Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Perfektní návod, jak chytře topit v kamnech a získat maximum tepla

Na venkově si lidé navzájem otravují ovzduší. Jedním z důvodů je i špatné podpalování, při kterém se zmuchlá novinový papír, pak se na něj naházejí třísky, polínka a vše se zapálí. Řešení je přitom velmi prosté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P26a88t16r72i22k 80C54h70r56z 4568539342839

Když někdy vidím ceny těch různých podpalovačů a eko-bio nesmyslů, tak mi přijde, že by bylo levnější topit snad rovnou těma penězma.

Většina lidí, co topí v kamnech bydlí na vesnicích. A zde mají možnost si udělat v lese tzv. samovýrobu (tedy dřevo se koupí "nastojato", člověk si ho sám pokácí a pak si jen od místního JZD zaplatí traktor, který mu ho doveze na zahradu, kde si ho rozřeže na cirkulárce). Dřevu za takovouto cenu nemůže konkurovat nic. Kdyby ho podpaloval nějakým hustodémonským hyper super podpalovačem, místo letáků, co má zadarmo, tak půlku nákladů za otop dá jen za tenhle vynález.

+1/0
22.3.2015 7:44

J16a55n 74P56o44k74o89r74n77ý 1923109210633

Bohužel, dříví se shání čím dál hůře. A když už ano, tak to musí probíhat jak v Kulovém blesku. Dorazit do lesa, pokácet, okamžitě naložit a odvézt. Kdo si někde udělá hromádku a jde si pro traktor, zpravidla již nemá co dovézt, protože to za něho udělá někdo jiný.:-/

Jako majitel domu na vesnici, nucen zabývat se kotlem, uhlím, dřevem, popelem a zimou v baráku, nemajíce v okruhu 10 km plynovou přípojku, bych se nejraději na zimu odstěhoval někam do 3+1 na sídlišti. ;-D

Proto mě vytáčí pseudoodborníci na všechno, zvláště na barvu kouře z komína, protože ti neví nic o topení a o životě na vesnici.Rv

+3/0
22.3.2015 10:59

T89o70m32á42š 20M19a13l33ý 5333826793

Kotel Atmos dc 25 s  zapaluji  propanbutanovým hořákem napojeným na 10kg láhev.  Prostě naložím drobnější dřevo, zapálím hořák a   minutu, minutu a půl ta polínka opékám. Trošku se ohřeje komín, pak prostě zavřu dveře a počkám pár minut, než se to rozhoří. Pak naložím a uzavřu roztápěcí klapu. Dvě sezony na jednu bombu. Náklady na podpal proti např. PEPu   ani  ne třetinové. Dvě sezony na bombě a  myslím, že ještě třetí sezonu zčásti budu podpalovat  původní náplní. Vím,  vůči kamnům trochu OT, ale   je to způsob, který se mi osvědčil.

+1/0
19.3.2015 21:31

J97a41n 42P18o26k30o95r90n14ý 1213619470893

No, nevím, co by ti na tu lahev v kotelně, a vůbec ve sklepě řekli "požárníci". ;-D Ale jinak souhlas.R^

+2/0
21.3.2015 8:04

T11o11m41á37š 58M81a47l96ý 5243736173

Kotelna není v sklepě a  bomba je vozíku daleko od kotle. Neboj, jsem velmi opatrný..

0/0
22.3.2015 13:54

B71o51r98i27s 36P83o40u53z13a64r 5638798675837

mám na chalupě Jotul. Zkoušel jsem s nimi leccos,ale klasika je nejlepší - tedy přesný opak toho,co doporučují němečtí odborníci. Zapaluji tedy obráceně,používám suchý líh,několik menších a následně několik větších polínek.Do 10 min.kamna žhnou,do 1/2 hodiny z nějakých 5 st. mám v místnosti o 20 metrech čtv. přes 20 st. Pak stačí udržovací dávka - tj. 2 střední polena na cca 2-3 hod. Na noc jedno Velké dubové poleno ( sukovité z pařezu je nejlepší) a jedno menší,zavřu všechny klapky a kamna hřejí 8-10 hod.Jdeme klidně spát ve 22 hod. ráno okolo 7 vstanu otevřu klapku,hodím 2 střední polena a do 3 min.kamna žhnou - kávičku a hemenex si dáváme už u praskajících kamen v teplíčku.Žádná věda,A upozorňuji,že za cca 20let nebylo třeba čistit komín.

+2/0
19.3.2015 18:19

T93o94m51á40š 41M45a26l30ý 5703836213

Tedy kafe a hemenex, to by mne po ránu zabilo.:-) Nejspíš  jsem starší pán...

+1/0
19.3.2015 21:24

P78a98v87e86l 23O18d10r87a74z54i62l 6644189747790

To je jak atomová elektrárna. Já prostě můžu otočit kolečkem, a je to. Jenže jsem línej točit kolečkem, takže to celou sezonu topí furt stejně. Leda bych byl delší dobu pryč a doma nikdo, tak to leda.

0/0
19.3.2015 15:57

I42v69o 41U40r42b64á61n49e70k 2266737777

Mně když se zapalují lýtka, tak je úplně jedno odkud přikládám...

+1/0
19.3.2015 15:44

J41a12n 72T35o85m22a14n 8104631527394

Na vojně jsme dali  do kamen plechovku s leštidlem na boty a zapálili.  A hořelo to jako divý....

0/0
19.3.2015 14:59
Foto

F12r10a10n52t48i59š78e60k 73H68r72a28b75a90l 3253479826318

Což teprve, až ty kamna hrozně rozhicujou ... to uvidí neuvěřitelný věci. ;-)

+1/0
19.3.2015 13:09

A87n98n25a 62K10u71č66e20r40o65v82á 2181703539500

Je pravda, že pán, co nám přivezl kamna Wamsler, nám taky hned v úvodu doporučil vykašlat se na noviny, že se tím jen zamezí pohyb vzduchu skrz rošt.

Po mnohaletých zkušenostech potvrzuji, že bez z papírů se zapalují kamna úplně dobře. Ale podpalujeme třísky odspodu - je tam na to taková speciální štěrbina.

0/0
19.3.2015 8:49

J16a44r72o13s71l42a40v 69M51a28t13u18š59ů 4354861640525

Mnohaleté praktické zkušenosti mě dovedli k úplně jinému systému zapalování. Používám osvědčený způsob hranice - krom malého kousku pepa jenom dřevo, žádné noviny. Hoří to tak rychle, že mám co dělat hranici dostavět, abych si prsty nespálil.

+1/0
19.3.2015 8:27
Foto

M97a40r84t85i51n 11P49a21v84l73í40č53e26k 7160381479901

Já takhle do studených kamen zatápím už roky, mám to dokonce i v návodu. Přijde mi to i docela logické. Plamen z třísek jde rovnou do komína, zahřeje ho, aby získal tah a nic nekouří. Díky tahu se dostává do spalovací komory víc kyslíku a lépe chytají ty větší kusy pod třískama. Když jsem dřív roztápěl ve starých kamnech odspodu, vždycky se mi v ohništi válel kouř a někdy mi to chcíplo nebo kouřilo dovnitř přes nasávací otvor. Tenhle způsob odshora se mi jeví lepší. Ale jinak zatápím do teplých kamen stylem menší do teplého popela a na to větší a ono to po čtvrthodině chytne samo. Topíme denně.

+1/0
19.3.2015 6:26

M73i29l66a30n 74G37á46l 4610766964641

To je perfektní hovadina a naprosté nepochopení principu hoření v kamnech. Pokud tento postup aplikujete v kamnech nejrozšířenější konstrukce, tzn. odspodu rošt a regulace přívodu vzduchu, topeniště a vývod do komína, tak se stane akorát to, že onen eko-bio podpalovač shoří jak papírovej čert a vám zůstanou v kamnech studená polena. Ta následně s klením vyndáte, strčíte do topeniště kouli papíru (nebo kousek podpalovače), na něj drobnější dřevo a nakonec větší kusy a ejhle, vzplane to stejně dobře jako už tisíckrát předtím. Štiplavý dusivý kouř rozhodně nepochází ze zapalování kamen papírem, ale z toho, že lidé pálí nejrůznější bordel a nebo prostě jen neumí topit, málo roztopená kamna zasypou až nahoru nekvalitním uhlím a zavřou přívod vzduchu, aby to "vydrželo". Uhlí se následně destiluje za nízké teploty, takže složky, které by za normálních podmínek shořely, putují ven komínem, komín i kamna se zanášejí... a pekelně to smrdí. A neušetří nic, protože kamna v tomto režimu logicky i málo topí ;-)

+8/0
19.3.2015 2:44

V63i48k97t25o49r 62T68i89c50h51y 7780588164558

Spíš jste to nepochopil vy, dělám to jak se píše v článku. Pokud jsem to dělal postaru, tak při zapálení než chytnou polena navrchu to nějakou dobu smrdí, z komína jde hustej kouř, špinilo se sklo atd..

Nyní to podpaluji takto. Dám tlustější dřevo dospod, na to tenčí, mezi špalkama položím pepo a na to třísky. Po zapálení to rychle hoří, z třísek není skoro vůbec žádný kouř a dřevo začne hořet odshora, vzniklý kouř se de fakto spálí plamenem v třískách.

Kamna mají rošt, ale nevidím v tom žádný rozdíl.

+1/0
19.3.2015 14:17

R13o19m62a58n 90H11a30n40u77s 8635897219894

Mám krb dám 2 velká polena mezi zmačkám noviny na ně 5 třísek přes polena 2-3 třísky a na ně další poleno tak velké aby až shoří třísky spadlo přesně mezi ty 2 polena dole a zbylo mezi poleny trochu místa na hoření.

Podpaluji nejprve nějaké letáky na bocích, aby se ohřál komín pak to prohoří k novinám mezi poleny a už to jede.

Po 5-10 minutách spadne vrchní poleno mezi ty dvě a po chvíli tam naložím další 4 velká polena ještě nechám pořádně rozhořet a pak to všechno pozavírám.

Z komína není téměř vidět, že by něco zásadního ničilo ovzduší.

A nějakou hodku to nemusím otevřít.

+4/0
18.3.2015 23:12

P47e28t67r 68V65l79c55e15k 5592125675297

Takže není tak ani podstatné, co se celý den přikládá, ale to, že se dvě minuty při zapalování spálí dvě stránky novinového papíru...;-D    to je psycho...;-D

+12/−1
18.3.2015 22:59

R90o98l51a24n24d89o 74A38r81i46a50s 3251106209388

to je klystýr!

0/0
18.3.2015 20:53
Foto

P67e23t53r 79H58o87v52o11r12k24a 5219166687

Vsechno jsou to kecy, priroda si poradi. Ze neco nici ovzdusi je nesmysl. VSECHNO, opravdu VSECHNO vzniklo z prirody, tak to priroda i musi umet zpracovat. Ja na chalupe valim petky, pneumatiky, veskerej odpad bez rozdilu, je mi to jedno a svet se doted nezboril. Plasty, igelit, lakovany drevo, proste vsechno co shori, nestoji me to ani floka a zeleni kaspari, ekoteroristi a pseudoochranci prirody mi muzou :-P

0/−17
18.3.2015 20:31

J50i94ř15í 55K39o53n29d42r96á26t 4835981738

Dle vaší logiky příroda zpracuje i člověka, a já souhlasím. Bohužel se v tomto směru nemůžu izolovat od dementů.

+2/−1
18.3.2015 21:06
Foto

P95e18t81r 68H74o45v22o19r43k22a 5989156397

Tak jestli vám něco vadí, tak to řešte.

0/−2
18.3.2015 21:15

D25a12v73i41d 55P34e55š85e26k 3873761158590

kdyby poresil vas, tak ho zavrou:-/

Bohuzel vase neznalost vyroby gumy a PET lahvi vas nechava v klidu delat to co delate. Nekdy si rikam, ze to musi byt krasny zivot, zit bez znalosti a bez svedomi. Potom potkam cloveka jako vy a dekuji rodicum, ze jsem kdo jsem...

+4/0
18.3.2015 21:24
Foto

P20e20t35r 39H76o61v80o26r72k12a 5869686527

Tak to buďte rád. Zavřou, nezavřou, stále jeho problém.

0/−1
18.3.2015 22:44

J32a79k64u98b 69M31a21t78ě14j44ů 5135772691365

no, vas sverazny postoj k zivotnimu prostredi mozna neni spatny, ale ma jeden hodne zasadni nedostatek. Ona si samozrejme priroda poradi i s radioaktivitou, jenze to trva relativne dlouho. Mozna si nastudujte neco o tom, jak vznikl pojem smog, pak pochopite, ze pokud by se kazdy choval jako vy, tak to dopadne tak, ze si s nama priroda poradi tim zpusobem, ze lidske pokoleni pojde. Jinak receno, pokud na urcitem uzemi budete produkovat veci, ktere maji delsi polocas rozpadu v takovem mnozstvi, ze to priroda nebude stihat odbouravat, tak nas (bohuzel s vami i nas) za chvili zahubi (v podstate se zahubime sami). Mozna by vam pomohlo, kdybyste jednou opustil svou vesnici a jel se podivat do nejake zeme, kde se chovaji podobne jako vy (treba je krasnym pripadem Cina a tradicne jiste casti Indie nebo treba Thajsko. Mnohdy staci i jet se podivat treba do zemi typu Italie nebo Spanelsko, to jsou taky pekny cunata, i kdyz jsem tam uz dlouho nebyl, takze nevim, jestli se na tom neco nezmenilo.)

Dalsi veci je, ze jak pisete, to nenici ovzdusi, ono ho to meni a to pak nici nas. Pokud mi neverite, tak si vyzkousejte stoupnout nad to vsechno co palite a nejakou dobu to inhalujte. To se vam asi moc nechce co? A tyhle hnusy, ktere se vam nechce cuchat, ale s naprostym klidem je produkujete, zustavaji v ovzdusi nekolik let a samozrejme se tam kumuluji nejen od vas, ale jeste od dalsich cunat a dalsich znecistovatelu. Pokud tomu co tvrdite verite, tak si znovu prostudujte chemii a fyziku ze zakladni skoly, protoze jste asi nedaval moc pozor...

+3/0
19.3.2015 13:41

L93u30b34o89š 24M59a91š33í77n 9669436547988

To není nic nového.Tímto způsobem topím už několik let a musím říct že je to naprostá pravda.

+3/0
18.3.2015 18:55

Z12d88e82n25ě27k 74S43l83á38d13e83k 7190167941

pěkné, ale je to v rozporu s výrobcem kamen (návod k obsluze). Takže pokud kamna takto odrovnám nemusím je ani reklamovat.

+4/0
18.3.2015 18:48

R29o97b57e68r42t 51P20e96l50n25á28ř 3988161754

faktem je ze vetsina lidi topi drevem s mizernou ucinnosti.

Je naivni si myslet, ze krbovky s deklarovanou ucinnosti 95% skutecne takovou ucinnost sami od sebe dosahnou. Pritom zalezi na mnoha faktorech mezi ktere vedle kvality paliva patri i to jak je palivo pripraveno a v neposledni rade i zpusob distribuce tepla.

Me se nejvice osvedcilo drevo-vzplynovaci spalovani v klasickych univerzalnich kamnech (Petry) a distribuce tepla vzduchem pomoci vymeniku a ventilatoru. Oproti klasickemu prihazovani do kamen je spotreba dreva asi tretina. Ma to svoje uskali a chce to cit, ale vyplati se to.

Vtip je v tom ze drevo do kamen neprihazujeme ale pripravime zatop jeste ve chvili kdy jsou kamna horka z predchoziho zatopu. Naskladame ho tak aby samo od sebe nechytlo nebo nevydoutnalo. Drevo se tak dokonale vysusi a pokud ho zapalime, kamna jedou temer okamzite na plny vykon takze usetrime zejmena palivo na roztopeni a take mame okamzite teplo. Drevo je nutne dobre naporcovat a naskladat. Vetsi kusy davame doprostred topeniste a mensi kolem. Po zapaleni nechame chvili rozjet plameny s uzavrenym hornim vzduchem a po rozhoreni (nekolik sekund az minut) otevreme horni vzduch a zavirame spodni. Vetsina lidi s tim ma problem protoze pokud to udelate necitlive, kamna se rozkmitaji a zacnou vyfukovat dym do mistnosti hornim otvorem. Vtu chvili je treba nahore ubrat a dole pridat. Pokud kamna hori v drevo-vzplynovacim rezimu, plamen ma namodralou barvu a kamna generuji hucivy zvuk jako pilinaky. Ucinnost je srovnatelna s raketovymi kamny takze okolo 90%. Neverte tomu ze neco podobneho se Vam podari v krbovkach...

+1/−2
18.3.2015 18:48
Foto

M96a48r33t61i44n 33P76a53v76l96í25č76e74k 7880741739981

Hmm, třetinová spotřeba dřeva při stejné výhřevnosti... To si nechte patentovat, bude z vás boháč. A ještě by mě zajímalo, jak jste spočítal tu účinnost?

0/0
19.3.2015 6:13

R60o23b77e31r77t 27P42e95l12n40á49ř 3178931244

Je to odhad, presne mereni je v domacich podminkach nemozne. Ale vazenim dreva a porovnanim s jinym zdrojem tepla (pohody na pb) sem dosel k tomuto cislu.

0/0
19.3.2015 12:14
Foto

J24i91ř95í 71Š74r20á92m35e98k 3178467829931

Tak jsem to právě zkusil a chcíplo mi to.

+21/0
18.3.2015 18:30

Š38t26ě60p25á83n 11V55a48n97ě70k 3133669357987

;-D;-D;-D

+4/0
18.3.2015 18:39
Foto

F23r22a95n10t95i24š72e92k 57H73r41a38b14a31l 3863659416888

Mně také. Udělalo to nahoře "wuf" a následně chcíp ... čoudu bylo mnohem víc než obvykle ... tak jsem zapálil odspodu a smířil se s tím, že se asi topit správně nenaučím. :-)

0/0
19.3.2015 13:04

J39a77r28o73s56l60a54v 97S81a54n52t66n62e29r 9668653219561

Diskutující majitelé kamen se tu tak snaží obhájit svůj způsob zapalování a přikládání, který je nepochybně správný, že si ani nevšimli, že si ten článek zaplatila firma vyrábějící podpalovač a hobliny napuštěné parafínem. Je jasné, že pokud by vědci došli ke stejnému závěru jako uživatelé kamen, nedá jim firma na grant ani floka. Ruku na srdce, no nedoporučili byste za ty prachy zatápění podpalovačem a parafínovými hoblinami, když se během výzkumu jasně ukázalo, že to chytne tak i tak?

+23/−1
18.3.2015 17:23

I13v67a63n87a 79M17á34l26k57o86v31á 4468552182570

Naprosto souhlasím,to bylo první,co mě napadlo,hlavně prodat parafínové hobliny...

0/0
18.3.2015 19:18

V46l19a34d94i51m47í49r 51B43e56n19e68š 2532825804903

Kde se tihle lidé stále berou? Všemu rozumí nejlépe, rádi udávají...

+1/0
18.3.2015 17:04

M94a82r28e68k 37S83ý17k34o81r42a 9243720766856

Takhle topil už můj děda. Připravil tak kamna na celou noc. Samozřejmě nehořely celou noc, ale vydržely dost dlouho, kyslík plameni nechyběl a kouř nebyl. Ovšem on topil uhlím.

+1/0
18.3.2015 16:29

R33i22c40h51a44r34d 19P12u62č72a76n 2618138486220

nevím jak kdo ostatní, ale v kamnech Haas Sohn Grand Max plus 11 se topí docela hodně blbě. Pětiletá zkušenost.

+4/0
18.3.2015 15:53

V30l47a75d46i24m33í12r 92S63t10r37u42s57k41a 4189654413694

Zdravím, mám stejný model a nemám problém, topím bukem a do výměníku přivádím vodu teplou tak okolo 40 °C, termostat spíná na 60 °C, max. topím na 70 °C, po dosažení teploty vody 60 °C, spaliny 250 °C zavírám primární přívod vzduchu a kamna jedou s malou spotřebou pouze na sekundár a terciál.

0/0
19.3.2015 9:37

R10i64c36h95a89r44d 66P18u93č60a75n 2748968746180

nejsem sám pane kolego, stačí si přečíst diskuse na známých vebech... tzb a jemu podobných.

0/0
19.3.2015 12:16

J25i26ř65í 88A73l53e85x31a 5976906305288

Mám od těchto géniů Adria max. A mohu potvrdit, že blbě.

0/0
19.3.2015 9:40

V72l41a17d69i81m94í86r 83S62t49r27u85s27k81a 4579314673574

Pravda je, že mi to trvalo dlouho než jsem vychytal správný postup zapálení a přikládání, kamna mají nejraději středně velká polena, velká v nich hoří blbě, je dobré je víc naložit, nový výměník je proti staršímu typu o hodně účinnější. Mám už v pořadí druhé, spálím za zimu cca 8-10 m2 dřeva a nemám problém.

0/0
19.3.2015 10:06

R12o19m93a57n 76V53i53t71h77o94u88s 3825981876890

Acho jo. Kdyby si ti "němečtí odborníci" přečetli návod na užívání kamen Petra někdy z r. 1972 (z té doby jsem jej měl já), nemuseli nic moc zkoumat :-). Na druhé straně, pokud by si přečetli návod na používání kamen Club z r. 1954, tam byl postup přesně opačný, dle článku "špatný". Jenže obojí je správně... Petry totiž mají "horní" odtah ze spalovací komory (a horní i spodní regulaci vzduchu), zatímco "klubky" mají odtah spalin spodní (a spodní regulaci vzduchu) a nad komorou je násypná šachta. Obojí sice bylo na uhlí, ale podstata byla tatáž - kouřové plyny musí dostat tolik vzduchu, aby mohly shořet a záleží na konstrukci kamen.

Jinak je fakt, že když jsou zmíněná kamna dobře těsnící a nepřetápěná (neb pak většinou těsnit přestanou), tak se dá topit docela úsporně. Já v Petrách běžně topil právě tak, že jsem nasypal do šachty celý uhlák uhlí, udělal "ohníček" z novin, třísek, pár kousků suchého dřeva a dvou tří kousků uhlí navrchu, a když se to rozhořelo a ten povrch "začal žhnout", seřídil se spodní a horní vzduch podle potřeby. Nebyl problém ráno ve čtyři zatopit, odpoledne po dvanácti hodinách přijít do teplého bytu a případně jen upravit "výkon" prohrábnutím povrchu a seřízením vzduchu. Většinou ještě zbývala tak čtvrtina nespáleného uhlí...

+13/0
18.3.2015 15:53

T15o52m76á56š 31H12y11n26e76k 2876828538268

Naskládám polena a zbytek prostoru v kamnech vyplním hoblinami a škrtnu.To je hukot.S tím minimálním otevíráním dvířek do kamen to je fakt,fakt který jsem dodnes doma nedokázal vysvětlit.Snad každou půlhodinu kukačka jestli to hoří;-O.

+1/0
18.3.2015 15:49

I16v17a59n 46P81š48e74n39č71í87k 6887820839966

Mam klasicky horkovzduch. Ze schranky vezmu info letaky nekridovane..natrham na prouzky. Pripadne ze skartovacky..Zmackam do gule..pridam stipanky..pres ne tenci polinka a zapalim...po rozhoreni dam polena aby mela dost prostoru. Hori vzdy

+1/0
18.3.2015 14:40

B94r18o59n47i88s52l15a38v 89H52a36k45e78n 2488605816176

uz mi jen staci informace, kolik mii Ojro dotaci a grantu na toto nemecti soudruzi potrebovali? ;-D

+3/0
18.3.2015 14:06

J52a35n 90R28i45e89g90e94l 1444256865232

co rict - pred mesicem jsem poridil Kanadska kamna, kdo nemel neuveri :) jsou sice drazsi nez ty plechove shitky co prodavaji po obchodakach, ale kvalita a uspora jsou jejich prava jmena. Zatapeni neresim casto, kamna vydrzi az 12hod bez prikladani a cca za 20hod jsou tam jeste horke uhliky, takze jenom prihodim par trisek a polena :) Popel staci vybrat 1x mesicne a spotreba dreva je -40% oproti obycejnym krbovkam. Sklo se samo cisti. Jak rikam, kdo nevidel, neuveri a ted prosim negativni zavistive komentare :)R^

+5/−1
18.3.2015 13:40

A26n18t69o74n72i72n 53B21l52a89z89e27k 4778272177191

Ja je mam taky, ale dodnes jsem nevedel ze se tomu rika kanadska kamna, nebot vetsinou jsou z USA.....

0/0
18.3.2015 14:37
Foto

M45a69r35t78i89n 80P46a56v92l78í59č28e68k 7510531379281

Tomu nerozumím, přikládáte dvakrát denně? Jaké množství? Když pár polen hoří 12 hodin, musí být jednak nízká teplota spalování a taky poměrně malý výkon. Kilo dřeva má cca 4kWh, pokud tam dáte třeba 3kg, máte výkon 1kW po dobu 12 hodin. Stačí vám to?

0/0
18.3.2015 18:04

P73e43t65r 70S16p74i17l69k63a 6622454731504

jak se jmenují? díky za info

0/0
18.3.2015 20:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.