i novinářská perla.

Na druhou stranu nějak se živit musí, ale také nechápu, proč ji nedají třeba do rubriky zvířátka. :-P

+1/0
28.7.2015 20:30

E36v97a 29K16a43l68l45i43s80t27o67v30á 6367908536730

Protože o zvířátkách ví asi ještě míň a každý běžný vlastník psa nebo kočky by jí utloukl lepšími znalostmi :-(.

V tom bydlení (spec. v architektuře a designu)  přece jen těch odborníků není v běžné populaci tolik...

0/0
29.7.2015 17:15

J38i91t23k82a 58J83e39l20í25n84k11o44v61á 5500375446764

To v Pelhřimově ;-)

+1/0
29.7.2015 8:24

M29a42r32i49e 82J85a44h14n12o53v83á 5812313684665

To je taková krása, až se tají dech. Ty sloupy mi evokujují chrámový komplex v Karnaku. Jejich hmota je geniálně zvolená, subtilní by vypadaly trapně a celý dojem by shodily. Atrium... umělecké dílo. V

+4/0
27.7.2015 17:13

C17h60r52i52s33t26i69a52n 68M18o89r58g67e11n81s39t88e32r53n 5165576306334

Tak mam dojem ze si autor clanku plete kolumbarium s krematoriem. Takovehle krematorium jsem jeste nevidel. Mozna jsem jen prilis ovlivnen vzhledem toho brnenskeho...

+2/0
27.7.2015 17:09

M55i16c77h78a55e39l55a 37L93h25o43t36s10k97á 7846201599598

Jak může seriozní kritik nebo novinář psát  subjektivní hodnocení do nadpisu a ještě použít takhle primitivní přirovnání?  Takhle hodnotili architekturu a umění v novinách za socialismu. To nemají noviny nikoho v oboru povolanějšího? Ano, DNES to u umělěckých, modních článků fláká už dlouho, přitom je u nás mnoho nadšenců se skutečným přehledem, kteří by o práci stáli. Velmi neprofesionální, Rv

+5/0
27.7.2015 16:17

M89i63c41h92a36e76l12a 29L23h93o59t77s62k18á 7856361959458

A nakonec znevažovat takovým způsobem hodnocení poroty, která vidí dál, než do katalogu dřevostaveb  je opravdu poněkud drzé. Ta budova je hodnotná v tom, že spojila prvky okázalosti, zároveň působí současně a stylově velmi čistě a zachovala si absolutně bezkonkurenčně pokoru k tamnímu prostředí. Není dominantou. Dominantou je místní krajina, kterou nechtěl architekt zastínit, byť měl klienta, jehož rozpočet by nechal strhnout ke zrůdnostem viditelným na kilometry.  Architekt pracoval s okolním prostředím, průhledy, vše spolu pracuje jako jediné dílo. Neni nutné, abychom v takovém domě toužili bydlet, ale pokud píšu takový článek, mám mít alespoň nějaké povědomí o tématu!

+9/0
27.7.2015 16:30

E54v47a 23K23a22l79l94i43s33t73o81v41á 6147228926550

Ano, i já na tom kromě jiného obdivuju fakt, že přestože je investor v balíku,  má tolik estetického cítění a pokory, že si nenechal postavit nějakou hrůzu, která by do široka daleka vykříkovala Já na to mám ! jako to dělají nebo dělali snad všichni rychlozbohatlíci tady.

I nkdyž dneska už jsou i tady díky bohu občas vidět hodně drahé nemovitosti, jejichž vlastník není nabubřelý, hloupý snob, ale kultivovaný člověk s přehledem a estetickým cítěním.

Ale jak dlouho tady ještě budou strašit ta různá "podnikatelská baroka" než se buď rozpadnou nebo je někdo zlikviduje nebo přestaví. U některých mám obavy, že to ani nepůjde a že se prostě budou muset rozpadnout časem...

+4/0
27.7.2015 18:47

M67a66r91e62k 79O11p 9759363250603

To je hnus velebnosti

+1/−7
27.7.2015 16:06

E77v26a 61K35a50l72l11i48s64t22o46v76á 6507608966920

To víš, pro opy to není :-/

+1/0
27.7.2015 22:34

M53a38r47e81k 89O46p 9839163500293

1) si netykáme

2) Op = mimo jiné i člověk, ale máte pravdu, pro lidi to tedy asi opravdu nebude.

0/0
28.7.2015 15:16

L44a43d65i53s71l85a96v 61B12u78r80d96a 2327194408655

Máte pravdu, milovníci filmových skvostů Zdeňka Trošky to určitě neocení.

0/0
28.7.2015 8:25

M57a80r18e89k 25O41p 9649853560463

Vždy mne udivuje tenhle bolševický pohled těch, kteří druhé škatulkují podle jednoho příspěvku. Vy jste byl kádrovák, nebo jen kádrová rezerva za bolševika?

0/0
28.7.2015 15:18

L87a43d70i41s41l54a83v 30B38u66r81d20a 2497594788875

Byl jsem dítě školou povinné.

0/0
29.7.2015 8:34

D57r28a22h55o15m38í50r 33S88t13r97o59u13h12a78l 4795958342964

Něco podobnýho u nás stavěli komunisti. Akorát to bylo v zástavbě, no...

+2/−3
27.7.2015 15:15

E63l90i70š46k35a 23S11v79o73b83o46d40o58v21á 6361822461720

Mně se z toho nejvíc líbí pes, krávy a okolní krajina...

+1/−2
27.7.2015 14:43
Foto

L11u40b59o91m46í51r 38J56a33n27o35t86a 5116234246615

hnus fialový

+1/−5
27.7.2015 14:15

J25a96n 86Č80e86r42n13ý 3570767498

Je to osklivy, sterilni, neutulny.V garazi mu stoji Skoda Yeti :)

+1/−3
27.7.2015 13:40

P52e71t48r 48M75a29l42i16š94k93a 6471715541283

Já tam vidím jiný vůz.

0/0
27.7.2015 17:03

Z18d77e88n83e53k 85B81e32d25n95a94r 7397946647859

Tak jako kulisa nějaké střílečky povedené. Jinak úlet ve stylu funkcionalismu 70 let. Smysl těch obřích betonových sloupů mi uniká. Teda kromě toho, že se za ně mohu schovat se samopalem nebo pancéřovkou, až se budu bránit nájezdu tanků z údolí.

+2/−2
27.7.2015 13:37

P68e37t12r 24K95o98l65á17ř 2848507164541

Myslím, že označení "krematorium" je velmi výstižné ... nelíbí se mi to ani zvenku, ani zevnitř ...

+4/−4
27.7.2015 12:10

L94a28d30i24s53l52a68v 72B18u52r29d13a 2907674298565

V čem je to výstižné? Znám několik krematorií, která se mi líbí jak  zvenku, tak zevnitř.

+3/0
27.7.2015 13:41

J52a52n 46S33t76o29d36o66l44a 7561570283510

Mně přijde divná celková koncepce. Dům sám o sobě zapadá do terénu. Jenže zmiňují vlastní stádo krav. Kvůli zemědělskému zázemí musí být někde bokem další budovy. Usedlost vždy beru jako celek. Kdyby to postavili na pozemku bez zemědělského využití, fajn. Třeba zámky, což jsou podobně reprezentativní sídla, mají - pokud jde zároveň o zemědělskou usedlost - v blízkosti zemědělské budovy. Pro mě je zaímavé pozorovat, jak to bylo propojené, případně decentně oddělené, jak pěkně dokázali postavit i obyčejný seník, atd. Většinou jsou to krásně promyšlené a propracované komplexy. Kdybych měl hodnotit tento dům, vzal bych celou usedlost jako celek a ignoroval scénky s pejskem u francouzského okna.

+2/0
27.7.2015 10:40

P69e14t43r 47N40ě85m14e93č80e51k 1862364902773

Mně se to nelíbí....

+3/−2
27.7.2015 10:32

E25v17a 97K32a38l78l18i64s41t13o81v76á 6757908636780

Tohle považuju za kultivované vyjádření negativního názoru, na který má samozřejmě každý právo. Díky ! Nebývá to tu obvyklé...

+2/0
27.7.2015 20:55

I95v93a 49K30a47r48l84o65v60s80k24á 5615707109583

Krásný výhled...louky, lesy, krávy :)

+2/0
27.7.2015 10:32

A96l85e50x21a58n46d34r 28C48h42y15t71i39l 2644622205231

Rekl bych, ze z tech obvykle uvadenych domu je tohle opravdu dum, na ktery (mit na provoz a porizeni) bych mohl byt pysny.

Ja jsem tedy pysny i na ten muj, co mam ted, ale ten je o dost mensi a koncipovan jako s co nejmensi udrzbou ;-D

+2/−1
27.7.2015 10:25

I40v11a55n 91P85š69e39n75č32í42k 6707570639566

aha...pár zajímavých prvků, ale komplexně dost hrozný...zajímalo by mě, kdo seděl v komiksi...8-o

+2/−3
27.7.2015 10:06

E92v41a 53K83a90l34l79i15s42t70o74v10á 6877428766550

V komiksi asi nikdo, ale tohle hodnotili architekti. Potřebujete znát konkretní jména ? Asi by se to dalo vyhledat, ale nevím k čemu to zrovna vám bude...:-/

+3/0
27.7.2015 18:51

J10a97n 69R11i30c68h53t66e21r 5262212443365

Vypadá to trochu jako kulometné hnízdo chránící údolí před ním (výhled je nádherný), hlavně tou masivností a "betonovou" barvou.

Ale hlavně bych se ve spleti temných atrií a "dvorků" vzadu, kam díky výšce okolních stěn zasvítí slunce tak dvě hodiny denně kolem poledne, trochu bál...

A zajímal by mě půdorys, jak je to všechno propojené.

Mně osobně se tahle monstra moc nelíbí, ale proti gustu... každopádně oceňuji, že do krajiny ta budova vcelku zapadá:-)

+3/−1
27.7.2015 10:02

J13i62ř70i83n85a 21S39a84v80o71v85a 1431355686843

půdorys a další informace jsou na

http://www.architectural-review.com/buildings/fayland-house-in-buckinghamshire-by-david-chipperfield-architects/8684710.article

;-)

+1/0
27.7.2015 12:50

J27a84n81a 95P98o75l42á72š86k62o35v33á 5867862728744

krematorium vypadá úplně jinak, liší se vnitřním vybavením

+4/−2
27.7.2015 10:02

M22a44g78d38a 17K14a25t11z31o46v70á 9286361839678

;-D

0/0
27.7.2015 10:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.