Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

To je obluda. Největší loď na světě splní všechny sny

Ve Francii se vyrábí největší loď na světě. Obrovské plavidlo Harmony of the Seas se staví v loděnici STX France v přístavním městě Saint-Nazaire. Na vodu byla loď spuštěna v červnu. Plula do dva kilometry vzdáleného doku, kde bude dokončena v únoru 2016.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R29a31d59e11k 88K18o89p34a10r 4208531932639

Cena lodi je 27 mld. Při odpisech (a to nepočítám náklady na údržbu, opravy, provoz,...) je při životnosti 20 let, měsíční odpis 112.500.000,- Kč.

Já nějak nechápu, jak se toto může vyplatit....

0/0
9.7.2015 12:00

J10a25n 88F53r38i34d75r66i48c44h 6815558889543

2700 lidí tam bude pořád a to se pak hezky rozloží.

0/0
9.7.2015 20:13

V24á86c73l80a12v 91H17o31s83c37h 8126148242321

a pak to nakej Ital skrabne o dno kvuli naky Rumunce...

+2/0
8.7.2015 14:48

J13a66n 95P94r76o17c28h43á44z55k50a 5886422618797

RCI je Royal Caribbean International a je to stejná společnost, která vlastní ty dvě o chlup menší lodě. Prostě si objednali třetí kus. V článku to vypadá, jako by se hovořilo o různých společnostech.

0/0
7.7.2015 9:17

J85a77n 54N10o62v75á47k 7365384518127

vždyť to se musí převrhnout :-/

0/−1
5.7.2015 21:08

J55a78n 40M61a51j34z19n52e62r 1806487856772

no hlavně bych to už nenechal řídit Itala :)

+5/0
3.7.2015 16:36

F81r35a80n51t27i39š22e59k 54S50k96u58p56l14í61k 7562652401662

Tak mě napadá, zda za zvyšování hladiny oceánu nemohou lodě.

+5/0
3.7.2015 16:05

J53a73n 60S49a12l82o14m26o78n 4889980971475

No jo, tělěso ponořené do kapaliny.... Tahle loď určitě o nějaký ten nanometr hladiny světových oceánů zvedne :-).

0/0
8.7.2015 14:00

D90a75v27i36d 94T95i18š98l 5380521113371

co to žere? :-)

+1/0
3.7.2015 13:01

F42r12a93n30t56i94š96e49k 80S42k13u31p85l77í67k 7232222421692

lidi:)

+1/0
3.7.2015 16:05

J67a79n 85M34a61j69z32n66e25r 1316597226682

no vás ne teta :)

+2/0
3.7.2015 16:37

P20a95v32e92l 11P57a65u57l71i95k50a 9265370937856

Kde jsou ty elegantni parniky z prelomu 19. a 20. stoleti s krasnymi stihlymi liniemi. Luisitania, Titanic, Mauretania - to byly lode. Takova obludna ohavnost, co se stavi ted - no plujici Disneyland.Rv

+4/−1
2.7.2015 14:33

A94l81o54i84s 82M44a23ň43a32s 2432366279239

Na dne nebo ve srotu. Libi nebo nelibi je vzdy individualni. Spis bych hodnotil technickou narocnost, bezpectnostni prvky,...

+5/0
3.7.2015 13:58

L27u81d71v73i18k 87S12p26i20n75k53a 1932927190175

děkuji především panu millerovi za doplnění, věčný komentář a zkušenosti.  člověk se rád poučí. oproti různým diskuzním blábolítkům, která nemají o věci ani páru, ale žvaní do všeho.

+1/−1
2.7.2015 13:02

M88i82c44h42a37l 80M29i48l14l36e85r 9456952619982

;-):-)

0/0
3.7.2015 18:50

J59a73n 40B51o40h89a34t76ý 7177480918682

Plovoucí luxusní Alcatraz. Sen každého klaustrofoba : )).

+3/−2
2.7.2015 10:06

M34i15c53h48a97l 93M88a42l96ý 5422664469323

Asi tak. Člověk nechápe, proč se do toho lidi nechávaj zavírat a ještě za to platěj.

0/0
6.7.2015 8:56

L51u15k64á21š 26S78k62o50p77a27l 9646158375921

Mě vždycky u těchto typů lodí překvapí ten poměr posádky/pasažéři. Prakticky na dva pasažéry je tam jeden člen posádky. No určitě to má význam vzhledem k množství atrakcí a nutné logistiky, ale i tak je to hustý teda :)Každý ten pasažér nejen že platí kus splátky za loď, zisk provozovatele ale taky jednu polovinu mzdy personálu .. takže taková plavba nebude asi zcela za lidovku :)

+2/0
1.7.2015 14:31

M44i43c13h45a95l 21M90i17l59l60e78r 9516192439572

lodni spolecnosti o mene hvezdickach maji trochu vetsi pomer pasazeru na clena posadky, 3: 1 nebo jeste kousek vic.

0/0
1.7.2015 16:47

M40i84c96h85a14l 72M87i31l37l48e55r 9876882429702

zapomnel jsem dodat, nez jsem odeslal, ze ruzni clenove posadky jsou ze zemi, ktere v porovnani s vyspelymi zapadnimi staty maji mnohem nizsi vydelky (Filipiny, Indonezie, staty Jizni Ameriky, vychodni a jihovychodni Evropy atd) a jejich platove podminky na lodi nejsou nijak slavne.

Dalsi je, ze podle hodne dlouho zavedenych zvyklosti se pocita, ze cast prijmu u nich budou tvorit tuzery, co je celkem snadne u kabinovych stewardu a obsluhujicihio personalu, ale nemozne v kuchyni, pradelnach, uklizeci atd. Proto je na mnohych lodich zavedeny "sluzebni priplatek", ktery se pricita k zakaznikovu palubnimu uctu kazdy den. Obvykla sazba je $11 az $12 na osobu a den plavby, vcetne deti. Je ale mozne zajit k ucetnimu a nechat si castku snizit nebo zvysit.

Je to vlastne hromadny tuzer, ktery se rozdeli podle predem urcene formule, aby se dostalo na kazdeho pracovnika.

 Samozrejme, ze ruzni kabinovi stewardi a obsluzny personal se behem plavby snazi extra, aby si vydelali extra tuzery navic nad to, co jim bude predano z uctarny pri rozdeleni sluzebnich priplatku.

 Americane povazuji "tipping" za samozrejmost a je to pro ne hanba nedat slusneho tuzera, skoro spolecensky prestupek.

 Jine narody to povazuji za trochu "mastne". Australani a Novozelandane jsou znami tim, ze na tuzery nikdy moc nejsou a kdyz, tak ne zavratne castky.  Bylo jim zvlast proti srsti, ze musi platit urcenou castku, ne aby se na konci rozhodli, zda chteji a kolik. 3 americke lodi spolecnosti Princess, ktere ted celorocne vyplouvaji z australskych pristavu jako svych bazi a pouzivaji na palube australskou menu, dospely ke zmene pred 3 lety. Na jejich palubach se uz automaticky neuctuje denni sluzebni poplatek a je to nechano na kazdem pasazerovi,aby rozhodl na konci cesty komu z personalu a kolik preda v obalce.

+1/−1
1.7.2015 17:08

J11a52n 31P61r97i63c10h35y40s24t56a60l 8651988213

Hloupy titulek a stejne hlouposti v textu. A proc je to v rubrice Bydleni?

Tohle rozhodne nemuze byt nejvetsi lod na svete. Nejen to, ona neni ani v prvni stovce, protoze zadna z lodi prvni stovky neni kratsi nez 366 metru. Nejvetsi lod je Barzan, ta ma 400 metru. (Prave kotvi v Hamburku, cislo IMO 9708851, MMSI 229930000)

V minulosti byly jeste vetsi lodi, Seawise Giant meril dokonce 458,46 metru. V provozu 1979 - 2009.

Jo a takove detaily jako koncovky privlastku podle rodu podmetu, to uz bych asi od profesionalnich novinaru ocekaval prilis, on to asi strojovy preklad neudela? "Harmony of the Seas je dlouhý 362 metrů, široký 66 metrů a vysoký 70 metrů" ma byt "Harmony of the Seas je dlouha 362 metru, siroka 66 metru a vysoka 70 metru". At uz to je podle "lod" nebo podle "harmony", tak obe podstatna jmena jsou rodu zenskeho...

+5/0
30.6.2015 23:43

J41a44n 68S96a74l51o94m59o16n 4719540811185

Možná největší PASAŽERSKÁ loď na světě. Tankery budou asi o dost větší a kontejnerové lodě, pokud nejsou určené pro průplavy, budou asi taky větší.

0/0
8.7.2015 14:04

O57l65d13ř28i27c89h 77M97o86u80r58e13k 1391597664716

letmo jsem prošel nadšené i nenadšené spisy. nikde nevidím odhad jak dlouho trvá, než se v nějaké várce dostanu z "kotviště" na širém moři do přístavu na tu jinou večeři a zpět.?!

0/0
30.6.2015 19:47

M57i22c32h31a25l 16M20i28l90l67e29r 9166922249892

pokud lod pro svou velikost nemuze zakotvit primo v pristavu, nekotvi na sirem mori, ale obvykle v zalivu a kazdopadne co nejbliz pristavu. Jak dlouho to trva dostat se na pevninu?Jak dlouhy je "kus provazu"?

Doba presunu zalezi na poctu pasazeru ve fronte konkretne v kterou dobu, kolik "tendru" neboli clunu v tu dobu operuje (obvykla kapacita 150 pasazeru) a vzdalenost od pristavu. Pochopitelne to je relativni velikosti lodi; velka vyhoda pro mensi a stredni velikosti. (jeden z duvodu proc si vybirame zajezdy s mensi lodi, ktere se vetsinou dostanou rovnou do pristavu). Obvykly presun 15-20minut, s rezervou pul hodiny. V kazdem pristavu (krome malych ostruvku), ktery neni primo v centru mesta, maji lodni spolecnosti zajistenou kyvadlovou autobusovou dopravu do stredu mesta. Nebo je mozne vzit taxika.

Vecere na pevnine zalezi na programu zajezdu. Kde lod odplouva v 11 vecer nebo zustava pres noc, zadny problem. Z hodne pristavu se ale casto dplouva mezi patou odpoledne a sedmou vecer a kazdy, kdo chce jet, musi byt na palube minimalne 30 minut pred odplutim, tudiz navstevnici spis chodi na obed.

Kdyz se na mensim miste sejde nekolik lodi najednou - zazil jsem 5 lodi v Dubrovniku a zadna z nich nebyla megalod o 4-6 tisici pasazerech - nastane problem!!! V centru stareho mesta trvalo hodinu od objednavky do obeda. Mnozi pasazeri se spokojili s nejakym sendvicem nebo skocili na kyvadlovy autobus, obed na lodi a pak se vratili do mesta, pokud nebyli na celodenni exkurzi nekde jinde.

0/0
1.7.2015 1:38

M53i80c91h77a74l 20M38i43l74l31e23r 9536622209922

tohle ale povazuji za vysledek chamtivosti Chorvatu, kteri byli ochotni povolit neunosny pocet lodi /den do pristavu, jen aby z toho vytriskali co nejvic penez, bez ohledu na podminky pro cestujici a ze kapacity destinace proste nestacily na jejich mnozstvi.

+1/0
1.7.2015 2:09

J45a91n 38H87r58u58š31k60a 6913509543843

Mel jsem tu moznost jet na kolosu podobneho typu a bylo to super mega dobry. Celej zivot jezdim indivindy, vypadnout od ubytovani, kultura, lezeme po horach, sjizdime reky a na pobytovku nikdy. Tak se to nejak udalo a byl jsem se synem na lodi jak hotel, samej mourenin... a plnej predsudku. Totalne jsem se odvazal a bavil. Asi takhle, zkuzte si to a pak zde piste + - . HOWG

+2/0
30.6.2015 18:43

I36v58a 69V71a14l72č90í14k32o46v80á 1919608291781

Skuzím. ;-)

+2/0
1.7.2015 23:43

M56a98r11t61i57n 17L96ž31i37č76a15ř 9655407312304

Plavil jsem se na Costě Celebration, ta má kapacitu pro 1200 osob a to mi už přijde dost, jinak dovolená na lodi je super :-)R^

0/0
30.6.2015 17:53

J98a36n 29N35o11v83á15k 4596197803709

Jak je to se stabilitou těchto lodí proti převrácení na otevřeném moři při vlnách a jak s manévrovatelností?

+1/0
30.6.2015 16:56

M15i70c97h20a46l 37M39i79l74l60e89r 9876962769382

maji vysouvatelne stabilizatory a pouzivaji je pri vetsim vlnobiti, ale zpomaluje to plavbu a je to energeticky narocnejsi.

Kapitan samozrejme pilne sleduje predpovedi na predpokladane trase a v pripade velmi spatneho pocasi a prilis vysokych vln zmeni kurs.

Nam se to stalo na lodi Dawn Princess spolecnosti Princess Cruises, pri plavbe kolem Noveho Zelandu v 2011. Do zakonceni zajezdu zbyvaly zastavky v pristavech Lyttletonu (Christchurch), Dunedinu, objet nejjiznejsi cip Noveho Zelandu a plavba v proslululych fljordech Milford Sound, Doubtful Sound a Dusky Sound pred navratem do Australie.

Kapitan oznamil, ze vzhledem k velmi spatnemu pocasi na jihu zpusobenemu "zbytky" megacyklonu (kat. 5) Yasi, ktery proletl castmi severni Australie a pak se jako tropicka tlakova nize obratil pres Tasmanovo more podel zapadniho pobrezi Noveho Zeland na jih, se dal nez do Christchurche nedostaneme. Tam bude muset lod obratit zpet na sever a vratit se do Australie Cookovou uzinou mezi Severnim a Jiznim ostrovem. Zpusobilo to znacne zklamani mezi pasazery a u nekterych brblani, ze kapitan je prilis opatrny.

Cesta uzinou z Pictonu trvala 36 hodin a byla opravdu rozbourena - v nejhorsi casti jsme meli 5.5m vlny. Na lodi z bezpecnostnich duvodu vypustili vsechny

 bazeny a poasazerum uzavreli pristup na Promenadni palubu. Kdyz se more zase uklidnilo, kapitan ve svem palubnim vysilani oznamil " tady vidite proc jsme museli zmenit kurs. Vlny na jiznim cipu Noveho Zelandu byly desetimetrove a do takoveho rizika nepustim pasazery, posadku ani lod."

+6/0
30.6.2015 18:17

J37a42n 93N97o16v60á82k 7115464538717

králíkárna na vodě. Až se to potopí, to bude sranda.

0/0
30.6.2015 13:37

M34i27c93h51a48l 91M79i85l12l35e33r 9266402779362

kysele hrozny nebo vliv nedozrale puberty?

+2/0
30.6.2015 14:29

P60a56v68e19l 47O32d58r71a56z71i65l 6204749207320

Neustálé předhánění ve velikosti lodí a jejich vybavení je povrchní, stejně jako plavby na nich. Ale proč ne. Každýho věc.

+2/0
30.6.2015 12:21

J69a60n 65H73e12j21d84a 4324226972184

Stavba takovéto lodi přispívá nejen k technickému rozvoji. Povrchní je pouze váš názor.

+3/−4
30.6.2015 12:26

P21a74v12e13l 26O63d29r79a98z35i42l 6374169497740

Technickému rozvoji? 8-o;-D

+3/0
30.6.2015 12:26

J55a47n 79H82e80j15d74a 4784656712604

A ne snad?

0/−1
30.6.2015 12:28

P65a74v25e74l 34O55d20r39a21z83i68l 6524549127890

Nevím, nemám detailní informace o konstrukci. Nevím, co by na ní mělo být technicky nového, tedy něco, co není na lodích vojenských a dopravních.

+3/0
30.6.2015 12:37

J94a21n 95H36e32j59d34a 4374646462514

Každá takováto stavba sebou přináší nové problémy, které je nutné překonat. Je běžné že to co se včera jevilo jako bezvadné, dnes je už zastaralé.

Já jen reagoval na to vaše povrchní odsouzení něčeho, o čem nic nevíte, jak jste právě zdůraznil.

+4/−1
30.6.2015 12:57

P39a26v12e45l 94O46d41r65a96z54i63l 6344119857270

Napsal jsem něco jiného, ale to je fuk. O konstrukci technických zařízení vím bezpečně mnohem víc, než vy. Já ale mluvil o důvodu, proč se staví větší a větší lodi a tím není rozšíření lidských technických obzorů.

+1/0
30.6.2015 20:41

J75a37n 90H85e94j34d80a 4894206632824

Jsem sice strojní inženýr ale o vědomostech se s vámi hádat nehodlám. Nemám to za potřebí. Na druhou stranu klidně se pochvalte. Nikdo jiný to za vás neudělá.;-D;-D;-D

0/−1
1.7.2015 6:48

P39a49v10e40l 47O59d37r81a26z93i37l 6744889327210

Klidně se pochválím. Stavba lodi není mise na Mars.

+1/−1
1.7.2015 8:43

A88l14o45i40s 85M94a50ň15a82s 2962466779519

Pro jedince co ma problem s triclenkou je oboji stejny problem. ;-D

0/0
3.7.2015 14:09

J27a58n 35S90a81l22o17m91o64n 4669160141955

No, všechno má své specifické potíže. I stavba takhle velké lodi. Samozřejmě nikdy se to nestaví "kvůli technickému pokroku", ale jen a pouze kvli předpokládanému zisku :-). Kvůli technickému pokroku se staví technologické demostrátory jako byl třeba Sea Shadow :-).

0/0
8.7.2015 14:11

M29i68c32h48a62l 11Z63í83d45e75k 5547790768869

Magor....ing!!

0/0
9.7.2015 20:04
Foto

V87l43a26d43i11m80í85r 63K67r68o45u92p76a 8257298331462

Nechápu, k čemu je něco takového dobré. Možná snad jen jako dobrá noční můra pro pojišťovnu...

+2/−4
30.6.2015 12:10

J38a35n 89H74e80j81d44a 4444446242674

Bude vydělávat víc než celé naše hospodářství.;-D

+2/0
30.6.2015 12:27

T80o81m80á21š 14T34a28t57í47č33e15k 5320192640118

Panelák s minigarsonkama. :-/

0/0
30.6.2015 10:18

M63i12c68h34a48l 63M21i39l25l53e86r 9226172619812

njn kdo nic jineho nezna, nic jineho si nedovede predstavit;-)

+3/0
30.6.2015 12:08

K98a65r66e28l 82H85r87d34i87n52a 6962700856233

Výborné plavidlo pro převoz emigrantů z Afriky do USA.

+4/−3
30.6.2015 8:45

J33i13n79d20ř79i27c42h 74Š20k75o13p69e51k 4645661270215

snad z EU do Afriky.

Proč by se měli vozit takový kus cesty ?

+2/0
30.6.2015 8:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.