Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na nehostinném pozemku si postavili příjemný dům s nádherným výhledem

Dům v malém městě na Českomoravské vrchovině vyrostl na místě, které vypadalo zdánlivě zcela nehostinně. Svah nad rybníkem se díky nápaditému řešení nakonec proměnil v příjemné místo k žití.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F80r73a81n71t19i57š72e16k 73S38o29b87o97t92k40a 1127423494330

Jsem staromilec, zřejmě bez vkusu, protože tento dům je pro mně nehostinný, neútulný. Z venku něco jako lepší benzinka či kanceláře dispečerů na autobusovém nádraží Florenc, uvnitř studené sklo a ocel. Necítil bych se tam dobře.

0/0
14.7.2015 21:02

T60o37m55á78š 79C67h44r44u88d49i25m35s17k94ý 5464906587166

Dům je stejně nehostinný, jako pozemek.

0/0
14.7.2015 8:18

L68a85d19i11s45l85a28v 69B36u23r91d15a 2237104578855

Rozhodně je škoda, že se několikrát zmiňuje kontakt domu s rybníkem, nádherné výhledy, ale na žádné fotce to není vidět.

Že je zkomoleno jméno autora už napsali jiní.

+2/0
13.7.2015 13:37

J64i38ř32í 71Ř54e66h27o68ř 9608738336718

na níže vloženém odkazu (Václav Poustka) je jedna fotka z povzdálí

0/0
13.7.2015 13:52

V95á23c71l68a57v 90P85o28u58s20t75k47a 3560781672

Kochejte se:

http://www.mapy.cz/zakladni?x=16.3379527&y=49.6303001&z=19&l=2&pano=1&base=ophoto&pid=14681982&yaw=0.033&fov=1.257&pitch=-0.022&source=muni&id=2769

0/0
13.7.2015 14:08

L12a35d46i72s49l53a98v 94B55u52r61d70a 2887544858855

Díky, aspoň něco. Škoda že toho není schopná autorka článku, o chybějící fotce výhledu z obýváku nebo z terasy nemluvě, když už je to přímo v nadpise.

0/0
16.7.2015 8:35

J37a35r59o56s32l43a50v 81K55a33d95l98e67c 5111659542761

Pro mne velice nepříjemný dům.

+4/−2
13.7.2015 13:37

P51a94v25e21l 16O13d19r93a13z61i17l 6784279907950

No konečně mi to docvaklo - ten dům znám, zaujal mě na první pohled. Exteriér vypadá v reálu lépe. Přírodní scenerii dům nenarušuje, pouze možná při pohledu přes rybník trochu vyčnívá mezi katalogovou klasikou (ne, opravdu nemám rád, když šikminy oken zbytečně kopírují šikminu střechy).

Jo a pan architekt se jmenuje Chehabi, ne Chebabi.

+2/0
13.7.2015 12:58

V89á82c88l91a41v 56P53o68u75s96t57k28a 3690901602

Slíbil jsem, že už to neudělám, ale nemohu si pomoci. :-P

http://www.rch-architects.cz/portfolio/rodinny-dum-bystre.html

+1/0
13.7.2015 13:14

J33i79ř52í 78Ř94e51h80o10ř 9518188566248

děkuji, výběr těch fotek v článku příliš nekopíruje popis zasazení domu do okolí

+1/0
13.7.2015 13:50

P85a32v54e73l 57O13d68r63a19z64i11l 6654239477960

Přiznám se, že nechápu, proč mi to posíláte. Já samozřejmě vím, kde ten dům stojí, vždyť píšu, že kolem něj chodím. Vaše nutkání zveřejňovat polohy domů zde na portále i těm, kteří si ji neumí dohledat, považuji za neetické.

0/−1
13.7.2015 14:47

V27á30c22l87a74v 66P96o29u39s80t44k97a 3400181502

Nechápu co vede současné architekty k tomu umisťovat hlavní vstup do domu v kolizi s hlavním (v tomto případě jediným) vertikálním komunikačním prostorem domu. To opravdu nikomu nedochází, že vstupní hala je "špinavá" komunikační zóna a že hnát přes ni děti v bačkůrkách do postele není úplně ideální?

+3/0
13.7.2015 11:31

P71a43v93e46l 35O21d54r35a60z21i66l 6734989717230

Vstupní prostor možná mohl být velkorysejší, ale jak velkou tu "špinavou zónu" potřebujete? Já tedy vejdu, zuju se a tím je hotovo. Stačí mi na to 70cm.

+3/0
13.7.2015 12:00

V40á65c48l37a41v 77P75o90u21s15t66k94a 3730441522

A co když příjdete domů celá rodina najednou, třebas čtyři lidi? V zimě nebo za deště? Každý z nich potřebuje svých 70 centimetrů?  

Nás na škole učili, že je třeba vstupní prostor - zádveří, chcete-li - oddělit od ostatních komunikačních prostor a také se to při projektování snažím dodržovat. A důvod není jen kolize čistých a špinavých zón ale také tepelné ztráty.

+7/0
13.7.2015 12:31

P12a53v81e17l 44O16d40r45a42z76i37l 6974769447490

Ne, těch 70 cm je potřebná délka prostoru, šířka je k tomu, aby se tam vešlo víc lidí. Jinak se zjevně doba mění, vstupní dveře těsní, takže třeba není nutné přidávat další dveře a vytvářet prostor, využívaný několik minut denně.

Ale jak píšu, tak já bych se tomu zádveří nebránil.

+2/0
13.7.2015 12:42

V36á17c12l47a31v 78P13o25u18s80t55k16a 3150151662

Ony těsní pokud jsou zavřené. Chcete-li jimi projít, je třeba je otevřít.

0/−1
13.7.2015 12:55

P65a96v70e85l 55O80d42r69a21z97i14l 6924229607560

Jistě, jsou otevřené asi 120 sekund denně.

+3/0
13.7.2015 12:59

V81á74c82l22a56v 98P40o65u49s30t33k94a 3410501562

To bohatě stačí.

0/−1
13.7.2015 13:14

P15a66v65e86l 16O45d75r81a43z86i58l 6764409427470

Okna mám otevřena podstatně déle.

+3/0
13.7.2015 14:47

V19á40c18l24a10v 60P64o31u40s88t53k10a 3850841182

Dobře děláte, čerstvý vzduch je důležitý.

0/0
13.7.2015 15:15

M38i88c47h56a18l 45Ř31e86z11n74í37č71e57k 1471308227100

máte pravdu, je to nešťastné řešení. Prostor vstupu by měl být od haly se schodištěm oddělen dveřmi. Ale dnešní architekti nechápu, že vstupní prostor má oddělovat vnitřní obytný prostor od venkovního. A to nejen z hlediska čistoty, ale i z hlediska tepelných ztrát.

+3/0
13.7.2015 12:18

P32a49v66e72l 60O51d16r45a61z51i73l 6484539337430

Třeba nechali osadit vstupní dvéře.

+1/0
13.7.2015 12:21

M11i15c29h91a16l 55Ř51e33z62n31í51č38e59k 1661408607800

a proč by neměli mít vstupní dveře?

0/0
13.7.2015 12:23

P59a66v91e11l 98O80d70r86a87z27i79l 6244279727740

Píšete o tepelných ztrátách, ne? Jistě, když udělám zádveří a dám si tam další - interierové - dveře, tak budu mít ztráty o něco menší, jde jen o to, jestli tak významně, abych si je tam dát musel.

+1/0
13.7.2015 12:44

M16i35c29h67a48l 27Ř36e65z63n36í28č44e62k 1521478817380

vy si je tam dávat nemusíte, ale já bych na nich trval. Už jen z těch dvou uvedených důvodů.

+1/0
14.7.2015 7:29

P41a63v76e39l 74O86d87r75a21z42i27l 6164709257240

Nikdo vám nebrání.

0/0
14.7.2015 12:08

O63n63d21r77e73j 16S40i98d12o64n 6324136901772

Je to myslim trend z US. Ale taky se mi to moc nelibi. U jednoho domu, kde jsem bydlel to skoncilo tak, ze jsme chodili bud garazi nebo "zadem" pres zahradu a terasu a hlavni vchod jsme mohli mit jen namalovany.

0/0
14.7.2015 3:23

I66v52a89n 47M26i73n58á88ř 7392984107101

Hnojit přírodní scenerie krabicovitými stavbami nelze nazvat ničím jiným, než totální

bezcitností. Mnohem horší a nezodpovědnější je však tento "český" trend propagovat!

0/−1
13.7.2015 11:23

P89e51t76r 21H58l63a65v34í16k 3126207785312

Nadpis článku láká na příjemný dům s nádherným výhledem...tak co tam alespoň jednu fotku toho nádherného výhledu dát ???!!! :-)

+1/0
13.7.2015 11:08

P44e29t71r 95M86a45r13š60á85l44e23k 9385882684729

Takový současný standard. Nulová stylotvornost. Jeden z mnoha.

+3/−1
13.7.2015 10:15

A64l98e35n51a 80V75e14s50e61l70á 3723341265428

Konkrétní detaily, barevnost apod. jsou otázkou individuelního vkusu, ale dispozičně se mi to líbí moc.

+3/−1
13.7.2015 10:06

V37á53c75l93a80v 36P13o30u72s59t25k15a 3830231662

Oko projektanta by tam pár dispozičních chyb našlo. :-P

+1/0
13.7.2015 14:37

A56l71e46n84a 92V45e49s50e60l54á 3163931595318

To asi ano. Ale stejně se mi to líbí. Jak mi tak dospěly děti, tak oceňuji třeba to, že každé podlaží může v případě potřeby fungovat téměř odděleně a bylo by to případně použitelné i jako dvougenerační bydlení. (Ale máte pravdu, že pokud se to používá jako jeden celek, tak ta spojnice obou pater jdoucí přes vstupní prostor, není úplně ideální.

+2/0
13.7.2015 14:55

V40á63c53l60a18v 36P73o86u77s96t29k19a 3240611342

Ještě mi chybí propojení garáže s domem suchou nohou, těch dveří je tam škoda. Také ložnice rodičů by si zasloužila vlastní koupelnu, nebo alespoň samostatný vstup do té stávající. Co se týče vstupu do WC přímo z kuchyně.... na tuhle věc si asi nikdy nezvyknu, já bych to jako projektant nikdy nenavrhl.  Obrovské plus za sklep a velkou technickou místnost, to už se dnes nevidí.

+2/0
13.7.2015 15:21

L90a77d77i58s48l89a22v 46B27u85r20d64a 2117394738745

Vlastní koupelna u ložnice rodičů mi tam chybí nejvíc, respektive vstup z ložnice do té stávající, a samostatné wc někde u vstupu do domu. Ona vůbec ta soukromá část pro rodiče není kdovíjak oddělena od "veřejné", rozhodně by neškodilo vstupovat do ložnice např. přes šatnu.

0/0
16.7.2015 8:54

I75v66a87n 84M68a94r32e83k 6554268262

Krabicoidní tvar a interier studený jako psí čumák ,připomíná mi to naši obřadní síň,zvenčí i zevnitř ! Rv

+2/−2
13.7.2015 8:10

M76a50r10i48e 11D86a43n27č63á89k97o19v84á 5465228353676

takový dům bych nechtěla, vadilo by mi na něm snad úplně všechno, hlavně ta dispozice.necítila bych se v něm dobře ani co se týče barevnosti.za mě - nebrat.

+3/−1
13.7.2015 7:37

L75a94d44i94s34l25a86v 11B56u48r75d98a 2807494238135

Vzhledem k tomu, že dům vznikl pro to, aby se v něm cítili dobře jeho současní majitelé, je informace, že Vy byste se v něm dobře necítila, skutečně přínosným námětem k diskusi:-)

+3/−5
13.7.2015 13:43

M29a30r42i72e 29D12a23n59č71á87k16o10v12á 5655388653976

Pane Burdo, diskuse je od toho, aby lidé zveřejnili svůj názor k článku a k předmětům, které článek popisuje. To jsem udělala a proto také píši  "za mě - nebrat"

..á propos,.... zajímalo by mě, jakým přínosem má být Váš komentář k tomu mému??

+5/−1
13.7.2015 13:55

L28a95d32i54s57l97a11v 97B56u91r30d45a 2627374798105

Inu, dokola se opakující příspěvky typu "mě by se tohle nelíbilo" pod články o rodinných domech vzniklých pro konkrétní lidi, jsou prostě zbytečné a nicneříkající. Samozřejmě Vám neberu právo na vyjádření Vašeho názoru, ale pokud má smysl jen pro Vás samotnou, proč ho psát sem? Pokud někdo napíše "to a to je řešeno špatně", je to úplně něco jiného, to je většinou objektivní fakt, ze kterého si třeba zájemce o výstavbu může něco odnést. Ale informace, že paní XY by nechtěla dům jako má pan AB, protože by se tam necítila dobře, je k ničemu. Něco úplně jiného je, když své pocity ze stavby a zkušenosti s úžíváním do diskuse napíše majitel domu.

0/0
16.7.2015 8:47

J54i14ř62i23n69a 19S57a79v94o90v43a 1231115636143

nehostinné zvenčí, nezajímavé vevnitř - smutný obrázek typické současné architektury rodinných domů

+7/−2
13.7.2015 7:12

L76a96d65i42s66l86a73v 34B38u11r91d53a 2657394498225

Nemůžu souhlasit - pokud by toto byla typická současná architektura rodinných domů, byli bychom na tom dobře. Pořád ale převládají architektonicky podprůměrné katalogové domy.

0/0
16.7.2015 8:50

O16n78d80r58e24j 28S48i66d44o94n 6704576211302

Moc pekne, to se skutecne povedlo. Stylove a pritom ne na efekt. Verim, ze se tam bude dobre zit.

+7/−1
13.7.2015 3:40

P79a56v47l74a 23N33o35v41á 3255738399870

Co člověk to jiný vkus. Já když na to koukala, tak si řekla, tohle tedy určitě ne. Nelíbí se mi to ani na první, ani na druhý pohled...

+9/0
13.7.2015 7:05

E48v68a 68K17a41l95l57i87s31t43o49v70á 6487988706570

Mně ani na třetí, ani na čtvrtý... Pátý už ani nebude....

+1/0
13.7.2015 20:01

F98r61a76n71t55i42š77e91k 69S17m76u91t41n54ý 2335548716645

Takové pěkné, menší, rodinné... krematorium.

+11/−2
13.7.2015 2:17

M90a83g65d72a 18K41a42t39z61o10v56á 9606211109708

Při pohledu z ulice mě napadlo totéž, a ta tmavá kuchyň mě taky nijak nenadchla. Ale co, hlavně když se to líbí majitelům.

+1/0
13.7.2015 10:37

I69v98a12n 23M42i59n92á36ř 7892244717881

Já bych to tak nehodnotil - že je hlavní, líbí-li se to majitelům. Faktem zůstane,

že nevzhledná krabice naruší přírodní scenerii široko daleko!

0/0
13.7.2015 11:59

P81a92v69e53l 57O65d20r67a44z95i34l 6364889357680

No a? Vy víte, kde to je? Nevíte, že. Tak proč vás trápí přírodní scenerie na "blíže neurčeném místě"?

0/0
13.7.2015 12:22

L48a81d13i16s74l69a68v 54B59u80r54d21a 2687664438945

No tak pokud tu scenérii skutečně narušuje, není to dobře, a je jedno, kde to je.

0/0
13.7.2015 13:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.