Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

To je obluda. Největší loď na světě splní všechny sny

Ve Francii se vyrábí největší loď na světě. Obrovské plavidlo Harmony of the Seas se staví v loděnici STX France v přístavním městě Saint-Nazaire. Na vodu byla loď spuštěna v červnu. Plula do dva kilometry vzdáleného doku, kde bude dokončena v únoru 2016.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R86a75d34e97k 64K11o82p56a68r 4578331392799

Cena lodi je 27 mld. Při odpisech (a to nepočítám náklady na údržbu, opravy, provoz,...) je při životnosti 20 let, měsíční odpis 112.500.000,- Kč.

Já nějak nechápu, jak se toto může vyplatit....

0/0
9.7.2015 12:00

J17a63n 18F16r98i10d51r45i49c66h 6875578949753

2700 lidí tam bude pořád a to se pak hezky rozloží.

0/0
9.7.2015 20:13

V19á20c71l87a35v 66H59o22s71c83h 8146448772261

a pak to nakej Ital skrabne o dno kvuli naky Rumunce...

+2/0
8.7.2015 14:48

J78a46n 59P13r25o34c19h26á78z26k22a 5476502768467

RCI je Royal Caribbean International a je to stejná společnost, která vlastní ty dvě o chlup menší lodě. Prostě si objednali třetí kus. V článku to vypadá, jako by se hovořilo o různých společnostech.

0/0
7.7.2015 9:17

J46a50n 68N35o73v45á96k 7695974728307

vždyť to se musí převrhnout :-/

0/−1
5.7.2015 21:08

J94a91n 34M12a64j32z35n66e13r 1166837426702

no hlavně bych to už nenechal řídit Itala :)

+5/0
3.7.2015 16:36

F65r91a40n54t74i86š26e81k 74S62k47u63p74l51í51k 7422482881152

Tak mě napadá, zda za zvyšování hladiny oceánu nemohou lodě.

+5/0
3.7.2015 16:05

J51a14n 24S34a54l24o57m25o24n 4209430121615

No jo, tělěso ponořené do kapaliny.... Tahle loď určitě o nějaký ten nanometr hladiny světových oceánů zvedne :-).

0/0
8.7.2015 14:00

D17a97v69i80d 15T52i94š21l 5550471293381

co to žere? :-)

+1/0
3.7.2015 13:01

F86r47a88n79t83i33š64e26k 78S89k66u50p67l84í39k 7272702111712

lidi:)

+1/0
3.7.2015 16:05

J41a60n 84M56a76j81z69n36e94r 1936937946652

no vás ne teta :)

+2/0
3.7.2015 16:37

P94a94v67e76l 67P45a40u85l78i84k82a 9275410297226

Kde jsou ty elegantni parniky z prelomu 19. a 20. stoleti s krasnymi stihlymi liniemi. Luisitania, Titanic, Mauretania - to byly lode. Takova obludna ohavnost, co se stavi ted - no plujici Disneyland.Rv

+4/−1
2.7.2015 14:33

A30l22o76i49s 54M74a86ň77a11s 2902226969239

Na dne nebo ve srotu. Libi nebo nelibi je vzdy individualni. Spis bych hodnotil technickou narocnost, bezpectnostni prvky,...

+5/0
3.7.2015 13:58

L96u68d32v84i93k 10S54p72i26n62k59a 1342707850625

děkuji především panu millerovi za doplnění, věčný komentář a zkušenosti.  člověk se rád poučí. oproti různým diskuzním blábolítkům, která nemají o věci ani páru, ale žvaní do všeho.

+1/−1
2.7.2015 13:02

M75i12c39h45a62l 57M16i82l26l53e50r 9896172279662

;-):-)

0/0
3.7.2015 18:50

J85a54n 47B27o88h20a61t97ý 7327400738492

Plovoucí luxusní Alcatraz. Sen každého klaustrofoba : )).

+3/−2
2.7.2015 10:06

M13i59c27h25a83l 88M34a12l98ý 5602764449643

Asi tak. Člověk nechápe, proč se do toho lidi nechávaj zavírat a ještě za to platěj.

0/0
6.7.2015 8:56

L90u85k16á40š 52S19k46o55p59a75l 9146858525961

Mě vždycky u těchto typů lodí překvapí ten poměr posádky/pasažéři. Prakticky na dva pasažéry je tam jeden člen posádky. No určitě to má význam vzhledem k množství atrakcí a nutné logistiky, ale i tak je to hustý teda :)Každý ten pasažér nejen že platí kus splátky za loď, zisk provozovatele ale taky jednu polovinu mzdy personálu .. takže taková plavba nebude asi zcela za lidovku :)

+2/0
1.7.2015 14:31

M52i23c14h16a14l 87M17i12l32l97e37r 9666112829252

lodni spolecnosti o mene hvezdickach maji trochu vetsi pomer pasazeru na clena posadky, 3: 1 nebo jeste kousek vic.

0/0
1.7.2015 16:47

M67i34c77h13a61l 96M34i55l66l78e30r 9376932539832

zapomnel jsem dodat, nez jsem odeslal, ze ruzni clenove posadky jsou ze zemi, ktere v porovnani s vyspelymi zapadnimi staty maji mnohem nizsi vydelky (Filipiny, Indonezie, staty Jizni Ameriky, vychodni a jihovychodni Evropy atd) a jejich platove podminky na lodi nejsou nijak slavne.

Dalsi je, ze podle hodne dlouho zavedenych zvyklosti se pocita, ze cast prijmu u nich budou tvorit tuzery, co je celkem snadne u kabinovych stewardu a obsluhujicihio personalu, ale nemozne v kuchyni, pradelnach, uklizeci atd. Proto je na mnohych lodich zavedeny "sluzebni priplatek", ktery se pricita k zakaznikovu palubnimu uctu kazdy den. Obvykla sazba je $11 az $12 na osobu a den plavby, vcetne deti. Je ale mozne zajit k ucetnimu a nechat si castku snizit nebo zvysit.

Je to vlastne hromadny tuzer, ktery se rozdeli podle predem urcene formule, aby se dostalo na kazdeho pracovnika.

 Samozrejme, ze ruzni kabinovi stewardi a obsluzny personal se behem plavby snazi extra, aby si vydelali extra tuzery navic nad to, co jim bude predano z uctarny pri rozdeleni sluzebnich priplatku.

 Americane povazuji "tipping" za samozrejmost a je to pro ne hanba nedat slusneho tuzera, skoro spolecensky prestupek.

 Jine narody to povazuji za trochu "mastne". Australani a Novozelandane jsou znami tim, ze na tuzery nikdy moc nejsou a kdyz, tak ne zavratne castky.  Bylo jim zvlast proti srsti, ze musi platit urcenou castku, ne aby se na konci rozhodli, zda chteji a kolik. 3 americke lodi spolecnosti Princess, ktere ted celorocne vyplouvaji z australskych pristavu jako svych bazi a pouzivaji na palube australskou menu, dospely ke zmene pred 3 lety. Na jejich palubach se uz automaticky neuctuje denni sluzebni poplatek a je to nechano na kazdem pasazerovi,aby rozhodl na konci cesty komu z personalu a kolik preda v obalce.

+1/−1
1.7.2015 17:08

J23a38n 40P90r81i87c93h54y71s55t56a87l 8621178123

Hloupy titulek a stejne hlouposti v textu. A proc je to v rubrice Bydleni?

Tohle rozhodne nemuze byt nejvetsi lod na svete. Nejen to, ona neni ani v prvni stovce, protoze zadna z lodi prvni stovky neni kratsi nez 366 metru. Nejvetsi lod je Barzan, ta ma 400 metru. (Prave kotvi v Hamburku, cislo IMO 9708851, MMSI 229930000)

V minulosti byly jeste vetsi lodi, Seawise Giant meril dokonce 458,46 metru. V provozu 1979 - 2009.

Jo a takove detaily jako koncovky privlastku podle rodu podmetu, to uz bych asi od profesionalnich novinaru ocekaval prilis, on to asi strojovy preklad neudela? "Harmony of the Seas je dlouhý 362 metrů, široký 66 metrů a vysoký 70 metrů" ma byt "Harmony of the Seas je dlouha 362 metru, siroka 66 metru a vysoka 70 metru". At uz to je podle "lod" nebo podle "harmony", tak obe podstatna jmena jsou rodu zenskeho...

+5/0
30.6.2015 23:43

J85a18n 63S39a91l51o35m82o90n 4989280661475

Možná největší PASAŽERSKÁ loď na světě. Tankery budou asi o dost větší a kontejnerové lodě, pokud nejsou určené pro průplavy, budou asi taky větší.

0/0
8.7.2015 14:04

O37l82d60ř23i57c47h 84M98o35u19r10e36k 1721787164566

letmo jsem prošel nadšené i nenadšené spisy. nikde nevidím odhad jak dlouho trvá, než se v nějaké várce dostanu z "kotviště" na širém moři do přístavu na tu jinou večeři a zpět.?!

0/0
30.6.2015 19:47

M14i19c70h48a63l 91M22i72l63l61e41r 9876542499912

pokud lod pro svou velikost nemuze zakotvit primo v pristavu, nekotvi na sirem mori, ale obvykle v zalivu a kazdopadne co nejbliz pristavu. Jak dlouho to trva dostat se na pevninu?Jak dlouhy je "kus provazu"?

Doba presunu zalezi na poctu pasazeru ve fronte konkretne v kterou dobu, kolik "tendru" neboli clunu v tu dobu operuje (obvykla kapacita 150 pasazeru) a vzdalenost od pristavu. Pochopitelne to je relativni velikosti lodi; velka vyhoda pro mensi a stredni velikosti. (jeden z duvodu proc si vybirame zajezdy s mensi lodi, ktere se vetsinou dostanou rovnou do pristavu). Obvykly presun 15-20minut, s rezervou pul hodiny. V kazdem pristavu (krome malych ostruvku), ktery neni primo v centru mesta, maji lodni spolecnosti zajistenou kyvadlovou autobusovou dopravu do stredu mesta. Nebo je mozne vzit taxika.

Vecere na pevnine zalezi na programu zajezdu. Kde lod odplouva v 11 vecer nebo zustava pres noc, zadny problem. Z hodne pristavu se ale casto dplouva mezi patou odpoledne a sedmou vecer a kazdy, kdo chce jet, musi byt na palube minimalne 30 minut pred odplutim, tudiz navstevnici spis chodi na obed.

Kdyz se na mensim miste sejde nekolik lodi najednou - zazil jsem 5 lodi v Dubrovniku a zadna z nich nebyla megalod o 4-6 tisici pasazerech - nastane problem!!! V centru stareho mesta trvalo hodinu od objednavky do obeda. Mnozi pasazeri se spokojili s nejakym sendvicem nebo skocili na kyvadlovy autobus, obed na lodi a pak se vratili do mesta, pokud nebyli na celodenni exkurzi nekde jinde.

0/0
1.7.2015 1:38

M63i30c56h27a88l 94M43i39l25l32e13r 9596972629132

tohle ale povazuji za vysledek chamtivosti Chorvatu, kteri byli ochotni povolit neunosny pocet lodi /den do pristavu, jen aby z toho vytriskali co nejvic penez, bez ohledu na podminky pro cestujici a ze kapacity destinace proste nestacily na jejich mnozstvi.

+1/0
1.7.2015 2:09

J28a71n 29H36r85u89š57k28a 6833449693863

Mel jsem tu moznost jet na kolosu podobneho typu a bylo to super mega dobry. Celej zivot jezdim indivindy, vypadnout od ubytovani, kultura, lezeme po horach, sjizdime reky a na pobytovku nikdy. Tak se to nejak udalo a byl jsem se synem na lodi jak hotel, samej mourenin... a plnej predsudku. Totalne jsem se odvazal a bavil. Asi takhle, zkuzte si to a pak zde piste + - . HOWG

+2/0
30.6.2015 18:43

I59v95a 16V95a53l85č27í46k15o25v61á 1269608701781

Skuzím. ;-)

+2/0
1.7.2015 23:43

M55a25r59t42i24n 20L59ž42i69č67a28ř 9625117162124

Plavil jsem se na Costě Celebration, ta má kapacitu pro 1200 osob a to mi už přijde dost, jinak dovolená na lodi je super :-)R^

0/0
30.6.2015 17:53

J72a82n 28N17o82v43á18k 4356587733809

Jak je to se stabilitou těchto lodí proti převrácení na otevřeném moři při vlnách a jak s manévrovatelností?

+1/0
30.6.2015 16:56

M25i97c12h19a12l 74M25i21l12l12e33r 9126552769102

maji vysouvatelne stabilizatory a pouzivaji je pri vetsim vlnobiti, ale zpomaluje to plavbu a je to energeticky narocnejsi.

Kapitan samozrejme pilne sleduje predpovedi na predpokladane trase a v pripade velmi spatneho pocasi a prilis vysokych vln zmeni kurs.

Nam se to stalo na lodi Dawn Princess spolecnosti Princess Cruises, pri plavbe kolem Noveho Zelandu v 2011. Do zakonceni zajezdu zbyvaly zastavky v pristavech Lyttletonu (Christchurch), Dunedinu, objet nejjiznejsi cip Noveho Zelandu a plavba v proslululych fljordech Milford Sound, Doubtful Sound a Dusky Sound pred navratem do Australie.

Kapitan oznamil, ze vzhledem k velmi spatnemu pocasi na jihu zpusobenemu "zbytky" megacyklonu (kat. 5) Yasi, ktery proletl castmi severni Australie a pak se jako tropicka tlakova nize obratil pres Tasmanovo more podel zapadniho pobrezi Noveho Zeland na jih, se dal nez do Christchurche nedostaneme. Tam bude muset lod obratit zpet na sever a vratit se do Australie Cookovou uzinou mezi Severnim a Jiznim ostrovem. Zpusobilo to znacne zklamani mezi pasazery a u nekterych brblani, ze kapitan je prilis opatrny.

Cesta uzinou z Pictonu trvala 36 hodin a byla opravdu rozbourena - v nejhorsi casti jsme meli 5.5m vlny. Na lodi z bezpecnostnich duvodu vypustili vsechny

 bazeny a poasazerum uzavreli pristup na Promenadni palubu. Kdyz se more zase uklidnilo, kapitan ve svem palubnim vysilani oznamil " tady vidite proc jsme museli zmenit kurs. Vlny na jiznim cipu Noveho Zelandu byly desetimetrove a do takoveho rizika nepustim pasazery, posadku ani lod."

+6/0
30.6.2015 18:17

J62a45n 37N35o32v25á40k 7135524788977

králíkárna na vodě. Až se to potopí, to bude sranda.

0/0
30.6.2015 13:37

M53i87c44h46a89l 11M67i43l93l61e39r 9596652529472

kysele hrozny nebo vliv nedozrale puberty?

+2/0
30.6.2015 14:29

P89a14v98e49l 80O72d40r82a79z72i96l 6324509647840

Neustálé předhánění ve velikosti lodí a jejich vybavení je povrchní, stejně jako plavby na nich. Ale proč ne. Každýho věc.

+2/0
30.6.2015 12:21

J93a59n 40H14e30j36d75a 4644226322434

Stavba takovéto lodi přispívá nejen k technickému rozvoji. Povrchní je pouze váš názor.

+3/−4
30.6.2015 12:26

P81a47v32e84l 71O81d84r34a36z13i12l 6974359237150

Technickému rozvoji? 8-o;-D

+3/0
30.6.2015 12:26

J64a72n 91H77e26j77d19a 4664796292614

A ne snad?

0/−1
30.6.2015 12:28

P32a20v24e48l 86O27d46r59a58z44i57l 6864359507650

Nevím, nemám detailní informace o konstrukci. Nevím, co by na ní mělo být technicky nového, tedy něco, co není na lodích vojenských a dopravních.

+3/0
30.6.2015 12:37

J40a58n 90H56e42j77d17a 4314206912294

Každá takováto stavba sebou přináší nové problémy, které je nutné překonat. Je běžné že to co se včera jevilo jako bezvadné, dnes je už zastaralé.

Já jen reagoval na to vaše povrchní odsouzení něčeho, o čem nic nevíte, jak jste právě zdůraznil.

+4/−1
30.6.2015 12:57

P53a26v44e71l 79O52d65r19a59z73i19l 6864259847600

Napsal jsem něco jiného, ale to je fuk. O konstrukci technických zařízení vím bezpečně mnohem víc, než vy. Já ale mluvil o důvodu, proč se staví větší a větší lodi a tím není rozšíření lidských technických obzorů.

+1/0
30.6.2015 20:41

J74a64n 69H17e84j66d36a 4604466602754

Jsem sice strojní inženýr ale o vědomostech se s vámi hádat nehodlám. Nemám to za potřebí. Na druhou stranu klidně se pochvalte. Nikdo jiný to za vás neudělá.;-D;-D;-D

0/−1
1.7.2015 6:48

P32a86v82e24l 88O13d55r67a72z30i25l 6854639147310

Klidně se pochválím. Stavba lodi není mise na Mars.

+1/−1
1.7.2015 8:43

A89l91o30i70s 74M71a81ň12a52s 2602136169619

Pro jedince co ma problem s triclenkou je oboji stejny problem. ;-D

0/0
3.7.2015 14:09

J26a65n 96S20a14l30o78m36o45n 4849150411575

No, všechno má své specifické potíže. I stavba takhle velké lodi. Samozřejmě nikdy se to nestaví "kvůli technickému pokroku", ale jen a pouze kvli předpokládanému zisku :-). Kvůli technickému pokroku se staví technologické demostrátory jako byl třeba Sea Shadow :-).

0/0
8.7.2015 14:11

M21i39c58h77a16l 12Z62í51d45e67k 5257890118599

Magor....ing!!

0/0
9.7.2015 20:04
Foto

V14l79a70d37i98m48í16r 55K63r28o74u59p83a 8527888541172

Nechápu, k čemu je něco takového dobré. Možná snad jen jako dobrá noční můra pro pojišťovnu...

+2/−4
30.6.2015 12:10

J25a39n 26H59e51j53d74a 4544116532194

Bude vydělávat víc než celé naše hospodářství.;-D

+2/0
30.6.2015 12:27

T80o96m80á30š 13T69a73t55í74č57e15k 5910512650758

Panelák s minigarsonkama. :-/

0/0
30.6.2015 10:18

M40i12c56h28a20l 62M90i60l10l60e83r 9106622369952

njn kdo nic jineho nezna, nic jineho si nedovede predstavit;-)

+3/0
30.6.2015 12:08

K81a97r94e95l 74H65r47d54i55n23a 6782420796593

Výborné plavidlo pro převoz emigrantů z Afriky do USA.

+4/−3
30.6.2015 8:45

J19i47n74d93ř74i22c71h 97Š82k42o56p88e46k 4795681280695

snad z EU do Afriky.

Proč by se měli vozit takový kus cesty ?

+2/0
30.6.2015 8:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.