Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nenávidí hypotéku. Dům postavil sám o víkendech, trvalo mu to osm let

Architekt Paolo Carlesso z italské Lombardie postavil pro svou rodinu jednoduchý dům. Stavba trvala dlouhých osm let a majitelé věří, že v ní budou žít celý život. Vznikla obyčejná stavba bez módních výstřelků, která je plná zajímavých nápadů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M61i63c26h26a90l 95S66n52o84p22e51k 7971918935167

hm docela bída, na to že to stavěl 8 let. To asi neměl moc volných víkendů..

0/0
6.3.2015 19:44

J20o88s59e15f 69Z96a66h11á76l55k58a 4633569338336

Venkovní šeď mě moc nenadchla, ale pokud se to v máístě stavby nosí...

Vnitřek je už jiné kafe a líbí se. Žádný trendy beton se stopami po šalování jak je tady často prezentováno.

0/0
6.3.2015 6:39

P78a46v57e86l 94K61ř27í64ž 8357821210629

Že by mne to nějak nadchlo, tak to ne, ale respektuji stavitele, majitele a investora v jedné osobě. Důležitý je jeho pocit spokojenosti. On každý má trochu jiná očekávání, potřeby a podle toho si upravuje své okolí.

0/0
6.3.2015 6:37
Foto

P57e28t83r 51P26r63o74c12h55á53z41k32a 3262946622494

Nelíbí se mi to. Vypadá to jako stodola a ještě ke všemu škaredá stodola. Myslel jsem, že alespoň uvnitř to bude lepší, ale ono to i vevnitř vypadá jako stodola. Bydlet bych v tom rozhodně nechtěl. Je jen málo míst kam se taková bouda vůbec hodí.Rv

+5/0
5.3.2015 20:33

E69l42i42š20k28a 60S42v15o50b14o98d53o91v34á 6331312581430

Dveře jsou hezké...

0/0
5.3.2015 22:00
Foto

P18e81t91r 14P41r98o80c31h77á35z14k34a 3702106982774

;-D alespoň něco

0/0
9.3.2015 16:04
Foto

E93v92a 50N11o43v95á84k78o11v21á 6641319191

Krásný dům, naprosto splňuje to co od svého domova očekávám. V:-)R^

+1/−2
5.3.2015 19:22

R30o29m20a72n 81B85í79l56ý 5650105425387

stodolu?;-D

0/0
6.3.2015 12:31

T96o82m17á10š 25Ř43e98z54n24í40č39e80k 2573108221964

Dům to je pěkný, úspora to taky určitě nějaká byla, ale nadpis vzbuzuje falešný dojem finanční nenáročnosti celé stavby. Každý měsíc však prostavěl cca. 52000,-Kč tak nevím ;-)

0/0
5.3.2015 18:29

V22á13c29l43a59v 21H56o16s93c60h 8886238292301

je to sediva bouda na brambory a zadruhe, tech 8 let jakoby platil dvoje bydleni najednou. Kdyz se clovek v triceti rozhodne pro dite a svatbu spolecne bydleni, nema cas 8 let neco stavet, max drobne upravovat. Ja tedy jedine hotovku byt plne rekonstruovany, kde se jenom nastehuje a bydli, zadne parani se x mesicu a let s predelavkou a skudlenim a nervakama, ze je vsechno doma hnusny a vecne nedodelany.

+1/0
5.3.2015 17:50

M38o91n17i71k45a 23H77a77b84a77n65o75v94a 7898883387256

Však to je vpohodě, že si to takto postavil. A je to i docela hezké. My co nebydlíme u rodičů, nic jsme nezdědili po babiččce, nikdo nám nic nekoupil a nejsme finančně ani manuálně schopni postavit dům za osum let při bydlení v podnájmu, tak máme tu hypošku. Co už. :-)

+10/0
5.3.2015 16:47

P81a73v82e43l 62O80d98r78a85z35i10l 6164649537840

Koukám, že mýtus hypotéka = hektický život pod mečem Damoklése stále žije ;-)

+11/0
5.3.2015 15:48

M35i92c11h46a73l 84Š63e98v28č43í27k 8513776824

Přesně, taky nechápu tento mýtus. Končím druhou hypotéku a hned jak narazím na zajímavou nemovitost, jdu do další. Banka si peníze strhává sama, o nic se nestarám, tak o hypotéce ani nevím.

+2/0
5.3.2015 18:23

V26á66c26l64a45v 17P48o46u85s74t21k18a 3920591862

A budete tam i bydlet?

0/0
5.3.2015 19:27

M76i71c30h33a79l 50Š11e87v52č64í39k 8273746634

To záleží co to bude. Já kupuji jen když narazím na něco opravdu výhodného. Pokud by to byl byt, tak ho budu pronajímat a asi jednou nechám dceři do začátku (ještě je malá). Pokud dům, zřejmě bychom tam bydleli a současné bydlení pronajali. Možností je ještě více.

0/0
8.3.2015 11:35

J98a44r38d30a 94W69o68l83f 8505297466464

Je to tak. Já mám taky teď druhou na 2,8% a mám druhej barák. Ten první prodávám jště za víc, než mám druhou hypošku. Takže kdybych chtěl, hypošku vyplatím, jsem bez dluhu a mám barák. Já ale nechci, protože splácím jen o 500Kč víc než kolega z práce, který platí domácímu pronájem bytu, ve kterém si nesmí dát auto na zahradu u domu a musí ho mít venku na ulici.

+1/0
5.3.2015 19:51

P88a16v36e35l 65K91ř14í21ž 8507711960279

Hypotéka není mýtus. Hypotéka je způsob, jak koupit něco na co nemám téměř 2x dráž, ale také mi nepatří do doby, než zaplatím poslední korunu. Takže zde stále existuje poměrně vysoké riziko, že o nemovitost přijdu... A to na vzdory idylickému pocitu...

+3/−1
6.3.2015 6:33

A97l42e24n77a 73V10e15s88e72l81á 3863401815868

Částečně máte pravdu. NIcméně s tím rizikem... jasně, riziko, že na konci o nemovitost přijdete, jistě je. Pokud ale jste nešel do něčeho extra předraženého, pořád vám v případě prodeje nemovitosti a vyplacení banky musí něco nemálo zbýt. Pokud jste v nájmu, tak v okamžiku, kdy nebudete mít na placení, nemáte vůbec nic.

+1/0
6.3.2015 12:21

P97a89v27e92l 31O10d86r42a61z94i61l 6264989477230

Hypotéka není mýtus. Hypotéka je způsob, jak koupit něco na co nemám (většinou ano, ale ne vždy) téměř 2x dráž (nesmysl, pokud nesplácíte 50 let), ale také mi nepatří do doby, než zaplatím poslední korunu (nesmysl). Takže zde stále existuje poměrně vysoké riziko, že o nemovitost přijdu (nesmysl, nemovitost může zástavce v případě, že neplatíte prodat, uspokojit svou pohledávku a zbytek je pořád váš)

Takže ano, vaše představy o hypotéce jsou mýtus.

+1/0
6.3.2015 12:29

P62a23v37e46l 21K31ř61í54ž 8907201490249

Pane Odrazile, to nejsou nesmysly, to je realita, i když se Vám to nechce věřit. Spočítejte si kolik za ca 20 let na hypotéce zaplatíte. Nebo si myslíte, že to banky dělají jako charitu?  Pokud nemovitost zástavce prodá, buďte si ist, že na vás mnoho nezbyde... ;-)

0/0
8.3.2015 16:21

P57a72v16e29l 94O52d77r93a23z93i56l 6494969407640

Já jsem to počítal, dokonce již několikrát, a 100% přeplatek je bláznivá hyperbola. Pokud nemovitost prodává zástavní věřitel, tak je zástavní dlužník hlupák a patří mu to.;-)

+1/0
9.3.2015 11:31

M79i29c25h56a11l 66Š74e19v67č58í93k 8703646454

Dvakrát jsem doplatil hypotéku a dvakrát mi vyšlo, že nemovitost má o dost větší hodnotu, než jsem zaplatil celkem na hypotéce. Kdybych celou dobu živořil abych stejnou částku šetřil a k tomu žil v nájmu, tak bych na ní dnes ještě zdaleka neměl našetřeno. A to ta první hypotéka byla za nějakých 5,5%. Takto jsem měl ještě dostatečnou rezervu a žil si naprosto v klidu.

0/0
8.3.2015 11:45

P44a36v82e81l 85K38ř69í54ž 8747651730309

Pane Ševčíku, je rozdíl mezi hodnotou po zaplacení a cenou, kterou nemovitost stála a kterou jste zaplatil... Nicméně to nic nemění na realitě, že v případě nějakého většího problému je hypotéka velký průser...

0/0
8.3.2015 16:25

P53a98v68e65l 87O49d80r66a81z35i74l 6624489567810

Ano, ten rozdíl je. Například koupíte byt za 1,0MCZK, na hypo zaplatíte celkem 1,3MCZK a byt má nakonec hodnotu 1,6MCZK, i když to samozřejmě může být naopak, tak je fuk, kolik to původně stálo, protože ty nebyly vaše peníze, kterými se to platilo.

Hypotéka je průšvih pouze tehdy, pokud si ji vezme matěj, který se ani neumí pojistit a v případě výpadku příjmů strčí hlavu do písku.

0/0
9.3.2015 11:34

M62i48c70h11a80l 22Š57e78v66č73í67k 8203116944

Jasně, přece píšu, že se mi to vyplatilo. Byt stál 870tis.,  zaplatil jsem na hypotéce 1210tis. a byt má hodnotu kolem 1800tis. Bydlím si ve svém a kdybych šetřil stejnou částku místo splátek hypotéky, tak mi nějakých 500tis. dnes ještě chybí a to bych ještě celou dobu musel platit nájem navíc, tedy se dost uskromňovat.

Průser myslíte jaký? Předpokládám nějaký takový, který by v nájmu s holým zadkem nemohl nastat. Nic mne nenapadá. Naopak byt mohu kdykoliv prodat, banku vyplatit a z rozdílu si platit nájem.

Hypotéku si nikdy nepojišťuji, jelikož to nepotřebuji a jsou to zbytečné peníze. Vždy mám rezervu na mnoho let (spořící účet, stavební spoření, důchodové spoření atd.). Ale to pojištění pro chudé/rizikové nabízí každá banka.

0/0
11.3.2015 22:18

J35o53s58e81f 79N22o75v49a11k 5708532896978

Mýtus nemýtus, bydlet ve vlastním, dávám výpověď a zdaleka bych se tak nehonil.

0/0
6.3.2015 14:01

P63e19t61r 29F42r39a56n16c 9167141648928

Za mne parada.

+5/0
5.3.2015 15:24

V18e94r30o12n91i29k39a 78V70e55s81e25l80á 7685437154233

Tak hypoteka neni ideal, ale pro nas daleko lepsi nez osm let jen makat a nejet nikam na vylet, dovolenou. Zivot je otazkou priorit. Jinak ocenuju.

+6/−3
5.3.2015 12:31

Š46t98ě56p90á23n 93V68a14n54ě34k 3803539887297

Jasně. Raději 20-30 let platit hypotéku a riskovat, že třeba zdravotní stav znemožní mít práci a tudíž nebýt schopen splácet? Nemluvě o tom, kolik se přeplatí? Díky nechci :-)

+11/−4
5.3.2015 13:11

F48r93a88n70t27i54š47e19k 50S24k20o37č17d37o46p47o73l94e 9509924686153

Tak a teď prosím to alternativní řešení. :-) Nájem? ;-D A mimochodem to že u hypošky přeplatím spolehlivě vykompenzuje to že dnes je splátka hypošky 1/3 platu a za těch 20-30 let to bude třeba 1/10. ;-D

+10/−3
5.3.2015 13:19

F17r12a93n11t61i96š46e93k 58S35k81o36č42d30o91p96o26l60e 9749374586423

A jéje mínusuje se jak o život ale kloudná reakce žádná. Tedy Brouku a Červený - jak a za jaký peníze bydlíte vy dva bez hypošky? ;-D

+4/0
5.3.2015 14:18

M79a85r86k41é67t17a 60Ž84e12m95l60i43č85k85o75v26á 1924490723553

U maminky.....

+12/0
5.3.2015 15:23

M65i84r54e79k 93T25u54r76e77č89e27k 4403552740312

Souhlas, ale behem tech prvnich 15 let staci male klopytnuti, zraneni, nemoc, ztrata prace, mnohdy tzv. "neocekavane naklady", rozvod a 15 let splaceni je v cudu...

+3/0
5.3.2015 17:39

M18i23c29h38a39l 43Š72e32v84č75í98k 8433156304

To jako proč? Nemáte snad rezervu? Pojištění? To je u hypotéky základ. V nájmu na tom budete lépe, když přijdete o práci nebo onemocníte, zraníte se atd.?

0/0
5.3.2015 18:29

P10e66t34r63a 13N75o94v40á16k47o52v61á 7838176214778

Kriste tak snad jste pojištěnej, ne?

0/0
5.3.2015 21:45

A29l86e21n64a 67V12e73s20e43l21á 3923611685148

To pojištění je beztak většinou "povinné". Ale ta zdánlivě nízká sazba hypotéčního úvěru se tím pak pěkně prodražuje.

+1/0
5.3.2015 22:29

P93a80v49e55l 76O33d91r76a52z97i36l 6764169817850

Pojištění byste ale měla i bez hypo, že?

0/0
10.3.2015 9:44

A77l59e65n20a 17V56e22s32e50l62á 3973921245308

Jasně že ne. Pojištění schopnosti splácet hypotéku by bylo bez hypotéky k ničemu... a většina tzv. životních pojištění taky.

0/0
10.3.2015 11:59

V90e82r42o71n12i52k70a 21V37e39s87e85l52á 7445227374903

To jsem mela zustat bydlet u rodicu a setrit, v prechodu bych se s velkou slavou odstehovala do vlastniho bytu?;-D

+7/0
5.3.2015 15:37

V94e90r34o64n60i36k50a 61V57e81s57e97l91á 7785407774553

Spocitala jsem si, ze i kdybych nemela vubec zadne vydaje a veskere penize z vyplaty bych usetrila, setrila bych na nas byt 10 let.

+5/0
5.3.2015 15:40

M61a25r93t15i14n 38H25a65v31l35í32k 4300145767203

1. pochybuju, že 8 let jen makal bez zastávky.

2. lepší je se na 8 let uskromnit, než pak 20 let nebydlet ve svém se strašákem nad hlavou, že se něco nepovede a kde bydlet. Jediné co by mě mohlo hřát, by byla hezká vzpomínka z dovolené ;-D

+2/−1
5.3.2015 13:21

F71r12a11n88t64i39š55e90k 19S54k70o22č22d45o59p57o17l95e 9829964436843

A teď kontrolní otázka pro Havlíka i Vaňka - 8 let jste se uskromnili a teď bydlíte bez hypošky nebo jste spíš dědili nebo dostali darem a teď držkujete proti hypošce? ;-D

+4/−2
5.3.2015 13:25

T90o61m18á98š 39F11i27r41b52a14c47h85e30r 9760380874890

Jsou i lidé kteří vydělávají víc než je průměrný plat a ti možná hypotéku nepotřebují . To je novina, co ? ;-)

0/−5
5.3.2015 13:57

F31r68a12n94t59i67š12e52k 85S75k74o22č17d93o23p77o85l21e 9499804656103

Vydělávám několikanásobek průměrného platu. I tak bych na moje současné bydlení šetřil nějakých 12let a to bych po tu dobu žil sakra nuzně. ;-D Leda že bych si se svým nadprůměrným platem šel koupit nějakou zříceninu na vsi za půl mega. ;-D

+6/0
5.3.2015 14:16

F54r72a77n11t65i74š36e24k 82S28k29o16č60d37o41p89o40l93e 9169564526343

Jednoduchá otázka - kolik stále vaše bydlení a za kolik let jste na něj našetřil? A kolik dělaly dary, dědictví apod? ;-)

+7/0
5.3.2015 14:17

V52í28ť45a 19K33r17u43t64i88š 1170344315237

Nutnost je jen jeden úhel pohledu. Výhodnost je druhý. A pokud dnes někdo nabízí peníze klidně okolo 1,7% (netto 1,44%), tak nevidím důvod, proč do nemovitosti rvát svoje "drahé" peníze, které si lze ušetřit a výhodněji zhodnocovat.

+3/0
5.3.2015 14:24

V38í27ť57a 11K36r25u71t91i55š 1920114435847

1. Mít 8 let zainvestovaný majetek v milionových hodnotách, který leží ladem a nevyužívaný, to je vskutku brutální luxus.

2. Je potřeba si neplést dvě naprosto rozdílné věci - vlastnictví a financování. Pokud je člověk finančně gramotný a schopný se o vlastní peníze aktivně starat, tak v drtivé většině vychází levněji cizí financování, neboť vlastní peníze lze zhodnotit mezitím klidně mnohonásobně lépe, než činí náklad hypotéky. Dnes třeba i konzervativní a pojištěné stavební spoření za současných nic moc podmínek nabídne až 2,5x větší zhodnocení peněz  než jsou náklady nejlevnější hypotéky.

+4/−1
5.3.2015 13:29

M46i95r79e54k 73T18u57r29e30č59e65k 4563502290792

Ono s tou hypotekou (pro mnohe) se taky na dovolene nejezdi. A na ten nenarocny "vylet" se vzdycky najdou penize a cas.

0/0
5.3.2015 17:36

P27a39v22e80l 39Ž23e12r72n81í91č78e40k 9802422956352

když bych si spočítal, že měl stavbu 8 let a zatím někde museli bydlet, tzn. náklady na druhé bydlení, cesty na stavbu a zpět, čas tam strávený, atd, tak mi to nepřijde extra výhodné. Nebylo tomu samozřejmě vždy stejně, ale dnes jsou úroky hodně nízké. Ale dům se mi líbí.

0/0
5.3.2015 12:27

M43a75r47t69i47n 83C43e42r25v72e93n18y 2663918546858

Tak, muzete si s nim o tom za 30 let az doplatite hypo popovidat ;-D

0/0
5.3.2015 13:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.