- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Debilita na pochodu. Pokud to místo znáte, víte, že tam něco chybí. Je tam jen drn na venčení psů. Neútulné, šedivé, odpudivé. Mělo by se postavit znovu, klidně jako hotel. Jenže oni nám tam "naši bohatí" postaví nějaký pěkný skleníček. FUJ!
když odhlédnu jen od nádraží, která byla zničena, což teprve celé královské město Most?... to, co je dnes myšleno městem Most je krabicoidní neosobní změť paneláků, více, či méně nacpaných k sobě ( spíš více ) - zcela neosobní a neútulné... s velkou pompou přestěhovaný kostel vystrčený mimo - to "nově" zbudované - v 70. - 80. letech převážně panelové město - kostel jako by k němu ani nepatřil... hlavně, že se na jeho stěhování po kolejích jezdili dívat lidi z celé republiky...
To je něco podobného jako IS v Mosulu.
Pro úplnost:
Zvažovala se tehdy i varianta posunutí a otočení zbývající části budovy nádraží a její dostavba do původní podoby.
Krásných, ale přitom zanedbaných nádražních budov máme plnou republiku. Jenže na těch budovách se zbohatnout nedá, proto chátrají (např. Teplice)!
Teplicke nadrazi je uvnitr je nadherne. Zejmena malby na strope. Zevnejsek je ostuda. Dalsi katastrofou jsou pak stanice CESKE BUDEJOVICE (renovace ma udajne probehnout pristi rok), PLZEN hlavni nadrazi, KARLOVY VARY horni nadrazi (zde ma dojit v pristim roce demolici soucasne budovy s naslednou vystavbou nove), ZLIN stred (zde se uvazuje o posun nadrazi blize k autobusovemu nadrazi). Dalsimi odpornymi nadrazi se lze setkat ve stanich MOST, BILINA, TURNOV (zde ma take probehnout renovace), MLADA BOLESLAV hlavni nadrazi, KOLIN. Opakem je pak nadherne zrenovovane nadrazi v MARIANSKYCH LAZNI vcetne prednadrazniho prostoru - jedna z mala citlivych rekonstrukci.
To je trend posledních let. Nepamatuju si, že by u nás za posledních 30 let vznikla nějaká obdivovaná stavba. Bourají se krásné budovy, staví se někdy nevkusné skleníky. Zbourali nádraží, zrušili trolejbusy, postavili mezi muzeem a Václavákem a Vinohradskou "dálnici". Prostě neuvážené a neprozíravé jednání.
Ono to trvá už od 70. let. - alespoň v Plzni.
Je škoda, že nikde nejsou žádné snímky, jak to vlastně vypadalo zevnitř... Ty vnější obrázky jsou už notoricky známé...
Kdoví, jak by dnes dopadlo, možná by spadlo samo.
Ono to bylo na spadnutí už v těch 80. letech.
Opět, jak to měli předci dobře vymyšlené. Z jedné strany vlaky, druhé tramvaj. No jo no, někteří komunisti byli ho..da. Takových věcí je víc. Přehrada Šance, zrušení systému příměstských tramvajových tratí v Ostravě. Ale dnes na tom nejsme o moc lépe. Brněnské nádraží, Havířovské nádraží (30 let staré). Zbořená miliardová 30let stará sportovní hala ve Frýdku Místku přes odpor veřejnosti. Je to pořád stejné a většinou jde o prachy a pozemky.
Dovolím si nesouhlasit s poslední větou. Pořád stejné to není. Když si vzpomenu, jak vypadala centra měst před dvaceti lety a nyní, tak jsem nesmírně rád, že jsem nemusel zažít ten šedivý komunistický balast, jehož třešničkou na dortu byla lešeními obložená Praha.
mesto neni skanzen, vystavba holt potrebuje prostor a tak se stare objekty meni na nove. Takhle to bylo poslednich 5000 let a bude to tak stale. A uprimne - radsi uvidim starou doslouzilou budovu odstrelenou, nez v rezimu "pamatkove ochrany" kdy se s ni neda delat naprosto nic, vcetne treba protipozarnich opatrenich (protoze jakoukoliv upravu proste musi schvalit pamatkari).
V tomto případě denisku nic nového nenahradilo. Zůstala tam "zeleň". Ovšem, kdyby to nechali stát, stejně by to asi spadlo vlivem exhalací z magistrály, jak vidíme u Fantovy budovy hlavního nádraží.