Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak se staví sen: z bývalého chléva vzniklo bydlení ve venkovském stylu

Pat a Mat. I tak si může občas připadat Honza s Mariannou. Odhodlaně se pouštějí do rekonstrukce a úprav 100 let starého domu, který si koupili, ale občas se jim něco nepovede. Takže musí začít znovu. Ostatní je pak „klasika“: finance i síly docházejí, proto zkusili pomoc designérů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z98d11e96ň64k57a 70P57ř20í64b95r22a78m68s52k94á 6472841953950

Velmi provedena proměna, hodně světla a krásně vybrané barvy.

+4/0
19.4.2015 19:48

R58e71n13a40t51a 20H20a43v72l78í16č38k84o65v12á 3789196703365

Tak tohle je opravdu povedená proměna! Moc se mi nový interiér líbí, a to nemám ráda "kuchyňoobýváky"!

+2/0
19.4.2015 11:02

I39s30a45b60e83l62l82a 52Z81á40z14v25o13r86k41o51v35á 3600261290466

Na první pohled to působí hezky, ale bude tam díky světlým barvám a odkrytí  stropů a zdí pocitově zima. I ty kamna mi nepřipadnou dostatečné s ohledem na velikost místnosti, ale technické detaily neznám, takže je to spíš pocit.

0/0
19.4.2015 7:47

V98l31a33d42i71m39í66r 38P44a15v85l35í24č79e46k 5236203285776

...chlívek...voni z toho udělali chlívek...)))

0/0
18.4.2015 17:45

V67e67n38d12u67l63a 13F51a52i23f76e28r92o50v88á 4408981223279

Tak ošklivé to určitě není, ale stropy a místy odhalené zdi se mi nelíbí, působí to na mě takovým kýčíkovito skřítkovitěpohádkovým dojmem a na to nejsem. Taktéž ani na ty vypopelené barvy.

+4/0
18.4.2015 13:10

M22a32r26i23e 47K35o28v88á88ř17o94v38á 9250419474602

Moc pěkné.

+1/0
18.4.2015 12:59

P78a69v28e64l 78O68d87r24a24z66i86l 6914839347480

Mně se to celkem líbí. Sice to spíš než obytná kuchyň vypadá jako penzion pro turisty u sklípku, čili jisté motivy jsou poněkud zbytečně zdůrazněny, ale tak jako proč nakonec ne, předělat se to časem dá, žejo. Jen ty okna bych dal dělený, bez diskuse.

+2/0
17.4.2015 22:48
Foto

M10a91r16k54é51t53a 90P76ř49e74r24o43v56s84k61á 3850544892204

Ve veřejném prostoru pěkný, ale doma bych tolik odhalených kamenů na zdech asi nechtěla, jsem zimomřivá. A kam z toho obýváku odstěhovali designéři děti a jejich výběh?

Nicméně jinak oproti jiným pětibarevným proměnám je tato velmi zdařilá.

+5/0
17.4.2015 22:40

N69i80c57o48l52e 44N11o98v79o47t35n15á 63P67o57r38y32b35n91á 7185343787503

Na první pohled O.K. Ale co ta "opadaná omítka"? Myslím, že obnažené stropy stačí. Ale co mě fakt dostalo - dát si do starého selského stavení plastová okna je něco... ani nemám slov.

+2/0
17.4.2015 20:42

A25l14e54n53a 66P39i15p10e46r 9921237771

Uz dlouho jsem nic tak pekneho nevidela. Asi to nejlepsi, co jsem na idnes.cz videla.

Kdybych bydlela v Cesku, tak bych se je snazila najit a pozvala bych je na konzultaci.

Davam jim A+++.

+7/−4
17.4.2015 16:14

M65i52c52h63a20l 49V54e21r38n23e68r 8597746977564

To miluju, když si designér řekne "udělám to ve venkovském stylu", a pak sundá omítku ze stropu, plácne sem tam umělý kámen a pár dřevěných soudků místo stolu. A k tomu nábytek ze dřeva, které vypadá, jako by ho vyplavilo moře, nebo z plastu. Já jsem tedy z venkova a viděl jsem i řadu domů ve skanzenech z různých oblastí Čech i Moravy, ale neomítnuté cihlové stropy byly jenom ve vinných sklípcích a sudy byly na kvašáky;-D

+9/0
17.4.2015 15:05

P38e60t62r 80N85o90v39o41t44n97y 3899442699732

Ta klenba je hnusná, ošklivě vyzděná, prostě zflikovaná. Ale ten kámen asi umělý nebude. :-)

0/−4
17.4.2015 15:32

M46i88c21h50a89l 91V84e78r71n81e68r 8787666217124

Ten umělý kámen jsem myslel spíš obecně pro různé "rustikální" úpravy designérů. Jo, tady měli štěstí, že nemuseli šutr kupovat a stačilo jim jen omlátit omítku:-) Pod pojmy venkovský a rustikální bych spíš viděl něco, co působí domácky, vřele a v harmonii s přírodou, ale po těch úpravách to vypadá všechno hrozně uměle (i když je ten kámen přírodní;-)). Je to moc chladné, moc tomu nepomáhá světlé dřevo a ty fungl nové soudky. Soudek nemusí být špatná dekorace, ale mohl by mít trochu patinu.

+1/0
17.4.2015 21:34

L44u94c77i67e 82M75a49c83h22a36r85t36o20v18á 6656293144830

Tentokrát se mi to docela líbí. Hlavní je, že se to k čemu bych měla výhrady (obouchaná omítka), se líbí majitelům. Jenom opět mám výhrady k dekoracím - nevím, zda soudek pokrytý skleněnou deskou je vhodný pro rodinu s malými dětmi.

+4/0
17.4.2015 13:42

D46a90n34i56e19l84a 16U70r59b87a79n22o16v34á 2284390105126

Je otázkou jestli se to majitelům skutečně líbí, dělala to televize bez toho že by s nimi pokud vím návrhy odsouhlasovala.

+2/0
17.4.2015 14:23

J21a76n 86Š96k96r14a98b23á13n64e73k 7705160618632

Strop ošklivý, když už zanechali klenbu (nic proti ní, ač zrovna tento druh se mi moc nelíbí)  potřebovala by vyspárovat. Uměle "opadaná" omítka je taky jak pěst na oko. 

Ačkoli se mi přestavba moc nelíbí přesto to vypadá mnohem lépe než před ní.

+8/0
17.4.2015 12:45

J94a29n29a 77P86l84š92k60o21v26á 7602137986

Tak víceméně to respektuje ducha domu, což se v tomhle pořadu často nevidí, ale...ten strop, když už ho natírali, tak to měli opískovat, vyspárovat a natřít pořádně, tohle je děs, ta neomítnutá místa jsou taky hrozná. A už vůbec nebudu komentovat tu šílenou umělou patinu

+1/0
17.4.2015 12:44

E30v61a 17K80a18l62l18i37s96t49o93v29á 6577948816510

Mám obavy, že na ty klenby neměli v těch 5 dnech moc času, taky bych je víc ošlechtila, i když nabílené cihly mi zase až tak nevadí, ale mohly být víc "opucované" a vyspárované.

+1/0
18.4.2015 17:15

J81a28r58o21s14l97a60v 22Š27t28e26m74b79e45r10a 6984922504579

Někdy méně znamená více. Obnažené zdi bych zrušil, působí na mne rušivě. Strop je naopak super. Zbytek pěkné R^

+3/0
17.4.2015 12:15

J91a62n 53K53o35h96l 4793347571384

Ta slovena mluví hůř než Babiš. Nepříjemnej člověk už od pohledu, a co teprve když promluví.. ach jo.

+1/−2
17.4.2015 11:57

J89a21r19k25a 38P77r84o50s18e57c18k29á 1945451889213

nevím, na mne těch obouchaných omítek je moc, tento styl se mi moc nelíbí. Ale jako celek to působí kompaktně.

+5/0
17.4.2015 11:07

D32a68l58i29b58o12r 40P93e13l35c38l 7749329240336

souhlasím, obouchaná omítka mi evokuje rádoby rustikální restauraci. Strop je OK, stěny bych nechal komplet bílé...

+6/0
17.4.2015 11:46

E73v13a 82K36a16l16l59i51s66t25o57v83á 6917488726660

souhlas !

0/0
18.4.2015 17:15

J17a63n 24S74t20e75h38l79i86k 9795257216121

No nevím jestli si s krbovkami pomohli . Tyto okrasná kamna mají velké  vysoké dveře. A četl jsem dost recenzí , že mají u těchto typu velké problémy se zakuřováním. Měl bych i strach je pořádně naložit ,aby se pak žhavé nevykulilo

0/0
17.4.2015 10:51

P49e20t28r 93N33o44v26o21t18n82y 3149712269902

Krbovky můžou v nejhorším snadno vyměnit. Horší je to s obestavěnou krbovou vložkou.

0/0
17.4.2015 10:55

J13a10n 28S47t54e40h67l30i21k 9185497236961

V tom máte naprostou pravdu R^ . Já už mám čtvrté kamna , než jsem našel to co požaduji. Vyplatí se chvíli hledat než najdete kamna co pomalu a dlouho hoří a ráno vyhrábnete žhavé a pokračujete dál  . A nízká spotřeba se taky cení ;-)

+1/0
17.4.2015 12:46

J73a13n 49Š36k90r47a48b27á14n39e88k 7685130558552

Jaké máte?

0/0
17.4.2015 12:48

J98a80n 19S12t93e83h34l78i67k 9415697806441

Upland 27 . Ted se už nevyrábí.  Jsou to severská kamna s hlubokým topeništěm a vepředu mají otočné kolo ve dvířkách . Jsou podobné jotulkám f 602.

Ty fungují na jednoduchém principu odhořívání odpředu dozadu . A když je přivřete , tak dochází k špatnému hoření , ale nespálený dřevoplyn je tlačen zpět deflektorem dopředu , kde je nasáván sekundár a dochází zde k dohoření dřevoplynu (dvoustupnové spalování) . Topeniště je vcelku nízké ,a tak to hoří na relativně nízké vykony , ale dlouho - hluboké topeniště.

Podobná kamna jsou třeba dovre 600 , plamen trenk ,  ale i KD 110 (licence jotulek f 606) . Lepší ligou jsou samozřejmě cb , ale tam už je to jiná cenová hladina a tam jsou taky rozdíly v kamnech.

Chápu , že lidi se chcou koukat na velké sklo . Ale to vám dává v principu vysoký vykon , a mělké topeniště krátkou dobu hoření . Takže často přikládáte a máte velké vykyvy v teplotěRv.

Dobrá kamna mají pomalu a čistě hořet , protože nemají tahy jako kachlová kamna , kde by se teplo ukládalo.. Když spalujete rychle , tak vám polovina tepla uteče komínem

+2/0
17.4.2015 13:06

T28o98m20á54š 20F46i51r18b67a55c23h34e76r 9730980704380

Takže už jen stačí nahodit ty ošklivé cihly na stropě a rozích místnosti a je z toho celkem útulný pokoj.

+7/−4
17.4.2015 10:34

K78a51r83e22l 30V39a98c46h28u23t 9493332819933

Co vám připadá ošklivé, jiným lidem se naopak MOC líbí! ;-)

(naštěstí)

+8/0
17.4.2015 10:44

T31o66m14á97š 15F29i44r57b65a13c46h41e34r 9940770264190

Přiznaná stará cihlová klenba může být zajímavá, ale ne z takových to cihel.

+6/−2
17.4.2015 10:49

K35a18r38e62l 27V95a32c96h68u20t 9173902339123

Stejnou klenbu jsme řešili se švagrem na jeho chalupě... udělal to skoro stejně, tj. očistil cihly od drolivé malty až na cihlu... akorát že pak ty cihly ještě "vyleštil" od vápna kartáčem nasazeným na vrtačku a už ten strop nechal v barvě cihly... ;-) ... a shodli jsme se na tom, že to vypadá HEZKY (ačkoli ty cihly už samozřejmě nejsou 100%ní, mají semo tamo odlámané rožky apod.) ale celkově se takovýto strop do chalupářské kuchyně hodí a líbí se jemu i návštěvám.  R^;-)

0/0
17.4.2015 11:07

T84o85m61á91š 66F72i74r92b51a93c30h84e79r 9740880154130

Přesně tak. Cihly musí být čisté a hlavně cihlové barvy. Na fotkách je evidentně odfláknutá práce z důvodu časové tísně. Za mne Rv

+2/−1
17.4.2015 11:34

D68a12n13i23e25l52a 40U13r70b80a11n46o18v37á 2664420115616

mně se to líbí, to natření na bílo tomu interieru dík nízkému stropu podle mne prospělo. Cihlové by sice samo o sobě bylo hezčí ale prostor by byl temnější.

+4/0
17.4.2015 11:54

E54v71a 13K20a52l43l42i65s44t41o42v25á 6577178626170

Ale vyspárovat a očistit cihly pečlivěji mohli

+1/0
18.4.2015 17:17

P87e68t43r 30N87o95v90o73t55n43y 3659632529782

Zbytečný. Přezdít.

0/0
19.4.2015 21:03

E22v43a 43K98a57l59l69i80s58t17o97v70á 6547338926820

Jako udělat ty klenby nový ? 8-o Nějak se nevyznám v zednické terminologii, takže nevím co to je "přezdít" ..

0/0
20.4.2015 18:58

M10i88r77o23s22l91a21v 50H25a24n60z69l85í32č77e77k 5881464443731

Pominu vzhled interiéru atd. to je věc majitele. Mne by ale zajímala jiná věc.

Jakékoliv instalace zařízení jako elektřina a právě i topidel a zejména individuálně stavěných jako krb a kamna,  může dělat pouze osoba se živnostenským listem a ten by měla získat pouze na  základě doložení výučního listu ( jde o řemeselné živnosti) a udržet si jej pak nějakými periodickými zkouškami.

Tady je psáno, že si to p. majitel stvořil  sám podle nějakého návodu z internetu. Jak je možné že to prošlo kolaudací?

Vysvětlí mi někdo k čemu jsou takovéto učební obory, a proč je někdo vůbec propaguje a tvrdí že tam chybí učni? K čemu se vydávají vůbec živnostenské listy a proč tedy  vůbec máme živnostenské úřady a k čemu jsou nějaké kolaudace, které pak provádí stavební úřady?  Tady něco v pořádku nebude!!

Navíc pak iDnes jako třešničku  k tomu napíše velebící článek. Za týden pak bude psát, pro změnu, že se tam a tam někdo otrávil   CO, že tam a tam  tam shoří dům po zkratu od elektřiny a sem tam po zahoření od nevhodně zapojeného topidla.

Stačí se podívat na stránky http://www.hzscr.cz/

+3/−2
17.4.2015 10:29

P29e18t89r 38N58o17v20o36t31n27y 3509672809712

Není to krb, ale krbová vložka. Tu si snad můžete obestavět sám. Pokud mu to čoudí, je problém v komíně a nebo připojení do komína(slabé trubky, slabý tah), takže na tom internetu asi hledal špatně.  Komín si opět můžete postavit sám, akorát ke kolaudaci stavby a tedy jejímu užívání potřebujete revizi komína(spalinové cesty). Buď tu revizi nemá a nebo má a pak je na vině částečně i komínový technik, že takovou spalinovou cestu schválil k provozu.

+2/0
17.4.2015 10:45

M42i76r84o38s65l29a32v 91H82a42n97z10l93í36č38e30k 5801184873291

Krbová vložka je pouze ta kovová část, ale celá stavba je už krb s uzavíratelnou krbovou vložkou a proč by to neměl dělat svépomocí jsem popsal v dovětku, prvotně jsem si toho nevšimnul. Že to prošlo revizním kominíkem i s tou digestoří je taky záhada, ale možná mají někde v podlaze díru kterou si přisávají vzduch z venku, ale pravděpodobnější je, že tam nikdo na kolaudaci a revizi nebyl.  Jestli jim pak nevadí průvan  studeného vzduchu, tou nějakou dírou pokud ji tam mají je taky jejich věc, ale pak mi je záhadou proč tam topí.

Hlavně že tam byl architekt, vzhled bude asi důležitější než funkčnost a bezpečnost.

0/0
17.4.2015 11:09

P63e91t98r 49N63o15v81o84t28n97y 3729922879232

Dovětek je irelevantní, protože před rekonstrukcí v kuchyni digestoř nebyla. A i po rekonstrukci může být tento problém vyřešen digestoří s vnitřním oběhem vzduchu.

0/0
17.4.2015 11:13

P11e92t60r 79N24o51v36o34t56n40y 3589222839972

Popřípadě ty krbovky můžou mít přivedený externí vzduch někde zezadu, kde to na fotce není vidět nebo dokonce podlahou. I ta krbová vložka před rekostrukcí mohla mít přívod vzduchu z venku. Že jsou na ní dole nějaké otvory, nehraje roli.

0/0
17.4.2015 11:19

M11i45r42o78s61l18a50v 77H45a74n60z47l46í72č84e68k 5141214803461

Máte pravdu, že i krbovky můžou být připojeni na EPV a není to vidět, pokud jsou, je to OK pokud ne, platí předešlé.

Že digestoř může mít vnitřní oběh je taky pravda.

0/0
17.4.2015 11:30

M36i36r30o37s73l76a37v 66H52a19n14z91l97í86č26e61k 5401244363151

Ještě dovětek, krbová vložka má evidentně nasávání z interieru mřížkami v korpusu pod sklem nemá tedy připojení na externí vzduch a je v místnosti kde je odsávací zařízení - digestoř,  to je ideální stav pro otravu právě CO.

Vložka si pro hoření totiž bere kyslík z místnosti a tím tam vytváří určitý podtlak a i ochuzený vzduch právě o kyslík. Po  dohoření  dřeva, dojde k poklesu komínového tahu, ale ve vložce a v komíně jsou ještě spaliny hoření a i dřevo doutná stále  produkuje třeba právě CO, a další plynový sajrajt jako sirovodík, kyanovodík, chlorovodík atd. Paní jde vařit oběd a sepne  digestoř a jejím tahem si to  nacucne do obýváku, ono to sice cítit nejde, protože už nejde o kouř, ale  je to tam a při vhodné konstelaci tlaků a zejména koncentraci, ten oběd nedovaří.

Samozřejmě že se to stát nemusí, ale mají na to zaděláno, vytvořili si na to ideální podmínky, takže hodně štěstí.

0/0
17.4.2015 10:57

P48e33t57r 85N29o76v14o62t48n86y 3359472419472

No ve staré kuchyní digestoř neměli jak vidím, takže se jich tento problém netýkal. A po rekonstrukci jde tento problém na triko těm vašim odborníkům s výučními listy a dokonce vysokoškolskými tituly. Ale předpokládám, že je tam digestoř jen s vnitřním oběhem vzduchu.

0/0
17.4.2015 11:01

J70a74n 25S15t15e83h80l82i35k 9355697676481

No nevím . Já si myslím že pokud si vložka bere vzduch z interiéru , tak je to jen dobře. Vložka nerozeznává jestli nasává kyslík nebo dusík :-) .Kyslík se zučastní hoření a ostatní plyny se ohřejí a vyletí komínem.

Spíše bude vyměnovat vydýcháný vzduch a čerstvý bude přisáván z exteriéru. Často v nových budovách lidé zapomínají větrat . Neuvědomují si že ted mají velice zatěsněný dum . U starších domu dochazelo k malé infiltraci škvírami mezi dveřmi a okny

0/0
17.4.2015 12:53

D59a56n33i38e89l83a 75U96r13b78a44n17o95v72á 2734270645836

Otázkou je jestli to vůbec kolaudovali. Je možné že v době koupě už to mělo status rodinného domu. Pokud ano a nemuseli tím pádem řešit změnu užívání tak rozsah úprav mohli sfouknout jen na ohlášku bez nutnosti kolaudace.

Když si v bytě předěláte komplet rozvody elektro, taky nekolaudujete.

0/0
17.4.2015 11:06

M66i60r59o26s51l45a34v 19H52a34n64z96l31í25č61e37k 5541164253571

No do celého jejich postupu nevidíme, a nevíme co a jak tam je zabudované, ale nezdá se mi to košér a mám podezření, že tou svépomocí šetřili tam kde neměli.

Počítám ale, že  si tu diskuzi tady přečtou a je na nich aby vyhodnotili důležitost toho  jestli je někdo chválí za vzhled nebo ne, podle mne tohle je celkem vedlejší.

Měli by vyhodnotit, jiné věci a pokud to nemají v pořádku, tak na tom ještě zapracovat.

0/0
17.4.2015 11:17

E44r62i65k 49D66r94a80g96o18m20i16r65e69c51k12ý 2161873437149

mám zkoušenost už se spousty řemeslníky/odborníky a můžu říct, že prakticky jakoukoliv práci jsem si udělal líp a pečlivěji než udělali oni

+1/0
17.4.2015 11:27

S87t13a80n40i50s42l15a57v28a 55Z67a28p66l12e17t48a13l94o20v58a 6556639369108

můžu jenom potvrdit !

 i když věřím že existují výjimky  ....   ale kde ???

0/0
18.4.2015 9:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.