Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Byt ve starém činžovním domě se po rekonstrukci omladil a prosvětlil

Činžovní domy v širším centru Olomouce nabízejí skvělé bydlení. Pokud se byt v takovém místě zrekonstruuje s citem a invencí, mají majitelé vystaráno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A84l29e97n63a 29K95o33p12e76c83k89a 2751470106695

Když pominu příspěvky v diskuzi, tak by mě zajímalo, kolik zaplatili architektům a s odstupem času, jak se jim v tom bydlí. Udivuje mě naprostá absence např. bidetu v koupelně, obrazy, příp. obrázky na zdi a musím souhlasit, že je to všechno jako přes kopírák, chybí tomu in vence a opravdové nápady, příp. originalita....opravdu by mě zajímalo, jak se v tom dotyčnému (dotyčným popravdě bydlí) a jestli by do toho znovu s architektonickým studiem znovu šli. Podle mě to nemá nic osobního resp. osobitého. Zdá se, že stačí mít příslušný program a je to...rozhodně ze mě nemluví závist, protože si myslím, že není co závidět....

0/0
11.1.2015 1:05
Foto

Š40t90ě50p13á83n28k40a 83B97e83r10g95e52r69o84v34á 8983451150290

Pěkné, takový pánský styl :-)

Akorát tu dlažbu pod stolem bych stupňovitě protáhla až k tomu dalšímu oknu, aby byla pod celým stolem.

0/0
9.1.2015 19:08

B95ě20t55k39a 56M88a63l40á 1782385934589

Proč jsou tam plastová okna? Proč v interiéru chybí původní zárubně a dveře? 8-o:-/

+4/0
9.1.2015 16:56

E37v37a 47K71a71l72l59i89s54t44o98v78á 6287108806410

Protože ty úplně původní už nejspíš nejsou k dispozici a u oken ten materiál záleží na majiteli domu a úřadech, co jim tam povolí dát. Tady asi povolili levnější plast, tak mají plast. Asi to není památkově chráněné..

0/0
9.1.2015 18:32

E90r59i90k 39D41r79a73g29o45m20i56r93e63c98k15ý 2691893517679

když mají povolený plast tak neznamená, že si tam nemůžou dát dřevo. Nám by tu plastová taky povolili a máme nová špaletová

+1/0
10.1.2015 1:07

E24v32a 22K61a35l84l25i74s60t20o75v21á 6567188316490

No, to je sice pravda, ale ono existuje taky něco jako vnější vzhled domu a pokud mají všichni ostatní plast, tak ta dřevěná přecejen zvenčí vypadají jinak a někdy na tom jednotném vzhledu  stavební úřady trvají i u památkově nechráněných domů.

Možná je to nějak úplně jinak, možná na tom úřadům nezáleží, ale oni tam prostě dali plasťáky proto, že tam už některé vyměněné plastové měli nebo už se jim nechtělo do oken víc investovat... čert ví, z textu to nevyplývá:-/

0/0
10.1.2015 1:18

E29v47a 63M27a57c63k27o36v60á 3267644351540

Za mě dobrý, pokud to tak vyhovuje obyvatelům. Jen nechápu proč architekti navrhli skříně s otvíravými dveřmi, myslím, že v chodbě i v ložnici by byly praktičtější skříně s posuvnými dveřmi úplně bez úchytek. Ale jak bylo řečeno, pokud to tak vyhovuje, proč ne?

+2/0
9.1.2015 16:39

M38a39g87d75a 41K66a19t77z96o64v54á 9256151229198

Máte pravdu, praktičtější by to bylo, zvlášť v šatně, je poměrně úzká a ty dveře tam budou dělat neplechu.

+1/0
9.1.2015 16:51

E68v98a 98K85a41l59l85i31s36t34o20v60á 6157858116190

Asi jo..., ale když ony ty dveře takhle vypadají nějak líp.. ;-) Jsou takové jednolitější, ta souvislá stěna je hladší, jednotlivá křídla neuskakují dopředu a dozadu... , ale praktičtější zvl. v té ložnici asi určitě nejsou, s místem je to tam jen tak tak ...

0/0
9.1.2015 18:29

E29v88a 30K31a79l86l44i24s51t22o71v31á 6817188116510

Přijde mi trochu směšné,když tady vždycky někdo posuzuje předváděný byt z pohledu své rodiny,svých způsobů života a svých potřeb.Je samozřejmé,že ukázky jsou vymyšleny pro konkretní osobu nebo rodinu a tudíž podivovat se nad tím,proč mají to či ono jinak než my doma, proč tam mají tohle a naopak ne něco jiného,když my to tak doma máme, mi připadá hloupé.

Posuzovat by se měly tyhle interiery z pohledu toho,pro koho byly vytvořeny a odsuzovat by se mělo jenom to,co je špatně z principu a pro každého.Pro sebe si pak z toho můžu vzít nějaký nápad nebo fígl.

Podle průvodního textu to vypadá, že v tomhle bytě bydlí asi jeden majitel (a asi muž?),možná s občasnou "návštěvou" a to leccos vysvětluje.Není to tedy byt pro rodinu s 2-3 dětma a věčně vyvařující manželkou,proto zcela stačí kuchyňská linka tak jak je,vč. jen dvou horních skříněk.

Co je min.divné je umístění toho stolu,moc se "podřídili" rovné linii dělení té podlahy a vybourané zdi,ale že by mě to zase tak moc bilo do očí,to ani ne.

Je-li to muž,nebude asi holdovat ubrusům,záclonám,dečkám,kobercům už z praktického hlediska (ostatně jsem žena a ani my je doma nemáme).

Asi tam nespí pořád dva,tak umístění postele není tak problematické,i když je za obvyklých situací nepraktické a nešikovné.Dámě (mladé?) asi nevadí lézt do postele od nohou.

Využít oddělení kusu velké ložnice na šatnu jim skoro závidím, u nás to nejde.

Co mi ale na první pohled přišlo blbý obecně, je to sklo ve dveřích do ložnice.Asi bych to řešila buď nějakým vzorovaným nebo matným a (kvůli sjednocení)nejen tam. Světla ani prostoru by to neubralo.

Jinak ty vysoké dveře jsou nádherné,stejně jako parkety,množství úložných prostorů taky,barevnost mi nevadí a majiteli patrně taky vyhovuje.Taky bych se neofrňovala nad "věčnou bílou", já ji mám taky moc ráda a taky ji cpu,kam to jde,jen ji nekombinuju s přemírou šedé, té stačí jen trochu a jen někam. Ale tady asi bydlí muž,k němu to jde.

Už tu byly i lepší "staré" byty, ale ani tohle není úplně špatné.

+4/−2
9.1.2015 14:54

J50a18n 67P61e26k78a 5933943523

Nezlobte se, ale nejdřív řeknete že Vám přijde směšné odsuzovat něco ze svého pohledu, blablabla... a druhým dechem dodáte, že Vám "přijde blbý" to sklo ve dveřích... Zkuste se na to podívat z pohledu mladého sukničkáře, třeba je exhibicionista! :)

+7/0
9.1.2015 16:14

E18v61a 51K31a15l14l90i95s55t34o35v84á 6897388816630

No jo !!! ...  Tak to mě teda fakt nenapadlo...  Já to stará trouba brala z takového jakoby obecného hlediska.. a do pocitu sukničkáře a ještě k tomu mladého jsem se nějak opravdu nedokázala vžít ..  ;-(

Tak já už to víckrát neudělám  ;-)

0/0
9.1.2015 16:22

J83i44ř28i86n63a 48S27a32v67o19v95a 1281485916503

R^

0/0
9.1.2015 17:49

R94a35d78m71i35l92a 92S45i18m79č35á36k83o75v66á 5605793845975

děkuji za dokonalý psychologický profil majitele... když už tady mentorujete, že je směšné, když někdo posuzuje představený byt podle sebe, tak byste se pak měla zdržet poznámek, že je tam něco blbý... Myslím, že průměrně inteligentní člověk chápe, že tyto byty si každý uzpůsobí podle svého, jak co komu vyhovuje... a je snad logické, a k tomu jsou diskuze, že člověk to či ono okomentuje...

+3/0
9.1.2015 16:30

E41v43a 74K17a87l68l44i28s63t95o17v72á 6567638836390

Pokud vám připadá, že průhledníé sklo ve všech dveřích (tedy i těch od ložnice) není blbé a líbí se vám, pak se vám samozřejmě omlouvám, že jsem vás neprávem zahrnula pod termín "obecně". Myslím si ale, že těch lidí, kterým to taky připadá dobré a ne "blbé" bude výrazně méně než těch s opačným názorem, pokud na to ovšem nekoukjí pohledem "mladého sukničkáře", jak píše p.Peka výše. :-).Předpokládám, že většina lidí má ráda v ložnici soukromí nebo by jim vadilo, kdyby jim někdo z vedlejší místnosti do ložnice svítil. Ale pokud je tam ten člověk většinou sám nebo s někým chodí spát současně.., pak máte pravdu: pak je to fuk.

Pokud vám připadá nevhodné slovo "blbé" jako takové, tak za to se omlouvat nebudu, pro mě to nejlíp vyjadřuje můj pocit.

Mně se například zase nelíbí to vaše dehonestující označení policového nábytku jako "nějakého regálu" a "nesmyslu u postele", přesto jsem se o tom původně nezmínila, každý máme prostě jiné vyjadřovací prostředky, že ?

A ta poznámka o "dokonalém psychologickém profilu majitele je taky poněkud mimo mísu. Jen jsem si přečetla pro koho vlastně je ten byt upravovaný (bez jakékoli psychologie!) a při posuzování výsledku jsem z toho vycházela. Mně a mojí rodině by takhle uspořádaný byt určitě nevyhovoval, přesto se mi jeho řešení pro toho konkretního majitele líbí. Kdyby napsali, že je to třeba byt pro rodinu, asi bych celý byt hodnotila jinak, ale třeba to sklo by mi vadilo i v tom případě.

To, co jsem "kritizovala" jsou věci, které by se mi nelíbily a nehodily ani v případě, že bych byla na místě konkretního majitele (pokud o něm něco mohu usoudit z jedné zmínky v článku).

0/0
9.1.2015 18:09

R58a20d65m56i69l90a 98S20i16m38č22á43k56o10v58á 5265423495595

ano, každý máme prostě jiné vyjadřovací prostředky, jen vy k tomu máte i patent na rozum :-)

+1/0
9.1.2015 23:31

E16v30a 27K90a12l89l74i39s48t10o16v77á 6717988456180

Tak to asi vidíte vy, já ani v nejmenším ;-)

0/0
9.1.2015 23:38

M49a23g38d37a 50K44a63t10z59o56v10á 9706621469908

Tak já si myslím, že to "líbí se mi " a "nelíbí se mi" do diskuse patří, každý může vyjádřit svůj názor bez ohledu na to, v čem bydlí sám. Většinou sem chodíme zkouknout, jestli by se nanašla nějaká- třeba malá- inspirace. A většinou taky nejsme architekti, abychom se mohli vyjádřit fundovaně , co je špatné z principu a pro každého, protože každý to můžeme vidět v něčem jiném.

+5/0
9.1.2015 16:50

E40v17a 13K76a19l41l29i63s65t94o61v59á 6207108596490

Samozřejmě, že líbí-nelíbí nezáleží na tom, v čem sami bydlíme.

Ale vás a ještě někoho třeba zarazilo, že tam má málo horních skříněk a berete to asi jako mínus. Ale ten člověk tam nejspíš bydlí skoro sám, tak k čemu by mu byly, když je evidentně nepotřebuje  a tahkhle mu to stačí ? Vám by nestačily, čili posuzujete konkretní interier konkretního člověka svými potřebami a měřítky, ale to by nemělo ovlivnit to, jestli se vám ta konkretní ukázka líbí nebo ne..

Já se vždycky ptám : Líbilo by se mi to takhle, kdybych byla  v pozici toho majitele nebo majitelů? Měla bych proti něčemu výhrady, kdybych byla v jeho kůži?

To je všechno, co jsem svým příspěvkem chtěla vyjádřit. Myslela jsem, že to je pochopitelné...Ale každý máme holt asi jiný úhel pohledu a jiný způsob uvažování při hodnocení. S tím ovšem nic nenadělám... :-)

0/0
9.1.2015 18:24

A43n21n91a 19Č13e13r22m19á71k65o26v41á 7552899145755

Líbí, až na ten stůl na předělu, to je fakt divný:-)

+6/0
9.1.2015 14:27

J12a19n 75P70e68k32a 5353753293

Prozměnu... bílé, až z toho bolí oči. A ten pohled z gauče přímo do postele v ložnici je taky zajímavej nápad. A jídelní stůl postavený na předělu podlah je... záměr?

+2/0
9.1.2015 13:41

M58i72c42h87a83e53l10a 98K16r65o58u70p37o86v37á 3930920148522

z celyho bytu je nejhezčí předsín :-)

+4/0
9.1.2015 10:03

B24o87h17u74m90i84l57a 10M33a87j80e21r85o25v88á 4537391784

Jestli jsem to dobře pochopila tak je z postele vidět na sporák jestli tam něco nepřetejká;-D

+5/0
9.1.2015 9:55

B30o87h22u26m41i48l 33S54t15e73j31s47k75a74l 5273814611413

To je zas nějaký PR na předváděcí byt, ne? Nebo se to fotí než se tam někdo zabydlí? Ale tady jsou aspoň úložné prostory. Otevřený sprchový kout jsem zažil 2x na hotelu a voda byla vždy po celé koupelně, což bych doma asi nechtěl...

+4/−1
9.1.2015 9:50

D51a97n50i13e36l52a 75U21r35b54a72n54o47v43á 2964240715266

Tak musím říct, že první takový ten pocitový dojem je dobrý interiér na mne působí příjemně ale jsou tu věci které bych řešila jinak.

Jednak umístění stolu napůl na dlažbě a na půl na parketách - což je dle půdorysu zjevně i záměr, je podle mne takový jakýsi vyšlizmus, který někdo nedomyslel - nebo to fakt byl záměr?

Pak vysoké dveře jsou fajn ale mít dveře do ložnice prosklené čirým sklem když je přístupná přímo z obýváku už né každému musí vyhovovat. Možná právě pro to zabránění pohledům pak architekti připlácli k té posteli tu poličku . To je fakt paskvil, na jednu stranu se tu píše o tom jak je ložnice velká a na druhou stranu hodně to pak navrhnou tak že druhá postel nemůže mít normální noční stolek a místo toho je tam tohle.

Ložnici pak majitelé ještě zprznili barevně neladícím růžovoučkým povlečením a příšerným plyšovým přehozem. Tak že celkově Ložnice nic moc.

Gauč bez konferenčního stolku je nepraktický. A tak aby si mohli alespoň odložit skleničku asi používají tu bílou barovou židli, protože jinak její stání v prostoru nejde moc vysvětlit.

Stěny obecně mi připadají poněkud holé - stěna kde je TV - tam vyloženě něco chybí, stejně jako v ložnici. Nějaký větší obraz na zeď třeba nebo nějakou velkou dominantní kytku/palmu. Těch pár umrněných květináčků v okně moc parády nenadělá a v tom velkém interiéru ze ztrácí.

Koupelna a předsíň jsou fajn.

Ten mezanin - no jsem ráda, že se tu nesnaží tvrdit, že ten sklep bez oken je další obytný pokoj, a chápu, že přístup je složitý asi už dík samotným původním konstrukcím, ale ta výška stropu v horní části schodiště je kolik 160cm?To je tedy pěkně na prd. No ještě že je to jen sklad.

+9/0
9.1.2015 9:10

R40a97d56m67i51l45a 79S82i78m84č21á15k93o13v63á 5575123415385

jako první by letěl ten nesmysl u postele.. hlavně, že mají velkou ložnici a jednu stranu postele přirazí k nějakému regálu... asi si architekti nevyzkoušeli, jak se z takové postele vstává... no a kuchyň by na mne byla asi moc tmavá, nevěřím, že ta světla dokáží dobře večer osvítit pracovní plochu... ale jinak se mi to celkem líbí, je to vzdušné, příjemné :-)

+6/−1
9.1.2015 8:50

A27d60o68l49f 30Ř23í78h81a 7598365872506

Ať žije Ikea!!! Fuj tajbl.

0/−2
9.1.2015 8:48

A60n12n10a 51Ř62í84m82a55n15o33v52á 8734904986307

Zajímavě umístěný jídelní stůl - jak v pohádce o chytré horákyni. Půl v obyváku na parketách, půl v kuchyni na dlažbě.

Ohromný je přístup k posteli na straně otevřené knihovny, tu musel k posteli přirazit nějaký hodně potměšilý architekt.....

A opět jako ve všech zde předváděných interiérech - ti chudáci majitelé jsou asi těžcí alergici, protože nikde ani náznak ubrusu, záclon nebo nedejbože koberce. Nebo už jim po rekonstrukci nezbyly peníze na vybavení?

Podobný prvorepublikový byt měla kdysi moje babička. Její nádherné perské koberce zdobí naše domácnosti desítky let, stejně jako úžasné ubrusy. 

Nedovedu si představit, že by babi servírovala ve své elegantní měšťanské domácnosti třeba návštěvě kávu se zákuskem na "nahatém" stole, a ještě napůl v kuchyni.... Inu doma se mění.

+5/−1
9.1.2015 6:18

R59a69d90m89i40l65a 85S54i64m70č58á35k54o71v63á 5295563895445

doma taky nemáme koberce a ubrusy, na stůl dáváme prostírání... záclony máme jen na francouzských oknech, ale to jen proto, že kočičáci se několikrát denně plazí po skle, abychom je pustili dovnitř, každý den umývat dveře nezvládám :-)

0/−1
9.1.2015 8:56

D59a12n93i60e10l72a 29U84r33b93a18n94o57v30á 2924280215686

koberec mají v šatně na oknech mají římské rolety, stačí se lépe koukat a nějakou tu textílii tam najdete.;-)

0/0
9.1.2015 9:11

J45a57n83a 74S57t44e80h14l58í37k82o50v13á 2959820550486

já také nemám ubrusy a záclony... koberec,ale ano ;-)

0/−1
9.1.2015 11:04

J28a65n18a 89M27a21c79h62o60v56á 3742105155616

... ne pro každého jsou záclonky a "dečičkové pičičandy" nutným vybavením

+3/−2
9.1.2015 11:56

M53a52g59d20a 42K59a84t54z58o79v95á 9236901119818

No, ty záclony... když mám okna do zahrady, tak je opravdu nepotřebuju, ale aby mi do bytu koukal každý z ulice nebo protějšího baráku, to opravdu nemusím.

+2/0
9.1.2015 16:55
Foto

J89a21n 21Z12á81h74r62a13d78n28í45k 1141213950865

všetky tie dnešné moderné rekonštrukcie tu ukazované sú na jedno kopyto, umelé a sterilné...:-P

+8/−2
9.1.2015 5:33

M15a14g53d75a 39K97a52t84z50o94v62á 9726161389928

Kuchyňoobývák, záchodokoupelna, opravdu jak přes kopírák. Ani prosklené dveře do ložnice by mě nenadchly, nemusí mi každá návštěva koukat až do postele.

+10/−2
9.1.2015 6:09

L13i30b77o80r 70T45y63m97e32š 8855898487809

Pokud tady vidím ty rekonstruované byty, jsou všechny na jedno brdo, úplně stejné, jako by si z oka vypadly, jako by ty fotky byly okopírované. A počítám, že cena bude velmi zajímavá, určitě né pro "běžné" lidi. Taky jsem před 2 ma roky rekonstruoval byt ale je hodně vzdálen těmto a přesto je velmi praktický a pěkný. a vyšlo mě to na 250 tisíc se vším všudy(tedy i s novými omítkami a i nábytkem)

+4/−1
9.1.2015 4:31

O91n95d55ř73e57j 70Z73e91m69a24n 5700834468359

Tak kde začít...

ono toho je až moc na vytknutí, od bílého teroru počínaje a nesmyslným zmenšením ložnice konče. Hlavně ta kuchyně - to nemají talíře, talířky, misky, hrnky, sklenice, sklenky na víno, apod, že tam mají na zdi jen jednu skříňku? Nebo alespoň poličky na kořenky, tahat je ze šuplíku je hodně nepraktické. A ten jídelní stůl, proč je proboha tak malý při tak velkorysém prostoru? A dveře tam kde se spí by už ze zásady měly být plné a to nejen kvůli světlu.

Atd, atd, atd...

+5/0
9.1.2015 2:44

M69a16g29d11a 55K73a84t24z25o35v40á 9356511519168

Ty horní skříňky mě zarazily taky. A kuchyň původně oddělená působí tak nějak nesourodě. Mohli tam nechat aspoň posuvné dveře a při potřebě je zatáhnout, to už by takový problém asi nebyl. Všude otevřené police- to tak rádi utírají prach? Naopak ta oddělená šatna v ložnici se mi celkem líbí - pořád je uklizeno. Jeden z mála bytů, kde je dost úložných prostor.

+5/0
9.1.2015 4:31

H30a88n48k58a 71M92a54c49k87o25v44a 8637118422151

V kuchyni asi davaji nadobi do supilku pod linkou :) Ale ta sediva barva v kychyni je hrozne ponura Rv:-(

+1/0
9.1.2015 15:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.